וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה את גנק 1:2 במוקדמות הצ'מפיונס

הירוקים הציגו יכולת טובה והוליכו בבטחה משערים של עמאשה ודבאלישווילי, אך החמיצו וסיימו עם ניצחון דחוק. ברדה צימק

מכבי חיפה עשתה הערב (רביעי) צעד בלתי מבוטל בדרך לשלב הבתים של ליגת האלופות עם ניצחון 1:2 על גנק הבלגית במשחק הראשון בשלב הפלייאוף, אבל היא בהחלט יכולה להיות מאוכזבת. הירוקים אמנם נהנו משערים של ויאם עמאשה בדקה ה-8 ושל ולדימיר דבאלישווילי 20 דקות לאחר מכן, אבל למרות שהציגו יכולת משכנעת ושלטו במגרש ללא עוררין לאורך דקות ארוכות, הם לא הצליחו להביא את היתרון לידי ביטוי, ולבסוף ספגו שער מצמק מרגלי אליניב ברדה בדקה ה-61. חיפה יוצאת לגומלין בבלגיה בשבוע הבא עם יתרון מינימלי.


עוד על המשחק של מכבי חיפה מול גנק:

לאיזו מסקנה הגיע אייל משומר אחרי המשחק?

שלום תקווה סבור שמכבי חיפה פספסה

מכבי חיפה - הציונים

מה קרה באצטדיון רמת גן? הסיפור בתמונות

שחקני מכבי חיפה ויאם עמאשה חוגג עם סארי פלאח. ברני ארדוב
קבוצה אחת על המגרש במשך 61 דקות. עמאשה עם פלאח/ברני ארדוב

הירוקים תקפו בדקות הראשונות בעיקר דרך האגף השמאלי, שם אייל גולסה הצטרף לטאלב טואטחה והשניים הצליחו לבצע כמה פעולות טובות שחשפו את ההגנה האורחת בעוכריה. בדקה השמינית עוד כיסוי לא טוב בהגנה האדומה גם הניב את השער הראשון של האלופה הישראלית. אייל משומר שלח כדור ארוך, נאדסון סגר את עמאשה לא טוב, נכנע למהירות שלו והחלוץ סיים עם ביצוע מושלם וכדור ברשת של השוער האורח לאסלו קוטלס.

בדקות הבאות הייתה רק קבוצה אחת על המגרש - מכבי חיפה. השחקנים של גנק נראו הלומים ולא מצאו את עצמם על המגרש, ועד סיום המחצית אלופת בלגיה נראתה כמו אחת מאותן יריבות חלשות שבדרך כלל מגיעות לישראל באמצע יולי לשלבים המוקדמים יותר של המפעלים האירופאים. דבאלישווילי, עמאשה, ורד וטואטחה פתחו טיילת ברחבת האורחת, גולסה נע על שטחים גדולים וניהל היטב את החלק הקדמי ומהלך קבוצתי פנטסטי הביא את השני מרגלי החלוץ הגאורגי בדקה ה-28.

61 דקות ארוכות שלטו הירוקים במגרש, עשו כמעט ככל העולה על רוחם ולצערם הרב - החמיצו יותר מדי פעמים. ואז הגיעה הדקה ה-61 ואיתה תרדמת בהגנה הירוקה, כזו שאפשרה לאליניב ברדה לצמק ולהעניק לקבוצתו שער חוץ יקר. במקום להוליך באותו שלב 0:3 או אולי אפילו 0:4, היתרון של האלופה הישראלית הפך למחיק ועכשיו היא נאלצה לרדוף אחרי עוד שער, במקום שגנק תעשה את זה.

התגובה של אלישע לוי הייתה הכנסתו של דלה ימפולסקי במקום גוסטבו בוקולי. על פניו בעל אופי התקפי, אבל בפועל כזה שהפר את האיזון שהיה לירוקים עד אותו שלב במרכז המגרש. מכאן התפתח משחק שקול יותר, כשהבלגים נראים פתאום יותר מסוכנים וחיפה סובלת מחוויה פוסט טראומטית, חוששת לספוג שוב ויוצאת עם פחות שחקנים קדימה. 25 הדקות הבאות התאפיינו בגישושים ובקצב איטי ובסיום 1:2.

מכבי חיפה ידעה לנצל את החולשה התהומית של היריבה שלה במשך רוב דקות המשחק, אבל למרות שהציגה את אחת מהמחציות הטובות ביותר שלה באירופה, היא יצאה עם ניצחון מינימלי והתוצאה היא הדבר היחיד שייזכר.

מה שנותר עכשיו לאלישע לוי ולשחקניו היא הנסיעה לבלגיה שם הם יבקשו להשלים את העבודה. הירוקים יודעים לעשות את זה, כפי שהם הוכיחו בעבר וגם הערב. אחר כך הם יתפנו לסגור את החשבון הלא נעים שהם השאירו בליגת האלופות לפני שנתיים.

השער של אליניב ברדה הכניס אותו לחבורה מאוד מכובדת

שחקן גנק, אליניב ברדה. קובי אליהו
כבש שער מצמק בניגוד למהלך המשחק. ברדה/קובי אליהו

מהלך המשחק

דקה 3: 150 שניות עברו וכרגע הבלגים נראים אגרסיבים בחלק הקדמי וגם זכו בקרן ראשונה.

דקה 5: חיפה השתחררה מהלחץ הראשוני של הבלגים וגם רשמה בעיטה ראשונה לכיוון השער. הכדור החזק של בוקולי מחוץ לרחבה טס מעל המשקוף.

דקה 8: גול! משומר שלח כדור ארוך ומדויק לעמאשה, החלוץ המהיר עצר בחזה, התגבר על נאדסון, נכנס לעומק הרחבה ושיחרר בעיטה שטוחה מימין לשמאל, פנימה. 0:1 לירוקים.

דקה 13: מאז השער חיפה "יושבת" על הרחבה הבלגית. אם המשחק יימשך בקצב הזה, הירוקים ינצחו את המשחק בתוצאה גבוהה.

דקה 16: פלאח סחט עבירה על קו ה-16, דבאלישווילי בעט כדור אדיר שפגע בחומה וניתז למשקוף.

דקה 21: ההגנה הירוקה לא הצליחה להרחיק את הכדור מהרחבה, ברדה בעט משמונה מטרים והכדור שלו נהדף לקרן.

דקה 28: גול! ורד מצא את גולסה חופשי באגף הימני, הקשר הרים את הראש, ראה את דבאלישווילי ומצא אותו בכדור רוחב מצוין. הגאורגי רק היה צריך לדחוק פנימה. 0:2 לחיפה.

דקה 34: טואטחה נכנס לחבה באין מפריע ושיחרר כדור רוחב, ההגנה הבלגית הרחיקה גרוע, הכדור הגיע לורד, אבל הוא בעט מכשמונה מטרים חלש והחוצה. החמצה גדולה של ורד.

דקה 41: טוזר שיחרר בעיטה חופשית חזקה, הכדור פגע בווסן ושינה כיוון, אבל דוידוביץ' ירד והדף היטב לקרן.

דקה 45: השופט וולפגנג שטארק שלח את הקבוצות לחדרי ההלבשה. מכבי חיפה סיימה את אחת מהמחציות הטובות ביותר שלה באירופה והייתה יכולה להוביל גם בפער כפול.

מחצית שנייה

דקה 48: ורד שלח כדור לעמאשה ששוב התגבר בקלות על נאדסון האומלל, נכנס לרחבה ובעט סמוך לקורה והחוצה.

דקה 55: גולסה בעט מ-17 מטר החוצה. חיפה לוחצת בדקות האחרונות קצת פחות מאשר במחצית הראשונה, אבל עדיין מגיעה להזדמנויות בקלות יחסית.

דקה 61: גול! הבלגים צימקו בניגוד למהלך המשחק. קנדי נשלח לכדור עומק, ההגנה הירוקה חלמה, דוידוביץ' יצא טוב ובלם את החלוץ היריב, אבל הריבאונד הגיע לברדה שכבש מול הרשת החשופה. עכשיו זה רק 1:2 לחיפה.

דקה 69: ווסן דהר לכיוון הרחבה הירוקה, העביר משמאל לימין ומ-15 מטר מעט אלכסונית, בעט כדור שטוח וחזק החוצה.

דקה 73: חן עזריאל נכנס במקומו של ויאם עמאשה העייף. האם זה מה שיעיר את ההתקפה הירוקה שמעט דעכה בדקות האחרונות?

דקה 80: הקבוצות נראות מעט מותשות ועייפות והקצב של המשחק ירד פלאים. אם אחת מהן תדע לתת עוד דחיפה קטנה, היא תוכל לכבוש שער יקר.

דקה 87: היילנד בעט חזק ושטוח מחוץ לרחבה, דוידוביץ' הדף, קנדי נגח כדור קשתי לכיוון המסגרת והשוער הוותיק זינק שוב ומנע ספיגה רגע לפני שהכדור עובר את הקו.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', סרי פלאח, איציק כהן, טאלב טואטחה, אייל משומר, גוסטבו בוקולי (דלה ימפולסקי, 65), יאיא סיידו, עידן ורד, אייל גולסה (תמיר כהן, 81), ויאם עמאשה (חן עזריאל, 73), ולדימיר דבאלישווילי.

הרכב גנק: לאסלו קוטלס, טימוטי דורוול, נאדסון, טורבן יונלייט, דניאל פודיל, דייויד הוברט, דניאל טוזר, חאלים היילנד (פביאן קאמוס, 89), קנדי נוואנגנגה, אליניב ברדה, יילה ווסן (תומאס בופל, 79).


מכבי חיפה בוואלה! ספורט

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully