וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "עשו מהמקרה של ווייטרס יותר ממה שהיה צריך"

מאמן קליבלנד התייחס לפרשת היעדרותו של הגארד מטקס שירת ההמנון. ווייטרס: "אני אוהב את המדינה שלי, אין לכך שום קשר לדת שלי". בלאט לקראת ניו אורלינס הלילה (2:00): "אי אפשר לנוח בהגנה". וייד מאמין בלברון: "יש לו את כל הכלים שהוא צריך"

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. Doug Pensinger, GettyImages
מפגש עם אנתוני דייויס הלילה. דיוויד בלאט/GettyImages, Doug Pensinger

אחרי שחזרה ממסע משחקי החוץ שלה במערב עם שני הפסדים וניצחון, תארח הלילה (בין שני לשלישי) קליבלנד את ניו אורלינס (2:00), בניסיון להיחלץ מהמאזן השלילי שלה (3:2). הפליקנס מגיעים לאוהיו במומנטום טוב אחרי שני ניצחונות, האחרון שבהם בסן אנטוניו, וכשהם ממוקמים במקום השלישי בליגה בריבאונד עם 47 למשחק.

"זה היה מסע קשה מבחינה פיזית ותחרותית", אמר הלילה בלאט לתקשורת המקומית אחרי אימון הקבוצה. "מסעות במערב הם אף פעם לא קלים, וזה בהחלט לימד אותנו כמה דברים על עצמנו וגם גרם לנו לחפור עמוק כדי להרים את עצמנו למעלה, ואני חושב שזה מה שעשינו במשחק האחרון. למשך דקות מסוימות בכל המשחקים, במיוחד בשניים האחרונים, שיחקנו כמו שאנחנו צריכים מבחינה הגנתית. העניין עכשיו הוא להיות עקביים בכך, ולהיות מרוכזים בכל הזמן בצד הזה של המגרש. אפשר מדי פעם לנוח קצת בהתקפה, אבל בליגה הזו אי אפשר לנוח בהגנה".

דיון ווייטרס שחקן קליבלנד קאבלירס. Doug Pensinger, GettyImages
"אני לא מתפלל בחדר ההלבשה, פשוט עושה את ההכנות הרגילות שלי". דיון ווייטרס/GettyImages, Doug Pensinger

מי שעמד במוקד העניינים מבחינת הקאבס בימים האחרונים היה דיון ווייטרס, שחולל מיני סערה כשסיפר לתקשורת שהסיבה לכך שנעדר מטקס שירת ההמנון לפני המשחק מול יוטה נגעה לדתו המוסלמית. אחרי שדיוויד בלאט נזהר מלהתייחס לנושא הרגיש, בקאבלירס כבר חששו שהגארד יושעה בדומה למחמוד עבדול ראוף שהחרים את ההמנון האמריקאי בשל דתו ב-1995, והעלו גם את האפשרות שהסיבה האמיתית לכך שאיחר לעלות לפרקט נבעה מכעסו על כך שבלאט הוציא אותו לראשונה מהחמישייה, אבל עם חזרת הקבוצה לקליבלנד ווייטרס ניסה לספק הסבר שונה ולהרגיע את הרוחות.

"זה היה מקרה של חוסר תקשורת", אמר ווייטרס. "פשוט אי הבנה גדולה. אני אוהב את המדינה שלי, אני אוהב את ארצות הברית של אמריקה. אני מעדיף להיות כאן על פני כל מקום אחר בעולם. אני לא זוכר אם הזכרתי את הדת שלי כשנשאלתי מדוע איחרתי, אבל לא היה לכך שום קשר להמנון בכל מקרה. הייתי בחדר ההלבשה באמצע הרוטינה הקבועה שלי בהכנה למשחק, והיא פשוט לקחה יותר זמן מהרגיל. החמצתי את ההמנון, וזה קורה, אז אני לא מודאג מכך. אני לא מתפלל בחדר ההלבשה, פשוט עושה את ההכנות הרגילות שלי. אין לכך שום קשר לדת שלי".

עוד באותו נושא

ווייטרס טען שהחמיץ את שירת ההמנון בשל דתו, בלאט הקפיד לא להגיב

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס. Doug Pensinger, GettyImages
וייד מאמין בו. לברון ג'יימס/GettyImages, Doug Pensinger

לגבי השאלה האם התעכב במחאה על הורדתו לספסל אחרי שפתח בשלושת המשחקים הראשונים של העונה אמר ווייטרס: "ידעתי שזה יגיע במוקדם או במאוחר. האמת שחשבתי על זה בעצמי כי זה טוב יותר לקבוצה. בכל מקרה הייתי פונה בעצמי למאמן ואומר לו שאני מעדיף לעלות מהספסל". כשבלאט נשאל הלילה על התקרית הוא אמר: "דיברתי על כך עם דיון, ואני חושב שעשו מהמקרה יותר ממה שהיה צריך. דיון יגיע לשירת ההמנון באופן קבוע מעתה, ואנחנו מוכנים להתקדם". כשנשאל מתי הודיע לווייטרס על ספסולו השיב בלאט: "אמרתי לו שהוא לא יפתח כבר בבוקר של אותו יום. אני חושב שהוא שיחק מצוין מול דנבר, ונראה שהוא אימץ את תפקיד השחקן השישי, וזה דבר טוב. הוא ימשיך בתפקיד הזה בעתיד הנראה לעין".

לברון ג'יימס, שמדגיש אחרי כל משחק שהאוהדים חייבים להבין שמדובר בתהליך שעוד ייקח זמן בניסיון להוריד את רף הציפיות מקבוצתו החדשה לזמן הקרוב, זכה לתמיכה מחברו לשעבר דווין וייד, שאמר ל-'מיאמי הרלד': "יש לו את כל הכלים שהוא צריך. עברנו דבר כזה ביחד כשהתקשנו כקבוצה בהתחלה. זה משהו שצריך לקרות במהלך העונה, בין אם בהתחלה, באמצע או בסוף. יש לו ארבעה תארי MVP ושתי אליפויות, אני בטוח שהוא ימצא דרך לעשות את זה כמנהיג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully