וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל נס: "נצטרך סבלנות, השיפור מגיע צעד אחר צעד"

הגרמני הציג את חזונו כמנהל הטכני של הנבחרות ומאמן הצעירה: "להקים קבוצות עד גיל 21 ומערך מעקב אחר שחקנים"

ההתאחדות לכדורגל הציגה היום (חמישי) רשמית את מיכאל נס, המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות ומאמן הנבחרת הצעירה. נס, בוגר בית הספר הגבוה למאמנים של ההתאחדות הגרמנית בקלן, שימש בארבע השנים האחרונות כמנהל הטכני וההדרכה בהתאחדות לכדורגל של דרום אפריקה, ומתוקף תפקיד זה היה אחראי על הנבחרות הצעירות והיה ממונה על בניית התוכניות המקצועיות לנבחרות הצעירות של המדינה.

במסיבת העיתונאים שנערכת בבית הנבחרות בקיבוץ שפיים, הציג נס את תכניותיו לקידום הכדורגל הישראלי ואת חזונו באשר לנבחרת הצעירה. "הרבה שאלו אותי לאן הכדורגל הישראלי יכול להגיע, ואני חושב אחרי ארבעה חודשי התרשמות קצרים שהישראלים מלאי תשוקה כלפי הכדורגל, וכולם רוצים שהכדורגל הישראלי יתקדם ויהיה חלק מהטופ של אירופה", אמר נס בפתיחת מסיבת העיתונאים.

"אני בוחן את הדרך בה הכדורגל הישראלי יכול להתקדם. פיתחתי קונספט שעליו נדון מבחינה מנהלתית וכלכלית, והוא מורכב מ-11 נקודות", אמר נס, וציין את חלק מהיוזמות שהוא מתכנן.

מיכאל נס מאמן כדורגל גרמני. מילות חיפוש: מיכאל ניס. Friedemann Vogel, GettyImages
"צריך לבחון את הרעיון בו מועדונים ייצרו קבוצות עד גיל 21". נס/GettyImages, Friedemann Vogel

"אנחנו צריכים מערכת נתונים מרכזית שתלווה כל שחקן מגיל 11 ועד שיגיע לנבחרת הבוגרת, בעזרתה נוכל לעקוב אחרי שחקן ולנבא את התפתחותו. זאת מערכת מידע שתכלול מידע רפואי ומקצועי. דבר נוסף - שיפור התקשורת בין המאמנים בנבחרות. צריך ליצור תהודה בין הסגנון בנבחרות ובקבוצות. שמאמנים בקבוצות ובנבחרות ידעו בדיוק מה הם עושים".

"אנחנו צריכים למסד תכנית במתווה ארצי שתפתח את הכישרונות הצעירים, שתיקח את העילית בשחקני הנוער והילדים ותספק להם ליווי צמוד ביחד עם המועדונים", הוסיף נס, "צריך לבחון את הרעיון בו מועדונים ייצרו קבוצות עד גיל 21".

"יכול להיות שבעבר הקשר בין הנבחרות היה רופף, וצריך לנסות לחזק את הקשר הזה. לכן, כדי שנוכל להשיג משהו ביחד, עדיף שאאמן את הנבחרת ולא אהיה רק מנהל טכני", אמר נס.

נס נשאל מה ייחשב בעיניו הישג לקראת יורו הצעירות בצ'כיה ב-2015. "אם כל השחקנים ינצלו את מלוא הפוטנציאל שלהם, זה ייחשב בעיני כהישג, אם כולם יתנו הכול. אנחנו צריכים להיות ריאליסטים, ישראל צריכה להיות בין 7 הנבחרות מתוך 51 כדי להעפיל אליו, וזה מאוד קשה. נצטרך סבלנות, השיפור מגיע צעד אחר צעד".

"יש הרבה נבחרות באירופה בהן יש מנהל טכני שהוא גם מנהל הצעירה", אמר מנכ"ל ההתאחדות אורי שילה, "גם אם היינו לוקחים מאמן אחר לצעירה, הוא היה תחת האוטוריטה של המנהל הטכני. חשבנו לנסות לשלב בין התפקידים".

  • עוד באותו נושא:
  • מיכאל נס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully