וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקה קולה ומקדונלדס דורשות מבלאטר: תתפטר מפיפ"א בצורה מיידית

שתי משתתפות חדשות ורבות עוצמה במאבק לגירושו של הנשיא ממסדרונות הארגון. הספונסריות החליטו לא להישאר אדישות לחקירה שמתנהלת נגדו בשווייץ: "התדמית של פיפ"א מוכתמת תחתיו"

נשיא פיפ"א ספ בלאטר. Philipp Schmidli, GettyImages
הקולות להדחתו גוברים. בלאטר/GettyImages, Philipp Schmidli

קוקה קולה ומקדונלדס, שתיים מהספונסריות הגדולות שלה פיפ"א, הוציאו הערב הודעות בעיתוי משותף ובהן הן קוראות להתפטרותו של נשיא הארגון, ספ בלאטר. מיד אחריהן דרשו ספונסריות נוספות של הארגון את עזיבתו המיידית של הנשיא.

השוויצרי בן ה-79 כבר הודיע באמצעות עורך דינו שהוא לא ייענה לדרישות של הספונסריות שהוא לא מקבל אותן, אך אין ספק שמדובר בצעד נוסף ומאוד משמעותי במלחמה לגירושו של בלאטר ממסדרונות פיפ"א.

ההודעות של שתי ענקיות המזון הגיעה בעקבות ההודעה של הרשויות בשווייץ על כך שהן פותחות בחקירה שתבדוק חשדות פליליים נגד בלאטר. זו למעשה הפעם הראשונה בה מונפת אצבע מאשימה כלפיו, אחרי שלא מעט בכירים בארגון נחקרו בגין שחיתויות, וחלקם אף הוסגרו לארה"ב שמנהלת נגדם חקירה פדרלית.

"אנחנו קוראים לנשיא פיפ"א, יוזפ בלאטר, לעזוב את תפקידו בצורה מיידית", קראה ההודעה של קוקה קולה, "בכל יום שעובר, דמותה ותדמיתה של פיפ"א מוכתמות יותר ויותר. פיפ"א זקוקה לרפורמה נרחבת ובהולה, והדרך היחידה לעשות זאת היא דרך גישה עצמאית". הדברים של מקדונלדס היו באופי דומה לאלו של קוקה קולה, ונאמר בהם גם שעזיבה של בלאטר את פיפ"א "תשרת את האינטרסים של הכדורגל העולמי".

בלאטר עומד בראש פיפ"א משנת 1998. הוא חשוד בסעיפים שונים של מרמה והפרת אמונים והחוקרים כבר פשטו על המשרד שלו. בין המעשים שנחקרים - העברת שני מיליון פרנקים שוויצרים לנשיא אופ"א מישל פלאטיני. האחרון כבר הספיק להגיב וטען ש"מדובר בתשלום שקיבלתי בגין חוזה חתום". פלאטיני אגב, לא חשוד בעבירות על החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully