וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטפן קרי חגג את השיא: "היה לילה מיוחד". קר: "זה היה מופע". המספרים

כוכב גולדן סטייט הפגיז 13 שלשות בניצחון קבוצתו, שבר את השיא שבו החזיקו גם קובי ומרשל ("הוא לא יחזיק הרבה"), והמחיש את הייחודיות שלו. המספרים מאחורי התצוגה ההיסטורית של קרי, ש"חייב לקחת זריקות 'רעות' כדי להיות קרי"

שחקן גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי. AP
יצא מגדרו אחרי השלשה האחרונה. קרי/AP

כוכב גולדן סטייט סטפן קרי קבע הבוקר (שלישי) שיא NBA חדש, כשקלע 13 שלשות בניצחון קבוצתו 106:116 על ניו אורלינס. התצוגה ההתקפית הנהדרת הזאת, שכללה 46 נקודות ב-13 מ-17 מעבר לקשת ו-16 מ-26 מהשדה, מגיעה אחרי שגולדן סטייט פתחה בצורה מאכזבת למדי את העונה, במיוחד לאור הציפיות, ולמזלו של קרי, קליי תומפסון רשם יכולת מאכזבת ממנו - דבר שמנע מזרקורי הביקורת להיות מופנים לקרי. אבל הלילה הוא שוב חזר למיטבו, עם שלשות אופייניות, כשהוא מהתל בהגנה, קולע מעל הידיים של השומר, לפרקים מיד בתחילת ההתקפה, בלי חשבון, בלי פחד. "אין מה לעשות נגד זה", אמר אנתוני דייויס מניו אורלינס, "הוא פשוט היה סטף".

אחרי השלשה האחרונה שלו, שנצלפה מ-11 מטר, על הבאזר של שעון ה-24, הוא כבר התקשה להסתיר את השמחה, צעק "WOOOOO" וטלטל את ראשו מצד לצד מול הקהל הצוהל. "כדי שקרי יהיה קרי, כמה מהזריקות שלו חייבות להיות 'רעות'", נכתב עליו ב-ESPN, ואכן כך קרה. או כמו שהמאמן סטיב קר אמר בסיום: "זה היה מופע. זה לא באמת מפתיע, הדרך שבה סטף מתאושש ממשחקים רעים".

עוד בנושא

סטפן קרי קלע 46 נקודות וקבע שיא שלשות למשחק, גולדן סטייט ניצחה את ניו אורלינס
אחרי שהרצף המדהים שלו נקטע, סטפן קרי הבטיח: "אל תדאגו, אמשיך לזרוק"

שחקן גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי. AP
אחרי השלשה השתיעית או העשירית הוא כבר התחיל לחשוב על השיא. קרי/AP

המספרים

* השיא הקודם של מספר שלשות במשחק בודד היה 12 - שבו החזיק קרי יחד עם קובי בריאנט ודוניאל מרשל. עכשיו השיא כולו שלו.

* קרי סיים את הערב עם 46 נקודות ב-36 דקות. האחוזים שלו מהשלוש (13 מ-17, שהם 76.4 אחוז) היו טובים בהרבה מהאחוזים ל-2 (3 מ-9).

* כידוע, התצוגה ההיסטורית הזאת הגיעה אחרי שבמשחק הקודם ה-MVP סיים ללא שלשה לראשונה אחרי 157 משחקים ברציפות, בהפסד קבוצתו ללייקרס, שבו קטע רצף היסטורי (עם 0 מ-10 מהשלוש), עוד שיא שבו מחזיק קרי.

* רק כדי להמחיש את ההישג של קרי, ואיך המשחק השתנה לאורך השני ב-NBA - הסטטיסטיקה מראה שנדרשו למעלה מ-9,000 משחקים עם קשת השלשות עד שקבוצה הצליחה לרשום בפעם הראשונה 13 שלשות במשחק. קרי עשה את זה הלילה לבדו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי. AP
שלשות משוגעות, אחרי 5 שניות בהתקפה, מ-11 מטר, כמו שהוא אוהב, כמו שרק הוא יודע. קרי/AP

הציטוטים

"דברים כאלה קורים", אמר קרי על המשחק המופלא שלו, שהודה: "רק אחרי תשע או עשר שלשות התחלתי לחשוב על השיא. היה נחמד להכניס את השלשה הראשונה, אחרי המשחק הקודם. הצלחתי להגיע מוקדם לכמה זריקות נוחות מוקדם בהתקפה, ודברים טובים קרו. השלשה האחרונה כבר הייתה מיוחדת, כשהמשחק רץ, והתוצאה די צמודה.

"הייתי קרוב בעבר פעמיים לשיא הזה, אבל הלילה הזה היה מיוחד. הייתי קשה עם עצמי באימונים בימים האחרונים אחרי המשחק הקודם, היו לי אימוני קליעה די טובים, אבל אני לא לוקח קשה מדי משחקים כאלה, כשאני מסיים עם 0 מ-10, או 2 מ-12, התהליך דומה. אני מנסה להיכנס שוב לקצב, לראות שהכדור נכנס. היו יומיים של עבודה קשה, שהפכו להצלחה".

קרי אמר ש"החבר'ה סידרו לי חסימות כל הערב, גם במהלך האחרון. היה לילה מאוד מהנה". על הדקות הרעות של קבוצתו אמר ש"יהיו כאבי גדילה, חייבים הישאר מפוקסים 48 דקות, אבל זה מה שצריך לעשות כדי להגיע למקום שאליו אנחנו מכוונים". על השיא עצמו הודה קרי ש"זה שיא די מגניב, אני יודע שהוא לא יישאר עוד הרבה זמן, יש בליגה הזאת כמה קלעים לוהטים".

שיא השלשות במשחק אחד - הרשימה

1. סטפן קרי, גולדן סטייט - 13 שלשות, 7 בנובמבר 2016
2. סטפן קרי, גולדן סטייט - 12 שלשות, 27 בפברואר 2016
-. דוניאל מרשל, טורונטו - 12 שלשות, 13 במארס 2005
-. קובי בריאנט, ל.א לייקרס - 12 שלשות, 7 בינואר 2003
3. סטפן קרי, גולדן סטייט - 11 שלשות, 3 בפברואר 2016
-. קיירי אירווינג, קליבלנד - 11 שלשות, 28 בינואר 2015
-. קליי תומפסון, גולדן סטייט - 11 שלשות, 23 בינואר 2015
-. דרון וויליאמס, ברוקלין - 11 שלשות, 8 במארס, 2013
-. סטפן קרי, גולדן סטייט - 11 שלשות, 27 בפברואר 2013
-. ג'יי אר סמית, דנבר - 11 שלשות, 13 באפריל 2009
-. דיס סקוט, אורלנדו - 11 שלשות, 18 באפריל 1996

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
כשהאחוזים מה-3 טובים בהרבה מל-2. קרי/AP

יש לציין שגולדן סטייט התקשתה גם הלילה, מול הקבוצה שטרם ניצחה העונה. הפליקנס רשמו ריצת 9:24 וכבר מחקו פיגור 19 כדי לעלות ליתרון ברבע השלישי, וכדי להזכיר שוב ש"קבוצת הכוכבים" היא עדיין לא המכונה המשומנת שרבים ציפו לה. מלבד למשחק הנהדר מול אוקלהומה סיטי, שהגיעה אליו אחרי משחק קשה בלילה שלפני, הווריירס עדיין מחפשים את עצמם.

דריימונד גרין, שקלע רק 4 נקודות, טוען ש"הלילה היו לנו 35 אסיסטים, ואנחנו עדיין בכלל לא מחוברים. זה רק מראה כמה טובים נוכל להיות, ואכן נהיה". קר מתעקש ש"גרין היה נהדר. הוא כנראה מתחיל להבין שהוא לא יוכל לקלוע כל כך הרבה נקודות, זה פשוט עניין של מתמטיקה, מי מחזיק בכדור, אבל ההשפעה שלו על המשחק היא בכל כך הרבה דרכים אחרות, עם המסירות שלו, התקשורת שלו, ההגנה שלו".

  • עוד באותו נושא:
  • סטפן קרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully