וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומרי אלטמן: "מכבי תל אביב לא יכולה להגיד לי לעבור להפועל"

13.2.2015 / 15:42

לא מתכופף בעסקת ורמוט ולא חושש להודות ש-90 דקות בכחול שוות יותר מ-20 בצהוב ("אמרו לי להוביל, וזה משנה"). עמרי אלטמן נחשף ("קרויף נכס. זהבי הווינר הכי גדול. מיכה הכי מוכשר. קהת עשה את ההתקדמות הכי גדולה"). ומבטיח: אני בדרך לצמרת, הפועל פתח תקוה תישאר

one

בוידאו: שער הליגה האחרון של עומרי אלטמן מול עכו

עמרי, בהודעה שיצאה לרגל עיסקת גילי ורמוט, ציינו שבעונה הבאה הפועל תל אביב תחזיק בזכויות הכרטיס שלך.

"אני לא שייך להפועל תל אביב בעונה הבאה. אני לא יודע על סמך מה הם פרסמו את זה. אין להפועל זכויות עליי בעונה הבאה. אני חוזר למכבי תל אביב בקיץ ויש לי חוזה שם בלי סכומים. אנחנו צריכים לשבת ולסגור את הסכומים כי בעונה הבאה אני מסיים באמצע את השירות הצבאי".

מה יהיה אם מכבי תל אביב תבוא אליך בסוף העונה ותגיד לך שאתה צריך לעבור בהשאלה להפועל?

"הם לא יכולים לבוא ולהגיד לי: 'אתה חייב לעבור להפועל תל אביב'. הם יכולים להגיד לי: 'עמרי, יש לך הצעה מהפועל תל אביב להשאלה', וזה צריך לעבור לאישור שלי".

עומרי אלטמן הפועל פתח תקוה. קובי אליהו
לא עובד בשביל אף אחד. אלטמן/קובי אליהו
"עידן בר און אמר שהוא משוכנע שהפועל פתח תקוה תישאר בליגה. "גם אני משוכנע"

את הדברים האמיצים מקודם לא בטוח שעמרי אלטמן היה אומר עד לפני שנה. אבל עונת ההשאלה המוצלחת שלו בהפועל פתח תקוה עשתה לו משהו, ביגרה אותו, גרמה לו להבשיל. כמו רבים שראו את הכישרון שלו זורח, יש לי חולשה לעמרי אלטמן. בשנת 2010 במקומון 'זמן תל אביב' זכרונו לברכה, התקיים פרוייקט נבואי בו התבקשנו לבחור את האנשים שיבלטו בעיר בתחומם בעשור הנוכחי. בחרתי באלטמן, אז נער בן 15 וחצי ששיחק בקבוצת נערים ב' של מכבי תל אביב. מאז אני במעקב אחריו, שואף גם להצדיק את הבחירה המקצועית שעשיתי. אלטמן התקדם בינתיים. יצא לפולהאם האנגלית, שיחק בהרכב בכמה משחקים אצל פאולו סוזה במכבי תל אביב והעונה הוא מושאל להפועל פתח תקוה. עד הפציעה בשריר לפני מספר שבועות, היה השחקן הבולט שם. בחור בן 20 שקיבל על עצמו אחריות גדולה בקבוצת התחתית ולא מפחד לומר לא כשמנסים לקבוע לו איפה לשחק בעסקאות ענק כמו זו של ורמוט.

יש עוד חמש שנים לסיום העשור ואתה צריך להצדיק את הבחירה שלי.

"אני אצדיק, אין לך מה לדאוג. חמש שנים זה המון זמן ואני מרגיש שבעונה הזו עשיתי התקדמות גדולה. אני משוכנע שעד 2020, אהיה מאוד בולט בתל אביב".

בינתיים אתה בפתח תקוה שנפרדה השבוע מהמאמן שלה.

"אני חווה פיטורי מאמן בפעם הראשונה בחיי וזה רגע ממש לא קל. היתה לי מערכת יחסים מאוד מיוחדת עם עידן בר און. הוא הביא אותי לפתח תקוה והעדפתי אותה על פני הרבה קבוצות שרצו אותי בקיץ בהשאלה בגלל השיחות שלי עם עידן. הוא שכנע אותי לבוא והוא נתן לי את הבטחון על המגרש. זו סיטואציה לא פשוטה עבורי".

דיברתם אחרי שפוטר?

"ברור שדיברנו. התקשרתי להגיד תודה על כל מה שהוא נתן לי".

אתה מרגיש שאתם אשמים בזה שהוא פוטר?

"אני לא מחפש אשמים. היה מה שהיה. מבחינת יכולת, הפועל פתח תקוה שיחקה כדורגל יותר טוב מהמקום בו היא נמצאת. חטפנו שלושה שערים בתוספות הזמן באחרונה, כך שיכולנו גם להיות היום עם חמש נקודות נוספות, אילו היה לנו יותר מזל".
עידן אמר שהוא משוכנע שהפועל פתח תקוה תישאר בליגה.
"גם אני משוכנע".

על סמך מה?

"על סמך חדר ההלבשה המאוד בריא שיש לנו. זה חדר הלבשה יוצא דופן. כיף לי לבוא בכל יום לאימון. אין אצלנו תככים ואין אצלנו נסיונות לחתור אחד תחת השני. כולם רוצים בהצלחה של כולם. גם השחקנים שיש לנו מאוד מוכשרים ושווים יותר מהמקום בו הם נמצאים כיום".

מנחם קורצקי יכול להוציא מכם יותר?

"אם אני אגיד שכן, אז עידן לא ייצא בסדר ואין לי רצון להיות במקום הזה. מנחם מאמן ידוע בליגה. הוא מאמן טוב מאוד. כל מי שהתאמן אצלו, אומר שהיה לו כיף להיות אצלו ואני משוכנע שהוא גם יביא תוצאות".

עידן בר און לא היה קל איתך בהתחלה אף שהוא רדף אחריך שתבוא. הוא אפילו עשה לך סדרת חינוך לפני שפרצת קדימה.

"לא יודע אם יש מקום לקרוא לזה סדרת חינוך, אבל זה בהחלט נכון שעידן השאיר אותי על הספסל בשני משחקים. הוא הרגיש שקצת התרופפתי אחרי שהיו לי שלושה משחקים טובים. קרה לי משהו שלא צריך לקרות והוא טיפל בזה. מאז שני המשחקים שהוא סיפסל אותי אני בעלייה עד הפציעה האחרונה".

איך הוא החזיר לך את הראש למקום?

"היו לנו שיחות. הוא אמר לי מה הוא מצפה ממני גם במגרש וגם בחדר ההלבשה. הוא אמר לי שלמרות הגיל הצעיר, אני צריך לשמש דוגמא והוא צדק".

מנחם קורצקי, אימון הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
"מנחם מאמן מוכר וידוע בליגה". קורצקי/ברני ארדוב
"אוסקר העדיף שאשאר, אבל אמר בכנות שזה יהיה לי טוב לצאת בהשאלה ולשחק 90 דקות בכל משחק. הגענו להחלטה משותפת שאצא"

זה היה נכון להיות מושאל העונה או שהיית צריך להישאר במכבי ולהילחם על מקומך שם אצל פאקו?

"אני חושב שזה היה נכון להיות מושאל. אני מרגיש שאני מתקדם. אני מוביל בקבוצה בליגת העל בגיל 20 ואני חושב שזה היה נכון כי במכבי לא הייתי יודע מה קורה איתי העונה. בכל שבוע לא הייתי יודע אם אני אשחק או לא ואם בכלל אהיה בסגל".

היתה לך בכלל אופציה לבחור?

"בתחילת הקיץ רציתי לצאת בהשאלה, אבל במכבי אמרו לי: 'בוא תישאר ונראה מה יהיה אחרי מחנה האימונים בחו"ל'. בכל המשחקים במוקדמות ליגת האלופות הייתי בסגל אצל אוסקר אבל לא שיחקתי. ואז באתי לג'ורדי ואמרתי לו שאני מרגיש שהשנה אני חייב לשחק כמה שיותר. הוא אמר לי: 'אני מבין אותך'. הוא דיבר עם אוסקר שעדיין היה במכבי. אוסקר העדיף שאשאר, אבל אמר בכנות שזה יהיה לי טוב לצאת בהשאלה ולשחק 90 דקות בכל משחק. הגענו להחלטה משותפת שאצא".

יכולת להיות העונה שחקן משמעותי במכבי תל אביב או שהיית נגרר בין הספסל ליציע?

"אני לא יכול להגיד לך מה היה קורה אם הייתי נשאר במכבי. קיבלתי בהפועל פתח תקוה המון ביטחון ואני לא בטוח שיכולתי לקבל את הדקות האלה העונה במכבי. אמרו לי במפורש בפתח תקוה: 'אתה שחקן ואתה צריך להוביל את הקבוצה'. אלה דברים שעושים לך את השינוי ואני רוצה להחזיר לפתח תקוה".

אין הרבה שחקנים שיצאו ממכבי בהשאלה והצליחו בחוץ. ראה מקרה משה לוגסי.

"לא קל לצאת בהשאלה. אמרו לי שיהיה קשה לי לחזור אחרי זה למכבי. אמרתי: 'יהיה קשה? יהיה קשה. הדברים בסופו של דבר תלויים בי'. אני חושב שעוד לא עשיתי מספיק כדי לחזור ולהוביל במכבי תל אביב. יש לי ארבעה שערים וארבעה בישולים עד עכשיו ואני מצפה מעצמי להכפיל את הנתונים עד סוף העונה וזה אתגר לא קטן. מכבי תל אביב עוקבת אחריי במשחקים ולא נעלמתי להם מהרדאר. אתה אומר שלוגסי נעלם ואני משוכנע שבמכבי יודעים על כל דקה שהוא משחק".

מכבי תל אביב אוסרת עליך לשחק העונה מולם. בטח היית רוצה להראות להם מה אתה שווה במשחקים האלה?

"לא יודע אם זה בשביל להראות למכבי מה אני שווה, כמו שהייתי שמח לעזור לפתח תקוה במשחקים האלה. אלה משחקים חשובים לנו בתור קבוצת תחתית וחבל שאני לא יכול ליטול בהם חלק".

פאולו סוזה נתן לך צ'אנסים אבל זה היה בעיקר מעמדת החצי מגן חצי קיצוני. משם היה קשה לך לבלוט?

"עם פאולו זה נפתח מעולה. פתחתי בהרכב בארבעה משחקים במוקדמות ליגת האלופות ואז יצאתי לטירונות של חודש וחצי ואיבדתי את המקום שלי. אני לא יכול להתלונן על העמדה שהוא שם אותי, כי במכבי תל אביב העמדה היתה יותר כנף. אין ספק שאני מעדיף לשחק באמצע".

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
פתיחה טובה, המשך חלש. סוזה/ברני ארדוב
"מכבי חייבת להשאיר את קרויף. הוא נכס. הוא דואג לנטרל את הרעש מקרית שלום. כל השחקנים מתעסקים רק בכדורגל הרבה בזכותו"

מי המודל שלך דור מיכה או רועי קהת?

"מבחינת תפקוד רועי קהת משחק יותר בתפקיד שלי אבל אני מכיר את דור מגיל 15. לטעמי הוא השחקן הכי מוכשר בארץ בשנתון שלו".

הלכת אל הקטע המקצועי ועל העמדה במגרש ואני התכוונתי בשאלה דווקא למסלול שכל אחד מהם בחר.

"דור לא יצא לשום קבוצה ורועי בכלל עזב את מכבי והוא לא מושאל. אני ביניהם כי אני מושאל, כך שאני לא פה ולא פה. רועי יצא ממכבי ועשה את ההתקדמות הכי גדולה מכל השחקנים ששיחקו איתנו במחלקת הנוער כי הוא ירד למכבי יבנה, הגיע לקרית שמונה כדי להוביל אותה ומשם קיבל גם זימון לנבחרת. מה שהוא עשה מדהים בעיניי. אני מאמין שהמסלול שלי יהיה שונה משלהם. השאיפה שלי לחזור בתום העונה למכבי תל אביב שחקן הרבה יותר טוב ואם לא אהיה במכבי, אז ארצה להוביל קבוצה אחרת. בסופו של דבר זה תלוי כמה מכבי ירצו אותי. כשהייתי במכבי אמרו לי: 'עמרי הכי חשוב זה לשחק'. אני אמרתי: 'בסדר, בסדר", אבל חשבתי ש-20 דקות במכבי זה יותר טוב מ-90 דקות בפתח תקוה. היום אני מבין שחשוב לשחק כמה שיותר כדי לצבור ביטחון ולא משנה באיזה מועדון".

אתה מאלה שיגידו שבשום אופן הם לא יחצו את הכביש, אפרופו עסקת ורמוט?

"אל תסבך אותי עם אוהדי מכבי תל אביב ועם אוהדי הפועל תל אביב. כשיהיה משהו, אני אשב ואשקול את הכל".

גילי ורמוט עבר למכבי תל אביב ויש כאלה שמאוכזבים שלא שמרו לך את המקום שלו.

"מחמיא לי לשמוע שיש כאלה שחושבים שאני צריך להיות בתפקיד מרכזי במכבי תל אביב, אבל מכאן ועד להגיד שאני הייתי צריך להיות שם במקום ורמוט, יש מרחק גדול. אני לא אהיה צבוע ואגיד לך שלא חשבתי על זה בכלל. כל שחקן שמביאים מישהו בתפקיד שלו, מרגיש עם זה לא נוח. ברור שהמחשבות שלי הן לחזור למכבי ולהיות מוביל בקישור. מכבי הביאה את גילי והוא שחקן טוב מאוד שיחזק אותה".

מסכנים בן רייכרט ושון גולדברג.

"ברור שזה לא נעים לקבל קללות מהאוהדים של הקבוצה שלך. אבל מצד שני זה גם יכול להיות לטובתם. במשחק אחד של בן רייכרט בהפועל תל אביב, הוא עשה מה שלוקח לשחקנים עונה שלמה לעשות. פתאום אתה שומע מכל מקום אנשים שואלים איפה היה בן רייכרט עד עכשיו. במכבי הוא שיחק 20 דקות פה ושם והמעבר להפועל יעשה לו רק טוב כי הוא ישחק, וזה מה שחשוב".

מכבי הכי טובה בארץ אבל את המחיר משלמים בוגרי מחלקת הנוער שמתקשים לעלות לקבוצה הבוגרת.

"היום כדי לעלות לבוגרים של מכבי תל אביב אתה צריך להיות ברמה גבוהה מאוד ולא כולם יכולים לעמוד בזה".

איך היה להיות כשחקן צעיר שנה ליד ערן זהבי באותו חדר הלבשה?

"הרעב שלו, התשוקה והרצון שלו להצליח לא יהיה לשום שחקן בארץ בעשר השנים הבאות. הוא הווינר הכי גדול. התחרות מאוד גדולה במכבי ובכל אימון יש רמה מאוד גבוהה כי כל השחקנים מאמינים שיש להם סיכוי לשחק בשבת. במכבי משחק מי שיותר טוב במשחקים ובאימונים. אתה לא יודע כל השבוע שום דבר על ההרכב. רק שעתיים לפני אתה יודע. יש לזה יתרונות וחסרונות".

ג'ורדי קרויף עוד לא חתם על חוזה חדש.

"מכבי חייבת להשאיר אותו. הוא נכס. הוא דואג לנטרל את הרעש מקרית שלום. כל השחקנים מתעסקים רק בכדורגל הרבה בזכותו. לפניו, האוהדים והתקשורת שלטו בקרית שלום".

ג'ורדי קרויף, קורס פרו. ברני ארדוב
מכבי תל אביב חייבת לו הרבה. קרויף/ברני ארדוב
"רוב אלה ששיחקו איתי משחקים היום בקבוצת הבוגרים של פולהאם. פתחתי במרבית המשחקים גם בקבוצת המילואים ולא נפלתי מהם ברמה"

אלמלא הצבא היית נשאר באנגליה?

"לא היה לי קל שם כי התגעגעתי מאוד לארץ מכל הבחינות. בסוף חזרתי לארץ בגלל הצבא. אני מאמין שאם לא הייתי צריך לחזור לצבא, הייתי חורק שיניים ונשאר כי פולהאם כבר הציעה חוזה חדש לשנתיים. חוזה משודרג של בוגרים עם הרבה הבטחות".

יש שחקנים ששיחקו איתך בנוער של פולהאם שהצליחו לעלות לבוגרים?

"בוודאי. רוב אלה ששיחקו איתי משחקים היום בקבוצת הבוגרים של פולהאם. פתחתי במרבית המשחקים גם בקבוצת המילואים ולא נפלתי מהם ברמה".

מבחינת יכולת אתה יכול לחזור לאנגליה?

"לא יודע להגיד לך במאה אחוז, כי אני לא יודע להגיד לך איך הייתי עובר את הקפיצה מהנוער לבוגרים. הקפיצה שם פי שניים יותר קשה מאשר בארץ".

בוא נחזור לפתח תקוה. מתי אתה חוזר לשחק?

"אם לא השבת אז בשבת הבאה. אני מרגיש שהפציעה מאחוריי, אבל צריך להיות זהיר כי זו פציעה משקרת".

אלה המשחקים הכי חשובים של העונה.

"נכון ואני משוכנע שנישאר בליגה. עברנו הרבה מאוד דברים העונה בהפועל פתח תקוה ואני מאמין במוטו שמה שלא הורג, מחשל".

עומרי אלטמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שואף לחזור. אלטמן במדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully