וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרסתם לבד? חלון ההזדמנויות של מכבי תל אביב הולך ונסגר

27.11.2015 / 0:25

הצהובים סגרו חודש ללא ניצחון, וניפקו עוד כמה מספרים לפנתיאון השלילי ההולך ותופח: שישה אחוזים לשתיים, בליץ משפיל של 20:0, אפס נקודות ושמונה עבירות של רנדל ואופייבו. בינתיים, במילאנו, הוכח שגם קבוצות נחותות יכולות להיראות אחרת

one

כשאנשי מכבי תל אביב יגיעו לשדה התעופה, בדרכם חזרה הביתה, יישאל כל אחד אם ארז לבד. במבטא ספרדי זה יישמע נכון יותר. "הרסת לבד?", יאמרו אנשי הביטחון. 80 דקות עמדו העונה הצהובים על אותו פרקט עם אוניקאחה מלאגה, ומתוכן הוליכו במשך דקה אחת ו-15 שניות. זה אולי אומר הכל בנוגע לפערי הרמות בין שתי הקבוצות. זו לא ריאל מדריד ולא ברצלונה. להזכירכם, זו מלאגה.

בשלהי הרבע הראשון ירה גיא פניני שלשה וצימק ל-23:20. לרגע היה אפשר לחשוב שהנה, הגיע המאמן החדש והביא עמו שינוי, לא? לא. למשמע 20 הנקודות של מכבי, הגיבה מלאגה ב-20 נקודות משלה. 0:20.

בשבע הדקות הבאות השתתקה אסופת המשוטטים של ז'אן טבק ונאלמה דום. 0 מ-9 מהשדה, חמישה איבודים, ואפשר להתחיל לארוז. סליחה, להרוס. עד שג'ורדן פארמר הבקיע סל מצמק נדיר והוריד ל-43:22, עמדו הוא ושותפיו על 1 מ-15 לשתיים מתחילת הערב. שישה אחוזים לקבוצה שאוחזת בשישה גביעי אירופה.

מכבי תל אביב סגרה את חודש נובמבר ללא ניצחון - מססארי בבית בסוף אוקטובר, לפחות עד ססארי בחוץ בשבוע הבא. היא נתקלה לאחרונה בסיטואציה דומה רק בעונת 1997/98, אבל בימים ההם, תחת הדרכתו של וינקו ילובאץ, הניצחונות שלפני הרצף ואחריו היו נגד ריאל של דיאן בודירוגה וג'ו ארלאוקאס. יחי ההבדל הקטן.

הצטרפו: אהרל'ה ויסברג | מאחורי הק?ל??עים בפייסבוק

ז'אן טבק מתוסכל: "לשנות את מכבי יהיה קשה, ייקח זמן"

עכשיו, כל העיניים לבאמברג: התרחישים לסיום שלב הבתים ביורוליג

אייק אופייבו שחקן מכבי תל אביב מול מלאגה. GettyImages
לפחות הצהובים סיפקו קצת שיאים שליליים לרזומה. אופייבו/GettyImages

לואיס פרננדז היה מתגאה

אוניקאחה, שלפני פחות משבוע נתקעה על 53 נקודות בבאמברג, הגיעה הפעם ל-53 בדקה השנייה של המחצית השנייה. מינדאוגאס קוזמינסקס, שצבר 14 נקודות בשלושת ההפסדים הרצופים שלה, קלע 14 רק הערב. זה, אגב, היה הממוצע שלו בכל המסגרות עד לפני שבועיים.

"זה ללא ספק המשחק הכי חשוב והכי גדול שלנו מאז שהגעתי למכבי", התפייט המאמן הקרואטי החדש, ערב הופעתו השלישית על הקווים בצהוב, ומיהר להטביע את חותמו על המהדורה הבאה של "הוצא מהקשרו". איזה חשוב, ואיזה גדול. את המיני התאוששות, הכאילו מרשימה, ברבע הרביעי, יוכלו שחקניו לקחת למשחק הבא, שבו יפגשו סוף סוף יריבה בממדים שלהם - היחידה שעוד לא ניצחה העונה ביורוליג.

סיפרו לנו שז'ואן פלאסה הוא הגורו של טבק, ושיש להם סגנונות דומים; הקטאלני התאפק חמש דקות וחצי לפני שביצע חילוף בכורה, בעוד עוזרו לשעבר הספיק לשגר לא פחות מ-11 שחקנים לפרקט במהלך הרבע הפותח. זה לא מנע מדווין סמית' ומבריאן רנדל להסתבך בשתי עבירות עוד לפני הבאזר הראשון. רנדל ואייק אופייבו סגרו 22 דקות משותפות בעמדת הפאוור פורוורד עם אפס נקודות ושמונה עבירות. לפנתיאון.

וכמו בדפוס קבוע לחלוטין, שממנו הזהרנו כאן בבוקר, הכריז פלאסה על גארבג' טיים עוד לפני הירידה להפסקה. במפגש הראשון ביניהם, בין ז'לגיריס קובנה לוויטוריה, הוא הוליך ב-23 הפרש במחצית; במפגש השני, בין מלאגה לפואנלברדה, הוביל ב-19; הערב הסתפק ב-17.

סדרן העבודה של מכבי לפחות יוכל להתנחם במילותיו של מאמן זר אחר בספורט הישראלי, לואיס פרננדז, שהתפאר בתום אחד ההפסדים של נבחרת הכדורגל כי "ניצחנו במחצית השנייה". אלא שבשורה התחתונה הוא עומד על מינוס 73 מול פלאסה בשלושה משחקים. לא נעים, כן נורא.

ובינתיים, במקום אחר, ממש באותו זמן, הוכח שגם קבוצות נחותות יכולות להתנהל אחרת. ארמאני מילאנו התייצבה הערב למשחק ביתי מול אנאדולו אפס ללא כוכבה הגדול אלסנדרו ג'נטילה, וכשהיא עומדת על מאזן 5:1, ממש כמו מכבי. היא ברחה ל-24:41 בתוך 14 דקות, הספיקה לרדת בפיגור להפסקת המחצית, ולבסוף ניצחה את החבורה של דושאן איבקוביץ'. האם זה יספיק כדי להציל את האיטלקים? לא בטוח, אבל לפחות יש להם במה להתגאות.

עוד באותו נושא

יורוליג: מלאגה ניצחה את מכבי תל אביב 68:82

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב ז'אן טבק. קובי אליהו
לא נעים, כן נורא. ז'אן טבק/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully