וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן שהר: "זו העונה הכי טובה בקריירה שלי מאז הפועל תל אביב"

1.12.2014 / 17:21

לא מבין למה בארץ חושבים שאני חלוץ, לא מקבל את היחס אליי בישראל והיעדר השידורים, לא משלים עם הסטיגמה. בן שהר נפתח במדור דירוג השגרירים: "תמיד אמרתי שכשאני משחק, אני מראה את היכולות שלי"

בן שהר שחקן וילם II חוגג שער. GettyImages
כבר לא חלוץ. שהר/GettyImages
אני משחק באירופה כבר כמה שנים, יודע מה הדרישות ויודע מה צריך לעשות. אני לא חלוץ. יש מצבים שאני לא קרוב לשער

בן שהר לא אוהב שסופרים לו שערים, אבל נעשה את זה בכל זאת. מאז העונה בהפועל תל אביב הוא לא כבש יותר מארבעה שערים בעונה בכל המסגרות. ביום שישי, ב-0:4 של וילם II מול דורדרכט, שהר חגג את הרביעי. גם מבחינת דקות המשחק, שהר לא ראה כל כך הרבה אקשן על הדשא מאז ימיו בישראל. בשיחה עם לוואלה! ספורט הוא מדבר על החיים החדשים בהולנד, התפקיד החדש, הסטיגמות וגם מספק תובנות מעניינות לגבי הקריירה.

בן, שער ובישול אחרי תקופה קצת פחות טובה. משהו השתחרר?

"כן, זה שחרר משהו. תמיד כיף לכבוש ותמיד המטרות שלי הן להבקיע ולעזור לקבוצה. שמח שגם כבשתי וגם בישלתי. דווקא היו לי משחקים לא רעים בתקופה האחרונה, עשיתי דברים טובים והכדור לא נכנס, יצרתי מצבים לאחרים והכדור לא נכנס. אני שמח בעיקר שניצחנו".

איך אתה מרגיש העונה? מה מצפים ממך מבחינה מקצועית?

"העונה שלי טובה ואני מרגיש טוב מאוד. המאמן נותן לי ביטחון ומאמין בי. כקבוצה, אנחנו מפתיעים את הליגה, אנחנו מקום שמיני שזה לא מובן מאליו. הקבוצה מאוד איכותית ומשחקת כדורגל טוב. מבחינה אישית, אני עובד הרבה על המגרש. חשוב להזכיר שבארץ כששומעים 'בן שהר' מתייחסים אליי כחלוץ וגם למספרים, אבל אני לא משחק חלוץ אלא כנף ימין ושמאל ומי שמכיר יודע שבאירופה בתפקידים הללו צריך לעבוד ולרוץ גם למטה וגם למעלה. אני עושה דברים יפים במגרש וגם מקבל פידבקים חיוביים".

אתה מסתדר עם התפקיד ועם המספרים?

"אני מסתדר עם זה בסדר גמור. אם הקבוצה משחקת עם חלוץ אחד, שהוא חלוץ מטרה עם הגב, אני אוהב להגיע עם הפנים, באחד על אחד ולנצל את המהירות. אני משחק באירופה כבר כמה שנים, יודע מה הדרישות ויודע מה צריך לעשות. אני לא חלוץ. יש מצבים שאני לא קרוב לשער, אבל אני מנסה לבוא מאחור כחלוץ שני".

ובכל זאת, אתה אומר בעצמך: בארץ מצפים ממך למספרים.

"שחקני כנף באירופה, למעט רונאלדו, לא כובשים 15-16 שערים בעונה. אני שחקן כנף לכל דבר, אני לא משחק חלוץ וכמובן שהמספרים שלי לא יהיו של חלוץ. הרצון הוא להבקיע, אבל חשוב להבין שאנחנו לא אייאקס שיוצרת 30-40 מצבים, אלא קבוצה שצריכה לעבוד הגנתית וכל הנתונים הללו ביחד יוצרים את המצב בו אני נמצא. אבל אני באמת חושב שכקבוצה אנחנו עושים עבודה טובה הגנתית והתקפית ומבקיעים הרבה שערים. רק שימשיך ככה".

ליאור רפאלוב סחט פנדל והצטיין במשחק העונה בבלגיה

מאמן צ'רלטון בוב פיטרס עצבני על טל בן חיים

בשבת: ביברס נאתכו ומונס דאבור כיכבו, בישול לסלליך

גם בן שהר ורמי גרשון בלטו במשחקי סוף השבוע

שי חדד וטוטו תמוז בדרך החוצה מפטרולול הרומנית?

בן שהר שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
מצא את המקום המתאים עבורו. שהר/קובי אליהו

בניגוד לשנים האחרונות, העונה אתה לא מתמודד נגד הירידה. עוזר לך להיות בקבוצה בלי לחצים?

"בהחלט. אמנם בכל קבוצה יש לחצים, אבל העונה הלחץ ירד בגלל התוצאות ומבחינתי זה דבר טוב. אני שמח שאנחנו עושים עונה טובה, אני מקבל ביטחון מהמאמן וזה נותן לי ביטחון להראות מה אני שווה. תמיד אמרתי שכשאני משחק, אני מראה את היכולות שלי. כשאתה לא משחק, או משחק 15-20 דקות, קשה מאוד להראות את היכולות שלך".

לפני חמש שנים הצלחת בדה חראפשחאפ, אולי הולנד זה המקום הכי מתאים בשבילך?

"יכול להיות. הליגה ההולנדית מצוינת גם עבורי גם כליגה שאוהבים לראות, ליגה של שערים וקבוצות טובות. אני מרוצה. זכרתי מה היה לפני חמש שנים, שמצאתי מקום טוב לגור ומקום טוב מבחינת כדורגל. אין ספק, הליגה טובה עבורי. אני משחק ודברים מתחברים. גם אם הייתי משחק במקום אחר והייתי משחק כל משחק, יכול להיות שגם שם הייתי מראה מה אני שווה, אבל אני שמח שזה קורה בהולנד".

אתה מתחיל להראות את היכולת שאתה מצפה מעצמך?

"אני חוזר להיות מה שאני מצפה מעצמי. כשחקן, תמיד אצפה מעצמי להרבה יותר ואשאף להרבה יותר ואני גם יכול להראות הרבה יותר. אני באמצע הדרך ואין הוקוס פוקוס. ממשחק למשחק אני מתקדם גם מבחינה פיזית. בחצי השני של העונה שעברה שיחקתי בארמיניה בילפלד ופתחתי ב-10 משחקים, אבל לא פתחתי עונה בהרכב כמה שנים ועכשיו שיחקתי רצוף 13-14 משחקים. אני נותן לזמן לעשות את שלו, ממשיך לעבוד ולהוכיח את עצמי ממשחק למשחק".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בן שהר, חלוץ הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"עונה טובה אני מגדיר גם כשאני משחק". במדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב
אם אתה מדבר איתי על איך התקשורת הישראלית מציגה אותי, אז כן זה מציק. אני חושב שאם היה שחקן אחר ולא בן שהר שהיה משחק בליגה ההולנדית וכובש אז... יש מן תחושה שאני לא יודע איך להסביר אותה

שואלים אותך לא מעט: אתה מרגיש שעדיין יש עלייך סטיגמות בישראל. היחס אליך כאן מציק לך?

"סטיגמות כמו..."

פוטנציאל שלא התממש, מעבר קבוצות, הזימונים לנבחרת.

"מציק לי? אני מנסה להתרכז בכדורגל. אם אתה מדבר איתי על איך התקשורת הישראלית מציגה אותי, אז כן זה מציק. אני חושב שאם היה שחקן אחר ולא בן שהר שהיה משחק בליגה ההולנדית וכובש אז... יש מן תחושה שאני לא יודע איך להסביר אותה. אולי בגלל מעבר הקבוצות כולם רוצים לראות מה קורה איתי. אני רק רוצה להראות את עצמי על המגרש ממשחק למשחק. ובארץ בכלל לא מראים את המשחקים שלי ולא יכולים לדעת איך אני נראה מבחינת משחק. מקווה שזה ישתנה בקרוב ובינתיים כל כולי פה. ברגע שאני משחק הרבה ומבקיע שערים, גם בארץ יראו את זה. הסטיגמה, אם אתה קורא לה ככה, תשתנה".

זו העונה הכי טובה שלך מאז הפועל תל אביב?

"הייתי אומר שכן. עונה טובה אני מגדיר גם כשאני משחק. ואני משחק הרבה, נהנה מכדורגל, נהנה מהקבוצה שלנו וגם מעצמי שאני בא לידי ביטוי. מבחינתי, אני מרגיש הכי טוב מאז העונה בהפועל".

בסוף השבוע, אייאקס בחוץ.

"עוד חוויה בדרך. זו במה טובה, אישית וקבוצתית, להראות שאנחנו מסוגלים להפתיע קבוצה גדולה".

שחקן פאוק סלוניקי, אייל גולסה. GettyImages
קרוב לעשירייה ולנבחרת. גולסה/GettyImages

על סף העשירייה: אייל גולסה, תומר חמד, איתי שכטר.

המאזן הכולל: ארבעה שערים (רמי גרשון, בן שהר, ביברס נאתכו ומונס דאבור) ושני בישולים (בן שהר וביברס נאתכו)

מוכנים לוויילס: טל בן חיים, רמי גרשון, מונס דאבור, ליאור רפאלוב, בן שהר, ניר ביטון ועומר דמארי הם שחקני הסגל היחידים שהשלימו 90 דקות. ביברס נאתכו (72 דקות) פתח בהרכב. איתי שכטר לא שותף. משחקו של תומר חמד יתקיים הערב.

מתאוששים: אמנם רק בגביע, אבל ניר ביטון שיחק לראשונה מאז סוף ספטמבר. מעודד.

ביזאר השבוע: נשיא פטרולול נעצר, אז שי חדד לא יכול לשחק מאחר והמועדון לא יחדש לו בינתיים אשרה ואילו טוטו תמוז צפוי להימכר בינואר. בלגן והנהלות גרועות אין רק בישראל.

שימו לב ש: הגיע הזמן שאלי גוטמן או מישהו מאנשי הצוות שלו ייצא לסוף שבוע בסלוניקי לעקוב אחרי אייל גולסה. היי, זה פה קרוב!

חלוץ פטרולול טוטו תמוז. GettyImages
בדרך החוצה. תמוז/GettyImages

10. עידן ויצמן (סימורג)

המאזן השבועי: 90 דקות, 3:2 מול קרבאח

בשבוע שעבר: מקום תשיעי

שגרירים שאינם שחקני נבחרת עוברים איזשהו תהליך שבסופו, בשאיפה, הם זוכים בהכרה ומסתכלים עליהם אחרת. הערכה: אם עידן ויצמן, שעזב את ישראל כי לא היו לו הצעות, ירצה לשחק בעונה הבאה בליגת העל, יהיו עליו לא מעט קופצות ובשכר נאה.

9. טל בן חיים (צ'רלטון)

המאזן השבועי: 90 דקות, 1:0 מול איפסוויץ'

בשבוע שעבר: מקום שישי

סדקים ראשונים באידילה? טעות של הבלם הובילה לשער חובה דרמטי בדקה ה-95 ומתקפה של המאמן העצבני בוב פיטרס. צ'רלטון הפסידה בבית לראשונה העונה ובשבת תצא לפגוש את שכנתה בטבלה נוטינגהאם פורסט. האם פיטרס יסלח על הטעות?

8. רמי גרשון (גנט)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער, 2:1 מול זולטה וארחם

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

עונה מצוינת לבלם גנט שחגג בשישי שער ליגה ראשון בבלגיה מזה 16 חודשים וחזר לעשירייה לאחר היעדרות בת מספר שבועות. גרשון רחוק 112 דקות בלבד מהשוואת סך הדקות הכולל ששיחק בעונה שעברה בבוורן במה שמסתמנת כעונת השיא בקריירה שלו. איתן טיבי, מאחוריך.

7. סינטאיהו סלליך (מאריבור)

המאזן השבועי: 90 דקות, בישול, 2:3 על רודאר ולנייה

בשבוע שעבר: מקום שביעי

השגריר המתקדם של השבועות האחרונים ממשיך להרשים עם בישול חמישי העונה (שני רק לליאור רפאלוב), עוד משחק מלא וד"ש לכל קבוצות ליגת העל שלא בנו עליו.

6. בן שהר (וילם II)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער ובישול, 0:4 על דורדרכט

בשבוע שעבר: לא היה בעשירייה

חזר להבקיע אחרי ארבעה משחקים והעלה את מאזנו לארבעה שערים בכל המסגרות. מה יש לו להגיד על זה? תגללו חזרה למעלה.

שחקן צ'רלטון, טל בן חיים. GettyImages
פיטרס עצבני. בן חיים/GettyImages

5. טוטו תמוז (פטרולול)

המאזן השבועי: 90 דקות, 0:0 עם דינמו בוקרשט

בשבוע שעבר: מקום שלישי

משבר בפטרולול והוא בא בזמן גרוע עבור הישראלי. הבעלים במעצר, החשבון מוקפא, הגירעון עומד על כ-15 מיליון יורו והמועדון יהיה חייב למכור שחקנים ולבקש ממי שיישאר לקצץ. תמוז נמצא בין שלושה שמות שבפטרולול ינסו למכור למרבה במחיר. הצעות לא חסר. סטיאווה עוקבת ובכלל, המספרים של תמוז (13 שערים בכל המסגרות בחצי עונה) יקלו עליו למצוא קבוצה. כל מה שנשאר לו הוא לבחור כמו שצריך כדי לא לקלקל את ההתקדמות שעשה בשנה האחרונה.

4. מונס דאבור (גראסהופרס)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער, 3:3 עם סיון

בשבוע שעבר: מקום חמישי

עלייה של מקום אחד לחלוץ החם של השבועות האחרונים שמתקרב לשחזור הרצף הנפלא מתחילת דרכו בשוויץ אשתקד. דאבור כבש ארבעה שערים בשלושת המשחקים האחרונים והוא מתקדם לאטו במעלה טבלת המבקיעים תוך שהוא מנצל את הגארבג' טיים המוחלט בו שרויה קבוצתו.

3. עומר דמארי (אוסטריה וינה)

המאזן השבועי: 90 דקות, 1:1 עם ריד

בשבוע שעבר: מקום שני

הקרב הלוהט של סוף 2014 מתקרב להכרעה. עומר דמארי נגד ערן זהבי. מי יהיה מלך השערים של השנה הקלנדרית? בפינה אחת, הפנומן של מכבי תל אביב עלה השבוע ל-36 שערים בכל המסגרות ובפינה השנייה, חלוץ אוסטריה וינה שבת מהבקעה ונותר על 34. רק שדמארי בבעיה: עד סוף השנה נותרו לו שני משחקים בלבד. ולזהבי חמישה.

ערן זהבי, עומר דמארי שחקני נבחרת ישראל. ברני ארדוב
זהבי קרוב להיות המלך של 2014/ברני ארדוב

2. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')

המאזן השבועי: 90 דקות, סחיטת פנדל, 2:2 עם אנדרלכט

בשבוע שעבר: מקום ראשון

עוד הופעה מבריקה לקשר, שהצטיין במשחק העונה בבלגיה, סחט פנדל אותו החמיץ טימי סימונס, אבל ראה את חברו ויקטור ואסקס מחזיר את ברוז' הביתה עם נקודה ראויה ממשחק שהעלה את מפגן האופטימיות. בשנים האחרונות ברוז' כשלה שוב ושוב במשחקי הצמרת ברגע האמת, האם העונה רפאלוב הנהדר ייקח תואר אירופי ראשון?

1. ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה)

המאזן השבועי: 72 דקות, שער ובישול, 0:5 על אופה

בשבוע שעבר: מקום רביעי

ערב המשחק עם רומא, בצסק"א עשו הכול כדי להחביא את הידיעה שהקשר הפצוע שלהם בעצם כשיר למשחק. ליאוניד סלוצקי אף טען ש"אין סיכוי שנאתכו ישחק", אבל נאתכו חזר ואיתו צסק"א נראית אחרת. התיקו עם רומא שמר על סיכויי ההעפלה בליגת האלופות והניצחון בליגה קטע רצף הפסדים. עד היציאה לפגרת החורף נותרו לקשר והקבוצה שלושה משחקים לצמצם את הפער בליגה ולנסות להדהים את אירופה.

ליאור רפאלוב שחקן קלאב ברוז' לפני פייר בנגטסון שחקן קופנהאגן. רויטרס
תואר ראשון באירופה? רפאלוב/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • בן שהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully