וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'אן טבק יעזוב, מכבי תל אביב סימנה את שאראס כמחליפו

6.6.2016 / 20:12

ההדחה חרצה את גורל הקרואטי, שיקבל הודעה על סיום תפקידו. נציג מטעם הצהובים הבהיר גם לברצוקאס מקובאן כי הוא אחד המועמדים המובילים. גם הליטאי מבוקש, אבל מעדיף להמתין לברצלונה. פנייה נעשתה לטייריס רייס, ייעשה ניסיון לחתוך את רוצ'סטי.

ברני ארדוב

עוד חוזר הניגון. לראשונה בהיסטוריה, מכבי תל אביב לא תהיה אפילו נוכחת בגמר האליפות של ישראל במשך שנתיים רצופות, לאחר שהפסידה הערב (שני) 71:69 למכבי ראשון לציון בפיינל פור. כמו בעונה שעברה היה זה אריק שיבק שהדיח אותם, וכעת יחל מחול השדים בדרך למהפכה נוספת בסגל הצהוב.

ההפסד חרץ באופן סופי את גורלו של המאמן ז'אן טבק, והוא למעשה סיים את תפקידו. בשבועות האחרונים גברו הקולות בהנהלת מכבי שקראו להשאיר את הקרואטי במידה שיזכה באליפות, אבל גם תומכיו הגדולים ביותר יתקשו להגן עליו כעת ובימים הקרובים תימסר לו ההודעה על כך.

עוד בנושא:

מכבי ראשון לציון העפילה לגמר הפיינל פור אחרי 69:71 דרמטי על מכבי תל אביב
מונרו: "כאן כדי לזכות", שיבק: "אוהב לנצח בלי קשר למכבי תל אביב"
צפו באלבום האכזבה של מכבי תל אביב

מאמן מכבי תל אביב ז'אן טבק. ברני ארדוב
כאן דרכינו נפרדות. טבק/ברני ארדוב

הנהלת הקבוצה נוטה למנות מאמן זר חדש במקומו של טבק, אבל אין כרגע מועמד שקרוב לסיכום. מי שחזר לעמוד בפסגת הרשימה הוא יורגוס ברצוקאס. בימים האחרונים חודש הקשר עם מאמנה של לוקומוטיב קובאן. נציג מהמועדון אמר ליווני כי הוא אחד המועמדים הסופיים לתפקיד, אולם דאג להבהיר גם כי במידה שהקבוצה תזכה באליפות - טבק ימשיך.

ברצוקאס היה המועמד המוביל להגיע למכבי כבר בנובמבר האחרון, לפני שגיא גודס הוחלף בטבק. לפני מספר שבועות נראה היה שהמגעים בין הצדדים עלו על שרטון, לאחר שהיווני הביע חוסר שביעות רצון מהסיכומים עם שחקנים מרכזיים בסגל (סוני ווימס, קווינסי מילר ומאיק צירבס), שלא מתאימים לשיטת המשחק שלו.

בעקבות הצלחתו הכבירה בקרסנודאר, זכה היווני לעניין בקבוצות בכירות ועשירות ביבשת, ובראשן ברצלונה ודרושפאקה. אלא שכעת האינטרסים בינו לבין מכבי עשויים להיפגש מחדש: הקבוצה הטורקית כבר מינתה לתפקיד את דיוויד בלאט, בעוד הקטאלנים נוטים למנות את שרונאס יאסיקביצ'יוס.

שאראס עצמו הפך למועמד בשבועות האחרונים, אולם מכבי אינה נמצאת בראש סדר העדיפויות שלו. כוכב העבר הליטאי הוביל הערב את ז'לגיריס קובנה לזכייה באליפות עם 1:4 בגמר הפלייאוף על נפטונאס, והוא ממתין להחלטה של בארסה. מוליכת הליגה הספרדית כבר אותתה לו על כוונותיה לגביו, אולם הודיעה לו כי תקבל החלטה סופית בנוגע לצ'אבי פסקואל לאחר שיסתיימו הופעותיה בפלייאוף. "אי אפשר לשלול את האפשרות ששאראס יגיע, אבל הסיכוי לא נראה גבוה כרגע", אמר גורם במכבי.

רוב השמות האחרים ברשימה מוכרים וכבר פורסמו: רימאס קורטינאיטיס הליטאי, שפוטר העונה מחימקי מוסקבה; ליטאי נוסף, יונאס קזלאוסקאס, שהיה מועמד להצטרף גם בנובמבר; ואנדראה טרינקיירי האיטלקי, מאמנה של באמברג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מאמן ז'לגיריס קובנה שאראס יאסיקבצ'יוס עם סרחיו רודריגס, ריאל מדריד. GettyImages
מחכה לבארסה. שאראס/GettyImages

עוזר המאמן אבי אבן לא ימשיך בתפקידו הנוכחי, אבל צפוי להישאר בתפקיד אחר במערכת. ייתכן שהוא ישוב לנהל את מחלקת הסקאוט. בעלי הקבוצה דייויד פדרמן, המנכ"ל אלי דריקס ורוב ראשי המועדון מיהרו לעזוב את האולם בירושלים עם סיום המשחק, ואפילו לא ירדו ונכנסו לחדרי ההלבשה.

במכבי מקווים שדווין סמית' יחתום בקרוב על ניירת להחזר ביטוח פרטי, מה שיאפשר ויזרז את תהליך שחרורו על אף החוזה שעליו הוא חתום לשנתיים נוספות בשווי של כ-2.4 מיליון דולר. בריאן רנדל ואייק אופייבו מסיימים חוזה ויעזבו, בעוד הקבוצה תנסה להשתחרר מחוזיהם של טיילור רוצ'סטי וריצ'רד הנדריקס. גם דראגן בנדר, שצפוי להיבחר בחמישייה הראשונה בדראפט ה-NBA, אינו אמור להמשיך. הצהובים עשויים להשאיר את טרבור אמבקווה, אם יסכים לקיצוץ בשכרו.

כתגובה לעונה האיומה, פנו במכבי תל אביב לטייריס רייס, שהצעיד את המועדון לזכיה ביורוליג ב-2013/2014. עם רכז חימקי מוסקבה נשמר על קשר לכל אורך העונה.

שחקני מכבי תל אביב, דווין סמית', דרגאן בנדר. ברני ארדוב
גם הוא בדרך החוצה. דווין סמית'/ברני ארדוב

ז'אן טבק אמר לאחר ההפסד: "ידענו שהמשחק יהיה צמוד, ידענו שלא יהיה פה 20 הפרש. היו לנו היום יותר מדי שחקנים חשובים שלא היו במשחק. אמרתי לשחקנים שאנחנו מנצחים כמו קבוצה ומפסידים כמו קבוצה. מבחינה הגנתית עבדנו טוב, מבחינה התקפית לא הוצאנו לפועל כמו שעבדנו באימונים. היינו יותר מדי מתוחים, לא שיחקנו חכם. היו לנו יותר מדי זריקות פתוחות שלא קלענו".

על התקופה שלו כמאמן מכבי: "הגעתי למכבי כדי לתקן בעיות שהיו לפני כן. בחלק מהדברים הצלחתי ובחלק לא. אני מרגיש ריקנות עכשיו. כשאתה שם את כל האנרגיה שלך במשחק ואתה מפסיד, זו הרגשה רעה".

שמעון מזרחי הוסיף: "ניצחנו את ראשון שלוש פעמים העונה, במשחק אחד הכל יכול לקרות . פסלו סל של פניני. זו השיטה והפסדנו על חודו של סל".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. ברני ארדוב
לא אוהב את השיטה. שמעון מזרחי/ברני ארדוב

גל מקל הוסיף: "לא כך רצינו לסיים את העונה, זה הספורט. יצאנו מהשטף שלנו היום. מגיע כל הכבוד לראשון. אנחנו צריכים לראות את המשחק ולנתח אותו. זו אכזבה גדולה מאוד, אבל זה חלק מהעסק. התכוננו, אבל הביצוע לא היה מספיק טוב. לקח לנו זמן להיכנס לקצב. יכולנו לנצח במשחק הזה, הובלנו ארבע הפרש לקראת הסיום אבל לאורך כל המשחק היינו לא בשטף. באנו עם הרבה אמונה, אנחנו עצובים עכשיו, אבל זה חלק מהחיים שלנו, צריך לדעת להתמודד עם אכזבות. ברור שבאנו לנצח, יש אכזבה אחרי שהעונה נגמרת ללא תואר. בטח במכבי תל אביב, אבל צריך להתמודד עם זה".

"יש לנו אנשים טובים בחדר ההלבשה, כולם רצו בהצלחה של הקבוצה, חלק מלהיות ספורטאי זה להתעסק בעכשיו ולהוציא את כל רעשי הרקע", הוסיף מקל. "התפקיד שלנו זה להתמקד בעכשיו ולא לתת לכל הדברים מסביב להשפיע. לא עונה טובה בסטנדרטים של מכבי. שנתיים לא להגיע לגמר - זה משהו שלא קרה. אני בטוח שמי שיהיה בקבוצה בעונה הבאה יתנו הכל כדי לחזור חזקים יותר".

קפטן הצהובים יוגב אוחיון אמר לאחר המשחק: "אני חושב שלא שטפנו היום, ההפסקה הארוכה שהייתה מאז הסדרה עצרה לנו את שטף המשחק. לא הצגנו את הכדורסל שהצגנו בשבועות האחרונים. זה חבל, הייתה לנו הזדמנות להוציא משהו מהעונה. כן האמנו וכן חשבנו שנוכל להוציא משהו. ידענו שחלק מההגנות יהיו הגנות חילופים, התכוננו לזה, אבל לא היינו חדים, פשוט לא שיחקנו כדורסל, שיחקנו אחד על חמש ולא היינו צריכים להיראות כך. גם קשה לי למצוא מילים וגם ציפיתי וציפינו כקבוצה להיראות אחרת. לא העלינו על הדעת סרט כזה בו אנחנו הולכים הביתה אחרי חצי הגמר".

על טבק הוסיף הגארד: "מגיעות כל המחמאות לז'אן, הוא גבר, בא וניסה לתת את כל כולו, גם ברגעים הכי קשים שהיו הוא נשאר אופטימי. הוא איש עבודה רציני, אבל לא סיפקנו את הסחורה וזו השורה התחתונה. זו אותה הרגשה של העונה שעברה. ניסו לבנות פה ולעשות דברים, אבל אני מאמין שיסיקו את המסקנות מהעונה הזו ומה היה חסר ואיך זה היה צריך להיבנות. אלה לא החלטות שלי, מה לעשות או איך לעשות. תפקידי הוא לשחק ולעשות את המקסימום. צריך לתת מילה טובה לקהל שהגיע ותמך בנו בתקופה קשה. אנחנו מתנצלים שוב".

שחקן מכבי תל אביב גל מקל. ברני ארדוב
שבור. מקל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully