וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונדובאסקט נפתח: ההימורים, והשחקן הטוב בטורניר

ארה"ב וספרד כמובן פייבוריטיות, אבל אחריהן הסוכניות מציבות רשימה מפתיעה. ומיהו הלא-אמריקאי הכי איכותי באליפות?

אנתוני דייויס נבחרת ארצות הברית בכדורסל. GettyImages
השחקן הכי טוב, הנבחרת הכי טובה. התואר יהיה של ארצות הברית? דייויס/GettyImages

המונדובאסקט, אליפות העולם בכדורסל, יוצא לדרך מחר (שבת) בספרד וכולם כבר דרוכים. בשקלול של מספר סוכנויות הימורים, ארצות הברית היא כמובן הפייבוריטית עם יחס של כ-1.70 לזכיה. אחרי ספרד עם 2.05, ומשם יש צניחה גדולה: ב'וויליאם היל', למשל, הציבו ביחד את קרואטיה, ברזיל, יוון וליטא, כאשר על כל שקל שתשימו על אחת מהן, תקבלו חזרה 40 במקרה של זכיה. הבאות בתור הן ארגנטינה וצרפת (66/1), סרביה (80/1), אוסטרליה וטורקיה (150/1). הנבחרות החלשות ביותר לפי סוכנויות ההימורים הן דרום קוריאה ומצרים, עם יחס של 1 ל-5,000 לזכיה.

אנתוני דייויס מארצות הברית הוא הפייבוריט לקטוף את תואר ה-MVP, עם יחס של 5/2. אחריו ג'יימס הארדן ופאול גאסול (5/1), סטפן קרן (7/1), מארק גאסול (8/1), סרג' איבקה (9/1), דרק רוז (12/1), קיירי אירווינג (14/1), חואן קרלוס נבארו (20/1) וניקולה באטום (33/1). שמות מעניינים שלא ממש זוכים לכבוד הסוכנויות הם טיאגו ספליטר (150/1), גוראן דראגיץ' (150/1) ומילוש תאודוסיץ' (200/1).

ומה לגבי מלך הסלים? כאן הפייבוריט הוא פאו גאסול (5/2), ואחריו אנתוני דייויס וג'יימס הארדן (11/2), סטפן קרי (8/1), בויאן בוגדנוביץ' (10/1), מארק גאסול (14/1), קיירי אירווינג (16/1), לואיס סקולה (22/1) וגוראן דראגיץ' (25/1). כל שקל שתשימו על ג'ו אינגלס, אגב, יחזיר לכם 250 במקרה שיסיים כמלך הסלים.

מי שרוצה להמר על השלב שבו ארצות הברית תודח, יקבל יחס של 1,000/1 בשלב הבתים, 50/1 בשמינית הגמר, 28/1 ברבע הגמר ו-18/1 בחצי הגמר. הפסד בגמר יהיה שווה 6/4.

ביום הפתיחה: ארה"ב - פינלנד, ספרד - איראן

הצעירים הכי מבטיחים במונדובאסקט

האמריקאים שיעמדו למבחן בטורניר

פאו גאסול, מארק גאסול, נבחרת ספרד. Christian Petersen, GettyImages
מישהו מהאחים גאסול יהיה מלך הסלים?/GettyImages, Christian Petersen

* ניל פיין מהבלוג המפורסם "FiveThirtyEight", בחן עד כמה טובה נבחרת ארצות הברית הנוכחית לעומת קודמותיה. הוא בדק את הנתונים על כל הנבחרות האמריקאיות ששיחקו מאז הדרים טים המקורית של 1992. הבדיקה נעזרה באמעצות נוסחא מתמטית מתקדמת, אשר בוחנת את היכולות של כל שחקן על המגרש ביחס ל-100 פוזשנים ולאחר מכן חיבור התוצאות של כל השחקנים. התוצאות של כל שחקן נקבעות לפי העונה שקדמה לטורניר בו הוא שיחק והעונה שהייתה אחרי אותו טורניר (עבור הנבחרת הזו פיין השתמש בנתונים ממשחקי ההכנה ומהממוצעים הצפויים שלהם בעונה הקרובה על פי נוסחאות).

על פי פיין, הנבחרת הנוכחית מדורגת רק במקום התשיעי מתוך 12 במדד האיכות של נבחרות ארצות הברית המבוססות על שחקני NBA מכל הזמנים. במקום הראשון, באופן לא מפתיע, נמצאת הדרים טים של 1992. במקום השני נמצאת הנבחרת של אולימפיאדת 1996, במקום השלישי זו של אולימפיאדת 2012 וברביעי, זו של אולימפיאדת 2008. הנבחרת הכי חלשה היא זו ששיחקה באליפות העולם של 1994, שם האמריקאים דווקא זכו בקלילות.

* באתר האוהדים "בליצ'ר ריפורט" החליטו לדרג גם את הנבחרות וגם את השחקנים הכי טובים בטורניר. ארצות הברית כמובן במקום הראשון ברמת הנבחרות ואחריה, ספרד, ברזיל, אוסטרליה ויוון סוגרות את החמישייה הראשונה.

המשך הרשימה: ליטא, סלובניה, סרביה, קרואטיה, צרפת, ארגנטינה, פורטו ריקו, אוקראינה, טורקיה, הרפובליקה הדומיניקנית, ניו זילנד, מקסיקו, איראן, דרום קוריאה, אנגולה, הפיליפינים, מצרים, פינלנד ובמקום ה-24 והאחרון, סנגל.

השחקן הכי טוב שהגיע לאליפות על פי האתר הוא כוכב ניו אורלינס, אנתוני דייויס. גם בהמשך הרשימה אפשר למצוא בעיקר שחקנים אמריקאים, כאשר סטפן קרי במקום השני, ג'יימס הארדן שלישי ודמרקוס קאזינס רביעי. את החמישייה סוגר גוראן דראגיץ', הסלובני הנהדר של פיניקס.

המשך הרשימה: מארק גאסול, סרג' איבקה, דמאר דרוזן, קיירי אירווינג, ניקולא באטום, פאו גאסול, קליי תומפסון, אנדרה דראמונד, רודי גיי, ריקי רוביו, קנת' פריד, ננה, חסוה קלדרון, יונאס ולנצ'יונאס, בוריס דיאו, ג'יאניס אנטטוקונמפו, עומר אשיק, אנדרסון ורז'או, טיאגו ספליטר ובמקום ה-25, לואיס סקולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully