וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר דמע: "מקדיש הגביע לחברים". ואוורינקה במסע"ת: "אני שיכור"

אחרי השבוע הסוער והמתיחות עם ואוורינקה, פדרר הנרגש חגג את הזכייה בגביע דייויס והשלמת הארון האישי: "סוף שבוע מושלם עבורי". הקפטן הצרפתי הודה: "שוויץ פשוט טובה יותר"

רוג'ר פדרר, סטניסלס ואוורינקה, מרקו קידינלי, מייקל לאמר, סברין לוטי, נבחרת הדייויס של שוויץ. GettyImages
לראשונה בתולדות שוויץ. הגביע/GettyImages

רוג'ר פדרר ונבחרת שוויץ השלימו היום (ראשון) היסטוריה פרטית וכללית, כשזכו לראשונה בתולדותיהם בגביע דייויס לעיני 27,448 צופים. לאחר שהובס ביום שישי מול גאל מונפיס, עשה הפעם המאטסרו את העבודה כשדרס את רישאר גאסקה 4:6, 2:6, 2:6, והוסיף לארון התארים הבלתי נגמר שלו את האחד שעדיין היה חסר.

אחרי 17 תארי גרנד סלאם, אחרי 302 שבועות במקום הראשון בעולם, אחרי מדליה אולימפית (אומנם בזוגות), רוג'ר עם הגביע לו חיכה הרבה זמן. הוא מסיים את העונה עם 73 ניצחונות ב-85 משחקים, שהעניקו לו חמישה תארים אישיים ב-11 גמרים. השוויצרי בן ה-33 סיים את השנה כמדורג השני הכי מבוגר (מאז 1973). פדרר שיחק לראשונה בגביע דייויס ב-1999, והישג השיא שלו בדייויס היה חצי גמר ב-2003 (הפסד לאוסטרליה). כעת הוא מחזיק במאזן של 12:38 בדייויס (16:51 כולל הזוגות).

רוג'ר פדרר אחרי הזכייה של נבחרת שוויץ, גביע דייויס. GettyImages
פירגן לחברים. פדרר/GettyImages

בסיום המשחק פדרר הנרגש אפשר לסטן ואוורינקה וקפטן הנבחרת סברין לוטי לשאת את הגביע לסיבוב ניצחון על מגרש החימר, והודה בעיקר לחבריו לנבחרת. "אני זכיתי במספיק תארים בקריירה, ואני לא צריך את זה כדי לסמן וי. אני שמח בשביל כל השאר. סטן עבד כל כך קשה לאורך השנים וסיפק סוף שבוע בלתי רגיל, וזה מה שנתן לי את האפשרות לנצח היום. אני שמח שהצלחתי להישאר רגוע ולשחק היטב".

הכבוד מגיע לואוורינקה, גם בגלל הניצחון שלו ביחידים ביום שישי והניצחון שלו בזוגות בשבת, אבל גם בגלל שלקח חלק פעיל יותר בדייויס בתקופה האחרונה במדי שוויץ - כולל הניצחון על אקוודור 1:4 בפלייאוף שהשאיר א שוויץ בבית העליון.

פדרר נשאל האם הניצחון הזה הופך אותו רשמית לטניסאי הגדול בהיסטוריה, והשיב: "זה לא משנה לי, מה שמשנה זה שאני נהנה לשחק טניס. זה אושר גדול עבורי, חיכיתי לזה 15 שנה. זה היה סוף שבוע מושלם עבורי, וכל הקהל השוויצרי עזר לנו מאוד".

קפטן הנבחרת סברין לוטי התמוגג מהכוכב שלו ואמר: "אני לא יודע איך הוא עושה זה, למען האמת. זה לא ייאמן". במהלך מסיבת העיתונאים פדרר נשאל שאלה בצרפתית על ידי התקשורת המקומית, ואמר ש"סטן מדבר צרפתית יותר טוב ממני". ואוורינקה, שלגם שמפניה בעת החגיגות, חייך לצדו ואמר "לא כשאני שיכור"...

עוד באותו נושא

פדרר עשה היסטוריה: שוויץ זכתה לראשונה בתולדותיה בגביע דייויס

לכתבה המלאה
רוג'ר פדרר, נבחרת הדייויס של שוויץ, אחרי הניצחון. רויטרס
רוג'ר פדרר, נבחרת הדייויס של שוויץ, אחרי הניצחון/רויטרס

שוויץ הפכה לנבחרת ה-14 שזוכה בגביע, כשהמשחק החמישי והאחרון בין מונפיס לוואוורינקה בוטל ולא שוחק. פדרר התאושש היום מהיכולת הרעה שהציג מול מונפיס, ואומנם רשם יותר שגיאות לא מחויבות מאשר יריבו (24 מול 21), אבל הפגיז 62 ווינרים, וכרע ברך ונשכב על החימר אחרי הדרופשוט בנקודה האחרונה. פדרר הודה ש"אני מרוצה מאוד מהדרך שבה שיחקתי. זה נכון שציפיתי לפגוש את המדורג הבכיר בצרפת צונגה, אבל היתה לי שעה להתכונן למשחק מול גאסקה. זה לא הלך קל, אבל הצלחתי לשחק בצורה התקפית ואני שמח שזה התחבר".

גאסקה, לעומת זאת, שהחליף את צונגה שנפצע בידו ביום שישי, אמר בסיום ש"אני מאוד מאוכזב להפסיד בשלוש מערכות, זו פעם ראשונה שבה פדרר מציג כזאת רמה מולי". הקפטן הצרפתי ארנו קלמנט לא התלונן ואמר ש"אני חושב שעשינו את המיטב שלנו, אני והשחקנים, אבל שוויץ פשוט טובה יותר".

רוג'ר פדרר זוכה בגביע דייויס עם נבחרת שוויץ. Julian Finney, GettyImages
רוג'ר פדרר זוכה בגביע דייויס עם נבחרת שוויץ/GettyImages, Julian Finney
נבחרת הדייויס של שוויץ אחרי הזכייה גביע דייויס. GettyImages
נבחרת הדייויס של שוויץ אחרי הזכייה גביע דייויס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully