וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: אוקראינה ניצחה את גרמניה 83:88

הנבחרת המפתיעה בטורניר עזרה לסיכויי ישראל. גם בלגיה סייעה, כשגברה על בריטניה 71:76. מקדוניה הביסה את סרביה

אחרי יומיים של משחקים מלאי דרמה והפתעות, כולל הפסדה המדהים של אלופת אירופה ספרד למארחת סלובניה, נמשך היום (שישי) היורובאסקט עם קרבות בבתים א' ו-ב' בלבד, בעוד שני הבתים האחרים יקבלו יום חופש. במשחק הראשון בבית הישראלי הדהימה אוקראינה המפתיעה את גרמניה עם 83:88, שמרה על מאזנה המושלם ופחות או יותר הבטיחה את מקומה בשלב הבא. התוצאה היתה טובה לישראל, שקיבלה חדשות טובות נוספות בהמשך הערב, כשבלגיה גברה על בריטניה 71:76. המצב עדיין סבוך, אבל המשמעות, לעת עתה, היא זו: אריק שיבק ושחקניו יכולים להפסיד לצרפת, ובכל זאת לשמור על סיכוי מסוים להעפיל לשלב הבא. בבית ב' גברה ליטא על לטביה 59:67, בעוד בוסניה חגגה ניצחון ראשון, עם 70:76 על מונטנגרו. מקודניה חתמה את היום עם 75:89 ענק על סרביה.

שחקן נבחרת גרמניה הייקו שפרציק מול שחקן נבחרת אוקראינה אולכסנדר מישולה. AP
האוקראינים לא מפסיקים להדהים. מישולה עוצר את שפרציק/AP

בית א'

גרמניה - אוקראינה 83:88

בית א' ממשיך להסתבך ולסדר לנו אינספור דרמות והפתעות. התוצאה הזו מצוינת עבור ישראל, שכן כעת אריק שיבק יוכלו להפסיד הערב לצרפת, ובכל זאת לשמור על סיכוי להעפיל לשלב הבא (לשם כך, כמובן, הם יהיו חייבים להתחיל לעשות את העבודה בעצמם). אוקראינה עולה למאזן מדהים של 0:3, נגד כל הציפיות, בעוד גרמניה צונחת ל-2:1, כשהניצחון היחיד שהשיגה היה על צרפת.

המשחק היה הפכפך למדי, ובשלהי הרבע השלישי אוקראינה כבר ברחה ליתרון 46:62. גמור? ביורובאסקט הזה, כנראה שלא. הייקו שפרציק וחבריו ביצעו קאמבק גדול, וכבר עלו ליתרון לקראת הסיום. אלא שסרגי גלאדיר ופו ג'טר, עם ג'אמפ גורלי חצי דקה לסיום, דאגו לסדר למייק פראטלו ניצחון שלישי באליפות. גלאדיר הצטיין עם 25 נקודות, ג'טר הוסיף 19, 5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. מנגד, 22 ו-11 אסיסטים של שפרציק לא הספיקו לגרמנים, שקיבלו גם 18 מרובין בנצינג.

בלגיה - בריטניה 71:76

גם במקרה הזה, המשמעות עבור נבחרת ישראל חיובית, ומשפרת במידה כזו או אחרת את הסיכויים התיאורטיים של אריק שיבק ושחקניו להעפיל שלב (בתנאי שיתחילו לנצח). הפתיחה היתה כולה בלגיה, שעלתה ל-4:14 מהיר. בריטניה הגיבה במהירות והשוותה ל-31:31 בשלהי הרבע השני, וכרגיל בבית א', ההמשך היה צמוד מאוד. חמש דקות לסיום הראה לוח התוצאות 64:64, אולם ברגע הזה השתלט רואל מורס הוותיק על המשחק, עם שש נקודות קלאץ' גדולות, שסידרו לנבחרתו ניצחון גדול. ביום ראשון תהיה חייבת ישראל לנצח את בלגיה אם ברצונה להישאר בתמונת ההעפלה, כשבריטניה רושמת הפסד שני רצוף. סאשה מסוט קלע 15 למנצחת, שקיבלה גם 13 נקודות מסם ואן רוסום ו-10 נקודות ו-10 ריבאונדים מאקסל הרוול הוותיק. את הבריטים הוליך דניאל קלארק עם 19 נקודות ו-9 ריבאונדים.

שחקן נבחרת בריטניה מיילס הסון מול שחקן נבחרת בלגיה אקסל הרוול. AP
הפסד שני רצוף לבריטים. הסון מול הרוול/AP

בית ב'

בוסניה - מונטנגרו 70:76

השורה התחתונה: בוסניה, שהפסידה את שני משחקיה הראשונים, נשארת בחיים, בעוד מונטנגרו מסתבכת וגם היא במאזן שלילי של 2:1. המונטנגרים כבר הוליכו 44:56 לקראת סוף הרבע השלישי, אך בוסניה לא אמרה נואש ועם קאמבק ענק חזרה והוליך 67:72, 51 שניות לסיום. סואד סחוביץ' צימק מחוץ לקשת ל-72:70, אלא שניהאד דג'דוביץ' קלע עונשין וסגר עניין. מירזה טלטוביץ' הוליך את רשימת הקלעים עם 18 נקודות באחוזים רעים (6 מ-22 מהשדה), אליהן צירף 11 ריבאונדים. נמניה גורדיץ' הוסיף 17. בצד השני, 16 נקודות של בויאן דובלייביץ' המוכשר לא הספיקו למונטנגרים, שקיבלו גם 13 נקודות באחוזים רעים מטייריס רייס (3 מ-11 מהשדה).

ליטא - לטביה 59:67

אחרי ההפסד במחזור הפתיחה רושמת ליטא ניצחון שני ברציפות, שמאפשר לה מעט מרווח נשימה לפני יום המנוחה מחר. לטביה יורדת לקרקע אחרי הנצחנות המרשימים על בוסניה ומונטנגרו, ולשתי הנבחרות כעת מאזן זהה של 1:2. אחרי פתיחה צמודה, ברחה ליטא ליתרון 25:38 ברבע השני, הרבה בזכות יונאס ולנצ'יונאס המוכשר. הקאמבק הלטבי הושלם ברבע השלישי, במהלכו השוותה ל-45:45. יונאס מאצ'יוליס ודונטס מוטיונאס שוב דאגו ליטול את ההובלה, ונקודות של ולנצ'יונאס קבעו 52:61, 2:40 דקות לסיום. משם, לטביה כבר לא חזרה. הסנטר של טורונטו הצטיין עם 11 נקודות ו-10 ריבאונדים, והיה לשחקן הליטאי היחיד שקלע בספרות כפולות. מנטאס קלייניטיס הוסיף 9, 4 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. את המפסידה הוליך קוקסיקס ריהרדס עם 13 נקודות.

סרביה - מקדוניה 89:75

מקדוניה סגרה את יום המשחקים בבית ב' עם הפתעה גדולה, כשפירקה לגורמים את סרביה השכנה. המקדונים הגיעו למשחק אחרי שני הפסדים צמודים, הסרבים אחרי שני ניצחונות גדולים, אבל הפעם הכול הלך הפוך. מהרגע הראשון פרו אנטיץ' ובו מקאלב הריצו את מקדוניה קדימה והרבע הראשון הסתיים ב-17:29, שהפך ל-32:48 במחצית. אם לסרבים עוד היו חלומות על קאמבק במחצית השנייה, הם ראו את מקאלב ואת נמנייה בייליצ'ה מפרקים אותם לגורמים ומסיימים את הרבע השלישי ב-45:70 מדהים, לפני שסרביה הצליחה לצמק מעט את ההשפלה ברבע האחרון. ההפרש ירד עד 11 ולא יותר מזה. מקאלב סיים ערב עצום של 27 נקודות, אנטיץ' סגר דאבל דאבל מרשים עם 16 נקודות ו-14 ריבאונדים. 16 היו גם לולאדו אילייבסקי. דנילו אנדיוסיץ' היה היחיד שהופיע בסרביה, עם 19 נקודות.

שחקן נבחרת לטביה דייריס ברטנס מול שחקן נבחרת ליטא ריינלדס סייבוטיס. AP
הלטבים נעצרים. ברטנס מול סייבוטיס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully