וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אייאקס יצאה מרוצה מקופנהאגן

1.8.2007 / 14:01

בשנה שעברה עמדו הדנים באותה סיטואציה במוקדמות הצ'מפיונס, והצליחו להתעלות באמסטרדם. בית"ר תסבול מתסריט דומה?

בבית"ר ירושלים אופטימיים. האלופה הישראלית חוזרת הביתה כשהבוס ארקדי "מרוצה מהמשחק וגאה בשחקנים", המנג'ר שפיגל "מסופק מהנעת הכדור" והשחקנים גילו ש"הדנים לא כאלה גדולים". בנוסף, כפי שהצהיר אריק בנאדו, "בבית, מול האוהדים שלנו, זה תלוי רק בנו". זאת בדיוק היתה התחושה של אייאקס בסיום המשחק הראשון שלה מול קופנהאגן בדנמרק. מי שבטעות דילג על ידיעת המשחק אמש וקרא את תגובות השחקנים בלבד, עלול לחשוב שבית"ר השיגה ניצחון חוץ גדול. אבל היא הפסידה. את הלקח מהרושם שאתה מקבל ממשחק חוץ בקופנהאגן, אייאקס למדה היטב על בשרה. ובית"ר?

אייאקס כבר הייתה בסרט הזה

ולא זאת בלבד שהיא נוצחה בדנמרק וכמעט שלא הגיעה למצבים מול ההגנה הדנית הקשוחה, בבית"ר שכחו שקופנהאגן, אלופת דנמרק, אשתקד נוצחה בביתה במשחק הראשון במוקדמות ליגת האלופות, ובכל זאת מצאה את עצמה בליגת האלופות. אייאקס, כזכור, ניצחה 1:2 במשחק הראשון בפארקן, אבל הפסידה 2:0 באמסטרדם ארינה לנגרים מדנמרק. ההולנדים חשבו במשחק הראשון הם עליונים על הדנים, ממש כמו שבית"ר הרגישה אמש, אבל אז הבינו שבעצם זאת פילוסופיית המשחק של הסקנדינבים: לתת ליריב לשלוט ולעקוץ.

דודו דהאן, סקאוט בינלאומי, לא נותן הרבה סיכויים לבית"ר בגומלין. דהאן, שנתן אשתקד שירותי סקאוטינג לקופנהאגן לקראת צמד המשחקים מול אייאקס, טוען שבינתיים הכל פועל לפי התוכנית של הדנים. "אנשים לא מכירים את קופנהאגן", אומר דהאן, "אבל כל הכדורגל הסקנדינבי זה כדורגל של אנדרדוגים. ככה הם באים לכל משחק, ככה חינכו אותם. השחקן הכי יקר שם מרוויח 200 אלף יורו".

גם אייאקס הופתעו לרעה בשנה שעברה מהיכולת של היריבה הדנית. "הם לא סיכנו אותנו בכלל", אמר מאמן אייאקס, האנק טן קאה, אחרי הניצחון 1:2 בפארקן, מה שגרם להולנדים להגיע שאננים משהו לקראת הגומלין, "הם הציגו כדורגל חסר מעוף, ושיחקו בעיקר על כדורים ארוכים. היינו הקבוצה היותר טובה, וכשאתה מוציא כזו תוצאה בחוץ, אפשר להרגיש נוח לקראת הגומלין". מזכיר מישהו, שומי? שפיגל?

מה ראה שפיגל?

גיורא שפיגל אוהב לדבר טקטיקה. לדבריו, "הוכחנו היום שאנחנו עולים על הדנים בחלק מהתכונות הטכניות. הכדור עבר אצלנו בין כל השחקנים מרגל לרגל". דהאן, מנגד, לא התרשם מהשליטה האופטית של בית"ר בשדה. "בית"ר היו בטוחים שקופנהאגן יבואו וישלטו במשחק, אבל הם לא מסוגלים לעשות את זה", הוא אומר, "הם תמיד חושבים כאנדרדוג. השחקנים של קופנהאגן לא ערוכים בכלל לשלוט במשחק, ולכן רק נדמה היה שבית"ר שולטת במרכז השדה".

השליטה האופטית גרמה למיכאל זנדברג להצהיר ש"הם לא העריכו אותנו כראוי", וליואב זיו לומר בביטחון ש"אנחנו מאוכזבים מהתוצאה, ולפי איך ששיחקנו, אין סיבה שלא נעלה לשלב הבא". דודו דהאן טוען שעודף הביטחון של הירושלמים ישחק לרגליים של דנמרק. "לקופנהאגן יהיה קל יותר להכריע את ההתמודדות דווקא בטדי", אומר הסקאוט, "בית"ר תצא נגדם קדימה, תשלח הרבה שחקנים להתקפה, אבל הדנים ערוכים בדיוק למצב הזה. כל הכדורגל שלהם מבוסס על פאסט ברייקים. הם משאירים בהתקפה שני שחקנים שלא חוזרים להגנה ומחכים בפינות של המגרש, ואז ברגע שהם זוכים בכדור הם מיד שולחים לעברם את הכדור ויוצאים להתקפות מהירות. זה מה שהם עשו לאייאקס בשנה שעברה במשחק הגומלין באמסטרדם. אייאקס שלטו 90 דקות במגרש, אבל קופנהאגן עשו שלושה-ארבעה פאסט ברייקים וניצחו אותם ועלו לליגת האלופות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

עוקצים ובורחים

בדיוק לפני שנה אייאקס הייתה זו שנדהמה לגלות איך היא נעקצה על ידי הקבוצה הכל כך לא מרשימה מדנמרק. "הגניבה הגדולה", זעקו הכותרות בהולנד, שביקרו את הסגנון הלא אסתטי של האלופה הדנית, "חבל שהקבוצה הזו עלתה לליגת האלופות על חשבון הונטלאר וחבריו". דהאן, כצפוי, לא הופתע גם אז. "צריך לדעת איך להיערך נגדם כשהם משחקים בחוץ, כי הם מייחסים למשחקים הללו חשיבות גדולה מאוד", אומר הסקאוט, "לכן לקופנהאגן היה מאוד חשוב, יותר מכל דבר, לא לספוג שער בבית. הם משחקים הגנה נסוגה, נדמה לך שאתה שולט במשחק, אבל אז הם עוקצים אותך בלי שאתה שם לב".

"כשאתה משחק נגד קבוצה סקנדינבית ואתה לא כובש נגדם שער חוץ – הסיכויים שלך לעבור הם אפסיים". סיכם דהאן, והזכיר התגוננויות סקנדינביות קודמות בישראל, "גם רוזנבורג ומאלמו ידעו כיצד להיערך לסגנון המשחק של האנדרדוג בחוץ. אני טוען שהתוצאה של בית"ר גרועה מאוד, ולדעתי - היא כבר הפסידה את ההתמודדות מול קופנהאגן".

* דודו דהאן המליץ לפ.צ קופנהאגן להחתים את המגן ג'ון פנסטיל, אחרי שהקבוצה הדנית פנתה אליו בנושא. קופנהאגן ו-ווסטהאם נמצאים במו"מ על רכישת המגן הגנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully