וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חזרה לסדרות תמורת ביטול השריון של מכבי ביורוליג"

18.3.2014 / 9:48

בהפועל ת"א תומכים בחזרה לסדרות פלייאוף, אך תחת תנאים מסוימים. לימונד: "ההפסד בדרבי לא משקף את העונה שלנו"

צילום ועריכה: קובי אליהו

הפועל תל אביב פתחה אמש (שני) את משחקי הפלייאוף העליון עם הפסד 90:75 למכבי תל אביב – הפסד שקטע את רצף הניצחונות שלהם על שלושה. האדומים מקווים שעד למשחק הדרבי הבא, בעוד שלושה שבועות, הם יהיו בסגל מלא, כשגם יותם שירן וגם מתן נאור, שהיו פצועים אתמול, יוכלו לחזור.

"שיחקנו נגד קבוצה מצוינת, אחת הטובות ביורוליג. קשה מאוד לשחק נגדם בבית שלהם", אמר רביב לימונד לאחר המשחק, "לא שיחקנו טוב כקבוצה, אבל אני מקווה שכן ניקח מפה דברים טובים. המשחק הזה לא משקף שום דבר, בטח לא מהעונה שעשינו, אבל זה מראה מה אנחנו צריכים לעשות ולהשתפר כדי להגיע לרמה הגבוהה, כי מכבי ברמה הכי גבוהה שיש".

הסנטר ג'וש אוונס, שרשם משחק סולידי של 11 נקודות ו-7 ריבאונדים, הוסיף: "נתנו למומנטום לברוח לנו כמה פעמים. הם ביצעו עצירות חשובות וקלעו סלים גדולים, ושלטו בריבאונד ההתקפה – דבר שפגע בנו מאוד. נתאחד מחדש, זה היה הפסד קשה, אבל יש עוד משחקים חשובים עד לסיום העונה. מכבי היא קבוצה טובה מאוד, וכשאתה עושה טעויות נגד קבוצה כזו, יש לזה השלכות שונות מאשר נגד קבוצה אחרת".

במנהלת הליגה ציינו לחיוב שמשחק הדרבי נגמר בשעה 19:45, מה שאפשר לאוהדי הפועל תל אביב להגיע מוקדם לדרבי הכדורגל, אפילו בהליכה. "אני מזמין את פרנקל לבוא איתי ברגל מיד אליהו לבלומפילד, זה טוב בתיאוריה", אמר יו"ר הפועל תל אביב, רמי כהן, בתגובה. על פי אנשי הקבוצה, עצם המלחמה שלהם, והקדמת המשחק לשעה 18:15, עזרה לאוהדים להגיע סמוך לפתיחת המשחק.

שחקן הפועל תל אביב רביב לימונד מול שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן. קובי אליהו
"לא שיחקנו טוב כקבוצה". לימונד/קובי אליהו

בסיום הדרבי השמיע מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט, טענות כלפי שיטת המשחקים העונה, שכידוע תסתיים בשני משחקי גמר בשיטת בית וחוץ. הטענות הללו קיבלו תמיכה מיו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל, שאמר לוואלה! ספורט: "אני מסכים עם בלאט ואמרתי את זה גם בדירקטוריון. עונה שלמה צריכה להסתיים בסדרות, כמו בארצות הברית. לגמור במשחק אחד או בשני משחקים זה לא טוב. האליפות יכולה להיגמר על הפרשים, כי הקבוצה שתארח ראשונה, זאת שתסיים במקום נמוך יותר, תנצח בהפרש גבוה יותר את המשחק הראשון, ואז אנחנו גומרים עונה שלמה על הפרשים. צריכה להיות סדרה של לפחות חמישה משחקים, אבל הייתי מתחיל בסדרה של שלושה משחקים".

לוואלה! ספורט נודע שגם יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן תומך במעבר לסדרות, וכמוהו גם מאמן האדומים ארז אדלשטיין, שמאז המעבר לשיטת פיינל פור ב-2006 השמיע את דעתו על כך שצריכה להתקיים סדרת גמר. יחד עם זאת, כהן דורש לבטל את השריון של מכבי תל אביב ביורוליג תמורת המעבר לשיטה אחרת. על פי היו"ר, בהסכם שנחתם במנהלת הליגה בשנת 2004, צוין שהליגה תעבור לשיטת הפיינל פור ובתמורה מכבי תל אביב תהיה הנציגה של ישראל ביורוליג. לפני שנתיים הוחלט להפסיק עם הפיינל פור, אך השריון של הצהובים, או בקשה רשמית חתומה על ידי חברי הדירקטוריון, שאלופת ישראל תייצג את הליגה ביורוליג, לא נשלחה.

"צריכים לעשות פה כמה דברים כדי שאפשר יהיה לעבור לסדרות, כדי שלקבוצות הקטנות יהיה על מה לשחק", אמר כהן, "למשל תקרת שכר מהשחקן התשיעי, שמכבי לא תחזיק שחקנים על הספסל שיכולים לעזור לקבוצות אחרות. אסור להוציא את התחרותיות מהליגה". כיום אלופת ישראל יכולה לשחק במוקדמות היורוליג, כפי שמכבי חיפה הייתה יכולה לעשות אך ויתרה. כהן טוען: "זה הדבר הגרוע ביותר, אתה תבנה קבוצה ב-20 מיליון שקל כדי לעוף באוקטובר. צריך שיהיה איך למנף את האליפות".

עוד נודע, כי במהלך השנה האחרונה ניסה שמואל פרנקל להעביר החלטה לחזור לסדרות, אך חברים שונים במנהלת הליגה טענו שיש להעמיד מול זה חזרה לפיינל פור, כשמסתמן שבדירקטוריון המנהלת יש רוב דווקא לפיינל פור ולא למעבר לסדרות. "אני מקווה שבשנה הבאה אני אצליח לשכנע את הדירקטוריון לגמר בסדרות של הטוב מחמישה או הטוב משלושה, אני אאבק על זה", אמר פרנקל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יושב ראש מנהלת הליגה שמואל פרנקל. קובי אליהו
ייאבק על החזרת הסדרות. פרנקל/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully