וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להדליק את הניצוץ בעיר האורות: אנחל די מריה מגיע לפריס סן ז'רמן

6.8.2015 / 15:20

ההודאה בטעות, הלם התרבות והסבל אצל ואן חאל. אנחל די מריה לא התחבר למנצ'סטר יונייטד, ויונייטד לא התחברה אליו. שנה אחרי שהפך לרכש היקר בתולדות הליגה האנגלית, הקשר הארגנטינאי עובר לצרפת כדי לחזור ליהנות מכדורגל ולעזור לזלאטן להגשים את חלום ליגת האלופות

one

בווידאו: שער הליגה האחרון של אנחל די מריה במדי מנצ'סטר יונייטד

בחודש נובמבר האחרון, כשבאנגליה עוד התייחסו לרכישת אנחל די מריה כעסקה מבריקה של מנצ'סטר יונייטד, התראיין הקשר הארגנטינאי לרשת "טלפוט" הצרפתית כדי להסביר מדוע חתם אחרי המונדיאל בברזיל אצל השדים האדומים ולא בפריס סן ז'רמן, ועל הדרך גם נתן רמז לעתיד לבוא. "אני חושב שלפ.ס.ז' היו בעיות עם העניין הכספי ולא התאפשר להם לקנות שחקנים נוספים", אמר די מריה, כשהוא מכוון כמובן לחוקי הפייר פליי הפיננסי. "זו הסיבה העיקרית שמנעה את המעבר. היום אני בליגה האנגלית, אבל לעולם אין לדעת. בכדורגל יש הרבה שינויים, אתה לא יכול לחזות היכן תשחק מחר. זו הייתה יכולה להיות חוויה טובה בשבילי להגיע לפריס, אבל אני עדיין צעיר אז אולי אצטרף לפ.ס.ז' יום אחד".

היום הזה, מסתבר, הגיע מהר יותר מכפי שמישהו יכול היה להעלות על דעתו. טוב, אולי חוץ מדי מריה.

ערב מחזור הפתיחה של הליגה הצרפתית, אחרי שנה אחת בלבד במנצ'סטר האפורה והכל כך מדכאת מבחינתו, אנחל די מריה יוצג כרכש השנתי הנוצץ של פריס סן ז'רמן. 63 מיליון יורו, חוזה לארבע שנים ושכר של 11 מיליון יורו לעונה הספיקו כדי לשכנע את השדים האדומים להיפרד מהשחקן הכי יקר בתולדות הפרמיירליג (59.7 מיליון ליש"ט) ולהעניק ללורן בלאן את הכוכב עליו פנטז עוד בקיץ שעבר. האם הניצוץ שכבה במנצ'סטר יידלק מחדש בעיר האורות?

אנחל די מריה היה "עייף מדי" בבדיקות הרפואיות

זה סגור: אנחל די מריה עובר לפ.ס.ז' תמורת 65 מיליון יורו

די מריה מתעקש: "אחזור אחרי הקופה למנצ'סטר יונייטד"

אנחל די מריה שחקן מנצ'סטר יונייטד (שמאל) עם המנג'ר לואי ואן חאל. GettyImages
"הייתי מוכן לעזוב את ריאל רק עבור מועדון אחד". אנחל די מריה עם לואי ואן חאל, בקיץ שעבר/GettyImages

די מריה, כזכור, היה אחד השמות החמים גם של חלון ההעברות בקיץ 2014. "אל פידאו" (האטריה) היה השחקן המצטיין של גמר ליגת האלופות בו זכתה ריאל מדריד בדסימה על חשבון היריבה העירונית אתלטיקו, והמשיך למונדיאל מצוין שנקטע עבורו רק בגלל פציעה. אלא שפלורנטינו פרס החתים את חאמס רודריגס ובחר להיפטר מדי מריה, שמצדו רצה להמשיך במדריד ולפתע מצא עצמו במצב של חוסר ודאות. על מזוודות. מנצ'סטר יונייטד ופריס סן ז'רמן היו שתי המתחרות העיקריות על שירותיו, אבל הקטארים כבר הספיקו להוציא 50 מיליון יורו על דויד לואיז עוד לפני הגביע העולמי, ובהתאם להגבלות הפייר פליי הפיננסי (ועוד אחרי קנס של 60 מיליון יורו) לא יכולים היו לבצע עסקה גדולה נוספת.

"נהניתי מאוד בתקופה שלי בספרד והיו מועדונים רבים שהתעניינו, אבל הייתי מוכן לעזוב את ריאל מדריד רק לטובת מנצ'סטר יונייטד", הצהיר די מריה ב-26 באוגוסט 2014, כאשר הוצג כרכש היקר בהיסטוריה של השדים האדומים ושל הליגה האנגלית כולה. טוב, ההכרזה הזו לא החזיקה מים, ועל פי חבריו של די מריה לנבחרת ארגנטינה גם לא הייתה נכונה בשעתה. השחקן רצה פ.ס.ז', דיבר פ.ס.ז' וכיוון לפ.ס.ז', אבל כשהאופציה הזו נסגרה באופן הרמטי לא נותרו לו יותר מדי ברירות.

ההתחלה עוד הייתה מבטיחה. די מריה הבקיע שלושה שערי ליגה ובישל עוד שישה בחודשיים וחצי הראשונים שלו באנגליה. "זה כל מה שציפיתי שדי מריה יביא לפרמיירליג - קצב, תעוזה ורגעי קסם שיכולים לשנות את המשחק", הילל הקפטן לשעבר והפרשן בהווה, גארי נוויל, אחרי ההקפצה הגאונית של הארגנטינאי לרשת לסטר. הבעיה שהשער הזה הובקע במשחק בו מנצ'סטר יונייטד הובילה 1:3 והפסידה 5:3. ואולי זה מסכם בצורה הטובה ביותר את התקופה של די מריה באנגליה.

שחקן מנצ'סטר יונייטד, אנחל די מריה. GettyImages
התחלה מבטיחה, המשך עגום ופרידה צורמת. אנחל די מריה/GettyImages

בחודש נובמבר, כאמור, הגיע אותו ראיון מדובר בתקשורת הצרפתית. מאז, די מריה לא מצא את הרשת בליגה. הוא הוסיף למאזנו שער אחד בגביע נגד יאוביל מהליגה הרביעית, ועוד ארבעה בישולים בליגה. סה טו. עוד לפני הראיון, באוקטובר, הוא יצא למסע מתיש עם נבחרת ארגנטינה, ונשחק עוד יותר - אחרי קיץ ללא מנוחה ופציעה במונדיאל. לכך יש לצרף את העובדה שב-16 המשחקים הראשונים שלו ביונייטד, הוצב בלא פחות משש עמדות שונות. פעמיים אפילו שיחק כחלוץ שני, בעמדה זרה לו, בה נראה כאדם המשוטט ללא כיוון על המגרש. לואי ואן חאל לא ידע איך להשתמש בו, די מריה לא הבין את השיטה של ואן חאל. החיבור המקצועי נכשל טוטאלית.

אם זה לא מספיק, די מריה התקשה להסתגל לחיים באנגליה. הוא לא הסתדר עם השפה, לא אהב את העיר וכאשר נעשה בחודש ינואר ניסיון פריצה לביתו, די מריה ומשפחתו לא הצליחו לצאת מההלם. הפורץ הוברח על ידי האזעקה, אבל האישה לקחה קשה את המקרה והמשפחה הועברה לבית מלון ומשם למקום מגורים אחר. לאותה אחוזה מפוארת הם לא חזרו. אז גם גמלה ההחלטה, במקביל לסיטואציה המקצועית הבעייתית, לעזוב את אנגליה. עד סיום העונה הייתה גם הרחקה נגד ארסנל ברבע גמר הגביע, והחל מחודש מרץ הפך הרכש הנוצץ לשחקן ספסל.

בהתאם לתג המחיר הגרנדיוזי, גם הציפיות היו גבוהות מדי. די מריה אולי לא אהב שמדגישים את זה, אבל הוא היה כינור שני מושלם בריאל מדריד. הרכישה שלו הייתה הצהרת כוונות מהותית מבחינת מנצ'סטר יונייטד. הוכחה שהיא עדיין יכולה להתחרות על השחקנים הבכירים בשוק. הבעיה שדי מריה לא יכול להיות השחקן המוביל שלה. למרות המחיר, הוא לא "פרנצ'ייז פלייר". גם ואן חאל, שהתעקש על די מריה בקיץ הקודם, הבין שזה לא יקרה ובסיכום העונה שלו כבר נתן כביכול את הסכמתו למכירה עתידית: "די מריה לא יכול להגיד שהייתה לו עונה נפלאה כאן. אתה צריך להתרגל לפילוסופיה שלנו, וזה היה לו קשה מאוד כנראה. הוא צריך להתרגל לקצב האנגלי, הסטנדרטים פה גבוהים ויש הבדל גדול לעומת ליגות אחרות". אז די מריה בליגה אחרת.

אנחל די מריה, נבחרת ארגנטינה. AP
רק בנבחרת חזר לחייך/AP

רק לפני כמה שבועות עוד אמר די מריה כי בכוונתו להילחם כדי להוכיח את עצמו במנצ'סטר יונייטד אחרי עונת הבכורה המאכזבת, אבל בפועל התעניין ללא הרף אצל חבריו לנבחרת, חאבייר פסטורה ואסקיאל לאבצי, בנוגע לחיים בפריס ולתנאים במועדון. הכיוון היה ברור. אחד מאנשי נבחרת ארגנטינה אמר לפני הקופה אמריקה ש"וואן חאל הרס את די מריה", בהתייחסו למצב המנטאלי של השחקן ולעובדה שבמהלך העונה באנגליה היו 75 ימים בהם לא היה כשיר לשחק. למרות ההפסד בגמר עם ארגנטינה והפציעה מול צ'ילה, הטורניר היבשתי רומם את רוחו של די מריה ובעקבותיו הוא שלח מסר לפסטורה: "אני מגיע לפריס".

אחרי כחודש של משא ומתן מייגע, סיכומים, ביטולים, עיכובים בבדיקות ומה לא - העסקה הושלמה. "הוא בטח ייכשל בבדיקות הרפואיות כשיגלו שאין לו עמוד שדרה", הקניטו אוהדי יונייטד, שלא שכחו את ההצהרה של די מריה לגבי רצונו להוכיח את עצמו באנגליה. בזמן שהם השוו אותו לנחש, הארגנטינאי ויתר על מסע המשחקים של השדים האדומים בארה"ב ולאחר מכן המריא לקטאר כדי לעבור את הבדיקות הרפואיות הקפדניות של פ.ס.ז' - דבר שעלה לצרפתים בהקפצת סכום הרכישה. "מצפים לו כמו למשיח", נכתב ב"לאקיפ", בזמן שגם הבדיקות ארכו יותר מהמתוכנן. שם רצו להבין בדיוק מה מצב הפציעה של די מריה ומדוע היו לו כל כך הרבה בעיות כשירות במהלך העונה שעברה. רק לאחר שהתקבלו כל האישורים, הוחלט לקיים את מסיבת העיתונאים בה יוצג השחקן הערב.

המנצח הנוסף של המהלך הזה, פרט לדי מריה, הוא לורן בלאן. ההחלטה של פ.ס.ז' ללכת בכל הכוח על הארגנטינאי בן ה-27, מלמדת על השינוי שעשה הטרבל במעמדו של המאמן הצרפתי. בלאן הוא שהתעקש על די מריה עוד בעונה שעברה, ולא יכול היה לקבל את מבוקשו כי הכסף הושקע כבר בדויד לואיז. עכשיו, המאמן המעוטר בתולדות פ.ס.ז', עם שמונה תארים בקצת יותר משנתיים, יכול להתרווח. סוף כל סוף יש לו שחקן יצירתי שיכול לאייש את העמדה בצד שמאל, במקום אדינסון קבאני שהוצב שם בלית ברירה או לאבצי שעשוי לעזוב עכשיו. בנוסף, הוורסטיליות של די מריה תעניק לבלאן אפשרות להשתמש בו מאחורי שני החלוצים, במשחקים בהם יפתח עם קבאני וזלאטן איברהימוביץ' גם יחד.

האופציות מגוונות, וזה בדיוק מה שפריס סן ז'רמן צריכה כדי לעשות את הצעד הנוסף בליגת האלופות. הליגה הצרפתית בידיים שלה, ורק צירוף מקרים לא נורמלי ימנע ממנה אליפות רביעית ברציפות. באירופה, המצב שונה. כדי לעבור את מחסום רבע הגמר אחרי שלוש שנים, צריך עוד כלים. את זה יודע גם זלאטן. "הבחור הזה זכה בכל התארים, הוא שחקן פנטסטי שמשחק עבור הקבוצה", בירך השבדי על הצטרפותו של הרכש הטרי. "הוא מכתיב קצב, מביא איכות ולבטח ישפר את הקבוצה שלנו". ובהנחה שזו השנה האחרונה של זלאטן בפ.ס.ז', ההשפעה של די מריה צריכה להיות מיידית כדי שהחלוץ השבדי ומועדון הפאר הצרפתית יחגגו יחד זכייה היסטורית בליגת האלופות.

אנחל די מריה מגיע לקטאר. טוויטר, אתר רשמי
עבר בדיקות רפואיות קפדניות בקטאר, עד שקיבל את האישור הרשמי. אנחל די מריה בדוחא/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully