וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסאין בולט ניצח בגמר ה-100 מטרים עם 9.79, ג'סטין גאטלין שני

אלוף העולם המכהן הצליח התאושש מהמעידה בחצי הגמר, שמר על תוארו וזכה בזהב בפעם השלישית בקריירה עם ניצחון בפוטו פיניש. הטוען לכתר, שסיים עם התוצאה הטובה בחצי הגמר, הסתפק בכסף, תיקו בקרב על המקום השלישי

רויטרס

אליפות העולם באתלטיקה נכנסה היום (ראשון) ליום התחרויות השני, ובמוקד עמדה זכייתו של יוסאין בולט במדליית הזהב במקצה ל-100 מטרים. בולט קבע את התוצאה הטובה ביותר שלו השנה, 9.79 שניות, וגבר על האמריקני ג'סטין גאטלין בפוטו פיניש.

זוהי הזכיה השלישית של בולט באליפות העולם ב-100 מטרים, הישג שרק קארל לואיס ומוריס גרין קבעו לפניו. הוא קיבע את מעמדו כאתלט המעוטר ביותר בתולדות אליפות העולם, עם הזהב התשיעי והמדליה ה-11 בסך הכל, לעומת שמונה ו-10 של קארל לואיס.

יוסאין בולט זוכה בגמר 100 מטרים באליפות העולם בבייג'ינג. GettyImages
לא מחכה לפוטו פיניש. בולט חוגג/GettyImages

גמר ה-100 מטרים, התוצאות

1. יוסאין בולט (ג'מייקה) 9.79
2. ג'סטין גאטלין (ארצות הברית) 9.80
3. טרייוון ברומל (ארצות הברית) 9.92
-. אנדרה דה גראס (קנדה) 9.92
5. מייק רוג'רס (ארצות הברית) 9.94
6. טייסון גיי (ארצות הברית) 10.00
7. אסאפה פאוול (ג'מייקה) 10.00
8. ג'ימי ויקו (צרפת) 10.00
9. בינגטיאן סו (סין) 10.06

יוסאין בולט זוכה בגמר 100 מטרים באליפות העולם בבייג'ינג. GettyImages
השלישי בהיסטוריה שזוכה בשלוש מדליות זהב/GettyImages

גאטלין, שהגיע למירוץ כפייבוריט ברור אחרי שהצטיין במהלך השנה, הוליך לאורך רוב הריצה, אך בולט הדביק את הפער במטרים האחרונים. זמן התגובה לזינוק של הג'מייקני היה טוב במעט, 0.159 שניות לעומת 0.165 של יריבו.

אחרי שעשה 9.96 שניות במוקדמות וראה את ג'סטין גאטלין עוצר את השעון על 9.82 בצורה די קלילה, התעשת בולט והבטיח זכיה שלישית באליפות העולם, הישג שרק קרל לואיס ומוריס גרין האמריקאים קבעו לפניו. גאטלין עצר את השעון על 9.80 בלבד. במקום השלישי זכו במשותף דה גראס הקנדי וברומל האמריקאי, עם 9.92.

בחצי הגמר חזר בולט על התוצאה מהמוקדמות (9.96), זאת לאחר שכמעט ונפל כשזינק. הג'מייקני פתח רע מאוד לאחר שמעד בצעד השלישי, אך הצליח להדביק את יריביו ולסיים ראשון במקצה שלו.

ג'סטין גאטלין אצן אמריקאי מקדים את טייסון גיי. GettyImages
לא שמר על המומנטום מהשלבים המוקדמים. גאטלין/GettyImages

בהדיפת כדור הברזל הפתיע האמריקני ג'ו קובאש את אלוף העולם בפעמיים האחרונות וסגן האלוף האולימפי מלונדון, דויד שטורל הגרמני. קובאש רשם תוצאה של 21.93 מטרים, לעומת 21.74 בלבד של שטורל.

בגמר ידויי הפטיש זכה הפייבוריט פאבל פאיידק הפולני, שקבע תוצאה של 80.88 מטרים - יותר משני מטרים מעל דילשוד נזארוב מטג'יקיסטן, אך הרחק מתוצאת השיא שלו השנה, 83.93 מטר.

זה היה ללא ספק אם כל הקאמבקים, תרתי משמע אם כל הקאמבקים. ג'סיקה אניס-היל השלימה זכייה בקרב שבע עם 6,669 נקודות אחרי תוצאות מרשימות בקפיצה לרוחק, הטלת כידון וריצת 800 מטר.

הקאמבק העצום הזה של אניס-היל, שקבעה 6.43 מטר בקפיצה לרוחקה, 42.51 מטר בהטלת הכידון ו-2:10.13 בריצת ה-800, נרשם לא מעט בגלל קטרינה ג'ונסון תומפסון. הבריטית השנייה, שנותרה צמודה לזנב של אניס-היל לאורך התחרויות ביום הראשון, איבדה קשר עין עם האלופה האולימפית בקפיצה לרוחק, המקצה שהיה אמור להיות החזק ביותר של ג'ונסון תומפסון. אלא שהאחרונה לא הלכה על בטוח ולא ביצעה מהלך זהיר של קפיצה לפני הקרש ופסלה שלוש פעמים. ג'ונסון תומפסון למעשה "הלכה על כל הקופה" והימרה על מדליית הזהב או לא כלום ובסופו של דבר נותרה עם 0 נקודת מהקפיצה בדרך למקום ה-28.

ג'סיקה אניס-היל אתלטית בריטית. GettyImages
כוכבת ענקית. אניס-היל/GettyImages
קטרינה ג'ונסון ת'ומפסון אתלטית בריטית. GettyImages
המפסידה הגדולה של היום. ג'ונסון תומפסון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully