וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרינה וויליאמס וסימונה האלפ בגמר טורניר סיום השנה בסינגפור

האמריקאית הספיקה להוציא את העצבים על המחבט, אבל ניצחה את ווזניאקי 6:2, 3:6, ו-6:7 ותנסה לנקום ברומניה שניצחה אותה השבוע והדיחה את רדוואנסקה עם 2:6, 2:6

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. AP
חזרה לעצמה בזמן. סרינה וויליאמס/AP

סרינה וויליאמס המשיכה היום (שבת) בתפנית לשבוע העגום שבו החלה עם העפלה לגמר טורניר סיום השנה בסינגפור אחרי ניצחון במשחק מרתק על חברתה, קרוליין ווזניאקי, 6:2, 3:6, 6:7 אחרי שעתיים ו-13 דקות. האמריקאית שנראתה ברוב שלבי המשחק מתוסכלת בעיקר לנוכח העובדה שהתקשתה לספק תשובות ליכולות של הדנית ולטעויות הבלתי מחויבות שלה עצמה, התעשתה במערכה השנייה לא לפני שהספיקה לשבור את המחבט שלה בשלהי המערכה הראשונה. סרינה וויליאמס תקבל הזדמנות לזכות בטורניר בפעם החמישית בקריירה והשלישית ברציפות. בשנה שעברה היא גברה על נה לי ולפני שנתיים על מריה שראפובה. כעת תצפה לה בגמר אותה האלפ שדרסה אותה בשלב הבתים, והיום הספיקה להביס את אגניישקה רדוואנסקה הפולניה.

כזכור, סרינה העפילה לחצי הגמר למרות שספגה הפסד כואב במיוחד שבו השיגה שני משחקונים בלבד מול סימונה האלפ, ובכל זאת העפילה לגמר אחרי שלא הייתה תלויה בעצמה. במפגשי ה"ראש בראש" עם ווזניאקי הדנית שמדורגת שמינית בעולם התייצבה סרינה עם מאזן אימה מפחיד של 1:8 כללי ו-0:3 השנה, והיום היה לה גם לא מעט מזל שסידר לה העפלה דרמטית לגמר.

ווזניאקי שחיפשה נקמה על ההפסד מוקדם יותר השנה בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה פתחה סערה את המשחק. היא עלתה ל-0:3 חלק אחרי שהשיגה את השבירה הראשונה במשחק, ועם ההתלהבות הזו היא ניצלה את העובדה שיריבתה גילתה חולשה בהגשות הראשונות (50 אחוז). סרינה זכתה במשחקון הראשון שלה, אבל לא הצליחה לשבור את הדנית שהייתה מרוכזת יותר באותן דקות, ובפיגור 5:2, ווזניאקי השיגה שבירה נוספת שסגרה את הסיפור עם 2:6.

קרוליין ווזניאקי טניסאית דנית. AP
כבר הגישה למשחק, אבל פספסה. ווזניאקי/AP

אלא שבמערכה השנייה קיבלנו סיפור שונה לחלוטין. השתיים שמרו על ההגשות שלהן בפתיחת המערכה עד למצב של 2:2, אבל סרינה הראתה הרבה יותר נחישות במשחקון החמישי שבו היא כבר צעדה ב-0:40. ווזניאקי אמנם חזרה לעצמה, אבל האמריקאית שמה סוף לניסיון הקאמבק והשיגה שבירה ראשונה במשחק שהעלתה אותה ל-2:3 ובהמשך ל-2:4. הדנית השיגה עוד משחקון, אבל האמריקאית רשמה עוד שבירה וסגרה עם 3:6 נהדר ששלח את השתיים למערכה שלישית ומכרעת.

המערכה השלישית הייתה הכי צמודה שיש במשחק. סרינה אמנם התקשתה במשחקון הראשון, אבל שמרה על ההגשות, וכך גם ווזניאקי. לסרינה הייתה נקודת שבירה במשחקון הרביעי, אבל היא פספסה אותה והדנית שמרה על 2:2 בשלב שבו היא העלתה את הרמה שלה. ההגשות המצוינות של שתיהן החלו לעבוד במלוא העוצמה וכך קיבלנו מותחן עד ל-4:4. בשלב הזה לווזניאקי היו שתי אפשרויות שבירה, ואחרי משחק לחימה הירואי מבחינתה היא השיגה את השבירה המיוחלת ועלתה ל-4:5. סרינה נלחמה בכל הכוח והחזירה עם שבירה משלה ל-5:5. אחרי שני משחקונים ארוכים השתיים שמרו על ההגשות והלכו לשובר השוויון. סרינה פתחה רע את שובר השוויון ונשברה שלוש פעמים בחמש הנקודות הראשונות בדרך לפיגור 4:1, אבל המומנטום עבר אליה אחרי שווזניאקי בעצמה נשברה שלוש פעמים ונקלעה לפיגור 6:4. הדנית איזנה ל-6:6, ומכאן האמריקאית לקחה שתי נקודות וסגרה את הסיפור עם 6:8 ו-6:7 במערכה כולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סרינה וויליאמס שוברת מחבט. AP
מסכן. המחבט השבור של סרינה/AP

בהמשך נערך חצי הגמר השני שבו סימונה האלפ (4) הביסה את אגניישקה רדוואנסקה (6) 2:6, 2:6. הרומניה שנמצאת בכושר פנטסטי הספיקה כבר לגבור על הפולניה השנה בחצי הגמר בטורניר דוחא, אבל הניצחון הזה רק מצמק את המאזן בין השתיים ל-4:3.

האלפ הייתה נחושה יותר בפתיחת המשחק, ואחרי 1:1 השיגה הרומניה את השבירה הראשונה במשחק ומיד לאחר מכן רשמה שבירה נוספת שהעלתה אותה ל-1:4, ומשם נסללה דרכה לניצחון 2:6 למרות שהיא סבלה משלוש טעויות כפולות. המערכה השנייה לא הייתה שונה בהרבה, רק שהפעם כבר במשחקון הראשון האלפ השיגה את השבירה הראשונה ומיד לאחר מכן היא שוב שברה ועלתה ל-0:3 מפתיע. רדוואנסקה התאוששה בזמן והחזירה בשבירה משלה, אבל עדיין ההגשות שלה היו לה לרועץ והרומניה ניצלה זאת כדי לטפס ל-1:4 בדרך ל-2:6 גדול.

הטניסאית הרומנייה סימונה האלפ. AP
תוכל שוב להביך את סרינה? סימונה האלפ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully