וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפץ הגדול בדרך: אמארה סטודמאייר צפוי לחתום בהפועל ירושלים

26.7.2016 / 23:25

המהלך של השנה בכדורסל הישראלי, עליו דווח בלעדית בוואלה! ספורט, קורם עור וגידים: הסנטר האגדי בן ה-33 הודיע על פרישה מה-NBA וצפוי לחתום בסגנית האלופה הישראלית. הוא יגיע לארץ בשבוע הבא ויהפוך לאחד השחקנים הגדולים שהופיעו כאן אי פעם

צילום ועריכת וידיאו: דרור פיקלני

בווידאו: אמארה סטודמאייר בביקור בישראל ב-2013

הוסר המכשול האחרון בדרך להצטרפותו של אמארה סטודמאייר להפועל ירושלים. שחקן הפנים בן ה-33 הודיע הערב (שלישי) על פרישה מה-NBA בגיל 33, אחרי קריירה עשירה בת 14 עונות, שבמהלכן קלע כמעט 16 אלף נקודות והשתכר קרוב ל-170 מיליון דולר. אמארה אמור לנחות בישראל בשבוע הבא ביחד עם שחקן סקרמנטו קינגס, עומרי כספי והוא צפוי לחתום בקבוצה מהבירה.

כפי שפורסם בוואלה! ספורט כבר לפני כשבועיים, הפועל ירושלים מנהלת מגעים עם סטודמאייר, שהיה חלק מקבוצת הניהול בראשות אורי אלון בעת רכישת המועדון ב-2013, ועד היום מחזיק באחוז קטן מהבעלות על האדומים. אלון אף הביע נכונות לחרוג מהתקציב שייעד לעונה הקרובה כדי להנחית את סטודמאייר בארץ הקודש, והמגעים בין הצדדים נמשכים כל העת.

עוד בנושא:

חשיפת וואלה! ספורט: סטודמאייר מנהל מגעים עם הפועל ירושלים
נמשכים המגעים בין הפועל ירושלים לאמארה סטודמאייר

אמארה סטודמאייר במדי מיאמי היט. GettyImages
בשנה הבאה בירושלים הבנויה. אמארה/GettyImages

עד לפני שנתיים, הצירוף בין סטודמאייר לירושלים נראה דמיוני לאור מעמדו ובעיקר לאור הסכומים שהשתכר ב-NBA. בעונת 2013/14 הוא עוד היה חתום על חוזה של כ-23 מיליון דולר בניקס, אך בעקבות בעיות חוזרות ונשנות בברכו ירד מעמדו ובעונה החולפת הוא עמד על חוזה מינימום לשחקן ותיק עם רזומה כשלו - מיליון וחצי דולר ברוטו בהיט.

ירושלים צפויה להפוך בין לילה לאחת הקבוצות המסקרנות בעונה הקרובה בכל רחבי אירופה. סטודמאייר עומד בשורה אחת עם כמה מהשמות הגדולים ביותר ב-NBA שדרכו אי פעם ביבשת הישנה - מרולנדו בלקמן ודומיניק ווילקינס, עבור בדריל דוקינס, אלכס אינגליש וג'ורג' גרווין, ועד ארטיס גילמור, ביירון סקוט ובוב מקאדו.

חודשים ספורים לאחר הקדנציה הקצרה של נייט רובינסון בהפועל תל אביב, חשוב לציין כי גם בישראל שיחקו אגדות ענק מהליגה הטובה בעולם - ובראש הרשימה, לצד סטודמאייר, ניצבים טום צ'יימברס (מכבי תל אביב ב-1996), פרוויס שורט (הפועל תל אביב ב-1992) ומייק מיצ'ל המנוח (מכבי תל אביב ב-1992).

שחקני פיניקס סאנס, סטיב נאש, אמארה סטודמאייר. Christian Petersen, GettyImages
עוזב את ה-NBA אחרי קריירה נהדרת. אמארה בימי פיניקס/GettyImages, Christian Petersen

המהלך האחרון של סטודמאייר בליגה הטובה בעולם היה סמלי במיוחד: הוא חתם על חוזה בניו יורק ניקס, הקבוצה שבה כיכב בעבר במשך ארבע שנים וחצי, ומיד הודיע על הפרישה - כדי לעזוב את ה-NBA כשחקן של הניקס. "אני רוצה להודות למר דולן, פיל ג'קסון, וסטיב מילס, שנתנו לי את האפשרות לפרוש כאחד מהניקס. למרות שהקריירה שלי הובילה אותי למקומות בכל רחבי ארה"ב, הלב שלי תמיד נשאר בתפוח הגדול. פעם ניק, תמיד ניק".

סטודמאייר (33, 2.08) סיים את חלקו בליגה ללא אליפות ובלי תארים קבוצתיים, אבל הוא נבחר לרוקי השנה ב-2003, שיחק שש פעמים באולסטאר, נבחר לחמישיית העונה פעם אחת, ובסך הכל קלע 15,994 נקודות - שהן 18.9 בממוצע למשחק במשך הקריירה.

בשמונה עונותיו הראשונה בליגה שיחק בפיניקס, אחר כך הופיע במשך ארבע שנים וחצי בניו יורק ניקס, עבר לקדנציה קצרה בדאלאס ובעונה החולפת מצא עצמו במיאמי. העונה האחרונה הייתה החלשה בקריירה שלו, והוא חש היטב את הפיחות במעמדו: סטודמאייר סבל מכאבים כרוניים בברך, והופיע רק 52 פעמים במדי ההיט. הממוצע שהעמיד - 5.8 נקודות - הוא הנמוך בקריירה שלו, והוא הביע את מורת רוחו ממיעוט הדקות שקיבל (14.7 בלבד, עוד שיא שלילי בקריירה שלו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully