וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: ספרד הביסה 63:80 את ליטא וזכתה בתואר

אלופת 2009 ו-2011 שוב מעל אירופה: גאסול כרגיל הצטיין (25 נקודות ו-12 ריבאונדים) והוליך את נבחרתו ליתרון דו-ספרתי כבר ברבע הראשון, בדרך לגמר חד-צדדי לגמרי. רודי פרננדס נפצע

שחקני נבחרת ספרד חוגגים זכיה ביורובאסקט. רויטרס
אין ראויים מהם. הספרדים חוגגים את הזכיה/רויטרס

נבחרת ספרד זכתה הערב (ראשון) באליפות אירופה שלישית בתולדותיה, כשהביסה בגמר 63:80 את ליטא. הספרדים, שנכנסו לטורניר דווקא כאנדרדוגים מסוימים בצל הציפיות הגבוהות מצרפת וליטא, נטלו בחזרה את הכס בו החזיקו ב-2009 ו-2011, והוכיחו בפעם המי-יודע-כמה שהדור הנוכחי שלהם טוב כמעט כמו כל דור של נבחרת גדולה אחרת בתולדות הכדורסל האירופי.

מעל כולם, גם היום (25 נקודות, 12 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 3 חסימות ו-0 איבודים), וגם במהלך הטורניר כולו (25.6 נקודות, 8.4 ריבאונדים ו-2.4 אסיסטים), היה פאו גאסול. כוכב שיקגו כבר בן 35, אך באליפות הזו - מי יודע, אולי האחרונה שלו - הוא היה פשוט בשיאו, סיפק יכולת בלתי עצירה ולאחר שהתפוצץ על צרפת בחצי הגמר, גם לליטא לא היו תשובות ל-MVP הבלתי מעורער. בצוותא עם רודי פרנדס, שסוף סוף חזר לעצמו, פתחו הספרדים בטירוף וברחו ליתרון בן 16 נקודות כבר ברבע השני. משם ליטא החביבה כבר לא חזרה, וקיבלנו גמר חד-צדדי לגמרי - בכל פעם שהירוקים התקרבו במעט, גאסול דאג לקטוע את המומנטום שלהם.

ובכל זאת, גם המפסידה ראויה למחמאות רבות. מעטים מאוד האמינו שהליטאים נטולי הכוכבים מסוגלים להגיע לשלבי ההכרעה, לא כל שכן לגמר שני ברציפות, ואילו, למרות חיסורים רבים של שחקני מפתח, השלימה אומת הכדורסל המופלאה הזו הישג גדול נוסף והוסיפה לארון שלה מדליית כסף נוספת.

בסיום המשחק נבחר כמובן גאסול ל-MVP של הטורניר. איתו בחמישיית האליפות: סרחיו רודריגס (ספרד), נאנדו דה קולו (צרפת), יונאס מאצ'יוליס (ליטא) ויונאס ולנצ'יונאס (ליטא).

שחקן נבחרת ספרד פאו גאסול. רויטרס
בלתי עציר. ה-MVP פאו גאסול/רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1:

ספרד פתחה עם פאו ריבאס, סרחיו יול, רודי פרננדס, ניקולה מירוטיץ' ופאו גאסול, בעוד ליטא העלתה את מנטאס קלנייטיס, ריינלדס סייבוטיס, יונאס מאצ'יוליס, פאוליוס ינקונאס ויונאס ולנצ'יונאס. יול ורודי התחילו היטב וקבעו 2:8, קזלאוסקס לקח פסק זמן מהיר, סייבוטיס עצר את המומנטום הספרדי אך פרננדס צלף שלשה, גאסול צלף מחצי מרחק והעלה את ספרד ל-4:13 ליטא לא הפסיקה לאבד, גאסול קבע 6:19, והרבע הראשון הסתיים ב-8:19 לספרד.

רבע 2:

רודי המשיך את יכולתו המצוינת וקבע 8:23, פליפה רייס עלה היטב מהספסל, ההתקפה הליטאית סוף סוף סיפקה מספר מהלכים סבירים ונקודות ראשונות של קלנייטיס צימקו ל-27:16. מירוטיץ' ענה בשלשה, גאסול קבע 18:34 בדאנק קליל, קלנייטיס סוף סוף דייק מחוץ לקשת (אחרי 0 מ-7 של נבחרתו עד אותו רגע), סייבוטיס הצטרף אליו והפער הצטמק ל-37:29, אך גאסול הנפלא עצר את המומנטום ועל הדרך עבר את ניקוס גאליס בנקודות באליפות אירופה (1,030, שני רק לטוני פארקר עם 1,104), בדרך ל-33:41 במחצית, אותה סיים עם 14 נקודות. רודי הוסיף 9. מנגד, סייבוטיס הוליך את הירוקים עם 12.

עוד באותו נושא

טורניר של פעם בחיים: עשר ההופעות הגדולות בתולדות היורובאסקט

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ליטא אחרי זכייה במדליית הכסף ביורובאסקט. רויטרס
ליטא תסתפק במחמאות בלבד/רויטרס

רבע 3:

יול קבע 33:45, ריבאס הצטרף אליו עם דקות מצוינות ודאג להפרש שיא של 35:52. רודי פרננדס התנגש בשחקן יריב, נחת לא טוב על הגב ופונה לחדרי ההלבשה, גאסול לקח את המשחק על עצמו, המשיך לעשות הכל וקבע 42:57, ויקטור קלאבר צלף שלשה מהפינה, ובסיום הרבע השלישי הראה לוח התוצאות 43:60.

רבע 4:

רודי פרננדס שב מחדרי ההלבשה לספסל, שתי הנבחרות הירבו להחטיא בפתח הרבע ומאצ'יוליס צימק ל-60:47, שבע דקות לסיום. גאסול עצר את ניסיון הקאמבק עם אסיסט נפלא לקלאבר, סרחיו רודריגס הוסיף שתיים קלות במתפרצת ו-4:30 דקות לסיום הראה לוח התוצאות 51:66. ולנצ'יונאס שסבל מערב חלש מאוד יצא בעבירה חמישית, הפער ירד ל-71:59, אך גאסול הוסיף שלשה שסגרה את הסיפור. זה נגמר ב-63:80 ללה רוחה.

שחקן נבחרת ספרד רודי פרננדס. רויטרס
הרגע הכואב של המשחק. רודי על הפרקט/רויטרס

סטטיסטיקה

קלעו לספרד: פאו גאסול 25 (9 מ-18 מהשדה), 12 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 3 חסימות ו-0 איבודים, סרחיו יול 12, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-4 איבודים, רודי פרננדס 11, פליפה רייס 8, ניקולה מירוטיץ' 8, ויקטור קלאבר 7, פאו ריבאס 5, סרחיו רודריגס 4 ו-6 אסיסטים. פרננדו סן אמטריו (10 דקות), גיירמו הרמנגומז (דקה), פבלו אגילאר (דקה) וגיים ויוס (דקה) שותפו ולא קלעו.

קלעו לליטא: מנטאס קלנייטיס 13 (5 מ-15 מהשדה) ו-6 אסיסטים, ריינלדס סייבוטיס 13 (12 במחצית הראשונה), יונאס ולנצ'יונאס 10 (5 מ-10 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, יונאס מאצ'יוליס 8 (3 מ-8 מהשדה), מינדאוגס קוזמינסקס 8, אנטנאס קבליאוסקס 4, פאוליוס ינקונאס 3, ארתורס מילאנקיס 3, דבידס גייליוס 1. רוברטס יבטוקאס ודומנטס סאבוניס שותפו (דקה כ"א) ולא קלעו.

קפטן נבחרת ספרד פליפה רייס מניף את תואר היורובאסקט. AP
קלי קלות. רייס מניף את הגביע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully