וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומך ברונאלדו, דואג לאצילי, מחכה לז'רביניו: ערן זהבי בטור אישי לוואלה! ספורט

ערן זהבי, סין

10.7.2016 / 7:30

למה משחק החוץ מול הקבוצה של ז'רביניו מזכיר לי משחק חוץ עם מכבי תל אביב באירופה. מדוע רונאלדו צריך לזכות ביורו ואיך טביב עושה את אותה טעות שעשה איתי גם עם אצילי. ערן זהבי הולך לספר לכם על הקריירה בסין בטור שבועי חדש בוואלה! ספורט. כולל: למה בכיתי בחתימה

SNTV

בווידאו: תקציר המשחק הראשון של ערן זהבי בליגה הסינית

זה הטור הראשון שלי מסין ואני נרגש מאוד. אני כותב מהמלון בו הקבוצה נמצאת בעיר הביי. בדיוק סיימנו את האימון המסכם ונראה לי שגם במשחק הזה היום (ראשון, 14.30, תקציר בוואלה! ספורט) אני עדיין אתחיל מהספסל ואכנס בהמשך. יציאה מגוואנגז'ו להביי למשחק חוץ מזכירה יציאה עם מכבי תל אביב למשחק באירופה. הגענו להביי כבר שלשום וקיימנו כאן שני אימונים. עד כמה שהמרחק גדול, תעיד העובדה שטסנו שעתיים עם עצירת קונקשן והמראנו לעוד שעתיים. אני לא מכיר עדיין את הביי, אבל זו כבר יריבה אחרת. קבוצת צמרת בליגה כאן. הם עלו מהליגה השנייה לפני שנה והשקיעו הרבה כסף. הם הביאו את ז'רביניו ואת לאבצי ונראה לי שיהיה מאוד מעניין.

עוד בנושא:
ערן זהבי נבחר למצטיין המחזור בסין: "הוכיח כבר בבכורה שהוא שווה 8 מיליון דולר"
ערן זהבי נפרד ממכבי תל אביב, כולל הווטסאפ האחרון מגולדהאר וד"ש לאווירון: "הייתי שובר את השיא שלו"
בסין היללו: "ערן זהבי הכה כמו ברק, ההופעה שלו הייתה בלתי נשכחת"

seperator
שחקן גוואנגז'ו ערן זהבי. צילום מסך
"אחרי שבוע ראשון בסין שהיה מטורף מכל הבחינות, אני מתחיל להתאקלם ולנסות ליהנות מהחוויה הסינית"/צילום מסך
"באזור אחד של העיר אפשר לראות את כל העושר והפאר העצום עם בניינים עוצרי נשימה, ומצד שני יש אזורים הרבה פחות יוקרתיים. זה מכניס הכל לפרופורציות"

ביום שישי הגיעו למלון בו אנחנו מתאכסנים שני נציגים של מנהלת הליגה כאן והגישו לי גביע לכבוד הבחירה בי לשחקן המחזור. מנהל הקבוצה הפתיע אותי וקרא לי לבוא. הם נתנו לי גם איור של הפנים שלי. יצאתי קצת מזוקן מעבר לרגיל, כי לא התגלחתי מספיק לפני המשחק הראשון. הבחירה היא של אוהדי הכדורגל וזה עוד יותר חימם את הלב. הם גם הגישו לי צ'ק עם סכום של 30 אלף רנמינבי שזה המטבע המקומי. זה משהו כמו 18 אלף שקל. החלטתי שאת הכסף הזה אני מחלק בין כל השחקנים שלנו ובהמשך נחליט מה לעשות איתו. אולי כל אחד יקבל סכום קטן או שאולי נצא כל הקבוצה לארוחת ערב. זה היה הכי טבעי בשבילי לעשות את זה.

אחרי שבוע ראשון בסין שהיה מטורף מכל הבחינות, אני מתחיל להתאקלם ולנסות ליהנות מהחוויה הסינית האישית שלי. הגעתי לפה בלי לדעת יותר מדי על העיר או הכדורגל והדבר הראשון שגיליתי שאני נמצא בעיר מדהימה ויש בה הכל. כשאני אומר הכל אני מתכוון לזה. באזור אחד של העיר אפשר לראות את כל העושר והפאר העצום עם בניינים עוצרי נשימה, כשבלילה הכל מואר בתאורה מרהיבה ומסעדות יוקרה וקניונים מטורפים. ומצד שני יש אזורים הרבה פחות יוקרתיים שזה מכניס הכל לפרופורציות.

seperator
ערן זהבי שחקן גוואנגז'ו R&F. האתר הרשמי של גוואנגז'ו R&F, אתר רשמי
"אחרי החתימה הרשיתי לעצמי להתפרק קצת ובכיתי כמו ילד קטן"/אתר רשמי, האתר הרשמי של גוואנגז'ו R&F
"רונן קצב ישב לידי ואמר לי 'ערן, אם אתה לא בטוח אנחנו עכשיו קמים והולכים. הכל בסדר, רק תגיד לי ועושים את זה'. אבל הרגשתי שזה צריך לקרות"

סיפרתי הרבה על הימים שלפני החתימה ולמרות שהכל נראה פתאום רחוק, זה עדיין מלווה אותי. לא הספקתי אז להתאמן. הייתי עסוק בפגישות ובפרטים אחרונים של סגירת החוזה והמתח רק גבר מרגע לרגע. כשאתה מרגיש שזה מתקרב יש הרגשת בלבול וסוג של פחד בעיקר כי ידעתי מה אני עוזב. ידעתי שיש לי מקום אוהב שהיה טוב אליי כל השנים כמו מכבי תל אביב והייתי במדינה שלי שאני כל כך אוהב, ואז הגיע רגע החתימה והחזקתי את העט כמה שניות בהיסוס. רונן קצב ישב לידי ואמר לי "ערן, אם אתה לא בטוח אנחנו עכשיו קמים והולכים. הכל בסדר, רק תגיד לי ועושים את זה". אבל הרגשתי שזה צריך לקרות ושאני צריך להגיע לסין. אז פשוט התחלתי לחתום על חוזה שכל שחקן כדורגל חולם עליו. אתם יודעים מה? זה אפילו קצת חוצפה לחלום על חוזה כזה וגם ילד חוצפן כמוני לא חלם על סכומים כאלה.

ואז אחרי החתימה הרשיתי לעצמי להתפרק קצת ובכיתי כמו ילד קטן מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שהרבה מאוד אנשים התעצבו ברגע ששמעו על החתימה ולא רציתי לפגוע או לאכזב אף מעריץ שלי או חבר. הסיבה השנייה שאני מתרחק מהמשפחה הקרובה שלי שתמיד הייתה שם בשבילי והם הכל בשבילי. גם מאוד לא פשוט לעזוב את הבית ואת המדינה שלנו וללכת אל הלא נודע. כמובן שיש גם צד אחר של התרגשות והרגשה של "עשיתי את זה". כל זה גרם לפרץ רגשות שהוא בלתי נמנע עם כל מה שעברתי.

seperator
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הם נתנו לי גם איור של הפנים שלי. יצאתי קצת מזוקן מעבר לרגיל, כי לא התגלחתי מספיק לפני המשחק הראשון. הבחירה היא של אוהדי הכדורגל וזה עוד יותר חימם את הלב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשעליתי להופעת בכורה לא שיערתי לרגע שזה מה שיקרה. הופעת בכורה כזאת אפשר רק לחלום עליה וכמובן כמו בכל משחק אני שואף להבקיע, אבל שההד התקשורתי יהיה כזה גדול וכזה מפרגן חשבתי שאוכל לקבל רק בארץ. באמת הייתה הופעת בכורה חלומית שאני מקווה שמפה זה רק ימשיך ככה. אהבתי לבשל ולהיות מעורב בגול הנוסף לא פחות מלכבוש את השער כי זה חיבר אותי יותר מהר לחברים החדשים שלי בקבוצה. התרגשתי לראות את האוהדים הישראלים בקהל שהגיעו עם דגלי ישראל ושרו לי שירים ובאמת זה עשה לי טוב על הלב. הרגשתי כמו משחק חוץ של נבחרת ישראל והרגשתי צורך להודות לאוהדים הישראלים ולהתייחס לכל אחד מהם. אני רואה את עצמי כאן כשגריר של הכדורגל הישראלי ושל מדינת ישראל ומבטיח לעשות את הכי טוב שאני יכול, להביא גאווה למדינה שלנו ולפתוח דלתות לעוד שחקנים ישראלים.

אז לכל המבקרים הישראלים בסין אתם תמיד מוזמנים להגיע לפה לראות את המשחקים. אני יותר מאשמח לארח אתכם ולגרום לכם ליהנות מהמשחק.

seperator
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. AP
"אני מרגיש שהרבה אנשים לא רוצים שהוא יזכה ומתארים אותו כשחצן, אבל זה לא הוגן. אי אפשר שלא לפרגן לספורטאי ברמה כזו". רונאלדו/AP
"אני אוהב את האופי של רונאלדו, הווינריות שלו וזה שהוא מגיע לכל משחק כאילו זה משחקו האחרון. כל זה ראוי להערצה. אני יכול לגלות שכאשר אני מרגיש שאין לי מספיק מוטיבציה במשחק או אימון אני תמיד נזכר בו ומבין שזו הדרך להצלחה"

גמר אליפות אירופה לפנינו ולשמחתי יש סיכוי טוב שאראה אותו בשידור ישיר. מיד אחרי המשחק מול הביי, נחזור בטיסות לגוואנגז'ו ופחות או יותר ננחת בסמוך לשעת הפתיחה של המשחק בצרפת. את מרבית משחקי היורו לא ראיתי ואחרי שהגעתי לסין זה הפך עוד יותר קשה, שכן יש הפרש של שש שעות ממערב אירופה ואצלנו זה אמצע הלילה. אגב, למרות זאת הסינים מאוד עוקבים אחרי היורו ובשתיים או שלוש לפנות בוקר כאן הברים מלאים באוהדי כדורגל שיושבים וצופים במשחקים.

עם כל הכבוד לנבחרת צרפת שבטוח תגיע במוטיבציית שיא אני חושב שמגיע לכריסטיאנו רונאלדו להיות אלוף אירופה. מגיע לו תואר עם הנבחרת שהוא סוחב על הכתפיים שלו ומגיע לו שייזכר כאחד הגדולים. אני אוהב את האופי שלו, הווינריות שלו וזה שהוא מגיע לכל משחק כאילו זה משחקו האחרון. כל זה ראוי להערצה. אני יכול לגלות שכאשר אני מרגיש שאין לי מספיק מוטיבציה במשחק או אימון אני תמיד נזכר בו ומבין שזו הדרך להצלחה.

אני מרגיש שהרבה אנשים לא רוצים שהוא יזכה ומתארים אותו כשחצן, אבל זה לא הוגן. אי אפשר שלא לפרגן לספורטאי ברמה כזו. יצא די במקרה ששנינו משחקים עם הספרה 7 על הגב. עבורי הוא מודל לחיקוי ואני מנסה לקחת ממנו הרבה על מוסר העבודה. אז אפילו שנבחרת צרפת טובה יותר מפורטוגל, אני חושב שרונאלדו יעשה זאת שוב.

אגב, שלא יובן לא נכון. אני מאוד אוהב גם את מסי. הבעיה הכי גדולה של רונאלדו היא שהוא נולד לאותה תקופה של מסי, אצלו הכישרון הוא על טבעי. לשמחתנו יש לנו את התחרות בין שניהם והיא דוחפת אותם כל הזמן עד הקצה.

seperator
עומר אצילי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"הייתי רוצה לראות את הסאגה הזו מסתיימת". אצילי/ברני ארדוב
"רק בקשה אחת לי לאלי טביב, אל תעצור את אצילי כמו שכמעט קרה איתי. או שתיתן לו חוזה חדש שהולם את מעמדו או שתמכור אותו לכל המרבה במחיר. תן לו חוזה משודרג לכמה שנים עם סעיף שחרור ברור"

אני רוצה להתייחס בטור הזה גם לכל הבלגאן סביב אחד השחקנים הכי מוכשרים שיש לכדורגל הישראלי, עומר אצילי. שחקנים כמו אצילי הם שחקנים שצריך לטפח בכדורגל שלנו. הם שחקנים שהקהל משלם על כרטיס בשביל לראות אותם משחקים והייתי רוצה לראות את הסאגה הזו מסתיימת.

הדרך של עומר מזכירה לי מאוד את הדרך שלי. בחור צעיר שהתחיל בליגה הלאומית ועם הרבה עבודה קשה ואמונה וכמובן כישרון מצליח להגיע לקריירה נהדרת. רק בקשה אחת לי לאלי טביב, אל תעצור אותו כמו שכמעט קרה איתי. או שתיתן לו חוזה חדש שהולם את מעמדו או שתמכור אותו לכל המרבה במחיר. תן לו חוזה משודרג לכמה שנים עם סעיף שחרור ברור של מיליון, שניים, שלושה. שיגיעו להסכמות, או שתמכור אותו עכשיו. הכי חשוב שעומר יהיה מרוצה ומכאן אני מאחל לך בהצלחה עומר.

השער הראשון של יוסי בניון במדי מכבי תל אביב שימח אותי מאוד. רבים הרימו גבה כשיוסי הגיע למכבי ולא הסתרתי כמה רציתי אותו איתנו. אחרי שהם עברו את הסלובנים כולם זלזלו ואמרו שמדובר בקבוצה חלשה. עכשיו יש למכבי את קאיראט הקזאחית וזו משוכה הרבה יותר גבוהה, אבל לא כזו שהם לא יכולים לעבור. גם אייל גולסה יוסיף למכבי. היה דיבור עליו כבר לפני שנה ואני רציתי מאוד לראותו אותו כי יצא לי לשחק איתו באולימפית, למרות שהוא היה קטן ממני בהרבה, ובבוגרת אצל לואיס פרננדס. הוא היה אחד הכישרונות הכי גדולים בארץ לפני שיצא ואני מקווה שהוא יביא את זה למכבי. הוא נמצא במקום הכי נכון מבחינתו להתפתח.

השבוע הקרוב עומד להיות מאוד מיוחד כי שי מגיעה עם רוי ועם ההורים שלה. אני מאוד מסוקרן לראות את התגובה שלה לגוואנגז'ו. כמו שאני מכיר אותה, היא תהיה מאוד מרוצה ממה שהיא תראה ואני כבר מרגיש שאני מכיר הרבה יותר, אז יהיה לי כיף להראות לה את העיר.

מעבר לזה אני גם מחכה למשחק של מכבי תל אביב נגד קאיראט ומקווה שהפעם האינטרנט יהיה מספיק חזק כדי שאוכל לצפות במשחק. אני מאמין שהם יעשו את זה ויעברו את המשחק הקרוב בתוצאה טובה ויעבירו את ההכרעה לנתניה. בהצלחה חברים שלי. אוהב את כולכם וניפגש בטור הבא שלי.

ערן זהבי שחקן גוואנגז'ו R&F. האתר הרשמי של גוואנגז'ו R&F, SNTV
"מחכה למשחק של מכבי תל אביב נגד קאיראט ומקווה שהפעם האינטרנט יהיה מספיק חזק כדי שאוכל לצפות במשחק"/SNTV, האתר הרשמי של גוואנגז'ו R&F
  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully