וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת המהלכים הגדולים אי פעם באליפות העולם בפוקר, חלק ב'

וואלה! NEWS בשיתוף האקדמיה לפוקר

1.2.2017 / 16:30

החובבן שעשה בית ספר לאלוף, המהלך הטריקי שהפיל בפח את השחקן הטוב בעולם והסופרסטאר האמריקאי הפרוע שבלבל שולחן שלם: קבלו את החלק השני של הבלופים המדהימים בעולם הפוקר. טורניר הפוקר של וואלה! בחסות ויסקי סינגלטון

שחקן הפוקר האמריקאי פיל אייבי באליפות העולם 2009. AP
אכל את הבלוף. פיל אייבי באליפות העולם בפוקר 2009/AP

5. בראד בות' נגד פיל אייבי

היד הזאת, בין חובבן למי שנחשב לשחקן הפוקר הטוב בעולם, מראה שבפוקר הכסף הגדול מדבר.

בראד בות' מחליט לשים את פיל אייבי למבחן ומסכן 300 אלף דולר כדי לזכות ב-50 אלף בסך הכול, בעודו מחזיק בלא יותר ב-4 גבוהה (כלומר הקלף עם המספר הכי גבוה שיש לו הוא 4) וכשמאוד סביר שהיריב מחזיק בזוג מעל השולחן. בראד יוצא למהלך נועז וקונה לעצמו כמה דקות של תהילה בבמת הפוקר הגדולה בעולם. פיל אייבי צריך לקפל במצב הזה לפחות 75 אחוז מהזמן כדי שהבלוף של בות' יהיה ריווחי והפעם אייבי נופל בפח ומקפל מפלצת.

הבלופים המטורפים בהיסטוריה של הפוקר, חלק א'

4. ביל קליין נגד פיל גלפונד

למרות שמדובר במשחק הפוקר המצולם הגדול ביותר בעולם, אנחנו רואים פה את ביל קליין החובבן מבלף את אחד השחקנים הטובים בעולם בקופה מפלצתית.

פיל גלפונד מחזיק את הנאטס בטרן (היד החזקה ביותר האפשרית), אך כשמגיע נסיך נוסף שיוצר זוג על הלוח בריבר הוא מחליט שהסיפור שהחובבן מספר הוא אמין וכי הוא מתמודד נגד פול האוס ולכן זורק. השולחן בהחלט לא ציפה לראות כאן בלוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

3. טום דוואן נגד פיל אייבי

אחת הידיים המעניינות ששודרו אי פעם וכזו שתשאיר אתכם עם הפה פעור.

טום דוואן יוצא למהלך לפני הפלופ נגד כל השולחן עם 8-9 עלה ורק פיל אייבי ממשיך איתו. טום מפספס לחלוטין את הפלופ אבל זה לא מונה ממנו לשחרר שלושה הימורים ענקיים לקופה, האחרון בסך רבע מיליון דולר.

מדהים לראות איך פיל אייבי חושב ארוכות אם לשלם את ההימור האחרון כשלו זוג 6 בלבד והלוח מאיים מאוד. ניכר שטום מאוד מתרגש ביד הזאת (סיפר אחר כך שהעין שלו כמעט התפוצצה) ושאייבי חושד כאן במשהו, אך בגלל שהוא מנצח רק בלוף מוחלט מחליט לבסוף לקפל.

2. פיל אייבי נגד אנדרו רובל

פיל אייבי נחשב לשחקן הפוקר הטוב ביותר במאה הנוכחית, וביד הזאת הוא מראה לנו בדיוק למה כשהוא מסכן 200 אלף דולר לפני הפלופ עם אחת הידיים ההתחלתיות הגרועות בפוקר. פיל יוצא למהלך, וחוזר על ברי גרינשטיין בהעלאה חוזרת מהכפתור, מקבל העלאה נוספת מאנדרו רובל עם יד לגיטימית ופיל מחליט שלדחוף אול אין ירוויח לו יותר כסף מלקפל - ועם הרבה תעוזה מפיל את הטריגר.

1. טום דוואן נגד ברי גרינשטיין ופיטר איסטגייט

טום דוואן הוא אחד מהסופרסטארים הכי גדולים בעולם הפוקר, והאמריקאי בן ה-30 מפורסם בסגנון המשחק האגרסיבי פורץ הדרך שלו ובאמצעות כמה בלופים מצמרי שיער.

ביד הזו ברי פותח את הקופה עם העלאה כשהוא מחזיק בזוג אסים, היד ההתחלתית החזקה ביותר בפוקר, ומקבל לא פחות משבעה תשלומים. הפלופ מגיע שתיים-עשר-שתיים, פלופ נוח לזוג אסים וברי מבצע הימור המשך. טום מבין שברי לא מנסה לגנוב את הקופה כשיש כל כך הרבה שחקנים ביד, ומסיק שהזוגות עשר ושתיים שלו הם לא היד החזקה ביותר כרגע. לכן במקום להשוות, טום מחליט לעשות רייז ובכך לייצג שלישיית שתיים או פול האוס. תדמיתו של תום כשחקן פרוע שלא מהסס להיכנס לקופות עם אף יד התחלתית מסייעת לו בכך שיריביו יוכלו לתת לו קרדיט לשלישיית שתיים ביותר קלות לעומת אם היה מדובר בשחקן שמרן.

פיטר איסטגייט, אלוף העולם בפוקר לשנת 2008, השלים מהביג עם 2-4 אוף סוט וקיבל שלישייה חלומית בפלופ, אך ניכר עליו שהוא לא אוהב את ההעלאה של דוואן בפלופ ומחליט להשוות בהיסוס ולראות מה קורה בהמשך. ברי עדיין חושב שיש סיכוי טוב שהוא מחזיק ביד החזקה ביותר ובוחר להשוות.

הטרן מביא 7 חסר משמעות, ואחרי שני צ'קים אליו דוואן משחרר בלוף גדול של לא פחות ממאה אלף דולר.

פיטר מתקשה לחשוב שטום יחליט לבלף דווקא בקופה כזו כאשר מאוד ברור שפיטר מחזיק בשלישייה לפחות. הוא חושש מפול עשיריות או משלישיית 2 עם קיקר חזק, ומחליט להיפטר מהיד לפני שיצטרך לקבל החלטה על כל החצי מיליון דולר שיושבים לפניו בריבר. ברי נראה מבולבל מהסיטואציה ולבסוף מחליט לשחרר גם הוא את היד, ודוואן מוכיח שוב שהוא השחקן עם הלב הכי גדול שהופיע בפוקר בטלוויזיה.

הכותבים סטס "סטסיה42" טישקביץ' ואייל "קסיאס" אשכר הם שחקני פוקר מקצוענים ומייסדי האקדמיה הישראלית לפוקר, ביתם של חובבי ומקצועני הפוקר בישראל. לקביעת שיעור ניסיון בחינם לחץ כאן.

עוד בנושא:

טורניר הפוקר של ישראל בוואלה! NEWS נפתח, הירשמו לתחרות הגדולה

שישה צעדים שיעזרו לך להפוך מחובבן למקצוען בפוקר

מה אומרת עליך שפת הגוף במהלך משחק פוקר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully