וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי: "זה הקמפיין הראשון שאני מגיע אליו כשחקן דומיננטי ובשל"

3.9.2014 / 7:00

חתימה על חוזה חסר תקדים בכדורגל הישראלי, הצעות אותן דחה מאירופה, כישלון להעפיל עם מכבי תל אביב לליגת האלופות ולליגה האירופית. חתיכת קיץ עבר על ערן זהבי. בשבוע הבא הוא היה אמור להוביל את נבחרת ישראל מול בלגיה, אבל אבי לוזון סידר דחייה ונתן גם לו קצת אוויר

קובי אליהו

קיץ לא פשוט עבר על ערן זהבי. אחרי שדחה הצעות מאירופה ובחר להישאר במכבי תל אביב, השחקן שנחשב למנהיג הבלתי מעורער של האלופה, עומד לפתוח קמפיין נוסף בנבחרת ויקווה לתפוס מנהיגות גם אצל אלי גוטמן. הדחייה של המשחק מול בלגיה נתנה לזהבי עוד זמן להתכונן ולהתרכז בליגה המקומית, אך אנחנו תפסנו אותו לראיון שבו הוא מדבר על הציפיות ממנו בנבחרת, על ההבדלים בין מכבי לנבחרת, על שיתוף הפעולה עם גוטמן ועוד.

הרוש התאמן בנבחרת: "טוב שדחו את המשחק מול בלגיה"

נאתכו: "לא צריך להסתכל כמה ביברס כבש או בישל"

שחקני נבחרת ישראל ערן זהבי, גילי ורמוט. AP
ינהיג את הנבחרת? ערן זהבי/AP

אתה מסכים שזה ממש נס הדחייה הזו? הרי, 99 אחוז שהיינו מפסידים לבלגים בקפריסין.

"אי אפשר לדעת מה היינו עושים שם נגדם. הכל יכול להיות בכדורגל. אבל בסופו של דבר הדחייה פעלה לטובתנו כי הקיץ הזה לא היינו מרוכזים בנבחרת. זה היה קיץ שלא חשבנו בו יותר מדי קדימה. המדינה היתה בסיטואציה קשה וזה השפיע על כולנו. בשורה התחתונה, קיבלנו את הדחייה ואני מקווה שיתברר עוד כמה חודשים, כמה היה טוב לדחות".

כמו שנראו הקבוצות הישראליות באירופה הקיץ, אין מצב שהיינו מנצחים.

"אני לא מרים ידיים מראש. ברור שלא היינו מגיעים במצב אידיאלי ולא היה לנו את הקהל. אבל בכדורגל אין חוקים ואולי זה היה בא בסוף לטובתנו כי לבלגים יש שחקנים גדולים ואם הם היו משחקים בלי קהל בקפריסין, זה היה אולי פועל דווקא לטובתנו כי לא היתה להם מוטיבציה. מה שחשוב זה שנשחק בארץ מול הקהל שלנו כי זה ממש לא נעים לשחק בקפריסין".

חווית את זה על הבשר עם מכבי תל אביב.

"אני אומר את זה מנסיון. זה פשוט לא נעים לשחק כך כדורגל. כל שחקן כדורגל רוצה קהל ולא משנה נגד מי משחקים ואיפה. כדורגל זה הצגה וכך זה צריך להישאר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל עם אלי גוטמן מאמן הנבחרת. ברני ארדוב
כיצד יעבוד השיתוף פעולה בינם? ערן זהבי עם אלי גוטמן/ברני ארדוב

שמעתי את מסיבת העיתונאים של אלי גוטמן שלשום ושאלתי את עצמי מה כבר הוא יכול להבטיח אחרי כל הכישלונות של הנבחרת לאורך שנים.

"כאנשי כדורגל אנחנו כל הזמן שואפים להשתפר ולהצליח. אף פעם לא נרים ידיים ונבוא לקמפיין בהצהרה שאין לנו שום סיכוי. אבל לא בדיבורים אנחנו נעלה לאליפות אירופה ואלי לא צריך לדבר ולהבטיח דברים. אנחנו נבוא לקמפיין הזה במטרה להיראות יותר טוב וממשחק למשחק להשתפר ולקחת נקודות. אם נצליח, נמשיך לחלום אבל בדיבורים לא נשיג שום דבר".

מה יש לנו למכור בבית הזה מול בלגיה, בוסניה ואפילו ווילס?

"ראיתי את המונדיאל וראיתי את בלגיה ובוסניה, אבל גם ראיתי שהפערים בכדורגל הצטמצמו. ראיתי את קוסטה ריקה ואת קולומביה ועוד נבחרות שעשו דברים מאוד יפים מול נבחרות טובות מהן. נכון שבלגיה היא הפייבוריטית בבית ונכון שבוסניה היתה עכשיו במונדיאל והיא נבחרת טובה מאוד וגם נכון שלווילס יש שחקנים מצויינים כאינדיבידואלים. אנחנו לא הפייבורטים בבית אבל אנחנו רוצים להפתיע. אם נעשה את זה מהמקום השני, זה יהיה מצוין. אם נסיים במקום השלישי כמו שעשינו כבר בעבר, אז נעפיל להצלבה ומשם אלוהים גדול".

אתה מרגיש שיש בכלל עניין בציבור סביב הנבחרת?

"אני מרגיש שהרוב הגדול כן אוהב את הנבחרת ולא רוצה שניכשל. בטוח שכשיש תוצאות לא טובות ושמפמפמים בתקשורת דברים נגד הנבחרת, אז אנשים זונחים את הנבחרת וזה כואב, אבל המטרה צריכה להיות שהנבחרת תצליח. יש לנו נבחרת אחת ואיתה צריך ללכת בטוב וברע. זו לא חוכמה לדחוף אותנו רק אם ננצח וזו לא חוכמה לטוס אחרינו לאליפות אירופה אם נעפיל. אנחנו מצידנו ננסה לעשות את הכי טוב שאפשר. ננסה לעשות הכי טוב בשביל כל אוהד שיבוא לאיצטדיון".

אתה לא חושש שההגמוניה תעבור לכדורסל אחרי שמכבי תל אביב זכתה באליפות אירופה ואחרי שהנבחרת העפילה לאליפות אירופה?

"לכל ענף יש את קהל האוהדים שלו. אני לא חושב שהעניין בכדורגל ייפסק בגלל הצלחת הכדורסל. מי שאוהב כדורגל, אוהב אותו בגלל המשחק".

יש לך איזו תובנה למה בכדורסל זה מצליח לנו?

"האמת, שאני לא מוצא תובנה מיוחדת. אין לי הסבר למה הכדורסל מצליח יותר. אני לא חושב שצריך להשוות בין הענפים".

דקל קינן שחקן מכבי חיפה מול ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"ברור שכמה שהליגה תהיה יותר טובה ותחרותית זה יעזור לנבחרת. אבל יש גם נבחרות שמצליחות כשהשחקנים בהן בכלל לא משחקים בליגה של אותה מדינה. אין לזה חוקים. אין נוסחה מסויימת להצלחה"/ברני ארדוב

אתה מייחל לאליפות שלישית ברציפות של מכבי תל אביב, אבל ליגה שוויונית ותחרותית עם מכבי חיפה והפועל באר שבע דומיננטיות תעשה טוב לנבחרת.

"ללא ספק. ברור שכמה שהליגה תהיה יותר טובה ותחרותית זה יעזור לנבחרת. אבל יש גם נבחרות שמצליחות כשהשחקנים בהן בכלל לא משחקים בליגה של אותה מדינה. אין לזה חוקים. אין נוסחה מסויימת להצלחה".

בעונה שעברה היית מעל הליגה גם כי היה את פאולו סוזה שנתן לך חופשיות מלאה במגרש. אולי אלי גוטמן צריך לחקות את סוזה ולתת לך לעשות מה שאתה יודע בלי מגבלות?

"קודם כל, בעונה שעברה במכבי דווקא היו לי הגבלות והיו לי תפקידים במגרש ומשימות הגנתיות. פאולו סוזה אף פעם לא בא ואמר לי: 'תעשה מה שאתה רוצה במגרש'. בנבחרת, בכל מקרה, אין לי את הלגיטימציה לעשות את זה כי בניגוד למכבי תל אביב שהיתה ברוב המשחקים פייבוריטית, הנבחרת לא פייבוריטית מול היריבות. איך אתה מצפה שכאשר נשחק מול בלגיה, יבוא אלי גוטמן ויגיד לי: 'ערן, תעשה מה שאתה רוצה במגרש'. זה לא עובד כך. כל הנבחרת צריכה לעבוד ואין הנחות לשום שחקן".

גם ניימאר יודע שמסי הוא הכוכב של ברצלונה וגם בייל יודע שהוא לא יכול להתחרות ברונאלדו.

"בנבחרת ישראל אין את מסי ולא את ניימאר וגם רונאלדו לא משחק איתנו".

אתה אומר שאתה לא מצפה לקבל סולו את המפתחות לעשות מה שאתה רוצה כי אתה מאמין בזה או כי אתה חייב להגיד?

"בנבחרת יש המון שחקנים מצוינים וכל אחד הוא שחקן מוביל בקבוצה שלו. כל אחד יכול לרצות להיות השחקן המיוחד במגרש ואתה יכול לשאול את השאלה הזו עוד שלושה או ארבעה שחקנים אחרים בנבחרת. אם כל אחד יבוא בהרגשה כזו לנבחרת, לא נגיע לשום מקום. כשאנחנו מגיעים לנבחרת אנחנו חייבים לשים את כל האגו בצד ולעבוד אחד בשביל השני כי רק כך נוכל להגיע למה שאנחנו רוצים".

אז מה ההסבר שלך לעובדה שעוד לא ראינו את זהבי של הליגה בנבחרת?

"ראשית, בוא נשים את הדברים על השולחן. כשאנחנו משחקים בנבחרת, אנחנו משחקים נגד יריבות שהן ברמה גבוהה מהרמה של הליגה בארץ ואנחנו לא פייבוריטים. אבל אולי צריך גם לשים דברים על דיוקם ולהזכיר שבתחילת הקמפיין הקודם כמעט שלא שיחקתי. הייתי באיטליה והייתי גם פצוע והחמצתי את המשחקים מול רוסיה, אזרבייג'אן ופורטוגל. אנשים קצת מתבלבלים כשאומרים שלא הייתי טוב בנבחרת. לא היתה לי כזו השפעה על הקמפיין הקודם שאפשר לקבוע שלא שיחקתי טוב. ברור שאני מצפה מעצמי להרבה יותר בנבחרת ואני משוכנע שממשחק למשחק אני אביא את עצמי לידי ביטוי בדיוק כמו במכבי תל אביב".

אז יש למה לצפות?

"תראה, זה הקמפיין הראשון שאני מגיע אליו כשחקן דומיננטי ובשל. תשפטו אותי בסוף הקמפיין הזה ולא כמו שעשו בקמפיין הקודם כשמיעטתי לשחק. שיחקתי שניים, שלושה משחקים ועדיין שפטו אותי כאילו לא יודע מה. הגעתי למשחקים כשהקמפיין היה כבר איפשהו גמור. נגד פורטוגל בבית בכלל לא שיחקתי. צריך לשים את הדברים במקום לפני שמבקרים. אתה יודע שאני האחרון שיתחמק מביקורת".

ביברס נאתכו נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"אתם שוכחים שביברס לא משחק לבד בנבחרת. בקבוצה אתה משחק שבוע אחרי שבוע עם אותם שחקנים ומכיר את התנועות של כולם". ביברס נאתכו/ברני ארדוב

ביברס נאתכו שקרוב אליך, מצליח כמוך בקבוצות שלו אבל בנבחרת לא תורם.

"אתם שוכחים שביברס לא משחק לבד בנבחרת. בקבוצה אתה משחק שבוע אחרי שבוע עם אותם שחקנים ומכיר את התנועות של כולם. לנבחרת אתה מגיע ובכמה ימים אתה צריך להתחבר. וצריך לומר את האמת שנבחרת לא תשחק לעולם ברמה של קבוצה. מסי של ארגנטינה לא דומה למסי של ברצלונה".

אחרי החודש וחצי האחרונים במכבי תל אביב עם הנסיעות לאירופה ומפחי הנפש מול מאריבור וטריפוליס, בטח היית מעדיף השבוע מנוחה מוחלטת במקום אימוני נבחרת.

"ברור שיש קצת עומס, אבל כשקוראים לך לנבחרת אתה אף פעם לא מחפש מנוחה. הנבחרת זה היה החלום שלי מגיל חמש ואני לא אחשוב לעולם לוותר על אימון בנבחרת גם אם אהיה מותש".

מה נתנו לך הימים האלה?

"אלי ריענן את השיטה שלו וכולנו היינו שוב ביחד".

אחרי שהודחת עם מכבי מאירופה, אתה לא מצטער שלא עשית מאמץ גדול יותר לעזוב הקיץ?

"ממש לא. כל החלטה שאני מקבל היא בלב שלם. אני לא במכבי תל אביב רק כי רציתי להעפיל הקיץ לליגת האלופות. אני במכבי להרבה שנים וממש טוב לי. אני מעריך כל דקה במועדון ואוהב כל מה שיש לי. טוב לי ואני מאושר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully