וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווין סמית' יעבור ניתוח וייעדר כחודש, טבק: "הוא שיחק על רגל אחת"

18.2.2016 / 23:25

הפורוורד שחזר מפציעה יעבור ארתוסקופיה בקרסול, המאמן פרגן: "הוא הסמל של מכבי". יוגב אוחיון: "כולם נתנו את הנשמה". פיני גרשון צעק "כוסרבאק" ועורר סערה ברשת. כ-150 אוהדים יצאו מהאולם בעקבות מחאת הכרטיסים, וחזרו

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב זכתה הערב (חמישי) בגביע ה-43 בתולדותיה כשגברה 75:83 על מכבי אשדוד בגמר גביע המדינה. הצהובים עלו ליתרון גדול, אך איבדו אותו כשיתרון נכנסה לזון ברבע השלישי. הצהובים עמדו בלחץ, במיוחד בעזרת גל מקל ודווין סמית', שהיו מצוינים בקלאץ' ונתנו לז'אן טבק תואר ראשון במכבי תל אביב. מקל זכה בתואר השחקן המצטיין של המשחק. אגב, לאחר המשחק הזה דווין סמית' צפוי לעבור ארתוסקופיה בקרסול וצפוי להיעדר כחודש מהפרקט.

לקראת סוף המשחק נרשם אירוע מביך כאשר פרשן המשחק פיני גרשון אמר "כוסרבאק" אחרי שמכבי תל אביב קלעה שלשה ואשדוד לא עצרה אותה בעבירה. האמירה של גרשון גררה תגובות נזעמות וגם לא מעט הסתלבטויות ברשת החברתית, אך כמה דקות אחרי האמירה הזו פיני התנצל על כך בשידור.

צביקה שרף המזוייף עם עקיצה לפיני גרשון

מכבי תל אביב מניפה את גביע המדינה בכדורסל. ברני ארדוב
עוד גביע לאוסף. שחקני מכבי מניפים/ברני ארדוב

ז'אן טבק סיכם: "בחודשיים האחרונים סבלנו מפציעה אחרי פציעה. בשבילנו זה לא תואר רגיל, זה תואר שהושג אחרי תקופה קשה מאוד. אני ממש שמח בשביל כל אוהדי מכבי על כך שהם היו איתנו".

על המשחק: "אשדוד קבוצה התקפית מצוינת שניצחה אותנו כבר פעמיים. ההגנה שלנו במחצית הראשונה הייתה מצוינת והאחוז לשלוש לא היה ריאלי. אשדוד חזרה אבל אני שמח שהצלחנו לשמור על היתרון ולנצח".

"היה חודש שיוגב שיחק פצוע ורק עם רגל אחת, ובריאן שיחק ונפצע, ושיחק ונפצע. טרבור רק משחק ולא מתאמן בגלל הברך שלו. דראגן פצוע. דווין הוא הסמל של מכבי, לא רק עכשיו, אלא לאורך כל השנים האחרונות. אתם יודעים מה הוא שווה לקבוצה הזאת, מה שהוא עשה הערב, וגם נגד ניז'ני, הברך שלו נתקעה והוא שיחק עם רגל אחת. יש כמה שחקנים שעל בסיס יומי הם מקריבים את עצמם. אני לא יודע כמה זמן דווין יהיה בחוץ אחרי הניתוח. המטרה הבאה שלנו היא הפלייאוף".

דווין סמית' אמר לאחר המשחק: "הרגשתי טוב, עשיתי מה שיכולתי למרות הפציעה. לא הייתה דרך חזרה מהמשחק הזה. הרגשתי שאני חייב לעשות הכל למען הקבוצה. אם אני יכול לשחק, אני אנסה. קשה להיות בצד ולראות את החברים נלחמים. אני מודה לאלוהים שהוא נתן לי לשחק היום. זה משמח מאוד, היו לנו זמנים קשים, אבל הראינו אופי. בשביל זה אנחנו פה, בשביל תארים".

יוגב אוחיון אמר: "זה מתוק מאוד. הייתה שנה קשה עם ימים ללא שינה. הייתה הרגשה רעה, ונתנו נחת לאוהדים ולהנהלה. הרבה אוויר השתחרר, זה ייתן לנו פוש לקראת המשך העונה. כולם נתנו את הנשמה על המגרש, כל אחד רוצה לנצח ולקחת את הגביע. אני שמח בשביל כל החבר'ה. עבדנו מאוד קשה, אנחנו שמחים".

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם גיא פניני, אלייז'ה מילסאפ, דווין סמית'. ברני ארדוב
חגיגות הניצחון/ברני ארדוב

גל מקל, מצטיין המשחק: "התגעגעתי לתואר, מגיע לנו לשמוח. היו 10 ימים לא כיפיים. אני מקווה שזה ראשון מיני רבים. ברגע שיש הרבה שחקנים חסרים, קשה להתקדם בתור קבוצה. הגביע ייתן לנו שקט. התארים חשובים במועדון ויש לנו עכשיו עוד סיבוב שלם כדי לבנות את עצמנו מקצועית. לוקח זמן להתחבר. כשאתה מגיע למדינה שלך, זה הרבה יותר קל להשתלב, בטח ובטח שזה שחקנים שאתה מכיר".

"יש לי חיבור טוב עם טיילור רוצ'סטי ואני מאמין שנמשיך לעבוד על החיבור הטוב שלנו גם עם יוגב אוחיון. התפקיד שלי זה לעשות את החברים שלי יותר טובים. כשדווין בריא יש הבדל גדול, הוא מחבר את הקבוצה וזה נראה טוב. אני בא לעשות את שלי ואני מאמין שעם הזמן, אנחנו נתקדם גם בתור קבוצה".

סילבן לנדסברג אמר: "אני רוצה להודות לכל החברים שלי. לא משנה מה קורה, תמיד נישאר ביחד. היה ניצחון גדול. מרגיש שזה ישנה את העונה שלנו".

אלייז'ה מילסאפ אמר: "זה מתוק מאוד. בשביל זה באתי לפה, זה תואר ראשון בקריירה שלי. אני חושב שאנחנו קבוצה שיכולה לקחת אליפות. החברים משחקים קשה".

גיא פניני: "כל שנה יש שמחה. כמובן שהשנה זה איזשהו רגע מאושר אחרי הרבה מכות שקיבלנו, אתה מקבל מכה ומתאושש, ועוד מכה ואתה מתאושש, ובא ליורוקאפ ושוב מקבל מכה. זה סימן דרך שמראה כמה אופי יש במועדון הזה, בקהל עם ההנהלה. מגיע לצוות בראשות ז'אן המון קרדיט כי זה לא קל להתמודד עם רגעים כאלה והם החזיקו אותנו כמו שצריך, כולם נשארו חיוביים וזה מגיע לנו אחרי כל מה שעברנו והעבודה הקשה".

יש להם תואר. שחקני מכבי תל אביב חוגגים/ברני ארדוב

מוקדם יותר, נרשם אירוע מביך בגמר גביע המדינה ביד אליהו. כ-150 אוהדים של מכבי תל אביב נטשו את האולם כבר במהלך הרבע הראשון בעקבות עימות עם קבוצה אחרת של אוהדים על רקע מחאת הכרטיסים.

הקבוצה, שלא עודדה, התעמתה עם אוהדים אחרים, שהחליטו כן לעודד ובעקבות כך פשוט נטשה את המשחק מול מכבי אשדוד כבר בתחילתו. מאוחר יותר, הקבוצה חזרה לאולם ושבה לעודד.

מחאת הכרטיסים צברה תאוצה בשבועות האחרונים, לאחר שנודע על כוונת הצהובים להעלות את מחירי הכרטיסים בעונה הבאה. לאחר שלא עודדו ברבע הראשון במשחק חצי הגמר מול נס ציונה. התכנון המקורי היה לא לעודד בכל המחצית הראשונה בגמר הגביע מול האשדודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully