וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבירי הגיש תצהיר כוזב לבקרה? השופט אורנשטיין זימן דיון דחוף

16.12.2016 / 15:09

כבירי העביר שטר שעבוד על אוסף פסלים המוערך לטענתו ב-55 מיליון דולר, אך האוסף שייך לקרן שנשיאה הוא אותו כבירי. הדיון יתקיים ביום א', העמותה טוענת: רמון חייב 2.1 מיליון שקל

ניב אהרונסון

האם סיפור הבנק הפיקטיבי בנתניה חוזר שוב? ב-28 ביולי 2016 העביר אמיר כבירי, מחזיק זכויות הניהול בהפועל תל אביב, שטר שעבוד לבקרת התקציבים על אוסף הפסלים סדרה "קיי" של האומן אדגר דגה. לטענת כבירי במכתב השעבוד, האוסף המוערך ב-55 מיליון דולר שייך אליו. באותו שטר שעבוד נכתב כך: "במקרה בו לא יקיים מועדון הכדורגל התחייבויות כלפי צדדים שלישיים אשר הופקדו בבקרת התקציבים בהתאם להוראות התקנון, תהיה רשאית הבקרה לפרוע חובות מועדון הכדורגל על ידי מימוש היצירה ומכירתה לצד ג'". בהמשך נכתב כי השעבוד הוא עד ליום 31.5.2017.

אוסף הפסלים עליו הצהיר אמיר כבירי כשלו, שייך לקרן מ.ת. אברהם - מוסד אמנות ללא מטרות רווח. המטה הכללי של המרכז ממוקם בפריס, צרפת, והמשרד הראשי בתל אביב. ומי הנשיא המכהן של הקרן? לא אחר מאשר אמיר גרוס כבירי, הידוע כמחזיק הזכויות בהפועל לשעבר.

בדף הוויקיפדיה של הקרן נכתב: "ברשות המרכז אוסף פסלים מלא של אדגר דגה, שאותו השאילה למוסדות כגון הגלריה הלאומית לאמנות בסופיה בולגריה ומוזיאון תל אביב בישראל".

עוד בנושא:
מי כאן הקורבן? תחקיר על ההתנהלות של אמיר כבירי בהפועל תל אביב
ארון שוינפלד הוצא לחל"ת: "דורש טופס העברה חתום כדי שאעבור קבוצה"

הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. ניב אהרונסון
למי שייך האוסף? אמיר כבירי/ניב אהרונסון

באתר האינטרנט של מ.ת. אברהם מוגדר כבירי כאיש העומד בראש הקרן ובהצהרה של הארגון נכתב כי הקרן פועלת ממניעים פילנתרופיים בלבד, כגוף ללא מטרות רווח.

הקרן נפתחה ב-1999 על ידי משפחת כבירי לזכר אבי המשפחה וכיום העומד בראשה הוא אמיר כבירי. הפסלים התגלו לראשונה ב-2004 ולאחר מספר שנים הוצגו בתערוכות ברחבי העולם על ידי הקרן. בווידאו באתר נאמר כי היצירות נתרמו על ידי שלל אמנים כדי ללמד ולחשוף נוער ואוכלוסיות דלות אמצעיים לדברי אומנות וכן שהיא פילנתרופית לחלוטין וללא מטרות רווח. כמו כן, כבירי הציג בפני הבקרה תצהיר החתום על ידי עורך דין שהוא מאשר כי היצירה היא רכושו, אך הדבר לא עומד עם הצהרותיו באתר האינטרנט של הקרן.

השופט איתן אורנשטיין, המטפל בתיק של הפועל תל אביב, זימן היום דיון דחוף, ביום ראשון ב-11:30. הסיבה לדיון הדחוף: אתמול בלילה, הנאמנים של הפועל תל אביב שלחו את הדו"ח שהרכיבו על מצב המועדון לידיו של השופט אורנשטיין. בדו"ח מצוינת בין היתר התכנית הכלכלית האפשרית להצלת המועדון. התכנית מציגה את החסרונות והכספים שעדיין ממאנים להגיע והכרחיים על מנת שהפועל תל אביב לא תלך לפירוק.

הדו"ח המדאיג גרם לשופט אורנשטיין לזמן את הדיון הדחוף, על מנת לדון בדו"ח ובחסרונות שלו ולקבל החלטות האם לנסות להמשיך בהבראת המועדון דרך הקפאת הליכים או ללכת לאפשרות של פירוק מיידי. האפשרות של פירוק איננה האפשרות המרכזית כרגע, אך לאור המצב, היא בהחלט עומדת על הפרק. עו"ד קוטלר, מנאמני הפועל תל אביב, אמר: "אנחנו לא רוצים להגיע לאופציה הזו, אלא רוצים להציל את המועדון. זו קריאת השכמה לכל המתעניינים ברכישת המועדון. עליהם להזדרז ולהבין את הבהילות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המסמכים שהועברו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גיא לוזון: "השחקנים נותנים 100 אחוז בכל אימון ומשחק"

גיא לוזון אמר היום: "הסיואטציה לא פשוטה, אבל חונכתי לתת את כל כולי. אני מתעלם מרעשי הרקע - ויש פה הרבה רעשים והרבה יותר מרקע. אנחנו צריכים מחויבות מקסימלית. יש הרבה מאוד גורמים נגד המועדון, תביעות של שחקנים, שחרורים כפויים, פציעות, סגל קצר, עננה של הורדת 9 נקודות. אין הרבה ברירות חוץ למהתרכז בעיקר - והעיקר הוא האימון והמשחק.

"התחושות קשות. עו"ד קוטלר הודיע לנו שיש מצב שתוך שבועיים לא יהיה מועדון, או שנרד לליגה השנייה. אין ספק שהרגש הראשון שעלה היה עצבות. אני תקופה מאוד קצרה כאן, אבל נקשרתי לשחקנים ולמועדון. אני נהנה מכל רגע, גם כשקשה. אני מקווה שיבוא איזשהו רוכש שיציל את הקבוצה.

"הדבר המעודד היחיד שאני יכול להגיד כרגע זה שהשחקנים נותנים 100 אחוז בכל אימון ובכל משחק נותנים 100 אחוז. זו ההתחייבות היחידה מהצד שלי, כל השאר לא בשליטתי. הדרך היחידה להנצל מהסיטואיה הנוראית היא שכל אחד שקשור למועדון ייתן את האקסטרה. אני מקווה שכל התהליך והמכשולים יהיו לטובה".

(עדכון ראשון: 2:00)

מאמן הפועל תל אביב גיא לוזון. ברני ארדוב
מנסה להישאר אופטימי. לוזון/ברני ארדוב

עמותת האדומים דורשת להצטרף לדיון

היועצים המשפטיים של עמותת "האדומים", עו"ד אייל ירקוני ועו"ד ברק טל אור, הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להצטרף כצד לדיון שיתקיים ביום ראשון הקרוב. "העמותה מבקשת מבית המשפט להוציא סעדים מידיים על מנת שהמועדון יוכל לגבות מחיים רמון סכום של 2.185 מיליון שקל", נכתב. "רמון היה אמור להפקיד את הסכום בקופת המועדון, לאחר שפסק הבורר בסכסוך המשפטי בינו לבין אלי טביב הפך לפסק דין חלוט בפברואר 2015. לאחר חישוב של ריבית והצמדה כחוק של הסכום לתשלום, עומד כעת חובו של רמון למועדון על 2.538 מיליון שקל.

"העמותה מבקשת מבית המשפט להוציא לרמון צו הבאה לבית המשפט וכן להוציא כנגדו צו עיכוב יציאה מהארץ עד לתשלום החוב. יש לנו כוונה לנהל מאבק משפטי על כל שקל שחייבים לקופת הפועל תל אביב. פסק הבורר קבע כי טביב יקבל סכום של 7 מיליון שקל מרמון, וממנו קוזז סכום של 2.185 מיליון שקל אותם היה חייב להפקיד בקופת המועדון. טביב קיבל את הכסף ושחרר את מניותיו שהוחזקו בנאמנות, אך הכספים שהיו אמורים להגיע לקופת המועדון לא הופקדו למיטב הבנתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully