וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניימאר: "אני אמור לקבל את הכדור בתרגיל הזה, אבל השמנצ'יק כבש"

עולם הכדורגל נדהם מהמהלך הנדיר של ברצלונה בפנדל: ניימאר מסביר, לואיס אנריקה נרגש, בסלטה לא כועסים, בתקשורת הספרדית משתפכים על מסי ומיהו המקור האמיתי לתרגיל?

one

ברצלונה גברה אתמול (ראשון) 1:6 על סלטה ויגו, אבל מה שגרר את רוב הכותרות בעולם היה השער הרביעי של האלופה, שכבשה בתרגיל הפנדל. כזכור, ליאו מסי ניגש לכדור, אבל במקום לבעוט, השאיר מסירה קטנה ללואיס סוארס, שנכנס לרחבה בתזמון מושלם וכבש מקרוב בקלות. זה יכול היה להיות שער הליגה ה-300 של ליאו מסי במדי ברצלונה, אבל הוא ויתר עליו למען הבישול, ולמען הבידור.

מדובר בתרגיל שהפך למיתולוגיה. הגרסה המוכרת ביותר בעולם הכדורגל היא של יוהאן קרויף ויספר אולסן מ-1982, במשחק של אייאקס הגדולה, בעוד רגע שהמחיש את הגאונות הייחודית של ההולנדי. לאחר מכן רוברט פירס ותיירי הנרי ניסו לעשות את זה בארסנל וכשלו כישלון די מגוחך, אבל למעשה מי שהמציא את התרגיל הוא הנרי "ריק" קופנס הבלגי, שעשה זאת לראשונה במשחק של נבחרתו בשנת 1957 עם בן ארצו אנדרה פיטרס מול איסלנד.

הפנדל של קרויף

הפנדל של קופנס

הפנדל של פירס

התגובות

לואיס אנריקה: "נגד סלטה זה מעולם לא קל. היינו יוצאים מהכלל במחצית השנייה. אנחנו רוצים להינות מעצמנו, ולעזור לאוהדים שלנו ליהנות. לא הופתעתי מהפנדל, ידעתי שהם מתכננים לעשות משהו כזה. זה חוקי, כולנו מכירים את הבעיטה ההיא של קרויף. מלבד לנצח, השחקנים הללו גם מנסים ליהנות. אני רגיל לראות את השחקנים שלי עושים דברים מדהימים, זה לא מפתיע אותי - הם אפילו טובים יותר באימונים".

ג'ורדי אלבה: "לא ידעתי מה מסי הולך לעשות, כי זה לא שגרתי, אבל הוא תמיד ממציא דברים חדשים. זה הלך טוב. הפנדל היה מושלם. אני לא יודע אם הוא וסוארס דיברו על זה לפני כן, אבל הם תמיד מנסים לעשות דברים חדשים. המשחק היה מאוד קשה, הם כבר ניצחו אותנו פעמיים או שלוש, והיה חשוב שננצח".

ניימאר אמר לאחר המשחק: "באימונים עבדנו על הפנדל הזה ואני הייתי אמור לקבל מליאו את הכדור, אבל השמנצ'יק היה קרוב יותר והוא זה שכבש". ה"שמנצ'יק" הוא סוארס כמובן, "התאמנו על זה הרבה וזה עבד כמו שצריך. אנחנו אוהבים מאוד אחד את השני והחברות שלנו היא הדבר הכי חשוב. לא משנה מי כובש את השערים מאיתנו, הכי חושב שנהיה חברים וננצח". על מאמנו הוא הוסיף: "לואיס אנריקה הוא מאמן ענק, הכי טוב בעולם במה שהוא עושה. הוא נותן לנו המון ביטחון ועוצמה".

אנדרס אינייסטה הודה: "התרגיל בפנדל מאוד הפתיע אותי, אבל תמיד יש דברים חדשים איתם. אני בטוח שהם תכננו את זה לפני".

סגן נשיא ברצלונה ג'ורדי מסטרה: "אני לא חושב שהפנדל היה חוסר כבוד כלפי סלטה. אני לא יודע אם מסי וסוארס התאמנו עליו. אני זוכר שיוהאן קרויף עשה את זה, וזו הפעם השנייה שאני רואה דבר כזה. אני לא חושב שהם היו עושים את זה ב-0:0".

מאמן סלטה ויגו אדוארדו בריסו: "החלוצים של ברצלונה תמיד מתייחסים בכבוד ליריבות, הם יכולים להבקיע איך שהם רוצים. הפנדל לא היה חוסר כבוד, והוא חוקי. יותר מפריעים לי השערים האחרים שספגנו".

בעיתוני קטלוניה, מיותר לציין כמעט, התמוגגו. "אף פעם לא ראיתם את זה? עם מסי, הדבר הזה לא קיים", נכתב ב"אל מונדו דפורטיבו". פרשן העיתון, פרנססק אגילאר, כתב: "היום של סן ליאונל. מסי הציג את הגרסה האישית שלו לוולנטיינס דיי. הוא נתן במתנה גולאסו לבת הזוג שלו אנטונלה. הוא עשה מה שבא לו על המגרש והכריע משחק שלרגעים הפך למסובך. האגדה סביבו רק צמחה בזכות התרגיל 'קרויף סטייל' בפנדל. עוד יותר מוולנטיין, מסי הוא 'הקדוש' שבברצלונה הכי אוהבים". אפילו ב"מארקה" המדרידאי פרגנו עם הכותרת: "האולסטאר של הכדורגל".

עוד באותו נושא

החלוץ של מסי: לואיס סוארס מככב במדור נבחרי השבוע

לכתבה המלאה
ליאונל מסי, ברצלונה, בתרגיל הפנדל. GettyImages
1/3/GettyImages
לואיס סוארס, ליאונל מסי, ברצלונה, שער בתרגיל הפנדל. GettyImages
2/3/GettyImages
ליאונל מסי, לואיס סוארס, חוגגים שער ברצלונה, תרגיל הפנדל. ג'ורדי אלבה לצדם. GettyImages
3/3/GettyImages

המספרים

* לואיס סוארס חגג שלושער חמישי העונה.

* האורגוואי מוליך את הלה ליגה עם 23 שערים העונה.

* בשבעת משחקיו האחרונים, סוארס כבש לא פחות מ-13 שערים.

* בסך הכל, האורגוואי סופר כבר 39 שערים העונה בכל המסגרות. לא ייאמן.

* סוארס הוא השחקן הראשון בחמש הליגות הבכירות שמעורב ישירות בשלושים שערים (כלומר, כיבושים + בישולים). לכריסטיאנו רונאלדו וזלאטן איברהימוביץ' 29 כל אחד.

* מסי כבש בבעיטה חופשית בפעם ה-21 בקריירה שלו. 11 הלכו לפינה השמאלית, 9 לפינה הימנית ואחת לאמצע.

* רק לכריסטיאנו רונאלדו (17), רוברט קרלוס (16) ורונאלדיניו (15) יש יותר שערי ליגה בבעיטות חופשיות ב-25 השנים האחרונות בספרד מלמסי (14).

* הפרעוש הגיע ל-299 שערי ליגה בברצלונה.

* לראשונה העונה, יריבת ברצלונה קיבלה פנדל. לקטלאנים הוענקו 11 פנדלים עד כה העונה.

* ברצלונה לא הפסידה כבר 30 משחקים ברציפות בכל המסגרות - שיא מועדון. במהלך 30 המשחקים הללו, מאזן השערים שלה עומד על 16:93.

* ההפסד האחרון של הקטלאנים היה אי שם ב-3 באוקטובר 2015.

את הטריק הזה של ניימאר, ראיתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully