וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלוץ הטוב בעולם לגילו: מספרי הפריצה הגדולה של עוסמאן דמבלה

הוא כובש כל 134 דקות, שבר שיא בן 11 שנים ועל פי התקשורת הגרמנית, כבר סיכם בבאיירן מינכן. החלוץ בן ה-18 של ראן משגע את אירופה, ועשוי להיות חלק מהסגל של נבחרת צרפת ביורו הקרוב. הוורסטיליות, המחמאות והמעקב של ברצלונה - תופעה ושמה עוסמאן דמבלה

צילום מסך

בווידאו: משדר הספורט היומי

אף אחד לא ציפה שכך תיראה עונת הבכורה של עוסמאן דמבלה בקבוצה הבוגרת של ראן. החלוץ בן ה-18 עלה רק העונה לבוגרים וב-19 הופעות (15 בהרכב) כבש עשרה שערים ובישל חמישה נוספים. שלא תטעו; דמבלה סומן ככישרון ענק כבר בגיל צעיר יותר, עת שיחק באקדמיה המפוארת של ראן, אחת מאקדמיות הכדורגל המובילות בעולם, שייצרה כישרונות רבים במהלך השנים (סילבן וילטורד, סטפן אמביה, יוהאן גורקוף, אנתוני רבייר, מוסא סו ועוד). הוא כבש בצרורות בקבוצת הילדים של המועדון, בקבוצת הנוער וגם כששיחק במילואים בעונה שעברה - סיים כמלך השערים. בקיצור - סיפור הצלחה כבר מהרגע הראשון. אבל עשרה שערים בליגה הראשונה בצרפת ועוד בעונת הבכורה? לא בטוח שאפילו הוריו של השחקן האמינו שדבר כזה אכן יכול לקרות.

seperator

עוד כשהיה בקבוצת הנוער של המועדון שמו של דמבלה הלך לפניו. סביר להניח שאפילו עכברי הכדורגל המשוגעים ביותר לא שמעו על השחקן, אבל אנשי המקצוע השונים, העוסקים במלאכת הסקאוטינג, דווקא כן. כשגדל שחקן כמו דמבלה באקדמיה כה מפוארת כמו זו של ראן - מעטים הסקאוטים הבכירים ששמו לא יגיע לידיהם. וכך, זכה השחקן, במודע או לא, למעקב של הקבוצות הבכירות באירופה, ביניהן ארסנל, עוד כשקרע רשתות מול ילדים בני 15 ו-16. שמו נכנס לפנקסים ורבים ציפו לראות איך הוא מתמודד מול שחקנים בוגרים. מול קבוצות חזקות באמת. על הבמה הגדולה מכולן, וכשהלחץ נושף בעורפו. דמבלה לא נבהל. להיפך. באמתחתו כמו שכבר ציינו עשרה שערים (שער כל 134 דקות) - כולל ביצועים מרהיבים, שער תוך 60 שניות, שלושער במחצית אחת וגם חמישה בישולים. כל זה בפחות מ-20 הופעות העונה, כן?

אגב, השערים של החלוץ הצעיר מגוונים מאוד. אחד מעשרת שעריו הגיע בפנדל (בדקה ה-89 מול וינסנט אניימה) ושער נוסף נכנס "בטעות" לרשת אחרי שפגע בשחקן יריב. פרט לשני אלו, שמונת השערים הנוספים שכבש היו נהדרים, ומצביעים על ורסטיליות מרשימה. היה את שער הסולו היפהפה, את הבעיטה בנגיעה שהצביעה על טכניקה מרשימה ואת השער היפה מכולם - עם החלק החיצוני של הנעל - בהצגה הנדירה שלו מול נאנט

אם זה לא מספיק, דמבלה, שכבש יותר מכל שחקן אחר מתחת לגיל 20 בחמש הליגות הבכירות, מוביל את הליגה הצרפתית בכדרורים מוצלחים (כמעט כפול מלוקאס מורה שנמצא במקום השני) ואף הצליח לשבור שיא בן 11 שנים בליגה הצרפתית - כשכבש שלושער במחצית אחת (ז'רמי מנז עשה זאת ב-2005).

שחקן ראן, עוסמאן דמבלה (משמאל) עם יוהאן גורקוף. רויטרס
כישרון אדיר. דמבלה עם גורקוף/רויטרס

דמבלה יודע להשתמש היטב בגופו, למרות שאינו נחשב לשחקן גבוה במיוחד (1.77). מדובר בשחקן חזק מאוד, מהיר, חכם וטכני, שקורא היטב את המשחק. הצרפתי הצעיר חובב מאוד מצבים של אחד על אחד, ולא פעם נראה כי ראן מחפשת לבודד אותו באחד האגפים, שם הוא מביא את כישוריו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר. בשל העובדה כי הוא משתמש בצורה נהדרת בשתי הרגליים, לשחקני ההגנה קשה לחזות את תנועותיו והוא מנצל זאת כדי לחדור לרחבת היריב בקלות.

דמבלה, שיכול לאייש את כל עמדות ההתקפה (יכול לשחק כשחקן כנף, כחלוץ מרכזי וכחלוץ שני), הפך לאהוב הקהל, ולא רק בקרב אוהדי ראן. לא רק בגלל השערים הרבים, הביצועים המרשימים או הבישולים הנאים - אלא בגלל האנרגיה, החשק העז והרצון איתם הוא עולה לכל משחק. החלוץ הצעיר נראה רענן בכל דקה על המגרש - וכבר הספיק לכבוש שער בדקה הראשונה וכן שער בתוספת הזמן. נכון, מצפייה בביצועיו של דמבלה ניתן לראות ליקויים שונים. הוא לא תמיד לוקח את ההחלטות הנכונות, מחזיק יותר מדי בכדור ולא תמיד מדייק במסירות. אבל היי, אסור לשכוח שמדובר בשחקן בן 18, לו 20 משחקים בסך הכול בקריירה המקצוענית.

שחקן ראן, עוסמאן דמבלה. רויטרס
אהוב הקהל. דמבלה/רויטרס

בצרפת כמובן, התקשו להישאר אדישים לתופעה וביום חמישי האחרון ערך דמבלה את הופעת הבכורה שלו בנבחרת הצעירה, שפגשה את סקוטלנד. מעבר לכך, במדינה מדברים על כך שדמבלה עוד עשוי למצוא את עצמו בסגל הנבחרת הבוגרת לקראת היורו הקרוב שייערך על אדמתה. "דמבלה מהיר מאוד; הוא יודע איך להסתנן מאחורי שחקני ההגנה ובועט היטב בשתי רגליים", אמר מאמן הטריקולור, דידייה דשאן, כשנשאל על האפשרות שיזמן אותו לסגל: "אם זה מוקדם כדי לזמנו לסגל הבוגרת? זה תלוי מאוד, אבל ברור שאני עוקב אחריו".

ומה הלאה? לפני כשבוע דווח בגרמניה שבאיירן מינכן פנתה לראן, וסיכמה על רכישתו של דמבלה, שעל פי אותה ידיעה אמור היה לחתום אצל הבווארים כבר בקיץ הקרוב. על פי מתווה ההסכם, כך על פי הדיווח, דמבלה אמור היה לחתום אצל הגרמנים ולשחק בהשאלה עונה נוספת בראן. בינתיים, השמועה נותרה שמועה, ודמבלה עדיין לא חתם בבאיירן מינכן. אם שואלים את התקשורת הספרדית אגב, נראה כי דמבלה בכלל יחתום בברצלונה, כשבקטלוניה דיווחו שהסקאוט הראשי של הקבוצה עקב אחר השחקן במשחק הליגה מול נאנט, אז הוא כבש שלושער במחצית אחת. כשמאמן ראן, רולנד קורביס, נשאל על האפשרות שהחלוץ יחתום בברצלונה, הוא ענה: "הם הציעו עבורו 35 מיליון יורו? אם כן, זה יהיה רק התשלום הראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully