וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבך: התביעה הכללית בשוויץ פתחה בהליך פלילי נגד ספ בלאטר

כשעה לאחר שנדחתה מסיבת עיתונאים של נשיא פיפ"א, התבררה הסיבה לכך: הרשויות השוויצריות הודיעו על חקירה נגד השוויצרי בן ה-79 בחשדות חמורים לשני מקרים של מרמה והפרת אמונים. התובעים ערכו חיפוש במשרדי פיפ"א

ספ בלאטר נשיא פיפ"א הפורש. רויטרס
מסתבך. בלאטר/רויטרס

התביעה כללית בשוויץ הודיעה אחר הצהריים (שישי) על פתיחה בהליכים פליליים נגד ספ בלאטר, נשיא פיפ"א, בחשד לשחיתות. בלאטר מואשם בניהול לקוי מכוון של התאחדות הכדורגל העולמית.

על פי פרטי החקירה, בלאטר נחשד בשני מקרים ספציפיים. הראשון שבהם קשור לחוזה שחתם ב-12 בספטמבר 2005 עם התאחדות הכדורגל הקאריבית (אז שימש ג'ק וורנר כנשיאה). על פי החשד, החוזה שנחתם לא היה האלטרנטיבה הטובה ביותר מבחינת פיפ"א. לפיכך, בלאטר חשוד כי פעל נגד האינטרסים של הגוף שעמד בראשו באותו מקרה.

בנוסף, בלאטר חשוד כי העביר שני מיליון פרנק שוויצרי (כ-1.83 מיליון יורו) לנשיא אופ"א מישל פלאטיני. הכסף הזה, על פי החשד, הועבר על חשבון פיפ"א ונרשם ככזה שיועד עבור עבודות שביצעה אופ"א עבור פיפ"א בין 1990-2002. התשלום הזה הועבר בפברואר 2011.

מפיפ"א נמסר בתגובה: "מאז 27 במאי 2015, פיפ"א משתפת פעולה עם משרד התביעה השוויצרית וסיפקה לה את כל המסמכים הדרושים והמידע האפשרי. נמשיך לשתף פעולה ברמה כזו. נציגים של התביעה השוויצרית היו היום במשרדי פיפ"א, ראיינו אנשים והמשיכו לאסוף מסמכים שנוגעים לחקירה והמשכנו בשיתוף הפעולה. לא נספק תגובה נוספת כדי לא לשבש את הליכי החקירה".

פועלים לקראת הגביע העולמי, קטאר 2022. AP
פועלים בונים איצטדיונים לקראת המונדיאל בקטאר/AP

עוד קודם לכן, אישרה היום פיפ"א כי גביע העולם ב-2022 ייערך בחורף. מארגון הכדורגל העולמי נמסר כי הטורניר ייפתח ביום שני, 21 בנובמבר, ויינעל עם הגמר ב-18 בדצמבר. הוועד המנהל אישר את התאריכים חצי שנה לאחר שהוחלט שהגמר יתקיים ב-18 בדצמבר, שהוא חג לאומי בקטאר.

כזכור, פיפ"א החליטה כבר במרץ שמונדיאל 2022 יוזז מיוני-יולי כדי להימנע מתנאי מזג האוויר הקשים הצפויים בקטאר בקיץ. יש לציין כי הטורניר קוצר בארבעה ימים ל-28 ימים לעומת 32 שהיו בטורניר שנערך בברזיל בקיץ האחרון. פיפ"א עשתה את זה על מנת להתחשב במועדונים בזמן המשחקים. לפי התאריכים שפורסמו, המועדונים מחוייבים לשחרר את השחקנים ב-14 בנובמבר, שבוע לפני משחק הפתיחה. משחקים בינלאומיים, שהיו אמורים לקחת חלק באוקטובר, יידחו בארבעה חודשים.

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully