וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער הטוב באירופה: עוסמאן דמבלה מככב במדור נבחרי השבוע

7.3.2016 / 8:00

אחרי שמקורבים סובבו לו את הראש בקיץ, אקס מנ' יונייטד הצליח לפקס את היהלום בן ה-18, שהפך בשבועות האחרונים לבן העשרה הבולט בכדורגל האירופי והגיע לשיאו עם שלושער בדרבי, לעיני נציג ברצלונה. וגם: הצלחת החתונה השנייה של רומא, החלוץ שלא למד לקח וד"ש לאברהם גרנט

one

בווידאו: תקציר הפסדה של אברטון לווסטהאם

שחקן השבוע

עוסמאן דמבלה - ראן

רגע אחרי שחגג יום הולדת 18, עוסמאן דמבלה הרשה לעצמו לצאת נגד המועדון שגידל אותו. יותר נכון, נתן לחברי פמלייתו להתבטא. אחד מנציגיו גרס ש"ראן לא מעודדת ומקדמת שחקני נוער", ואחר הסביר ש"יש לנו הצעות מקבוצות גדולות יותר, הוא חייב לצאת". גם האמא, בינתיים, קיבלה איתותים מבנפיקה לגבי מעבר אפשרי. רנה רואלו, נשיאה של ראן, לא נבהל מהלחץ התקשורתי והשיב בתוקפנות: "מנסים לייצר מסך עשן בזמן שמאחורי הקלעים יש סיפור גדול יותר. מה שמפריע לי זה שז'ראר הוייה, אדם שעמד בראש הצוות הטכני של הנבחרת, לא מכבד את האקדמיות בצרפת ומנסה לבצע מהלך עבור קבוצה עמה הוא עובד (רד בול זלצבורג). מסובבים לילד הזה את הראש והוא עושה מה שאומרים לו. יש לו חוזה, נילחם עליו".

דמבלה עצמו לא אהב את היחס שקיבל מהמאמן פיליפ מונטנייה ובשלב מסוים גם החרים את האימונים בעצת סוכניו, אחרי שראן דחתה הצעה בסך שלושה מיליון יורו מצד בנפיקה. אלא שאז נכנס לקלחת מיקאל סילבסטרה (כן, כן, אקס מנצ'סטר יונייטד) שדיבר אל לבו של הילד הכישרוני ושכנע אותו להישאר. כבונוס, הגיע באוקטובר גם חוזה מקצועני ראשון לשלוש שנים. מאותו רגע, היהלום שעשה שמות בליגות הנוער והרשים גם בנבחרת הנערים, הוקפץ רשמית לסגל הקבוצה הבוגרת. חודש לאחר מכן כבר ערך את הבכורה בליג 1, בהופעה השנייה שלו הוא הבקיע, ובחלוף עוד חודש סיפק שער ובישול באותו משחק. מאז חילופי המאמנים, כבר מדובר בשחקן הכי חשוב של ראן.

אחרי ששיחק איתו בעיקר בכנף ימין, המאמן החדש רולאן קורביס בחר להעניק לדמבלה קצת יותר חופש. אז בשני המחזורים האחרונים הוא הציב אותו בעמדה שמאחורי החלוץ. התוצאה: שער ובישול (שניהם בתוספת הזמן) ב-1:2 בטולוז במחזור הקודם ועוד שלושער ענק בדרבי מול נאנט ביום ראשון. הילד מצא את החיבורים תוך 56 שניות, עם שער הליגה המהיר ביותר של ראן מאז ספטמבר 2009. בדקה ה-23 הוא הרים כדור חופשי שעבר את כולם ונעצר רק ברשת, ובדקה ה-45 דהר ממחצית המגרש, לא ספר את לוריק צאנה והפך לשחקן הצעיר ביותר שכובש שלושער בליגה הצרפתית מאז ז'רמי מנז (היה בן 17 ושמונה חודשים כשכבש שלושער במדי סושו בינואר 2005). וכל זה לעיני רוברט פרננדס, המנהל הטכני של ברצלונה, שקפץ במיוחד כדי לעקוב אחר ביצועיו של הילד שאמר כי "ללבוש את מדי הבלאוגרנה זה החלום הכי גדול שלי".

ההצגה הנדירה הזו של דמבלה המחישה את גודל הפוטנציאל של מי שנחשב לאחד מ-10 הכדורגלנים בני העשרה המבטיחים באירופה. כרגע, בעונת הבכורה שלו כמקצוען ואחרי שקיבל הזדמנות רק בנובמבר, יש לו תשעה שערים ושלושה בישולים ב-17 הופעות. הוא כבש יותר מכל שחקן אחר מתחת לגיל 20 בחמש הליגות הבכירות באירופה ומוביל כמעט בכל הקטגוריות בין בני גילו. המהירות שלו מסחררת, הוא מסוגל לשחק בשני האגפים וברגע שישפר את קבלת ההחלטות, יהיה מדובר בעילוי של ממש. ההתלהבות ממנו עד כדי כך גדולה, שיש מי שמזכיר אפילו זימון לנבחרת צרפת לקראת היורו. "אני לא יודע אם זה לא מוקדם מדי עבורו, אבל זו שאלה שצריכה להישאל", אמר יאניק מנו, האיש שהביא את דמבלה לראן כשהיה בסך הכול בן 13. "אמא שלו הייתה מתקשרת אליי אז כל הזמן, והנה היום, כמו שחשבתי, הוא הדבר הגדול הבא. הליגה הצרפתית קטנה על 'עוס'".

עוסמאן דמבלה שחקן ראן. GettyImages
לעיני ברצלונה. עוסמאן דמבלה/GettyImages

מאמן השבוע

לוצ'יאנו ספאלטי - רומא

"אם לא תבואו למשחק נגד פיורנטינה, אז כנראה לא אכפת לכם מאיתנו. רומא חשובה כמו משפחה, כל השאר הוא משני. כל אלה שמדברים על אהבה ועל הקעקועים שיש להם, עכשיו זה הזמן להוכיח את זה". הפנייה הנרגשת הזו של לוצ'יאנו ספאלטי לא ממש שכנעה את אוהדי רומא, שעדיין מביעים את מחאתם, בין היתר על יחסו של המאמן לאלילם פרנצ'סקו טוטי. 33 אלף צופים מילאו בקושי חצי מהאצטדיון. האמת? ההפסד כולו שלהם. רומא סיפקה עוד הצגה ביום שישי, הפעם עם 1:4 על פיורנטינה, היריבה הישירה במאבק על המקום השלישי, והאריכה את רצף ניצחונות הליגה שלה לשבעה. למרות הבוז שספג ספאלטי מאז חזר, גם החתונה השנייה שלו עם רומא מסתמנת כהצלחה. פתאום הוא קורא תיגר על שיא 11 הניצחונות שקבע עם הג'אלורוסי בקדנציה הראשונה.

אחרי התיקו הביתי נגד ורונה האחרונה וההפסד ליובנטוס, נראה היה שבקבוצה הזו אפילו המאמן המוערך לא יוכל לחולל נסים. אלא שמאז סופרת רומא שבעה ניצחונות ליגה, כולל חמישייה על פאלרמו והרביעייה השבוע על הראש של פאולו סוזה. מוחמד סלאח לעג לאקסית עם צמד וסטפן אל שעראווי המשיך במגמת התחייה שלו, אבל הניצחון הזה היה קודם כל של ספאלטי בן ה-56. רומא הציגה כדורגל מלהיב ודינמי, עם שלישייה קדמית (סלאח-דייגו פרוטי-אל שעראווי) בה כל פעם מישהו אחר משמש כחלוץ המדומה ושני מגנים שלא מפסיקים לתקוף. ובסיום המשחק אפילו טוטי שיחק. כמעט כמו לפני עשור.

הקונצרט נגד פיורנטינה נתן לאנשי רומא תקווה שאפשר להדהים גם את ריאל מדריד בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות. "ספאלטי עושה עבודה יוצאת דופן, כל הקבוצה נעה כגוף אחד", החמיא נשיא המועדון ג'יימס פאלוטה, שבדרך כלל נמצא בבוסטון אך הפעם נכח באולימפיקו. "נגד ריאל נצטרך להיות במיטבנו מבחינה הגנתית, אבל אם כבשנו ארבעה שערים בליגה, אני לא רואה סיבה שלא נצליח לחזור בספרד". קרוב לוודאי שמהפך כזה לא יקרה, אבל לפחות ספאלטי החזיר לרומא את האמונה.

לוצ'יאנו ספאלטי מאמן רומא (מימין) עם ג'וזפה יאקיני מאמן פאלרמו. GettyImages
בניגוד ליאקיני, אצלו החתונה השנייה מוצלחת. לוצ'יאנו ספאלטי, מימין/GettyImages

פלופ השבוע

קווין מיראלס - אברטון

הרבה רעש עשתה ההתחזות של כריסטיאן בנטקה, שידע לנצל מגע קל בין הנעל שלו לברך של דמיאן דלייני כדי לסחוט פנדל דרמטי ולהעניק לליברפול שלוש נקודות יקרות במגרשה של קריסטל פאלאס. יום קודם לכן, התחזות במשחקה של היריבה העירונית גרמה לאוהדי אברטון לצאת מכליהם נגד שחקן שלהם. הטופיז נראו נהדר נגד ווסטהאם, הוליכו 0:1 והיו על המסלול הבטוח לניצחון, עד שקווין מיראלס ניסה לסחוט כדור חופשי וספג צהוב על התחזות מיותרת. לאחר מכן, עוד לפני המחצית הראשונה, הוא הוסיף חטא על פשע עם עבירה מיותרת שגרמה להרחקתו בצהוב שני. אברטון אמנם הגדילה את יתרונה ואף החמיצה פנדל, אך לא הצליחה להחזיק מעמד ובסופו של דבר הפסידה 3:2. הכול בגלל רגעי השטות של מיראלס, שמקפיד להתלונן עם צאתו למשחקי הנבחרת על מיעוט דקות המשחק באברטון, אבל איבד את הראש בדיוק כפי שעשה נגד סוונסי בספטמבר. מה הפלא שהמאמן לא יכול לסמוך עליו.

קווין מיראלס שחקן אברטון. GettyImages
הפעם אין לו למי לבוא בטענות. קווין מיראלס/GettyImages

מהלך השבוע

הטיל של אלפרד דאנקן - ססואולו

בזמן שאברהם גרנט חזר לגאנה וצפה במשחק מהליגה המקומית, שחקן ממנו התעלם כמעט לאורך כל תקופתו כמאמן הכוכבים השחורים, הפך לאיש השעה באיטליה. אלפרד דאנקן הגיע לארץ המגף בגיל 17 והצטרף למחלקת הנוער של אינטר. הוא התגורר במתחם של אינטר וחונך כנראזורי, כך שמבחינתו כל מפגש עם מילאן הוא דרבי. אז שש שנים אחרי, ב"דרבי" הראשון שלו כשחקן ססואולו, הוא הבקיע שער בכורה ועשה את זה בסטייל. דומניקו ברארדי הלך על תרגיל בקרן, כשהחליט למסור כדור לעבר קו ה-16. דאנקן הגיע בתנופה ושלח ברגל שמאל כדור אדיר שכמעט קרע את הרשת של ג'יג'י דונארומה. ססואולו שמרה על המסורת הביתית מול מילאן והתקרבה אליה בטבלה, כשדאנקן חגג את ההישג האישי שלו: "השער הזה - זה בדיוק מה שהיה חסר לי כבר הרבה זמן". אולי עכשיו גרנט יקרא לו.

- אלפרד דאנקן שחקן ססואולו חוגג. GettyImages
גרנט ראה? אלפרד דאנקן חוגג/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: אלבן לאפון (טולוז) - מופע הצלות מרשים בסטאד ולודרום לילד בן ה-17
מגן ימני: דויד גרסיה (לאס פלמאס) - שבר את החומה של ויאריאל
בלם: גאורג נידרמאייר (שטוטגרט) - צמד בחמישייה המוחצת
בלם: יוזואה קימיש (באיירן מינכן) - התלמיד המסור של פפ גווארדיולה
מגן שמאלי: פאוזי גולאם (נאפולי) - הופעה מהפנטת ובישול לקינוח
קשר: ראשיד גזל (ליון) - שער ושני בישולים, כולל אחד נפלא בעקב
קשר: עוסמאן דמבלה (ראן) - שחקן השבוע
קשר: ג'ה-צ'אול קו (אוגסבורג) - שלושער שהספיק רק לנקודה
חלוץ: מוחמד סלאח (רומא) - חזר להתעלל בפאולו סוזה
חלוץ: סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי) - נהנה מול הקבוצה האומללה בליגה
חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - שיאים במשחקים לפרוטוקול

ציוץ השבוע: אז איפה באמת יש תחרות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully