וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: אזהרת טורנדו בניו יורק, חצי הגמר נדחה

מזג האוויר הסוער שיבש את התחרויות: המשחק בין דג'וקוביץ' לפרר הופסק ביתרון 2:5 לספרדי, אנדי מארי כבר מחכה בגמר

מזג האוויר הסוער בניו יורק שיבש לחלוטין את כל התוכניות באליפות ארה"ב הפתוחה. במהלך משחק חצי הגמר היום (שבת) בין דויד פרר לנובאק דג'וקוביץ', כשהספרדי מוביל 2:5 ונמצא במומנטום חיובי, הגיע נציג המארגנים למגרש, והודיע לשחקנים שהמשחק מופסק עקב אזהרת טורנדו.

מוקדם יותר הודיעו המארגנים שגמר הנשים בין סרינה וויליאמס לוויקטוריה אזרנקה, שאמור היה להיערך הלילה (בין שבת לראשון), נדחה גם הוא ביממה, וייערך ביום ראשון בשעה 16:30 שעון מקומי (23:30 שעון ישראל). חצי הגמר בין פרר לדג'וקוביץ' יימשך ביום ראשון בשעה 11:00 שעון ארה"ב (18:00 שעון ישראל).

על אף האכזבה של השחקנים (בעיקר של פרר), יש לציין שהתנאים אכן היו קשים ופגעו ברמה המקצועית של המשחקים. כמובן שהחשש הוא שהסערה עלולה לסכן את בריאותם ואת ביטחונם של השחקנים.

מי שכבר עלה לגמר הטורניר הוא אנדי מארי, שמוקדם יותר היום גבר בחצי הגמר 7:5, 2:6, 1:6, 6:7 על תומאס ברדיך הצ'כי. עבור מארי (4 בעולם) זה גמר גרנד סלאם שני רצוף, אחרי שהפסיד מוקדם יותר השנה לרוג'ר פדרר בגמר ווימבלדון. אחרי הזכייה במדליית הזהב בלונדון, הבריטי ינסה להמשיך בכושרו החיובי ולזכות בגרנד סלאם ראשון בקריירה, אחרי שהפסיד כבר ארבע פעמים בגמר בעברו. מארי יזכה ליום מנוחה נוסף, ויקווה לנצל את היתרון על זה יריבו, יהיה אשר יהיה.

במשחק היום, בניגוד לחלקים גדולים מהקריירה שלו, מארי ידע להפגין קור רוח, ידע לנצח בנקודות החשובות, נחלץ מפיגור 4:1 בשובר השוויון במערכה הרביעית, וזכה בסופו של דבר בניצחון לו הוא בהחלט היה ראוי.

מארי בוגר, ברדיך עצבני

חצי הגמר הראשון, שנפתח באיחור של שעה וחצי בגלל גשמים בניו יורק ומזג אוויר סוער, התקיים על רקע רוחות חזקות במגרש, שהשפיעו לרעה על הריכוז של שני השחקנים, ובעיקר על היכולת של השניים ועל הרמה המקצועית. בתנאים כאלה, המשחק הוכרע על אופי ויציבות, והפעם מארי היה זה שהראה בגרות.

מארי הוביל בשבירה מהר מאוד בפתיחה, אבל ברדיך התאושש ראשון, סיפק ווינרים מהקו האחורי, והשיג שבירה ברגע הנכון כדי לנצח 5:7 במערכה הראשונה אחרי 77 דקות.

הסט השני והשלישי כבר היו בשליטתו המוחלטת של הבריטי. מארי השיג שתי שבירות קלילות כדי לנצח את המערכה השנייה 2:6 ב-44 דקות, ובמערכה השלישית הוא ניצח 1:6 ב-39 דקות, כשברדיך אפילו לא משיג ולו נקודת שבירה אחת, בעוד מארי כמעט שלא טועה (רק 6 שגיאות לא מחויבות בשתי המערכות).

המערכה הרביעית הייתה צמודה הרבה יותר, ואחרי שמארי כבר עלה ל-1:3 ודהר לניצחון, ברדיך חזר לעצמו ונחלץ מכמה רגעים לא נוחים. המערכה הלכה לשובר שוויון, ברדיך הגיש נהדר ועלה ל-1:4, מארי שוב נראה עצבני, אבל אז הבריטי גייס כמה את קור הרוח, ניצל את העצבנות של יריבו, והתאושש כדי להשלים ניצחון 1:3 במערכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully