וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט בהמשכים: העונה מלאת התהפוכות של שי אבוטבול

הקרב על סרט הקפטן מול הקרב על הכסף. הכוחניות מול המנהיגות. הפגיעה מברקוביץ' מול האמון מהמאמנים. הנסיגה ביכולת מול הנאמנות המוחלטת. כל הפרטים על מעמדו של הקפטן שי אבוטבול בהפועל תל אביב, כולל הסיפור שלא סופר על הסכסוך עם גילי ורמוט. עונה אחרונה באדום?

one

אחרי שבוע סוער במיוחד שעבר על האדומים, החליט הקפטן שי אבוטבול לעשות מעשה. רגע לפני שריקת הפתיחה מול הפועל רעננה הוא ריכז את כל השחקנים למעין חיבוק קבוצתי ואמר להם: "עברה עלינו תקופה קשה ושבוע לא פשוט. אנחנו צריכים לחשוב על המשפחות שלנו ועל האוהדים ועל המועדון. אסור לנו לאכזב אותם. אין מצב שאנחנו יורדים מהמשחק הזה מנוצחים". בסיום המשחק הסביר הקפטן לחבריו מדוע החליט לעשות את הצעד. "הרגשתי שהיה יותר מדי בלגן סביב הקבוצה", אמר. "רציתי להחזיר את השקט ואת הביטחון לשחקנים, וחשבתי שזו הדרך הכי טובה".

בין אם אוהדי הפועל תל אביב רוצים ובין אם לאו, הצורה שבה העונה הזו תסתיים תלויה בעיקר ברגליים של הקפטן הוותיק. נדמה שאם בשנים האחרונות הדברים הלכו לאבוטבול הרבה יותר חלק במישור חברתי ופחות במישור המקצועי, דווקא השנה הכול התהפך. מהסכסוך עם גילי ורמוט והירידה בכושר המשחק, ועד הבעיות הכספיות שעשויות להביא לסיום דרכו במדים האדומים. כך נראתה העונה של אבוטבול. סרט של קפטן.

לא תאמינו: קצת שקט בהפועל תל אביב לפני באר שבע (19:20, ספ'2)

עומרי אלטמן בראיון: "מכבי תל אביב לא יכולה להגיד לי לעבור להפועל"

תמונת מחזור: מה התרומה של פאקו אייסטרן למכבי תל אביב?

כל מה שצריך לדעת לקראת המחזור ה-22 בליגת העל

שחקני הפועל תל אביב. קובי אליהו
ריכז את כל השחקנים ו"הרביץ ציונות". שי אבוטבול לפני המשחק מול הפועל רעננה/קובי אליהו

חברתית

הידיעה כי אבוטבול נפגע מהעברת סרט הקפטן הגיעה גם לאוזני ורמוט, שאמר לברקוביץ: "עזוב אותי מזה. לי זה ממש לא משנה אם אני קפטן או לא. לשי זה חשוב, אז תן לו"

"העזיבה של גילי זה הדבר הכי טוב שקרה לשי", אמר השבוע גורם בכיר בקבוצה. "לפני זה שי היה כבוי והיה מסוגר. הוא הרגיש שנתנו לוורמוט את המפתחות לקבוצה והוא נדחק הצדה. אחרי שגילי הלך, פתאום ראינו אותו מדבר עם שחקנים. הוא לוקח על עצמו הרבה יותר, חזר להיות המנהיג. כאילו חזר מהמתים".

בשביל להבין איך בכלל אבוטבול הגיע למצב שבו הפך להיות דמות משנה, צריך לחזור קצת אחורה. כבר בעונה שעברה היחסים בין אבוטבול לוורמוט לא היו בשיאם, אולם לאבוטבול היה את עומר דמארי ואפילו את סלים טועמה שהיו צמודים אליו. הם היוו את הגרעין הקשה של הקבוצה, וכל השאר נדבקו אליהם. במקרים מסוימים גם ורמוט, כך שהיחסים היו בסך הכל חיוביים.

בקיץ הגיע המהפך. דמארי וטועמה יצאו לדרך חדשה, כל אחד בכיוון שלו, ונראה כי אבוטבול נשאר כמעט לבד במערכה. בלי חברים של ממש בקבוצה. המצב הורע מבחינתו כשהמנהל המקצועי לשעבר, איל ברקוביץ, החליט כי הוא רוצה להעביר את סרט הקפטן לוורמוט. הידיעה כי אבוטבול נפגע הגיעה גם לאוזני ורמוט, שאמר לברקוביץ: "עזוב אותי מזה. לי זה ממש לא משנה אם אני קפטן או לא. לשי זה חשוב, אז תן לו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שי אבוטבול שחקן הפועל תל אביב (אמצע), גילי ורמוט. ברני ארדוב
כל אחד קיבל מסרים שהשני מלכלך עליו. שי אבוטבול לצד גילי ורמוט/ברני ארדוב
"כולם הרגישו שחדר ההלבשה מפוצל. צריך להבין שרוב השחקנים ילדים בהפועל, ובתוך כל זה השניים הכי בכירים לא מדברים והקבוצה נכשלת מקצועית. איך בדיוק זה לא ישפיע?"

המנהל המקצועי בחר בדרך הפשרה: קפטנים משותפים. לא לפני שהדבר הודלף לתקשורת. אם אבוטבול עוד בחר להבליג עד אז, נראה כי הידיעות שהופיעו בנושא פגעו בו מאוד והוא חשד שוורמוט עומד מאחוריהן. בנוסף, שחקנים בקבוצה טוענים כי אבוטבול קיבל מסרים שוורמוט גם מלכלך עליו מקצועית ומאז השניים לא החליפו מילה. מהצד של ורמוט הדברים נראו קצת אחרת. השחקן טען עוד לפני התקרית כי אבוטבול מלכלך עליו ובאחת השיחות במועדון אמר את מה שהיה לו על הלב: "הוא לא אחד ששווה שאני ארגיש פגוע ממנו. לא שהיינו חברים טובים אי פעם, אבל אני החלטתי לנתק קשר כי היו כל מני דברים שממש לא אהבתי שהוא עשה".

חשוב לציין, מתחילת העונה לא היו בין ורמוט לאבוטבול כל תקרית או עימות. היחסים היו קורקטיים בלבד. "לא היה ריב ביניהם או איזה עימות כמו בין שי לערן זהבי. פשוט שני אנשים שהיו חברים לקבוצה ולא מעבר", הבהירו השבוע במועדון. ראוי לציין כי לאבוטבול יש לא מעט היסטוריה בסכסוכים עם שחקנים הפועל. ערן זהבי, אביחי ידין, איתי שכטר וגילי ורמוט הם חלק מאותה רשימה. "בשנים האחרונות שי לא היה כל כך בטוח במעמד המקצועי שלו ולכן התעסק יותר במה שקורה מסביב", הודה גורם בקבוצה. "העונה לא ברור למה הוא בחר לריב עם גילי, במיוחד כשהמקום שלו בהרכב היה די בטוח".

הדעות לגבי השפעת היחסים בין השניים על מצב הקבוצה חלוקות. ורמוט ואבוטבול עצמם טוענים שהדבר לא פגע בהפועל תל אביב, ואנשים נוספים במערכת מצדדים בגרסה זו. לעומתם, יש לא מעט שחקנים בהפועל שחושבים אחרת לגמרי. "זה השפיע ועוד איך", טען אחד מהם. "כולם הרגישו שחדר ההלבשה מפוצל. צריך להבין שרוב השחקנים ילדים בהפועל, ובתוך כל זה שני השחקנים הכי בכירים לא מדברים והקבוצה נכשלת מקצועית. איך בדיוק זה לא ישפיע?". כדי לחתום את העניין הזה, לא סתם אבוטבול היה השחקן של דומב ואילו ורמוט היה השחקן של ברקוביץ. "כל השנה הרגשנו את מאבקי הכוחות בתוך המועדון והקבוצה", טוען שחקן אחר. "זו לא רק היכולת שהייתה בעייתית".

המנהל המקצועי של הפועל תל אביב, איל ברקוביץ'. ברני ארדוב
העדיף את ורמוט באופן מובהק. איל ברקוביץ'/ברני ארדוב

מקצועית

"אסי לא רצה להוריד את שי לספסל כי הוא פחד מההשלכות של זה בחדר ההלבשה", אמר שחקן בקבוצה. "בגלל זה הוא היה באנקר אצלו בהרכב"

אם נקשור את הדברים ביחד, לא סתם הקפטן ראה העונה הרבה יותר דקות מבשנים קודמות. סארי פלאח הוא השחקן היחיד ששותף ביותר משחקים מאבוטבול, שבגיל 32 נמצא בקצב דקות בו לא היה מאז 2010/11. נכון, הרבה שחקנים עזבו בקיץ את הפועל תל אביב ואבוטבול הפך להיות אחד הבכירים, אבל היכולת שלו בתחילת העונה הייתה רחוקה מלהרשים. שחקנים ביקרו בלי סוף את החורים שהשאיר במרכז המגרש ואף התלוננו על היחס המועדף שקיבל מדומב. יש כאלה שקשרו בין הדברים. "אסי לא רצה להוריד את שי לספסל כי הוא פחד מההשלכות של זה בחדר ההלבשה", אמר שחקן בקבוצה. "בגלל זה הוא היה באנקר אצלו בהרכב". בנוסף לכך, שחקנים התלוננו בפני המאמן על הטעויות של אבוטבול, ודומב בחר לצעוק דווקא על אותם שחקנים במקום להעיר לקפטן. ראו מקרה איקנדה.

מצד שני, בכל השיחות שניהל דומב העונה הוא האמין בצורה עיוורת בקפטן וביכולת שלו. הוא אמנם הבין את בעיית המהירות שיש לאבוטבול, אבל חשב שהוא מפצה עליה בהרבה דרכים אחרות. לכל אורך התקופה בה אימן את הקבוצה, לרגע לא חלפה בראשו של דומב המחשבה להחליף את אבוטבול. גם כששמע לא מעט ביקורת עליו מכיוונו של ברקוביץ', הוא בחר להתעלם.

אלא שאז דומב עזב, השריף נכנס לתמונה ואבוטבול הפנים כי מעמדו בקבוצה לא בטוח. אחרי המשחק מול הפועל כפר סבא ניהל אלי כהן שיחות אישיות עם שחקנים, וביניהם גם הקפטן. "אני מאוד מאוכזב מהיכולת שלך", אמר כהן לאבוטבול. "אני מצפה ממך להרבה יותר". אבוטבול שמע והפנים. אז כבר הגיע המשחק מול רעננה ואפילו השריף לא נשאר אדיש. "שי נראה כמו שחקן אחר", הודה המאמן. "אני שמח שהוא הבין את המצב של הקבוצה וכמה היא צריכה אותו כרגע". בינתיים לא נראה שהשריף עומד לפגוע במעמדו של אבוטבול, למרות שהוא לא מרוצה מכושרו של הקשר. הקרדיט בהרכב יימשך עד סוף העונה, כל עוד הקבוצה תמשיך ביכולת דומה לזו של המחצית הראשונה מול רעננה.

מאמן הפועל תל אביב אלי כהן. קובי אליהו
אהב את ההופעה של אבוטבול מול רעננה, אבל עדיין לא שבע רצון מכושרו. אלי כהן/קובי אליהו

כלכלית

"עד סוף העונה שי הוא השחקן שיצטרך להוביל את הקבוצה ולהיות המנהיג שלה. אין אף אחד אחר. אם זה מספיק לעונה הבאה? זו כבר שאלה אחרת"

"עבור כל הנהלה של הפועל תל אביב, שי אבוטבול הוא בעיה", טען השבוע אחד הגורמים במועדון. "שי לא מספיק טוב כדי להחזיק את אחד החוזים הגבוהים בקבוצה, ומצד שני הוא לא מספיק גרוע כדי שיחליטו לחתוך. הוא פעם ב.. נותן איזו הברקה או מסירה גאונית וגורם לכולם להתבלבל. אחרי העזיבה של ורמוט הוא נותר הסמל האחרון, ואי אפשר שלא להשאיר אותו בקבוצה".

המצב הכלכלי בהפועל תל אביב רחוק מלהיות אידיאלי. זה לא סוד. בסיטואציה הנוכחית, אבוטבול הוא בין המשתכרים הגבוהים במועדון. תכנית ממשית לעונה הבאה עדיין אין במועדון, אך מסתמן כי אבוטבול לא אמור להיות זה שיוביל. נכון לעכשיו, וחרף הבעיות התקציביות, אין להפועל שום כוונה לבקש ממנו לעזוב. אולם, ייתכן שבקיץ שוב יתבקש לקצץ בשכרו, כפי שעשה כבר פעמיים מאז שחיים רמון הפך לאיש החזק במועדון. לא ברור כרגע אם אבוטבול יסכים שוב לקצץ בחוזהו, וזה עשוי להביא למצב של עימות ישיר בין השחקן להנהלה. חשוב לציין כי לאבוטבול חוזה פיקס שלא מושפע מדקות המשחק שלו, כך שהדברים יותר תלויים ברצונו לקצץ. בנוסף, אבוטבול כבר התבטא בעבר כי הוא לא ישחק במקום אחר מלבד הפועל. המשמעות: מישהו בקיץ ייאלץ לוותר.

"שי הוא כרגע השחקן היחידי שהקהל והשחקנים מסתכלים עליו", טוען גורם בכיר בהפועל. "עד סוף העונה הוא השחקן שיצטרך להוביל את הקבוצה ולהיות המנהיג שלה. אין אף אחד אחר. אם זה מספיק לעונה הבאה? זו כבר שאלה אחרת. המקום שלו צריך להיות בקבוצה, אבל כחלק מהסגל ולא שחקן מוביל". וגורם במועדון מסכם: "עברנו תקופות טובות יותר ופחות טובות בשנים האחרונות. לטוב או לרע, שי תמיד היה שם וימשיך להיות חלק מהפועל".

שי אבוטבול שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"בעיה עבור כל הנהלה", אבל גם "היחיד שיכול להנהיג". שי אבוטבול/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully