וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולט: "פשוט רצתי הכי מהר ועשיתי את העבודה". ג'ונסון: "המירוץ הגדול שלו אי פעם"

יוסאין בולט רשם עוד הישג היסטורי וחגג עוד מדליית זהב: "עליתי רגוע, בלי מתח, והבאתי את המדליה הביתה. המטרה להישאר מספר 1 עד לפרישה". גאטלין הפסיד לראשונה אחרי שנתיים: "זה לא היה היום שלי". וגם: המספרים והמחמאות

רויטרס

יוסאין בולט שוב התעלה ברגע האמת, כשהצליח לזכות היום (ראשון) בגמר ריצת ה-100 מטר באליפות העולם בבייג'ינג ושמר על תוארו כאיש המהיר בעולם. הג'מייקני בן ה-29 הצליח לגבור על ג'סטין גאטלין ולחצות את קו הסיום אחרי 9.79 שניות, מאית אחת לפני האמריקאי, שהגיע כפייבוריט אך נכנע לווינר הגדול של האתלטיקה, כנראה הווינר הגדול בכל הזמנים.

גאטלין, שניצח ב-28 מירוצים (!) ברציפות עד ההפסד במעמד הכי חשוב, קבע זמן של 9.80 שניות, ורשם הפסד ראשון אחרי שנתיים כדי להתנחם במדליית הכסף. אחרי ההפסד התחבק ארוכות עם אמו, כשהאמריקאי בן ה-33 נראה מאוכזב במיוחד. אנדרה דה גראסה מקנדה וטרייבון ברומל האמריקאי סיימו יחד במקום השלישי עם זמן של 9.92 שניות. שניהם זכו בארד אחרי שהתברר כי קבעו אותו זמן עד מדד אלפית השנייה.

יוסאין בולט זוכה בגמר 100 מטרים באליפות העולם בבייג'ינג. GettyImages
ווינר. בולט/GettyImages

בולט, שיאן העולם והאלוף האולימפי, לא מנוצח בריצות 100 ו-200 מטר בשש אליפויות עולם מאז 2007. הוא אומנם פסל ב-100 מטר בדגאו ב-2011, אבל לא נוצח על המסלול. היום הוא אומנם נראה מחויך ומלא ביטחון לפני הקרב המותח, אבל ללא ספק חשש מעט, במיוחד לאור היכולת שלו לאורך העונה, ואחרי שבחצי הגמר מעד ונראה מעט חלוד. עם זאת, הוא ידע ברגע האמת לקבוע את התוצאה הכי מהירה שלו השנה, ושוב לחגוג עם מדליית הזהב.

"זה ללא ספק ניצחון חשוב מאוד עבורי, יש לו הרבה משמעות עבורי, כי התקשיתי לאורך כל העונה", אמר בולט בסיום, "לקח לי קצת זמן לעלות על הבעיה ולהתאושש, כך שאני פשוט שמח". הניצחון של בולט מגיע אחרי כמה שבועות לא פשוטים לאתלטיקה, שבמהלכם התפוצצה פרשה שבמסגרתה הואשמו אתלטים רבים בשימוש בסמים אסורים (בולט, אגב, לא היה אחד מהם). כזכור, גם גאטלין הושעה בעבר לארבע שנים על שימוש בחומרים אסורים. "אני יודע למה להרבה אנשים היה חשוב שאזכה", אמר בולט, "אבל כמו שאמרתי, רציתי את זה בשביל עצמי. זה היה ביג דיל".

עוד באותו נושא

יוסאין בולט ניצח בגמר ה-100 מטרים עם 9.79, ג'סטין גאטלין שני

לכתבה המלאה
יוסאין בולט זוכה בגמר 100 מטרים באליפות העולם בבייג'ינג. GettyImages
"כל המטרה היא לרוץ הכי מהר ולעשות את העבודה שלך". בולט/GettyImages

כעת בולט ינסה להשיג דאבל נוסף כשיתחרה במירוץ ל-200 מטר, שמתוכנן ליום חמישי. לנוכח העובדה שהיה פצוע העונה, ולאור היכולת של גאטלין לאורך השנה, אין פלא שהפרשנים יודעים להעריך את ההתעלות של הג'מייקני. "אני נדהם", אמר האתלט האגדי מייקל ג'ונסון, כיום פרשן, "זה היה המירוץ הטוב אי פעם של יוסאיין בולט. הוא ידע שהפעם מדובר בנסיבות שונות לגמרי מבחינתו. הוא צריך להיות גאה מאוד בניצחון הזה, ללא ספק. זה לא קשור לטכניקה, זה עניין של לרוץ על החיים שלך, ויש לו את הכישרון לעשות את זה".

בולט אמר בחיוך ש"עליתי למירוץ רגוע, בלי מתח, והבאתי את המדליה הביתה. המטרה שלי הייתה להיות מספר 1 עד לפרישה שלי, כך שאני דוחף ודוחף את עצמי יותר ויותר. כל המטרה היא לרוץ הכי מהר ולעשות את העבודה שלך. אפשר להגיד שהמירוץ היה חלוד מעט, אני יכול לרוץ מהר יותר. אבל התואר חשוב מאוד עבורי, זו הייתה עונה ארוכה, והתאוששתי מפציעה".

גאטלין המאוכזב רץ השנה חמש פעמים מתחת ל-9.80 שניות, אבל בגמר לא הצליח לתת את המיטב שלו. "באמת, פשוט נתתי את זה", אמר האמריקאי, "מעדתי בחמש המטרים האחרונים, הידיים שלי היו קצת משוחררות מדי. אבל אני שמח שהגעתי כל כך קרוב ושייצגתי בכבוד את המדינה שלי". הוא הכחיש שהוא נכנע ללחץ. "לא, עמדתי בלחץ מאז 2011", אמר גאטלין, "צריך פשוט לצאת ולרוץ, ובחמשת המטרים האחרונים זה לא היה היום שלי. אתה חייב להישאר מפוקס, לשמור על קור רוח. בין אם הוא היה ביכולת שיא או לא, אני הייתי חייב לתת הכל. קצת נטיתי קדימה מדי ויצאתי מאיזון".

עם זאת, גאטלין החמיא למנצח. "הוא שחקן, הוא שואומן, כל אחד שמתחרה מולו צריך לדעת שהוא יהיה חייב לתת את הכל. בחמשת המטרים האלה זה חמק ממני, וזה עלה לי במירוץ".

בולט קיבע את מעמדו כאתלט המעוטר ביותר בתולדות אליפות העולם, עם הזהב התשיעי והמדליה ה-11 בסך הכל, לעומת שמונה ו-10 של קארל לואיס.

יוסאין בולט אצן ג'מייקני (ימין) עם ג'סטין גאטלין אצן ג'מייקני. GettyImages
החמיא למלך. גאטלין/GettyImages

מאזן המדליות של בולט:

המשחקים האולימפיים
בייג'ינג 2008, 100 מטר: מדליית זהב ושיא עולם
בייג'ינג 2008, 200 מטר: מדליית זהב ושיא עולם
בייג'ינג 2008, 100X4: מדליית זהב ושיא עולם
לונדון 2012, 100 מטר: מדליית זהב
לונדון 2012, 200 מטר: מדליית זהב
לונדון 2012, 100X4: מדליית זהב ושיא עולם

אליפות העולם באתלטיקה
אוסקה 2007, 200 מטר: מדליית כסף
אוסקה 2007, 100X4: מדליית כסף
ברלין 2009, 100 מטר: מדליית זהב ושיא עולם
ברלין 2009, 200 מטר: מדליית זהב ושיא עולם
ברלין 2009 , 100X4: מדליית זהב
טגו 2011, 200 מטר: מדליית זהב
טגו 2011, 100X4: מדליית זהב
מוסקבה 2013, 100 מטר: מדליית זהב
מוסקבה 2013, 200 מטר: מדליית זהב
מוסקבה 2013, 100X4: מדליית זהב
בייג'ינג 2015, 100 מטר: מדליית זהב

יוסאין בולט, ג'סטין גאטלין, גמר 100 מטר אליפות העולם. רויטרס
יוסאין בולט, ג'סטין גאטלין, גמר 100 מטר אליפות העולם/רויטרס
יוסאין בולט, ג'סטין גאטלין. רויטרס
יוסאין בולט, ג'סטין גאטלין/רויטרס
הרץ הג'מייקני יוסאין בולט. רויטרס
הרץ הג'מייקני יוסאין בולט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully