וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי נבחר למצטיין המחזור בסין: "הוכיח כבר בבכורה שהוא שווה 8 מיליון דולר"

אף על פי ששיחק 30 דקות בלבד במשחקו הראשון במדי גוואנגז'ו R&F, הקדים הקשר את פאוליניו ונבחר למצטיין: "הוא שילוב של מספר תשע ועשר". זהבי על הימים הראשונים בסין: "אני לומד סינית, אבל עדיין קשה לי לבטא את שמם של חבריי לקבוצה. הליגה פה מזכירה את הפרמיירליג"

SNTV

בווידאו: הבכורה החלומית של ערן זהבי בסין

ארבעה ימים חלפו מאז הבכורה החלומית של ערן זהבי בגוואנגז'ו R&F, אך למרות זאת, בסין ממשיכים לעסוק ב-30 הדקות הראשונות והקסומות של הקשר בבכורה שלו בליגה הסינית. כזכור, זהבי עלה לכר הדשא בדקה ה-60, כבש 16 דקות אחר כך, היה מעורב בשער נוסף והוסיף בישול לקראת הסיום. הוא זכה למחמאות רבות בעקבות יכולתו, זאת למרות שחתם על חוזהו באופן רשמי רק מספר ימים לפני כן.

מאמנו של זהבי, דרגאן סטויקוביץ', שיבח אותו ללא הרף וגם בתקשורת המקומית פרגנו לכוכב מכבי תל אביב לשעבר. אחרי שנכנס לנבחרת המחזור, היום (רביעי) פרסמו בסין שזהבי אף נבחר לשחקן המצטיין של המחזור - הן על ידי פאנל מומחים והן על ידי אתרי הספורט הבכירים במדינה - זאת למרות ששיחק 30 דקות בלבד. בכך הוא הקדים את פאוליניו, המשחק ביריבה גוואנגז'ו אברגרנדה. מתוך חמישה פרשנים שהשתתפו בפאנל, ארבעה בחרו בזהבי ואילו אחד בלבד בחר בקשר הברזילאי של טוטנהאם בעבר.

עוד בנושא

ערן זהבי: "היה לי חלום שבניון יפרוש כמו שמגיע לו"
"ערן זהבי הכה כמו ברק, ההופעה שלו הייתה בלתי נשכחת"
"ערן זהבי פשוט הרג אותנו, לא ציפינו לדבר כזה"
ערן זהבי כבש ובישל במשחק הבכורה שלו בגוואנגז'ו R&F

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקדים את פאוליניו. זהבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחד מאתרי הספורט הגדולים בסין ריכזו את השבחים שקיבל זהבי מאתר הספורט השונים במדינה, וגם על פיהם (תשעה מתוך 11 אתרים בחרו בו) הקשר היה לשחקן המצטיין של המחזור (הבחירה הראשונה העונה בשחקן גוואנגז'ו R&F). "זהבי הוכיח כבר בבכורה שהוא שווה שמונה מיליון דולר", נכתב ב"מיירצ'ינבאו". "מה אפשר להגיד על הופעה כזו במשחק הבכורה? זהבי היה פשוט מדהים", הוסיפו במודרן אקספרס. "נגיחה נהדרת ואסיסט בתזמון מושלם. זהבי הוא קלף מנצח", כתבו בפנינסולה מורנינג ניוז, ואילו ב"נפאנג" הוסיפו: "הוא חיזוק מושלם לקבוצה; הוא גם מספר תשע וגם מספר עשר - שחקן יכול למסור ולבעוט בצורה נהדרת".

אחד הפרשנים, וואנג אנימי, אף הרחיב בנושא: "ההופעה של זהבי הייתה מרשימה מאוד מכמה סיבות. ניתן היה לראות בבירור שהצד החזק שלו הוא אינטליגנציית המשחק, והיכולת לקרוא את הנעשה על כר הדשא במהרה. הוא ישב על הספסל במשך 60 דקות וצפה בשחקנים, וכשהוא עלה לכר הדשא הוא פשוט פירק את היריבה. זהבי הצליח לפצח את ההגנה בקלות, למרות הצפיפות. זה היה מרשים מאוד".

שחקן גוואנגז'ו R&F  ערן זהבי. SNTV
התקשורת ממשיכה להחמיא. זהבי/SNTV

בנוסף, דיבר זהבי עצמו בתקשורת המקומית, על ההסתגלות שלו לעיר ולמדינה: "אני מודה שקשה לי קצת לבטא את המילים הסיניות. למעשה, אני עדיין לא מצליח לבטא את שמותיהם של חבריי לקבוצה, אבל אני לומד סינית לאט לאט ובקרוב אדע לקרוא להם בשמם. נכון שהאצטדיון שלנו קצת ישן, אבל חדרי ההלבשה נהדרים. בכל מקרה, הליגה הסינית ברמה גבוהה ומזכירה בקצב המהיר שלה את הפרמיירליג. הבעיה היא שרק ארבעה זרים יכולים לשחק בכל רגע נתון, ובשביל שהרמה תעלה, צריכים זרים נוספים".

כזכור, לאחר ההופעה הגדולה, גם יאסן פטרוב, מאמן שה-ג'יאג'וואנג, הקבוצה היריבה של גוואנגז'ו R&F באותו משחק, החמיא לכוכב. "הוא פשוט הרג אותנו. החילופים במחצית השנייה שינו לגמרי את המשחק. הכרנו אותו לפני המשחק, ידענו שיש סיכוי שהוא יקבל דקות והייתה לנו קצת אינפורמציה על התנועה שלו על המגרש, אבל לא באמת היינו מודעים ליכולת הגבוהה שלו. הופתענו, אין ספק. לא ציפינו לדבר כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully