וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח חצאי גמר ליגת האלופות: ברגליים של רונאלדו

ריאל מדריד חייבת את הפורטוגלי הפצוע כדי לעבור את באיירן, פפ צריך לשקול משחק יותר אינטנסיבי. וגם: סימאונה נגד מוריניו

פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן. Markus Schreiber, AP
חוזר לאצטדיון בו השיג ניצחונות מהוללים בעבר. גווארדיולה/AP, Markus Schreiber

ריאל מדריד - באיירן מינכן

מפגשי עבר: 20. 11 ניצחונות לבאיירן מינכן, 7 ניצחונות לריאל מדריד, 2 תוצאות תיקו.

משחק מהעבר:

8.4.1987, באיירן מינכן - ריאל מדריד 1:4

חצי גמר גביע אירופה לאלופות (שמה הישן של ליגת האלופות) הפגיש בין שתיים מהקבוצות הטובות ביבשת, אלופות ספרד וגרמניה באותה עונה, אבל רק אחת הייתה יכולה לעלות למשחק על התואר. קלאוס אאוגנטאלר כבש בדקה ה-11, לותר מתיאוס הוסיף צמד בשני פנדלים שאחד מהם לא היה ולא נברא ורולאנד וולפארת השלים את החגיגה. אמיליו בוטראגניו צימק זמנית ל-3:1. הבלאנקוס ניצחו בגומלין 0:1 אבל הודחו. באיירן עלתה לגמר, אבל נכנעה שם לפורטו 2:1. בעונה הבאה ריאל נקמה בה והדיחה אותה ברבע הגמר.

מה צפוי לנו?

איזה מפגש מרתק, בין שתיים מהקבוצות הגדולות והמעוטרות בהיסטוריה של המשחק. 14 תארי ליגת האלופות מתחלקים בין שני המועדונים האלה, שנפגשו לאורך השנים לא פחות מ-18 פעמים במשחקי נוק אאוט. מאות מיליוני יורו ירוצו על הדשא והם ישתלבו עם שאיפות בלתי נגמרות וציפיות של מאות מיליוני אוהדים.

אצל באיירן כמובן שמדובר בחזרה של פפ גווארדיולה לסנטיאגו ברנבאו - זירה בה הוא קצר ניצחונות מהוללים עם ברצלונה. באיירן שלו לא ירדה ברמה לעומת הקבוצה המנצחת של העונה שעברה, אבל שינתה את סגנון המשחק שלה לכיוון הטיקי טאקה. גווארדיולה יהיה צריך להכין הפתעות טקטיות למשחק הראשון ולשחק את המשחק הרגיל שלו בגומלין. לעצור את כריסטיאנו רונאלדו במפגש במדריד (אם הוא בכלל יהיה כשיר), ולהחזיק בכדור ולהפעיל מכבש של לחצים על הבלאנקוס במינכן. יכול מאוד להיות שדווקא נגד ריאל, לבאיירן עדיף לשחק כדורגל דומה לזה שהיא שיחקה בעונה שעברה - לוותר במקצת על הנעת הכדור האיטית ולהציג משחק דינמי, מהיר ובעיקר אינטנסיבי. הקבוצות הספרדיות התקשו להתמודד עם סגנון כזה לא מעט פעמים בשנים האחרונות.

ריאל מדריד היא חידה. היא הגיעה לשיאה לפני כמה שבועות, אבל לאחרונה נראה היה שהיא נמצאת כבר מאחוריו. ההפסד לבורוסיה דורטמונד בגומלין ברבע הגמר חשף כמה הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי פגיעה ולמרות שהמאמן האיטלקי ידוע כטקטיקן, לא בטוח שהוא ימצא את הכלים בשביל לעבור את אלופת אירופה. המפתח של הבלאנקוס נעוץ כמובן בבריאות של כריסטיאנו רונאלדו הפצוע. השאלה היא לא רק אם הוא יהיה כשיר, אלא איך הוא יראה אם יצליח לחזור. בכל מקרה, אפשר לצפות מהתקשורת הספרדית לדיווחים כמעט יומיומיים בנוגע למצבו. ואם יהיה בריא, האם שחקן השנה בעולם מספיק בשביל לסחוב את ריאל מדריד על גבו לכיוון ה"דסימה"? לא בטוח. הקבוצה מבירת ספרד תתגונן במשחק במינכן - באיירן לא תשאיר לה שום אפשרות אחרת - לכן היא זקוקה לקסמים במשחק הראשון.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב. GettyImages
אפשר לצפות מהתקשורת הספרדית לדיווחים כמעט יומיומיים אודות מצבו הבריאותי. רונאלדו/GettyImages

אתלטיקו מדריד - צ'לסי

מפגשי עבר: 3. ניצחון אחד לאתלטיקו, ניצחון אחד לצ'לסי, תוצאת תיקו אחת

משחק מהעבר:

3.11.2009, אתלטיקו מדריד - צ'לסי 2:2

המחזור הרביעי בבית ד' של שלב הבתים של ליגת האלופות בעונת 2009-10 סיפק דרמה גדולה. סרחיו אגוארו שנכנס כמחליף, כבש ראשון בדקה ה-66, דידייה דרוגבה ענה בצמד שהדגיש את העוצמות הפיזיות שלו (82 ו-88), אבל המילה האחרונה הייתה שייכת לקון, שהכניע את פטר צ'ך בבעיטה חופשית בדקה ה-90. אף אחד מ-14 השחקנים שלבשו את מדי אתלטיקו באותה התמודדות כבר לא משחק שם. אצל הבלוז, לאשלי קול, ג'ון טרי, פטר צ'ך ופרנק למפארד, זה יהיה ביקור שני בוויסנטה קלדרון. גם לברניסלב איבנוביץ' שישב אז על הספסל של קרלו אנצ'לוטי.

מה צפוי לנו?

אדן הזאר, סמואל אטו, דייגו קוסטה, קוקה, דייגו. לא מעט כוכבים יתרוצצו על הדשא במפגש הכפול הזה, אבל מעל כולם יהיו האנשים על הקווים. על הנייר חצי הגמר הזה הרבה פחות אטקרטיבי מהשני, אבל הדו קרב בין ז'וזה מוריניו לדייגו סימאונה כל כך מסקרן. צריך לזכור: הפורטוגלי ניצח את הארגנטינאי בשלושת משחקי הליגה בהם הם אימנו אחד נגד השני, אבל במפגש האחרון - גמר הגביע הספרדי - "צ'ולו" היה המנצח הגדול.

שני המשחקים - זה במדריד והשני בלונדון - צפויים להיות שונים בתכלית. בוויסנטה קלדרון אתלטיקו תלחץ מהפתיחה, כפי שהיא עושה נגד כל קבוצה ולא משנה כמה תארים יש לה בארון. הקבוצה של דייגו סימאונה לא תיתן לשחקנים של צ'לסי מנוח ותמשיך להציג כדורגל אגרסיבי ומלא תשוקה, אבל היא תהיה חייבת לכבוש, ויותר משער אחד. בסטמפורד ברידג' היה תיתקל ביריבה שונה לגמרי, אחת שיודעת איך לשחק במעמדים מהסוג הזה. לפיכך העתיד של הקבוצה מבירת ספרד העונה בליגת האלופות תלוי הרבה מאוד בניצול ההזדמנויות במשחק הבית.

צ'לסי של ז'וזה מוריניו הזכירה לכל מי ששכח, שאסור להספיד אותה - גם אחרי שהיא סופגת שלושה שערים בפריס. המאמן הפורטוגלי חוזר לספרד וסביר להניח שהוא יעסיק לא מעט את התקשורת המקומית. מבחינתו זה מצוין. רעש בעיתונים, ושקט במגרש האימונים, שם הוא יכין תכנית מדוקדקת כיצד לעצור את השטף האדום-לבן ולעקוץ במתפרצות. מוריניו והשחקנים שלו הם האחרונים שחוששים ממשחק אגרסיבי וצ'לסי - כמו אתלטיקו - היא מכונה קבוצתית שלא מבליטה כוכב אחד מעל האחרים. קרב מרתק לכל הדעות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
דייגו סימאונה, ז'וזה מוריניו. AP
סימאונה ומוריניו, יותר לוהט מזה?/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully