וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף: "כדי להשתדרג, צריך להתמקד בישראלים"

2.6.2015 / 14:00

"אנשים פה כל הזמן רוצים לראות את השלילי. צריך דם חדש בקבוצה. המטרה הראשונה היא לא הצ'מפיונס אלא להמשיך לשלוט בליגה, לא נשתגע. הסתדרתי עם כל המאמנים, יש לי כבר מחליפים בראש לפאקו". ג'ורדי קרויף מסכם עונה, עוקץ את התקשורת, ומודה: כן, טוב לי בישראל. ראיון

אתר רשמי

אז מי אחראי לכך שפאקו אייסטרן לא ממשיך במכבי תל אביב, על אף שהוליך את הקבוצה לטרבל? והאם באמת מערכת היחסים הטעונה בינו לבין ג'ורדי קרויף היא זו שהביאה לפרידה הבלתי נמנעת? על אף שמכבי תל אביב כינסה אתמול (שני), כשעתיים לפני המשחק הנועל את העונה, מסיבת עיתונאים בה בישרה על סיום דרכו של הבאסקי, הרבה שאלות נותרו ללא תשובות. האמת היא שתשובות ניתנו, אבל התחושה אתמול בבלומפילד היתה שלא נמסרה כל האמת. האם פאקו באמת רצה לעזוב? האם זו באמת הייתה החלטה משותפת? על דבר אחד צריך להתעכב והוא החיבוק בין פאקו לג'ורדי בלובי של אזור חדרי ההלבשה. זה היה חיבוק אמיתי, כך שאם לא מדובר בשני שחקנים גדולים שביימו הצגה לנוכחים, הם מסיימים את הדרך שלהם במכבי תל אביב ללא איבה מקצועית גדולה שהיתה לפרקים במהלך העונה.

פאקו רמז על הסיבות לעזיבת מכבי תל אביב: "לצ'מפיונס צריך סגל טוב יותר"

זהבי: "פאקו עשה דברים גדולים. כרגיל, יעריכו אותו רק אחרי שיעזוב"

ההחלטה על פרידה בלתי נמנעת, אבל הסיבות והדרך מדאיגות. על יומו האחרון של פאקו במכבי תל אביב

מכבי תל אביב: קרלוס גרסיה וחואן פאבלו האריכו את חוזיהם במועדון

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב עם צלחת האליפות. קובי אליהו
"ללא ספק אני רוצה לשדרג את הסגל ולצרף עוד שחקנים טובים. צריך לייצר עוד תחרותיות". קרויף/קובי אליהו

ג'ורדי, גם אם תיכף יברח מהתואר הזה, יצא המנצח הגדול. הוא זכה לחוזה חדש ומשודרג לשנתיים הקרובות, הוא ממשיך להיות הדמות הדומיננטית במועדון, ועם כל הכבוד למרטין ביין, דומה שבעניינים החשובים באמת, מיטש גולדהאר סופר דווקא אותו יותר. "אני לא חושב שניצחתי, ואין צורך בתארים האלה, כי מי שניצחה ומי שהיתה הווינרית היחידה העונה זו מכבי תל אביב", הצטנע קרויף. "זו עונה שלישית ברציפות שאנחנו משפרים את הסגל ומשפרים את התוצאות, וזה בשבילי הדבר החשוב היחיד. אני מעריך ומוקיר את כל המאמנים שהבאנו למכבי תל אביב. כולם לקחו אותנו קדימה וההערכה ביני לבין המאמנים שעבדו כאן היא הדדית. אנשים רוצים כל הזמן למצוא את השלילי, אבל הם לא יוכלו למצוא את זה במקום שאני נמצא".

אחרי מסיבת העיתונאים בקרית שלום הלכנו בתחושה שאתה האיש הרע בסיפור ושבגללך פאקו אייסטרן לא ממשיך. אבל אחרי המשחק הוא יותר מרמז שהוא לא נשאר כי הסגל לא יכול להביא את מכבי תל אביב לליגת האלופות.

"לאורך כל השנה האחרונה היו יותר מדי דיבורים וספקולציות על היחסים שלי עם מאמני מכבי תל אביב ובתוכם פאקו. האמת היא שהיו לי יחסים מצוינים עם כל המאמנים שעבדו כאן. אנחנו במכבי החלטנו כמדיניות לא להגיב על הפרסומים שלכם ולא להתייחס לשמועות וספקולציות. אני מרוצה מהדרך בה בחרנו לעבוד מול התקשורת. אני יודע שלפעמים זה פועל נגדי כי אנשים חושבים שיש מתח ביני לבין המאמן. מעולם לא היו לי יחסים רעים עם סוזה, אוסקר ופאקו. אני חושב שפאקו עשה עבודה נהדרת במכבי. הוא הרים את הרף גבוה ויצר לחץ גדול אצלנו לשחזר את ההישגים. אני לא חושש מהלחץ שיהיה עלינו בעונה הבאה. אלה החיים וצריך להתקדם הלאה. צריך לשכוח מהעונה הזו ולהמשיך קדימה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פאקו אייסטרן, ג'ורדי קרויף, מכבי תל אביב. אתר מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
"אני מעריך ומוקיר את כל המאמנים שהבאנו למכבי תל אביב. כולם לקחו אותנו קדימה". ג'ורדי ופאקו/אתר רשמי, אתר מכבי תל אביב בכדורגל
וצריך להתמקד בחלק של ה-80 אחוז ישראלים. יכול להיות שאני טועה, אבל אני גורס שצריך להילחם על הדברים הגדולים ולא להשקיע בדברים הקטנים והדברים הגדולים נמצאים ב-80 אחוז ישראלים

פאקו חושב שכדי להעפיל לליגת האלופות, מכבי צריכה משהו אחר מבחינת סגל השחקנים.

"אני מסכים איתו. אני לא אכנס לפרטים ואחשוף מה אנחנו הולכים לעשות אבל ללא ספק אני רוצה לשדרג את הסגל ולצרף עוד שחקנים טובים. צריך לייצר עוד תחרותיות במכבי וצריך להכניס דם חדש לקבוצה. לראיה בשלוש השנים שאני בקבוצה, הכנסנו בכל שישה חודשים שחקן חדש אחד לפחות. וזה יקרה גם בקיץ הקרוב".

אתה מדבר על שדרוג ושינוי ועל דם חדש אבל אתה מאריך להרבה שחקנים את החוזים.

"אני לא אתייחס לידיעות או לשמועות".

אבל אם אתה רוצה לשדרג את הקבוצה, אתה צריך להביא זרים יותר טובים.

"הפילוסופיה שלי מאוד פשוטה. 80 אחוז מהסגל של מכבי הוא ישראלי ו-20 אחוז הוא זר. אם אני רוצה לשפר את הקבוצה, יותר חשוב וצריך להתמקד בחלק של ה-80 אחוז ישראלים. יכול להיות שאני טועה, אבל אני גורס שצריך להילחם על הדברים הגדולים ולא להשקיע בדברים הקטנים והדברים הגדולים נמצאים ב-80 אחוז ישראלים. בכל מקרה ובאופן עקרוני, אני רוצה להתחזק בכל עמדה אבל צריך לזכור שהמשימה האמיתית שלנו היא להמשיך ולהחזיק באליפות. אני לא חושב שזה הגיוני, ולדעתי זה לא מקובל להרוס מה שהלך טוב בשלוש השנים האחרונות. המטרה הראשונה שלנו היא להמשיך לשלוט בליגה. אל תטעו בכך".

ג'ורדי קרויף מנהל ספורטיבי מכבי תל אביב (ימין) עם מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
"חשוב שיידעו שמכבי תל אביב לא תשתגע רק בשביל העלייה לליגת האלופות. אתה לא בונה מועדון לחודש, אלא לטווח ארוך". ג'ורדי וגולדהאר/ברני ארדוב
ננסה לייצר את הסגל הכי טוב שיהיה גם מאוד חזק מנטלית. אני גיליתי שהזרים בישראל מצליחים בדרך כלל בגלל חוזק מנטלי ולא בגלל שהם דווקא טאלנטים יותר גדולים

פתחתם לערן זהבי את החוזה כדי להיפטר מסעיף השחרור שלו. אתם מתכוונים לעשות את אותו הדבר עם טל בן חיים?

"שוב, אלה ידיעות שאני פחות רוצה להתייחס אליהן, אבל אנחנו ננסה לייצר את הסגל הכי טוב שיהיה גם מאוד חזק מנטלית. אני גיליתי שהזרים בישראל מצליחים בדרך כלל בגלל חוזק מנטלי ולא בגלל שהם דווקא טאלנטים יותר גדולים. חשוב שלמכבי תל אביב יהיו השחקנים בעלי האופי הכי חזק. אנחנו ננסה להשתפר, אבל חשוב שיידעו שמכבי תל אביב לא תשתגע רק בשביל העלייה לליגת האלופות. אתה לא בונה מועדון לחודש, אלא לטווח ארוך".

תמיד התגאית בכך שיש לך תכניות מגירה לכל תרחיש. האם יש לך כבר את התכנית למינוי מאמן חדש?

"אין כרגע משהו קונקרטי. יש לי תמיד את האנשים שאני אוהב יותר ומעריך יותר וצריך לבחון את הזמינות שלהם. אל תשכחו שמאמנים טובים מבוקשים בעוד מועדונים וצריך לראות מה הם יחליטו באשר לעתידם. אנחנו נלמד את הכל ונבדוק את הכל וביחד עם מיטש ומרטין, נקבל את ההחלטות הנכונות עבור מכבי תל אביב".

אין לכם הרבה זמן עד למוקדמות ליגת האלופות ומאמן חדש זקוק לזמן רב כדי ללמוד את הקבוצה.

"הדברים דומים למה שהיה בשנים שעברו".

ועובדה שבאמת לא הצלחתם.

"אתם שוב מתייחסים רק לליגת האלופות ואני שוב אחזור ואומר שהמטרה הראשונה והעיקרית היא לזכות שוב באליפות ישראל. אנחנו חייבים להיות חזקים בליגה המקומית כדי שנוכל להתחרות בליגות באירופה".

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב עם שרן ייני. קובי אליהו
"אם לא היה לי פה טוב, לא הייתי נשאר". ג'ורדי/קובי אליהו

אנחנו מבינים שטל בן חיים הבלם קרוב לחתום. שני שחקנים עם אותו שם בקבוצה יכול להיות מבלבל.

"אני לא יודע אם זה יכול לבלבל כי עוד לא הייתי בסיטואציה כזו בעבר".

נראה שלמרות לא מעט מקרים בהם נראית עצבני העונה, השהייה בישראל מאוד מהנה עבורך.

"אני נהנה מאוד מהיחסים שלי עם התקשורת כאן".

וברצינות?

"טוב לי כאן. אם לא היה לי טוב בישראל, לא הייתי מאריך את החוזה שלי במכבי תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully