וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המושכים בחוטים: כיצד מתקבלות ההחלטות בהפועל תל אביב?

הבעלים רוצה מאמן זר, היו"ר מעדיף ישראלי, המנכ"ל תומך בבאדיר ובינתיים הפועל תל אביב מושכת את הזמן ללא מאמן קבוע. כאוס או פוסט-טראומה? הבלוג של עמית גולדשטיין עם הפרטים, כולל המועמד הגרמני שנפסל, המנהל הטכני הדומיננטי וצמד השחקנים-יועצים של אמיר כבירי

one

בווידאו: תקציר ה-1:1 בין הפועל תל אביב למכבי נתניה בשבת שעברה

רגע לפני שססאר מנדיונדו נחת בארץ והחל לעבוד, לאנשים מסוימים בהפועל תל אביב הייתה תחושת בטן רעה בנוגע למינויו. עוד לפני פתיחת האימונים, במאי האחרון, החליט המאמן הספרדי שהוא רוצה להחתים ארבע שחקנים ספרדים במועדון. אחד מהם היה אחיינו, ויקטור מנדיונדו, ואליו נוספו רוברטו סאנצ'ס מקבוצת טורחון (ליגה רביעית בספרד) בה עבד מנדיונדו, ועוד שני שחקנים מהליגות הנמוכות.

בהפועל תל אביב לא ממש ידעו איך לעכל את רצונותיו של המאמן החדש, עד שהסקאוט והיום המנהל הטכני של המועדון, ניר אפרתי, נעמד על רגליו האחוריות והתריע בפני ההנהלה כי מדובר בשחקנים שלא מתאימים מקצועית או מסוגלים בכלל לענות על דרישות המועדון. הפשרה הייתה להביא אותם למבחנים, אך עוד לפני כן הוחלט שלא להחתימם. כבר אז, אנשים במועדון החלו לתהות לגבי מנדיונדו ורמתו המקצועית, אולם המחשבות על פיטוריו עוד היו רחוקות. מי שהרוויח מהעניין היה אפרתי, שתפס את תשומת לבו של כבירי ומאז הפך להיות אחד האנשים המשפיעים במועדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אמיר כבירי בעלי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
מפחדים לחזור על אותה טעות. אמיר כבירי/ברני ארדוב

את שלושת השבועות האחרונים היו מעדיפים בהפועל תל אביב למחוק לגמרי. המועדון ששינה את פניו בקיץ והחליף הנהלה, שחקנים וכמעט כל דבר אפשרי, נקלע למשבר רציני ראשון. מוקדם מהצפוי. התחושה היא שמאז פיטורי מנדיונדו, בהפועל תל אביב שורר כאוס מוחלט בכל הקשור לקבלת ההחלטות ולבחירת המאמן הבא. אלא שבפועל, מדובר במועדון הסובל מפוסט-טראומה ופשוט לא רוצה לחזור על אותן טעויות. עוד ועוד סיפורים נערמים מאז פיטוריו של מנדיונדו, וכתוצאה מכך כל דבר נבדק עכשיו לעומק.

רגע לפני מינוי מאמן חדש, הגיע הזמן לעשות סדר בהפועל תל אביב ולהראות למי שהולך להיות האיש החדש על הקווים, עם מי הוא יצטרך להסתדר ואיך מתקבלות שם החלטות בזמן אמת.

מאמן הפועל תל אביב, ססאר מנדיונדו. ברני ארדוב
הסיפורים אודותיו נערמים. ססאר מנדיונדו/ברני ארדוב
"שאין דבר כזה - התנהלות מושלמת. צריך ביצים לפטר מאמן אחרי שני מחזורים בלבד ולמנוע מצב שהיה אולי מידרדר עד לבלתי הפיך. עכשיו אנחנו לא ממהרים"

"התנהלות מושלמת הייתה למנות מאמן אחר בשקט ואז להודיע למנדיונדו שהוא סיים את תפקידו", טוען אחד הגורמים הבכירים בהפועל תל אביב. "אלא שאין דבר כזה - התנהלות מושלמת. צריך ביצים לפטר מאמן אחרי שני מחזורים בלבד ולמנוע מצב שהיה אולי מידרדר עד לבלתי הפיך. עכשיו אנחנו לא ממהרים. יש לנו את וואליד שאנחנו סומכים עליו, ועד שלא נמצא את המאמן שיכול להוסיף מהניסיון שלו לבאדיר, לא נמנה אף אחד אחד".

המסר הזה הוא חד משמעי. למרות שעל פניו נראה כי יש סוג של שוק מאמנים בקבוצה וכל שם פנוי נהפך למועמד, בפועל הדברים רחוקים מהמציאות. עם פיטוריו של הספרדי, הנהלת הפועל תל אביב החליטה לשכור את שירותיהם של שלושה סקאוטים מאירופה שיסייעו באיתור מאמן. מאז הוצעו עשרות מועמדים למועדון, ויחד עם הסקאוטים והצוות הוצאו דו"חות על כל מועמד.

כל שם שעלה נבדק על פי מספר קריטריונים והם: ניסיון, פילוסופיית משחק, עבודה עם צעירים, שפה, שעות עבודה שמוכן להשקיע ועבודת צוות. מרגע שעמד בכל הפרמטרים הללו, נשלחה למועמד כזה או אחר פנייה רשמית מהמועדון. השלב השני כולל שיחות היכרות, ועם כל מועמד נקבעים ארבעה ראיונות, כשבין היתר מתבצעות שיחות עם שחקנים שהתאמנו תחתיו.

וואליד באדיר מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
גם הוא מחכה להחלטה. וואליד באדיר/קובי אליהו
היו"ר בארי בן זאב ניסה בכמה הזדמנויות לשנות את דעתו של כבירי ולמנות כבר עכשיו מאמן ישראלי לקבוצה. חשוב לציין, כי הבעלים נפגש עם כמה מאמנים ישראלים פנויים, אך לא ממש התלהב להחתים מישהו מהם

בהפועל תל אביב טוענים כי שמותיהם של שני המועמדים המובילים שלהם לתפקיד, כלל לא נחשפו בתקשורת. אחד מהם היה המאמן הגרמני פטר נוירורר, שכבר חצה את גיל ה-60. בכל אופן, עם שני המועמדים לא נסגר חוזה בסופו של דבר, מפני שבהפועל תל אביב לא היו שלמים עם ההחלטה והרגישו שהם מעבר לשיא. הדברים נכונים גם לגבי קונסטנטין גלקה הרומני, שעבר את הסינון הראשוני, אך התברר שהוא מדבר אנגלית ברמה נמוכה מאוד. בכל מקרה, אצל האדומים טוענים בתוקף כי כל מאמן נבדק בצורה עמוקה, כזו שלא תוביל לעוד פארסה דוגמת מנדיונדו ושהפעם לא תתקבל החלטה תחת לחץ רק כדי לרצות את האוהדים או את הפרשנים.

בעוד הבעלים אמיר כבירי מעוניין לראות מאמן זר מוביל את הפועל תל אביב, ישנם גורמים אחרים במערכת שחושבים אחרת. כבירי כבר התבטא בפני לא מעט אנשים במועדון, שאם לא מדובר במאמן ישראלי בכיר ויסודי כמו אלי גוטמן, רן בן שמעון או רוני לוי, הוא לא מעוניין במינוי של ברירת מחדל. ובכל זאת, היו"ר בארי בן זאב ניסה בכמה הזדמנויות לשנות את דעתו של כבירי ולמנות כבר עכשיו מאמן ישראלי לקבוצה. חשוב לציין, כי הבעלים נפגש עם כמה מאמנים ישראלים פנויים, אך לא ממש התלהב להחתים מישהו מהם, מלבד אריק בנאדו, עמו כבר היה סיכום עקרוני.

לעומתם, נראה כי המנכ"ל ניר ענבר הוא התומך הנלהב ביותר של וואליד באדיר. זה לא שענבר חושב שצריך להכריז על מינויו של הקפטן לשעבר עד תום העונה, אך הוא בדעה שאם באדיר יוכיח את עצמו בזמן הקרוב, לא יהיה נכון למהר ולהחתים מאמן אחר.

אריק בנאדו מאמן הנבחרת הצעירה. יותם רונן
היה כבר סיכום עקרוני. אריק בנאדו/יותם רונן
יש הקושרים את המועמדות של ניב זריהן, שעוד עשוי להצטרף לקבוצה, של שובל גוזלן ואפילו את הרצון להחתים את אריק בנאדו כמאמן, להשפעה של רייכרט ואלטמן, איתם מתייעץ כבירי באופן קבוע

לצד שרשרת הפיקוד בהפועל תל אביב, יש עוד לא מעט אנשים איתם יצטרך המאמן החדש לדעת להסתדר. אפרתי, אותו הזכרנו בתחילת הכתבה, משמש למעשה כמנהל הטכני ויד ימינו של כבירי. הבעלים רואה בו סוג של עילוי, ומלבד העובדה שהוא אחראי על איסוף כל הנתונים על שחקני הקבוצה, על כושרם הפיזי והמנטאלי, נמצא כמעט בכל אימון ואמור להיות בקשר רצוף עם צוות האימון - הוא למעשה האיש שהיה מעורב יותר מכל בבניית הקבוצה ואיתור השחקנים הישראליים והזרים.

אפרתי הוא דמות שנויה במחלוקת. לצד מחמאות להן הוא זוכה מצד מהבעלים, אנשי מקצוע שעבדו איתו בעבר לא ממש מתלהבים ממנו ברמה המקצועית ואחד מהם אף טען: "הוא אולי טוב בלהכין דו"חות, אבל יש הרבה מעבר לזה. הוא לא דמות מספיק סמכותית כדי לקבל החלטות בהפועל". כמו אפרתי, גם ד"ר מרק ורטהיים הוא חלק בלתי נפרד מהצוות המקצועי. הוא האיש שאמור להיות אחראי על בניית תכניות אימון ועל כל הפן הפיזיולוגי. ורטהיים צפוי גם הוא לעבוד יחד עם המאמן, ולפיכך קיימת אפשרות גדולה כי המאמן הבא של הפועל תל אביב יהיה בעל אזרחות גרמנית.

הדברים לא נגמרים כאן. במהלך הקיץ, שני השחקנים שהפכו לדומיננטיים ביותר בהפועל תל אביב הם בן רייכרט ועומרי אלטמן. כבירי מתייעץ עם הצמד ואין כמעט שחקן ישראלי בהפועל תל אביב שלא קיבל את אישורם לפני שחתם. יש הקושרים את המועמדות של ניב זריהן, שעוד עשוי להצטרף לקבוצה, של שובל גוזלן ואפילו את הרצון להחתים את אריק בנאדו כמאמן, להשפעה של צמד שחקני הנבחרת הצעירה. התקשורת בין הבעלים לרייכרט ואלטמן פתוחה לגמרי. כבירי מעוניין לדעת בכל רגע מה מתרחש בקבוצה שלו, ומתייעץ עם השניים הללו באופן קבוע.

למרות הרצון לשכוח את התקופה הזו, בהפועל תל אביב מאמינים כי התהליך יסתיים בצורה חיובית והקבוצה תוכל לצאת לדרך חדשה. באיחור ניכר, ממש לא כפי שתוכנן, אבל בכל זאת לעלות על המסלול הנכון. ואם לא יוכלו לקצור את הפירות העונה, אז בעונה הבאה. עד אז, האדומים צריכים לבחור את האיש שיעמוד בראש המערכת המקצועית ולנסות ללכד סביבו את השחקנים, אנשי הצוות ואנשי המנהלה. רובם ככולם, כזכור, חדשים במערכת. המטרה העיקרית: לא להיכוות פעם נוספת.

בן רייכרט שחקן הפועל תל אביב (ימין) עם ססאר מנדיונדו מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אחד משני היועצים של אמיר כבירי. בן רייכרט עם ססאר מנדיונדו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully