וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי הלילה: ג'יי אר סמית' "משחק עד אפיסת כוחות", קוואי לאונרד "הפך לשחקן מפחיד"

ניו יורק נראתה כמו קבוצה בזכות הגישה של כרמלו ("לא עושה פרצופים"), לילארד כיכב ב"אחד המשחקים המשוגעים שהיו לי", ג'יי אר סמית' מצדיק את החוזה בקליבלנד, וקוואי לאונרד עם פתיחה מופלאה ושיא ליגה. כוכבי הלילה

AP

ג'יי-אר סמית היה הלילה (בין שבת לראשון) האיש המרכזי בניצחון קליבלנד. הקאבס איבדו יתרון 22 על אורלנדו, ששלוש פעמים במהלך הרבע האחרון כבר הצליחה לצמק את הפער ל-3 נקודות בלבד, אבל בכל שלוש הפעמים האלה היה זה סמית' שענה עם סל חשוב, שבסופו של דבר עזר לאלופה להבטיח ניצחון 99:105 על המג'יק. אחרי שקלע 16 נקודות בשני משחקיו הראשונים העונה ב-6 מ-21 מהשדה, הלילה בלבד סמית' קלע 16 באחוזים טובים יותר, כשכאמור, רובן ברגעים מכריעים ברבע הרביעי.

סמית' מגיע לעונה הזאת אחרי הכנה לקויה, והצטרף לקבוצה רק לפני שבועיים, אחרי שההנהלה התמהמה ארוכות בטרם העניקה לו חוזה (57 מיליון דולר לארבע שנים). הלילה הוא שיחק 44 דקות, והמאמן טיירון לו רואה איך הוא מנסה להיכנס לכושר, ובכל הכוח: "הוא משחק עד אפיסת כוחות, הוא נותן כל מה שיש לו, הוא מזנק על הפרקט לכדורים, הוא חוסם נתיבי מסירה, הוא נכנס בחסימות, הוא משחק קשוח. אם יש דרך להיכנס לכושר - אתה חייב לשחק חזק, וזה מה שהוא עושה".

עוד בנושא

קליבלנד וסן אנטוניו מושלמות, לילארד שוב הפגיז, שיקגו מרשימה
עומרי כספי תקוע על הספסל בסקרמנטו, המאמן מסביר למה
אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

קוואי לאונרד סן אנטוניו ספרס, למרקוס אולדרידג'. GettyImages
הכי הרבה ניצחונות ב-300 משחקיו הראשונים. קוואי/GettyImages

* סן אנטוניו המשיכה לשמור על מאזן נקי (0:3), וקוואי לאונרד המשיך בפתיחת העונה המצוינת שלו. לאונרד קלע 20 נקודות והוליך את הספרס לניצחון 79:98 על ניו אורלינס, ורשם נקודת ציון מרשימה: בעונתו השישית בליגה הוא רשם משחק 300, והוא השחקן שמשיג הכי הרבה ניצחונות ב-300 המשחקים הראשונים שלו בליגה - 235. במקום השני ביירון סקוט (שרשם 231 ניצחונות ב-300 משחקיו הראשונים), ובמקום השלישי דני איינג' (229).

"זו רק תחילת העונה, אנחנו יכולים להשתפר", טוען לאונרד, שעד עתה העונה רושם ממוצע של 28.3 נקודות, 3.6 אסיסטים ו-4 חטיפות למשחק, "זה משחק קבוצתי, אני אצטרך את כל החבר'ה סביבי לפלייאוף, שיציגו את הכדורסל הכי טוב שלהם ושיהיו מלאי ביטחון". מאמן הפליקנס אלווין ג'נטרי התייחס להתקדמות של לאונרד, ושיבח אותו: "ובכן, הוא לא יכול להיות עוד הרבה יותר מזה. כבר עכשיו זה מפחיד. כשאתה מסתכל על השחקן שהגיע לליגה ועל מה שהוא הפך עכשיו - אני לא יודע אם אי פעם היה שחקן שהשתפר יותר ממנו, מבחינת שליטה במשחק וקליעה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ג'ואקים נואה, ניו יורק ניקס. AP
רוח חדשה בניו יורק. נואה/AP

* הפנטזיה של אוהדי הניקס התגשמה הלילה ל-48 דקות מתוקות. אחרי עונות ארוכות מאוד של דשדוש ואכזבות, הלילה הניקס סוף סוף סיפקו כדורסל מעודד, כשהמצטרפים החדשים נותנים תרומה חשובה בניצחון 104:111 על ממפיס. אחרי התבוסה לקלילבנד במשחק הפתיחה, הלילה כרמלו וחבריו נראו פורים בהתקפה, ובעיקר מגוונים. קורטני לי קלע 16 נקודות, ג'ואקים נואה קלע רק 6 אבל הוליך את הקבוצה באסיסטים (7) וריבאונדים (10), קייל אוקווין קלע 11, דרק רוז קלע 13, וכמובן מעל כולם עדיין קריסטפס פורזינגיס (21) וכרמלו (20).

"ידענו שהלילה זה יראה שונה", אמר המאמן ג'ף הורנסק על קבוצתו, שחילקה 24 אסיסטים מתוך 40 סלי שדה, וכרמלו הוסיף ש"הלילה היינו קבוצה אחרת לגמרי". רבים פקפקו ביכולת של כרמלו לשחק עם שחקנים בכירים כמו רוז, אבל הוא טוען שאין לו בעיה לקחת פחות זריקות ולקחת תפקיד משני: "אתם לא רואים אותי מתלונן על זה, לא ראיתם עושה פרצופים, זה משהו שאני מאמץ. אני מצפה בקוצר רוח פשוט לעלות למגרש ולהיות עם שחקנים שיכולים לשלוט במשחק ולעשות מהלכים, וכשמגיע הזמן שלי, זה הזמן שלי. אנחנו יודעים שהכדור לא חייב להיות בידיים שלי בכל מהלך. יגיע הזמן שבו זה יהיה חייב לקרות, אבל עכשיו, אנחנו פשוט מנסים להתחבר, להרגיש בנוחות זה עם זה".

דמיאן לילארד, פורטלנד בלייזרס. AP
ברגע האמת. לילארד/AP

* דמיאן לילארד כיכב הלילה עם 37 נקודות, כולל סל ניצחון 0.3 שניות לסיום, והוליך את פורטולנד לניצחון 113:115 על דנבר אחרי הארכה, במשחק שכלל הפסקה של 28 דקות בגלל בעיות בחשמל. "זה היה אחד המשחקים הכי משוגעים שהייתי בהם, עם האורות שכבו, עם היכולת המצוינת שלנו", אמר לילארד, "דנבר שיחקה משחק גדול, והדרך שבה מצאנו דרך לחזור, לכפות הארכה, להיקלע לפיגור בהארכה ואז לנצח - זה מראה הרבה על החוסן שלנו כקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully