וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוראנט: "זה לא קרה לי מעולם", גרין: "אנחנו הכי עמוקים ב-NBA"

כוכב OKC מתקשה להתאושש ממפגן ההחטאות האיום, שחקני דאלאס ממשיכים להלהיט את האווירה, וגולדן סטייט מנסה להוכיח שהיא לא קבוצה של שחקן אחד. סיכום הלילה, כולל המספרים והציוצים

צילום מסך

מספרי הלילה

* נתחיל עם התצוגה הכי מפתיעה של הלילה, ולא לטובה: קווין דוראנט השתווה למייקל ג'ורדן עם מספר ההחטאות הכי גבוה במשחק פלייאוף ב-30 שנה האחרונות. הוא סיים את המשחק עם 7 מ-33 מהשדה, בעוד שהווד אוויריותו רשם מספר החטאות דומה (26) במשחק מול מיאמי בפלייאוף 1997.

* כמובן שזה גם משחק הפלייאוף הגרוע בקריירה של דוראנט. מעולם הוא לא החטיא יותר מ-20 זריקות במשחק בפוסט-סיזן.

* דוראנט דייק רק ב-4 זריקות מתוך 26 שנלקחו על שומרים שנמוכים ממנו, כולל 1 מ-20 במצבי פוסט-אפ וג'אמפרים.

* KD החטיא גם 18 מתוך מתוך 19 הזריקות הראשונות שלקח מחוץ לצבע.

* ווס מתיוס, שנמוך מדוראנט בראש, שמר עליו ברוב שלבי המשחק. הוא הגביל אותו ל-3 מ-13 מהשדה.

* דוראנט וראסל ווסטברוק חיברו 1 מ-12 מהשדה בשש הדקות האחרונות של המשחק.

* מאז פגרת האולסטאר אוקלהומה סיטי עומדת על מאזן 13:3 במשחקים צמודים (משחקים שנכנסו לחמש הדקות האחרונות בהפרש של חמש נקודות ומטה).

* דאלאס הפכה לקבוצה הרביעית בתולדות ה-NBA שמנצחת במשחק 2 אחרי שהובסה ב-35 הפרש ומעלה במשחק 1. האחרונה שעשתה זאת הייתה בוסטון, שנוצחה בידי אורלנדו ב-47 הפרש במשחק הראשון ביניהן בגמר המזרח ב-1997, הפתיעה במשחק השני, והמשיכה כל הדרך לניצחון בסדרה כולה.

* סטף קרי נעדר בשני משחקים מול יוסטון העונה, ובשניהם חיבר קליי תומפסון 72 נקודות. בשלושת המשחקים הנותרים מולם, בהם קרי שותף, הוא קלע 40 נקודות בסך הכל.

* יוסטון הובסה ב-20 הפרש בדקות בהן דוויט הווארד שיחק.

* הווריירס עלו למאזן 1:3 במשחקים ללא סטף קרי מתחילת העונה.

קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
שפל היסטורי. דוראנט/AP

התגובות

היצרים בין אוקלהומה סיטי לדאלאס התלהטו אפילו עוד לפני שריקת הפתיחה למשחק מספר 2, כשצ'ארלי וילאנובה וג'סטין אנדרסון מהמאבס הפריעו לריקוד המסורתי שראסל ווסטברוק וקמרון פיין מבצעים לפני כל משחק. שני שחקני הספסל של המאבס נעמדו ביניהם, כשווסטברוק דוחף אותם הצידה. "כנראה שמי שלא משחק חייב לעשות משהו עם עצמו. אבל זה היה סתם מהלך מזויף, סתם מהלך שנועד לשלוח מסר", אמר ווסטברוק הנסער בסיום. אבל הסיפור המשונה הזה נדחק לשוליים על רקע ההתרחשות המפתיעה על הפרקט: יומיים אחרי שהובסה ב-38 הפרש, דאלאס נראתה חדה ונחושה והשוותה את הסדרה ל-1:1 עם 84:85 דרמטי, שהוכרע לטובתה בעקבות ביטול סל של סטיבן אדמס, שנקלע אחרי הזמן החוקי כפי שהתברר בצפייה במוניטור.

קווין דוראנט רשם את אחת מתצוגות הנפל הגדולות ביותר בפלייאוף בשנים האחרונות. KD אמנם סיים עם 21 נקודות, אך דייק ב-7 זריקות בלבד מתוך 33 נסיונות מהשדה - הכי הרבה החטאות עבורו במשחק אחד בקריירה, והכי הרבה של שחקן כלשהו במשחק פלייאוף מאז מייקל ג'ורדן בשנת 1997. "פשוט החטאתי, זה הכל. הדברים עבדו טוב - המאמן שרטט עבורי תרגילים טובים לקליעה, החברים סיפקו לי חסימות כמו שצריך, ראסל חילק לי מסירות נהדרות. אבל פשוט לא קלעתי זריקות שבאות לי בקלות בדרך כלל. ההפסד הזה הוא עליי. במשחק הבא אהיה חייב לקלוע את הזריקות האלה", אמר דוראנט בסיום. "כמובן שקיוויתי שדבר כזה לא יקרה לי, בטח שלא בפלייאוף, אבל זה חלק מהעסק. אין שום צורך להיכנס לפאניקה. מחר אגיע לאימון ואתנהל כרגיל".

עוד באותו נושא

דאלאס היממה את הת'אנדר, גולדן סטייט עלתה ל-0:2 ללא סטף קרי

לכתבה המלאה
ריימונד פלטון חוגג עם הבעלים של דאלאס מאבריקס מארק קיובן. AP
טירוף. פלטון עם קיובן/AP

ראסל ווסטברוק הוסיף ש"הוא השחקן הטוב בעולם, אבל יש גם ימים כאלה. אמשיך לחפש אותו לזריקות קלות, כי אני מכיר את קווין, זה לא יקרה לו שוב". גם בילי דונובן ניסה לעודד את דוראנט, ואמר בסיום: "כנראה שלא היו משחקים כאלה בקריירה, וכנראה שגם לא יהיו לו יותר כאלה. כולם רגילים לזה שהוא קולע את הזריקות האלה, אבל היום זה לא עבד. ברור שזה חריג מאוד. למרות שהוא התקשה הלילה, יש לי את כל הביטחון שבעולם בו. אני זוכר שבנקודה מסוימת במהלך המשחק הסתכלתי על הסטטיסטיקה וראיתי שהוא עומד על 5 מ-23 מהשדה, אבל לא הייתה לי שום כוונה להגיד לו להפסיק לזרוק".

המאבס, שחסרו את ג'יי ג'יי בראה, ינסו לעשות את הבלתי ייאמן גם במשחקים הבאים בטקסס. בינתיים הם בעיקר עסוקים בלהסביר איך בכלל מצאו כוחות לנצח אחרי התבוסה במשחק 1. "הרגשנו מובכים. לא היה לנו הרבה מה לומר, כולנו ידענו שזו תצוגה לא מתקבלת על הדעת. זה לא היה הכדורסל של דאלאס מאבריקס, זו הייתה בושה לעיר, לאוהדים ולמשפחות שלנו", אמר ריימונד פלטון, שהצטיין עם 21 נקודות. דירק נוביצקי, אחד שראה כמה וכמה ניצחונות מפתיעים בחייו, אמר: "באנו למשחק הזה במטרה לתת להם להבין שלא נתפרק מבלי להחזיר מלחמה. ברור שהם הפייבוריטים, אבל אחרי הלילה הם בטוח מבינים שהניצחון בסדרה הזו לא יבוא להם בהליכה".

ג'בייל מגי מקניט את אוקלהומה סיטי אחרי ההפסד

גם צ'ארלי וילאנובה

גולדן סטייט עמדה למבחן לא פשוט הלילה במשחק 2 מול יוסטון, כשנאלצה להסתדר ללא סטף קרי הפצוע. ה-MVP עוד עלה לחימום עם יתר חבריו ותכנן לשחק, אך חש כאבים וירד לחדר ההלבשה כעבור זמן קצר. בלעדיו, הווריירס ניצחו 106:115 ועלו ליתרון 0:2 בסדרה. עדיין לא ברור אם קרי יחמיץ גם את המשחק הבא, ונראה שגם סטיב קר קצת מבולבל בנוגע למצבו. "דיברנו לפני המשחק והסברתי לו שאני מעדיף שהוא ינוח, אלא אם הוא מרגיש כשיר ב-100 אחוז. סטף בחור עם מחשבה רציונלית, הוא לא ניסה להתנגד, וכשהרגיש קצת לא בנוח בחימום, הוא פשוט ירד שוב לחדר ההלבשה. אני מעריך את זה. מה יהיה במשחק הבא? אני באמת לא יודע. אני אפילו לא בטוח אם מדובר בפציעה בקרסול או בכף הרגל. אולי הוא פצוע בשני המקומות. מה שבטוח זה שיש לו משהו שמטריד אותו שם", אמר.

כך או כך, האלופה נראתה לא רע גם בלעדיו. שון ליביגנסטון תפס את מקומו של קרי בחמישייה וניפק 15 נקודות ו-6 אסיסטים, אבל קליי תומפסון לקח את העניינים לידיים עם 34 נקודות, כולל כמה חשובות במיוחד בריצה של הווריירס באמצע הרבע האחרון, שלמעשה הכריעה את המשחק. בסיום ניסו שחקני הווריירס, בראשותו של דריימונד גרין, כמובן, להגן על כבודם. "אנשים לא מספיק מכבדים את העומק שיש לנו בקבוצה. אני חושב שאנחנו הקבוצה הכי עמוקה ב-NBA", אמר הפורוורד, ששוב פלרטט עם טריפל דאבל. "עכשיו הגיע תורנו להתעלות ולסחוב את הקבוצה על הכתפיים. הלילה עשינו את זה כמו שצריך".

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס. AP
הכי עמוקים בליגה? גרין/AP

קליי תומפסון הוסיף: "הוכחנו שאנחנו מסוגלים למלא את החלל שסטף הותיר. עכשיו ברור לכולם שזה אף פעם לא שחקן אחד. תמיד צריך לנצח כקבוצה". קר החמיא לתומפסון, ואמר בסיום ש"הוא היה פנטסטי. הנתון הכי חשוב מהמשחק הזה הוא 16 הזריקות שלו מהקו. הוא בא בגישה הנכונה".

בתוך כך, מארק שטיין מ-ESPN פרסם לפני המשחק כי לוק וולטון, ששימש כמאמן ראשי בזמן שסטיב קר נעדר ואחר כך שב לתפקידו המקורי כעוזרו, קיבל אישור מהווריירס לנהל מגעים עם קבוצות אחרות. על פי דיווחים, וולטון מנהל מגעים עם פיל ג'קסון בנוגע להצטרפות לניקס. "אני ולוק ממילא נמצאים בקשר רציף עם פיל. אף אחד מהניקס עוד לא ראיין את לוק, אבל אם מישהו רוצה לדבר איתו ברצינות, הוא יודע מה החוקים. הם יכולים לדבר עם בוב מאיירס, וננהל את זה בדיוק בצורה שניהלנו את המגעים בין ניו אורלינס לאלווין ג'נטרי במהלך העונה שעברה", אמר סטיב קר.

אנדרה איגודאלה לא לוקח את יוסטון ברצינות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully