וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ' עלה לגמר אליפות ארצות הברית

הטניסאי הסרבי, שיגן על תארו בניו יורק, השלים ניצחון 6:2, 1:6, 4:6, 2:6 על דויד פרר בחצי הגמר. יתמודד ביום שני נגד מארי

אחרי ההתרעות מפני טורנדו, אליפות ארצות הברית הפתוחה חודשה הערב (ראשון). במשחק שפתח את היום עלה נובאק דג'וקוביץ' לגמר הטורניר, אחרי שניצח בחצי הגמר את דויד פרר 6:2, 1:6, 4:6, 2:6. דגו'קוביץ' יתמודד על התואר נגד אנדי מארי במשחק הגמר שייערך ביום שני. במשחק המרכזי של הערב יתמודדו בגמר הנשים סרינה וויליאמס וויקטוריה אזרנקה (23:30, שידור ישיר ביורוספורט).

טניסאי סרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
בלתי ניתן לעצירה. דג'וקוביץ'/רויטרס

בשנה שעברה, נובאק דג'וקוביץ' סיים עונה מופלאה כשזכה באליפות ארצות הברית הפתוחה והשלים שלוש זכיות גרנד סלאם בעונה אחת. השנה הוא מחזיק בינתיים בתואר גרנד סלאם אחד (אליפות אוסטרליה הפתוחה), ואחרי חוסר יציבות בצמרת העולמית לעונת העונה הקודמת, הוא איבד את המקום הראשון בעולם.

זכייה באליפות ארצות הברית הפתוחה, בפעם השניה ברציפות, לא תחזיר לדג'וקוביץ' באופן מיידי את המקום הראשון בעולם. מה שכן, במשחק שלו נגד דויד פרר אפשר היה להתרשם שוב, שהסרבי שכל כך הבריק בעונה שעברה חוזר להזכיר את היכולת הכל כך מיוחדת שלו, במיוחד ברמה ההתקפית של המשחק. כמו שזה נראה, הוא זה שיותר קרוב לתואר גרנד סלאם שישי בקריירה, שני העונה ושני ברציפות בניו יורק, לעומת רגע טניס היסטורי של אנדי מארי ביום שני. לזכותו של דויד פרר, שניסה לעשות הכל מול דג'וקוביץ', אפשר לאמר שהוא הטניסאי הראשון שלקח מערכה מדג'וקוביץ' בטורניר הזה.

מהלך המשחק

המשחק נפתח כאמור כבר ביום שבת, אבל דג'וקוביץ' לא הגיע מוכן וכבר במשחקון הראשון הוא נשבר על ידי פרר, שהציל נקודת שבירה במשחקון הבא ועם הרבה תעוזה עלה ל-0:2. נולה השתחרר, אבל עדיין לא הצליח לשחק ברמה שלו ונשבר פעם נוספת במשחקון החמישי בדרך לפיגור 4:1. פרר המשיך לנצל את המומנטום החיובי ודהר ל-1:5, ובמצב של 2:5 המשחק הופסק בגלל ההתרעות מפני טורנדו. בפתיחת המשחק ביום ראשון הספרדי עשה את המוטל עליו, וסיים בצורה מושלמת את משחקון ההגשה שלו כדי לנצח 2:6 במערכה.

מפתיחת המערכה השנייה אפשר היה להבין שדג'וקוביץ' ויתר על המערכה הראשונה. כבר במשחקון הראשון הוא השיג שבירה, שהייתה הראשונה מבין שתיים בדרך ליתרון מבטיח של 0:4. במשחקון החמישי פרר כבר היה קרוב להשיג את השבירה, אבל אז נולה התעשת בזמן והצליח להשלים מהפך כדי להתקדם ל-0:5. פרר עצר את הדהירה של נולה וזכה במשחקון הראשון שלו, אבל גם הוא הבין לאחר מכן שאי אפשר לעצור את המומנטום המדהים של דג'וקוביץ', שהיה התפקי במיוחד במשחקון הבא והגיש לניצחון 1:6 במערכה השניה, כדי לפתוח את המשחק מחדש.

דג'וקוביץ' פתח בסערה גם את המערכה השלישית ונתן רמז למה שהולך לקרות בהמשך, כשכבר במשחקון הראשון הוא השיג שבירה קלילה, וטיפס במהירות ל-0:2. פרר זכה במשחקון השלישי, והצליח לחזור לקרב עם שבירה ראשונה מאז המערכה הראשונה, כדי לעשות מהפך ולעלות ליתרון 2:3. במצב של 3:3 דג'וקוביץ' השיג שבירה קריטית כדי לעלות ליתרון 3:4, בדרך לניצחון 4:6 במערכה השלישית.

נולה המשיך בטניס התקפי אבל גם בטוח בתחילת המערכה הרביעית, ופשוט נהנה מהטעויות של דויד פרר כדי להשיג שבירה מיד בהתחלה ולעלות ל-0:2. הספרדי שלף את כל הכלים ההתקפיים שלו כדי להישאר במשחק ולא הפסיק להילחם, כאשר הרבה משחקונים הגיעו למצב של שוויון, אבל דג'וקוביץ' הגיע לכל כדור, החזיר בעומצות חזקות מאוד והמשיך ליהנות מהטעויות של יריבו כדי לעלות ל-0:3. במשחקון הבא אי אפשר היה לעצור את ההגשות של נולה, שכבר עלה ליתרון 0:4, ובמצב הזה פרר כבר נראה די גמור. הוא אמנם לא הפסיק להילחם לרגע, אבל זה היה נראה כאילו שהוא נלחם מול טחנות רוח.בסופו של דבר, הסרבי שהולך על זכייה שניה ברציפות בטורניר לא איבד את הריכוז שלו לרגע, וניצח את המערכה הרביעית 2:6 בדרך למשחק הגמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully