וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייסטרן: "האוהדים לא עוזרים לנו, הלחץ לא עושה טוב לשחקנים"

1.3.2015 / 8:46

מאמן מכבי תל אביב טוען שהיחס של חלק מהאוהדים פוגע בשחקניו ושריקות הבוז לעבר איגייבור עוררו את זעמו: "זה חוסר כבוד למקצוען שמחויב לקבוצה. כדי לזכות באליפות, צריך עזרה של האוהדים גם אם השחקנים טועים"

one
"הייתי מבין שריקות בוז לשחקן לא מחויב, לשחקן שלא רוצה לעזור לקבוצה שלו, לשחקן שלא רץ. נוסא הוא לא כזה ולשרוק רק לו בוז, זה ממש לא בסדר. יש שחקנים שמשחקים פחות טוב ממנו במשחקים ולא שורקים להם בוז"

פאקו אייסטרן רצה בתחילה מסיבת עיתונאים מאוד צנועה וממוקדת. ארבעת המשחקים ללא ניצחון, הוליכו אותו לירות כמה פגזים בשבועות האחרונים ואמש, אחרי שמכבי תל אביב חזרה לנצח עם 0:2 על סכנין, הוא ניסה בהתחלה להיות די קמצן במלים. אלא שהבאסקי דווקא החליט תוך כדי תנועה, להתייחס לדברים שמציקים לו מכיוון הקהל. מתחילת המשחק, נעמדו מאחוריו אוהדים של מכבי תל אביב שקבלו על כך שנוסא איגייבור פתח בהרכב. בהמשך נשרקו לעבר הקשר הניגרי שריקות בוז בכל פעם שנגע בכדור וכשהוחלף, זה היה אפילו כבר מאוד מכוער. כשנשאל פאקו אם לא חשש ממשחק נוסף בו מכבי לא תנצח, הוא שיחרר את הנצרה: "הדבר היחיד שאני חושש ממנו הוא הלחץ שיש על השחקנים מצד חלקים בקהל", אמר. "בהתנהגות הזו, האוהדים לא עוזרים לנו. לפעמים אני מרגיש שהאוהדים רוצים שנוביל 0:3 אחרי חמש דקות. מעולם לא ראיתי קבוצה שמובילה 0:3 כבר בהתחלת המשחק. הלחץ הזה וחוסר הסבלנות לא עושים טוב לשחקנים".

כשנאמר לפאקו שבעבר הלחץ מהקהל היה אפילו יותר גדול וכי בתקופות מסוימות בעבר, האוהדים היו מלחיצים וחסרי סבלנות פי כמה, הוא אמר: "אם כך היה, אז לא הייתי רוצה להיות כאן לפני כמה שנים. אם כך היה בעבר בתקופות שהקבוצה לא הצליחה בהן, אז סימן שהאוהדים לא למדו שום דבר. כעסתי כשהחלפתי את נוסא והאוהדים שרקו לו בוז. זה חוסר כבוד לשחקן מקצוען שמחויב לקבוצה. הייתי מבין שריקות בוז לשחקן לא מחויב, לשחקן שלא רוצה לעזור לקבוצה שלו, לשחקן שלא רץ. נוסא הוא לא כזה ולשרוק רק לו בוז, זה ממש לא בסדר. יש שחקנים שמשחקים פחות טוב ממנו במשחקים ולא שורקים להם בוז. הוא שחקן של מכבי תל אביב וצריך לתת לו גב".

פאקו המשיך לחדד את הנקודה כשנשאל האם הוא משלם מחיר על כך שהאוהדים קצת שבעים אחרי שזכו בשתי אליפויות רצופות. "אני לא משלם שום מחיר", אמר הבאסקי. "השחקנים משלמים את המחיר. הם אלה שלא מרגישים נוח עם הלחץ מהיציעים. בסופו של דבר אני לא משחק על הדשא. השחקנים משחקים וצריך לכבד אותם ולא להגיד שהם מקצוענים ואפשר להגיד להם הכול כשהם משחקים. הילדים שלי יושפעו מההתנהגות שלי אליהם כאבא. מידת הסבלנות של הילדים תלויה בהתנהגות האב. כדי לזכות באליפות, צריך עזרה של האוהדים גם אם השחקנים טועים. דווקא ברגעים פחות טובים, השחקנים צריכים את האוהדים".

פאקו: "איזו שיטה אני מעדיף? את זו שתגרום לנו לשחק טוב"

מכבי תל אביב ניצחה 0:2 את בני סכנין

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הטעות היא להתחיל להקשיב לכל המבקרים. האמן בדרך שלך ולך איתה". אייסטרן/ברני ארדוב

פאקו גילה מה אמר לשחקנים בחדר ההלבשה. "אמרתי לשחקנים שאני גאה בהם בדיוק כפי שאמרתי להם זאת אחרי התיקו בקרית שמונה. ראיתי מחויבות, ראיתי שהם בפוקוס, ראיתי תשוקה וראיתי מקצוענות".

רק שבעה עשר שחקנים נרשמו אתמול בטופס המשחק. למכבי היו הרבה פצועים ובראשם ברק יצחקי וראדה פריצה שנעדרים כבר זמן ממושך. השניים אמורים השבוע להתחיל להתאמן בצורה מלאה והמטרה היא להכשיר אותם לפתיחת הפלייאוף העליון.

ערן זהבי חוזר לכושר הבקעה ואתמול כבש שער שני ברציפות. הרבה שמועות וידיעות נזרקות לאוויר בכל יום על מערכת היחסים בין כוכב מכבי תל אביב למאמן. פאקו התבקש להתייחס ליחסים בינו לבין זהבי, ואמר: "הכול רגיל ואין שום שינוי לאורך כל העונה. אני רק יכול לספר שבפעם האחרונה שישבנו יחד לארוחת צהריים, אני שילמתי את החשבון. האוכל היה טוב והשיחה איתו גם הייתה טובה כמו כל השיחות בינינו".

פאקו סיפר אמש כי הוא מעודכן באשר לכל מה שנאמר ונכתב עליו, אבל בשלב מסוים הוא ביקש מדובר הקבוצה עופר רונן להפסיק לספר לו. "כל אחד רוצה להיות מאמן ולכל אחד דעה משל עצמו. הטעות היא להתחיל להקשיב לכל המבקרים. האמן בדרך שלך ולך איתה", הסביר הבאסקי את משנתו.

מכבי תל אביב פתחה פער של ארבע נקודות ופאקו הודה אמש כי הוא ישמח לתיקו הערב בווסרמיל בין הפועל באר שבע לקרית שמונה. "תיקו במשחק ביניהן יהיה מצוין עבורנו, אבל אין לנו השפעה על המשחק. אני מקווה שנשפר את המשחק שלנו בגומלין הגביע מול קרית שמונה ביום רביעי. אני רואה את השחקנים מתאמנים בכל יום והדרך שהם מתאמנים נותנת לי ביטחון שהם ישתפרו גם במשחקים עצמם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נוסא איגייבור שחקן מכבי תל אביב (אמצע) מול סגס תמבי שחקן בני סכנין. קובי אליהו
"השחקנים משלמים את המחיר. הם אלה שלא מרגישים נוח עם הלחץ מהיציעים". איגייבור/קובי אליהו

האווירה בקרב שחקני מכבי תל אביב בימים שלפני המשחק, הייתה שצריך להתאחד ולתת הכול כדי להפסיק גם את גלי הביקורת כלפי המועדון. יואב זיו שפתח בהרכב, סיפר קצת על התחושות של השחקנים: "אנחנו מדברים הרבה על זה שאנחנו צריכים לגלות אופי בתקופה הזו. שרן בא ואמר לנו את זה לפני המשחק. באנו למשחק הזה אחרי חודש פחות טוב ואני חושב שהבאנו מעצמנו קצת יותר. רצינו להוכיח שכל הדיבורים עלינו הם שטויות. אנחנו קבוצה וכולם ביחד. הבאנו את האופי והביחד למגרש. כל הקבוצה עבדה גם הגנה וגם התקפה. שיחקנו גבוה מאוד ועצרנו את סכנין על אפס מצבים. אנחנו מדברים הרבה בינינו ואנחנו מבקרית את עצמנו. היינו במשבר ואם אנחנו רוצים עוד אליפות, צריך להביא עוד דברים מעבר ליכולת וזה התבטא היום".

לסיכום העניין אמר זיו: "אני מניח שיש הרבה שלא רוצים שניקח עוד אליפות. אבל אנחנו נעשה הכול כדי שזה יקרה וכל עוד הדברים תלויים בנו, אנחנו נבוא ונעבוד קשה כדי לעשות את האליפות השלישית ברציפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully