וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמואל שיימן בראיון: "החוזים לא היו שווים כלום, סתם נייר"

"נפגעתי כשלאחרים כיבדו חוזה ולי לא". "כשכבירי הביא אותי הוא אמר - לא נשתגע". "מנדיונדו בכלל לא היה מאמן כדורגל". "זה לא נעים כשמבקשים ממך לפנות את הדירה". רגע אחרי שעבר להפועל חיפה, שמואל שיימן מספר סוף סוף איך נראה מבפנים הבלגן בהפועל תל אביב. ראיון

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס
"זה לא נעים שבוחרים כמה שחקנים ומכבדים את החוזים שלהם וממך מבקשים לקצץ מעל 50% אחרי שנתת את הנשמה שלך לחודשיים בחינם ונרתמת, כל הזמן, בלי לדעת אם יבוא בוס חדש ומי הוא יהיה"

בדרך חזרה מאימון ראשון בהפועל חיפה, שמואל שיימן תקוע בפקק באיילון - את הפועל אמנם עזב אבל את תל אביב עדיין לא. אחרי תקופה כל כך מעיקה - מקצועית, כלכלית ובעיקר מנטלית - שאלתי אותו מה הדבר שהכי משך את תשומת לבו בשנייה שעלה על הדשא היום (חמישי).

"שכשאתה עולה על המגרש, כדורגל זה כדורגל - זה בכל מקום אותו דבר", הוא צוחק וממשיך מהר כדי לא להתנפץ על קלישאה. "כולם הזהירו אותי מקרית חיים אבל לא התאמנו שם היום. התאמנו ליד קצף במגרש בסדר-גמור. כולם אמרו לי 'חכה, חכה, עוד תקבל את השוק של קרית חיים'".

אז מה קרה אתמול?

"אתמול היה יום של קבלת החלטות. אני קיבלתי הצעה מהפועל תל אביב, הצעה לא טובה בכלל. ואז הסוכן שלי ישב עם הפועל חיפה ואני מאוד שמח שהפועל חיפה רצתה אותי. ושזה הסתדר".

מתי החלטת באופן סופי שאתה לא יכול להישאר?

"כשאתה רואה שאין שחקנים ואין סגל ואין כלום, ואז הבעלים החדשים מכבדים כמה חוזים אבל לא את שלך. זה לא עניין של אגו, אבל זה כן פגע בי. זה לא נעים כשבוחרים כמה שחקנים ומכבדים את החוזים שלהם וממך מבקשים לקצץ מעל 50 אחוז אחרי שנתת את הנשמה שלך לחודשיים בחינם ונרתמת, כל הזמן, בלי לדעת אם יבוא בוס חדש ומי הוא יהיה. אתה מוותר על הכול ואז מרגיש שלא רצו אותך. זה פוגע. אבל אין מה לעשות - הם באו והכניסו כסף, וזכותם להחליט את מי הם רוצים ואת מי לא".

ואז, למי בכלל בהפועל תל אביב אתה מודיע שעזבת?

"הסוכן טיפל בזה. אני התקשרתי לנטלי שוסטר. היא הקשר בין השחקנים להנהלה. היא מעבירה את המסר".

תחושה ראשונה ברגע שניתקת את הטלפון?

"אחחח, חדש. הרפתקה חדשה. עוברים הלאה".

הקלה?

"אפילו לא הקלה. היו רגעים שנהניתי מאוד שם. אחלה קהל, התחברנו השחקנים, גיא [לוזון]. כל הקושי מבחוץ חיזק אותנו. חבל שזה הלך אבל אין מה לעשות. ממשיכים הלאה".

עוד בנושא:

רגע לפני ההכרעה של גולדהאר: ניסיון לשדך את גיא לוזון למכבי תל אביב
משחק ילדים: שחקני הנוער של הפועל תל אביב שישחקו נגד קרית שמונה
רייכרט נשאר, הירש קיבל אישור לעבור להפועל תל אביב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן הפועל תל אביב שמואל שיימן. ברני ארדוב
דף חדש. שיימן/ברני ארדוב
"ישבתי מול כבירי והאמנתי לו. אולי הייתי קצת נאיבי. אבל עדיין, אני חושב שאפילו כבירי לא ידע את עומק החובות וגודל הבעיות. לא יודע בכמה חובות היינו בכלל אבל זה סכום לא נורמלי"

בחזרה לקיץ 2015 - מדוע החלטת בכלל להגיע להפועל תל אביב?

"האופציות היו מכבי חיפה או הפועל. אמיר כבירי סיפר לי סיפור טוב מאוד, סיפור מעניין. התגאה שהפועל זה מועדון גדול, חזק, ושאני אשחק. אמר שבונים כאן 'לאט לאט', אבל מביאים שחקנים והולכים על פלייאוף עליון ואולי אפילו על כרטיס לאירופה. הוא אמר 'לא נשתגע, ניקח את הזמן'. ידעתי שבהפועל אשחק יותר, בחיפה טאלב עוד היה אז והלכתי על האתגר החדש. אתה אפילו לא חושב שמה קרה יכול לקרות".

לא פחדת בכלל? לא ייעצו לך לא להגיע?

"לא. אף אחד לא הזהיר אותי. ישבתי מול כבירי והאמנתי לו. אולי הייתי קצת נאיבי. אבל עדיין, אני חושב שאפילו כבירי לא ידע את עומק החובות וגודל הבעיות. לא יודע בכמה חובות היינו בכלל אבל זה סכום לא נורמלי. סכום שקשה לעמוד בו. וחבל, כי בסוף אתה מגלה שהחוזים הם סתם חוזים. החוזים לא שווים כלום. סתם נייר".

עד כמה אתה כועס?

"לא כועס. אין בי את זה. מה שצריך לקרות, קורה".

מה היה הרגע הכי חזק בתקופתך במועדון?

"היו כמה", הוא נאנח. "אחרי המשחק האחרון מול מכבי פתח תקוה זה היה רגע ממש חזק. עם כל המצב הזה, ואין משכורות כבר חודשיים ואף אחד לא יודע מה הולך להיות והאם יש חוזה והאם אין חוזה ומי נשאר ומי הולך. ואתה מפסיד 1:0 ונראה לך שתהיה במקום האחרון עם המינוס תשע. ואז יצאנו וכל האוהדים היו שם והמשיכו לשיר ולעודד אותנו. יש בזה משהו כל כך עצוב אבל גם משהו מאוד יפה. משהו שאף פעם לא אשכח ואקח איתי לכל החיים. זה לא מובן מאליו".

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. ניב אהרונסון
"אמיר כבירי סיפר לי סיפור טוב מאוד, סיפור מעניין"/ניב אהרונסון
"באימונים מתאמנים שמונה שחקנים. לא ראיתי דבר כזה בחיים, שאי אפשר לעבוד על טקטיקה ולא על שום דבר כי בקושי אפשר לעשות 4 על 4. כי אין, פשוט אין. אין יותר שחקנים כי כולם הלכו"

התאמנת אצל חמישה מאמנים שונים בהפועל. אצל מי היה הכי טוב?

"למדתי משהו מכל אחד".

אפילו ממנדיונדו?!

"ממנו רק למדתי להיות חזק מנטלית. מבחינתי הוא לא היה מאמן כדורגל בכלל. הוא לא לימד אף אחד משהו חדש, שום טקטיקה. חוץ ממנו, למדתי מכולם. ברור שיש לי חיבור טוב מאוד עם אלי גוטמן - מאז שהזמין אותי לנבחרת. אני מאוד אוהב את איך שהוא עובד. אירופי כזה. עם טקטיקה ומשמעת. אבל היה נהדר גם עם גיא לוזון. בהתחלה היה קשה להתרגל אליו, אבל הוא פשוט אחלה מאמן. הוא עוד יהיה מאמן גדול, למדתי הרבה ממנו".

איך ראית את שינויי התפקוד של גוטמן ככל שהזמן חלף?

"ראיתי בן אדם שנלחם בכל משחק להוציא מאיתנו את המקסימום, עד אחרי קרית שמונה. ואז הוא עבר תפקיד וראינו אותו פחות. אבל הוא גם הביא את גיא לוזון, שזו היתה החלטה טובה מאוד שלו. עובדה: ראינו כמה לוזון עזר לנו".

מה היה הרגע הכי קשה מבחינה כלכלית?

"פשוט - שאין כסף. במשך חודשיים לא קיבלנו משכורות וגם כשכן מקבלים, המשכורות כל הזמן נכנסות באיחור. אני לא מיליונר, שכולם ייצאו מהראש הזה כאילו אני מרוויח סכומים שאני לא צריך. גם אני זקוק לכסף. והדירה שלי שכורה על חשבון הפועל תל אביב, והקבוצה לא משלמת שכר דירה לבעל הדירה וזה שם אותי במצב לא נעים. בעל הדירה כבר אמר לי שהוא רוצה שאפנה את מהדירה באופן מיידי. עכשיו צריך בדחיפות לחפש דירה אחרת".

ומבחינה קבוצתית?

"שבאימונים מתאמנים שמונה שחקנים. לא ראיתי דבר כזה בחיים, שאי אפשר לעבוד על טקטיקה ולא לעבוד על שום דבר כי בקושי אפשר לעשות 4 על 4. כי אין, פשוט אין. אין יותר שחקנים כי כולם הלכו. כל הכבוד לגיא, באמת. הוא פשוט המשיך להיות חיובי כל הדרך, ואני יודע שבטח היה קשה לו לעשות אימונים בכלל. אבל הוא לא ויתר ולא נתן לנו לוותר, והאמת - התאמנו ממש טוב. גם בשמונה שחקנים. כזה חדר הלבשה עוד לא ראיתי. וכל המצב הזה גורם לשחקנים להיות עוד יותר ביחד כי כולם מבחוץ אומרים 'אתם אפסים', 'תרדו ליגה', 'אין לכם כסף' וכל זה תרם עוד יותר. אני לא רוצה להאשים, אבל חבל שהבוסים החדשים לא היו יכולים להשאיר את כולנו ביחד. אם כולנו היינו ממשיכים בקבוצה, גם עם מינוס תשע היינו נשארים בליגה".

ועכשיו - אתה עוד תהיה זה שיוריד את הפועל תל אביב ליגה.

הוא נאנח ארוכות. "אם הפועל תרד, זה יהיה בגלל כל הקבוצות האחרות", חשב על תשובה דיפלומטית. "יהיה להם מאוד קשה להישאר אם הם לא ישאירו הרבה שחקנים. בעוד חודש אפגוש אותם וזה יהיה מאוד מוזר. לא קל לשחק נגד אקסית - התנסיתי בזה גם מול מכבי חיפה".

ססאר מנדיונדו מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"לא לימד אף אחד משהו חדש". מנדיונדו/ברני ארדוב
"בקיץ הייתי שחקן חופשי בגלל החוזה שלי ובדיעבד הייתי צריך לעזוב. היו הצעות מבית"ר ומהולנד, והייתי צריך ללכת למקום אחר. אבל למרות שראיתי שיש קצת בלגן עדיין הייתי נאיבי, לא חשבתי שזה יתדרדר עד כדי כך"

מה קרה לכם בדרבי?

"לא שיחקתי אבל הייתי שם וגם אני חלק מזה. שם ראית כמה חדר ההלבשה שלנו עדיין לא היה חזק מספיק. במשחקים האחרונים הרגשנו ביחד, ושגם אם נקבל גול לא נישבר".

ביום שני עוד דרבי. אם כולכם הייתם נשארים, מה ההימור הלא רלוונטי?

"שאם היינו נשארים כולם ביחד, היינו מנצחים אותם. אני כמעט בטוח בזה. התקדמנו מאז הדרבי הקודם, לא קשור רק לכדורגל אלא מבחינה אנושית. התחזקנו, היינו קבוצה טובה, זה לא סתם שבית"ר ומכבי חיפה והפועל באר שבע התקשו לשחק נגדנו. הפכנו להיות קבוצה שעומדת טוב ושקשה לנצח אותה".

מה הלקח הכי גדול שלך מכל הסיפור הזה?

"התשובה הפוליטית היא שאסור להצטער ושלומדים מהכל. אבל בקיץ הייתי שחקן חופשי בגלל החוזה שלי ובדיעבד הייתי צריך לעזוב. היו הצעות מבית"ר ומהולנד, והייתי צריך ללכת למקום אחר. אבל למרות שראיתי שיש קצת בלגן עדיין הייתי נאיבי, לא חשבתי שזה יתדרדר עד כדי כך. אמרתי שלא יכול להיות שמועדון כמו הפועל תל אביב יילך לפירוק".

הערב שתצפה במשחק של הפועל תל אביב בקרית שמונה - מה תחשוב?

"בשביל השחקנים, המאמן והקהל שם מגיע להם לנצח, ומגיע להפועל להישאר בליגה. הלוואי שהם ינצחו בכל משחק חוץ מאת הקבוצה שלי".

זו הקלישאה הכי גדולה.

"כן? אתה מוזמן להתקשר לעוד כמה שחקנים ששיחקו בהפועל העונה ולקבל את התשובה ההפוכה".

שמעתי שאתה לומד פסיכלוגיה.

"כן, מסיים את התואר בשנה הבאה".

נו, ואיך עזרו הלימודים בחוויות האחרונות שלך?

"אתה רוצה להוציא ממני כאילו הפועל תל אביב זה בית משוגעים ושרק בזכות הפסיכולוגיה אני שורד, הא?! אל תגזים. את הפסיכולוגיה אני לומד בשביל הכיף".

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully