וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובע ההתאחדות דורש: "להפחית שתי נקודות לכל קבוצה"

מכבי והפועל תל אביב עמדו לדין, ההתאחדות דורשת עונש קשה: "יש לסגור שערים לאוהדים לארבעה משחקים". ההחלטה הסופית: לקראת יום רביעי. נדחה הדיון בעניין קרלוס גרסיה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

שבוע לאחר הדרבי הסוער שפוצץ בשל פריצת אוהדים לכר הדשא, מכבי והפועל תל אביב עמדו הערב (שני) לדין בפני ועדת המשמעת של ההתאחדות לכדורגל. בתחילת הדיון הקבוצות הציגו קו מפתיע: אנחנו מאוחדות, רק רוצות להרגיע את הרוחות, ומבקשות משחק חוזר. חיים רמון תקף את אוהדי הפועל תל אביב, ובהמשך תובע ההתאחדות ניר רשף הבהיר כי ידרוש להפחית שתי נקודות לקבוצות ולסגור את השערים לאוהדים של הקבוצות הבעייתיות לארבעה משחקים. לבסוף הוחלט כי העונשים לא יוכרעו הערב, אלא עד יום רביעי.

מי שעוד עומד לדין הוא קרלוס גרסיה, שצולם על ידי מצלמות הטלוויזיה כשהוא מבקש כביכול מאוהדי הקבוצה לפרוץ למגרש. הצהובים הראו בבית הדין קטעי וידאו שמראים את גרסיה מנסה לעצור אוהדים שפרצו לדשא וטענו שהסרטון שמראה כי הוא קורא להם לרדת כביכול לכר הדשא ערוך בצורה מגמתית. בעקבות זאת, הדיון בעניינו נדחה בשבוע נוסף, בו יועברו לידי הדיין החומרים המלאים מקטעי הוידאו.

בהפועל תל אביב ממתינים בדריכות להחלטות הדיינים ויודעים שאם בית הדין יעניש בצורה קשה את המועדון ויפגע כספית, הדבר עשוי להביא לגזרות כלכליות חדשות ואף לשחרור שחקנים בינואר.

בתוך כך, הוועדה לפניות הציבור בראשות חברת הכנסת עדי קול התכנסה לדיון בנושא מחאת הכרטיסים בו נכחו גם נציגי משטרה. מטרת הישיבה הייתה למצוא דרך להוזיל את עלויות האבטחה על מנת שאפשר יהיה להוזיל גם את מחירי הכרטיסים. אורן חסון, מנכ"ל המנהלת, התייחס לרף המחירים שנקבע: "אין ספק שהשגנו את התוצאה הרצויה. לגבי נושא האבטחה, ככל שמחירי האבטחה יתמתנו, יש לנו התחייבות של הקבוצות שיורידו את מחירי הכרטיסים. קבוצות קורסות תחת נטל האבטחה. כיום קבוצות משלמות באזור 12 מיליון שקל רק על המשטרה".

עו"ד מוטי ברונשטיין הציג סקר שערכה מנהלת הליגה אשר ערך השוואה בין המצב הליגה הישראלית לבין הליגות באירופה: "בדקנו בסקר 30 ליגות, כמעט את כל הליגות במדינות אירופה. במרבית הליגות עלויות השיטור מחוץ ובתוך המגרש ממומנות על ידי משלם המיסים מתוך תפיסה שהכדורגל הוא אירוע ציבורי. במשחק באנגליה של מעל מאה אלף צופים, עדיין משלמים על אבטחה פחות מהדרבי התל אביבי".

בחלקו השני של הדיון מחו נציגי קבוצות האוהדים על תופעת הספסרות. קול הבטיחה להם: "נקבע ישיבת מעקב בעוד 90 יום. כמו כן אנחנו נפנה לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל בדרישה לטיפול משמעותי יותר בעניין הספסרות".

אוסקר גרסיה מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
גרסיה וקרויף בדיון/קובי אליהו

19:12: הדיין דוחה את הדיון על גרסיה בשבוע כדי לקבל את החומרים המלאים מקטעי הוידאו המדוברים.

19:05: התובע הציג קטע וידאו שבו קרלוס גרסיה נראה לכאורה קורא לאוהדים לרדת אל כר הדשא. מאירי: "הקטע נערך על ידי מישהו. צריך מומחה שיפענח איך בישלו את הקטע הזה. אי אפשר להגיש כתב אישום על סמך סרט ערוך".

19:02: בתחילת הדיון ביקש עו"ד מאירי שלא לקיים דיון, מכיוון שהוגשה שום תלונה בעניינו של גרסיה. הבקשה נדחתה.

18:58: הדיון התנהל באנגלית, לטובת הבלם. מאירי אמר: "כמובן שקרלוס כופר בהאשמות. שלחתי לתובע מכתב לפיו לא הוגשה שום תלונה בעניינו של גרסיה".

18:48: אנשי הפועל תל אביב עזבו, מתחיל הדיון בעניינו של קרלוס גרסיה.

18:42: הדיין שמעוני לנציג מכבי תל אביב: "מהעונה הזו יזכרו את פיצוץ הדרבי ואתם מצפים שאנחנו נהיה שלושה מוקיונים שיגידו שלא קרה שום דבר?".

18:37: נציגי שתי הקבוצות תוקפים את רשף. פינס, נציג הפועל: "נכון שהמקרה חמור, אבל אם היה נוחת טיל מעזה במגרש, זו גם הייתה האחריות שלנו?". מאירי, נציג מכבי: "דיברנו היום על חשיבה על הכדורגל הישראלי. לא שמעתי מתובע ההתאחדות שום התייחסות לזה. הוא לא התייחס בדבריו אפילו ברמז לפעולות שאנחנו עושים".

18:25: רשף מציע שלא לקיים משחק חוזר, ולפגוע את השערים 4-5 ו-10-11 באצטדיון בלומפילד: זה אירוע כולל ואני סבור שתוצאת המשחק צריכה להיות 0:0 ללא נקודות. כמו כן, צריך לסגור את השערים של הקבוצות הקשות לארבעה משחקים ולהוריד לכל אחת מהן שתי נקודות".

18:24: חיים רמון בהבהרה אחרי הנאום: "בראש העמותה השנה עומדים אוהדים אמיתיים שרק טובת הפועל לנגד עיניהם והעבודה עימם פוריה וחיובית".

18:20: רשף ממשיך, ומציע שלא לקיים משחק חוזר: "אם יש בעיה בתקנון, יתכבדו חבריי וישנו את התקנון. אין מקום לזיכוי כפי שהקבוצות מבקשות. צריך להרתיע את הקבוצות ולתת להן להבין שיש להן אחריות".

18:14: תובע ההתאחדות ניר רשף: "אירע במגרש הכדורגל אחד האירועים הכי קשים שהיו אי פעם. אם בעל מועדון לילה לוקח את האבטחה הטובה ביותר ויש שם דקירה, סוגרים את המועדון. זה לא לקנות ביטוח. נכנס אוהד והיכה שחקן, ומנגד פרצו ארבעה אוהדים למגרש ופגעו במאבטח. אימהות היו בהיסטריה - איך ילדיהם יחזרו מהמגרש? איך אפשר להסיר אחריות מהקבוצות? אם לא תהיה אחריות שילוחית, יהיה כאן מערב פרוע".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אוסקר גרסיה מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
צילום: קובי אליהו/קובי אליהו

18:02: רמון לדיין שמעוני: "אם תיתן לי עונש, פואד יחגוג ואני אקרוס". שמעוני עונה: "אולי תפנה למיטש גולדהאר שיעזור לכם. מאז נאום הלוויתנים לא היה לך נאום כזה".

17:57: רמון ממשיך: "אולי האבטחה אשמה, אני לא. אם תענישו אותי, תענישו את הכדורגל הישראלי. היה לי בן אדם שרצה לרכוש ממני את הפועל תל אביב. הפכתי את העולם כדי שלא נשחק בשבת. אם אתם רוצים לקנוס אותי, תורידו אותי ליגה. מה אתם רוצים ממני וממיטש גולדהאר? שנהיה בני ערובה של הפואדים?. על אותו הגיון היו יכולים לתבוע אותי אם ערן זהבי היה נדקר". הדיין שמעוני בתגובה: "אתה לא יכול לנתק את עצמך מפואד. הוא חלק ממך".

17:43: חיים רמון תוקף את אולטראס הפועל תל אביב: "מיטש גולדהאר הוא הדבר הכי טוב שקרה לכדורגל הישראלי. ניסיתי להביא להפועל תל אביב אנשים כמוהו, אבל לא הצלחתי. יש לנו ביציעים חבורה אנרכיסטית, הם לא אוהבים אותי. המיעוט הזה עושה יום יום פעולות כדי לפגוע בקבוצה.

"השיכורים האלה הלכו לעידו חג'ג' בלי חולצות הביתה. העברתי שם של אדם שאיים עליי, אבל במשטרה אפילו לא זימנו אותו לחקירה. פניתי לתובע ההתאחדות בעבר ואמרתי לו 'בואו נסגור את שערים 4 ו-5. אם יש להם אבוקות, לי יש עונש. זו המדיניות שלהם. הם חבורה בריונית ואלימה. תתפסו אותם. אל תהיו כלי שרת בידיהם. תענישו אותי גם שבע פעמים, זה מעניין את הפואדיזם?. אין לי כסף לקנות מצלמות כמו שיש למכבי, כי אתם נותנים לי כל הזמן קנסות. אתם מחזקים את הפואדיזם".

17:39: נציג מכבי תל אביב, עו"ד מאירי, לדיינים: "מבין את החשש שלכם מיצירת תקדים, אבל אולי זו הדרך. אני מודע לעובדה שיש קבוצות אחרות שיעשו בכף שימוש ציני, אבל אני בטוח שבידיכם להנמיך את הלהבות ולשדר מסר אחר".

17:24: הדיין לנדאו תוהה מדוע המשחק הופסק ל-13 דקות, בשעה שכל מיני בעלי תפקידים היו על כר הדשא, ופונה לאנשי מכבי: "אנשים אצלכם איבדו את הצפון מיד אחרי ההרחקה". מאירי בתגובה: "כל מי שנכנס לדשא היה שם אך ורק כדי להרגיע".

17:17: קו ההגנה של מכבי תל אביב מתבסס על הטיפול במקרים אחרים, לאו דווקא מהדרבי האחרון. מאיר חושף שהאלופה אספה את כל עובדי המועדון והבהירה שמי שלא ימסור עדות נגד אוהדים שמקללים את ראדי, ייזרק מהמועדון". מאירי מוסיף: "אנחנו עושים מעל ומעבר למיגור האלימות והגזענות".

17:10: מאירי מציג תמונות שמכבי תל אביב צילמה, בהן נראים אוהדים שלה בדרבי, אשר הוגשו נגדם תביעות אפילו שלא נעצרו על ידי המשטרה.

17:05: הדיון נמשך, נציג מכבי תל אביב מאירי מבקש להקל בעונש בעקבות הקיץ הקשה שעבר עליה: "שתי הקבוצות עברו קיץ קשה בגלל המלחמה והנדידה לשחק בחו"ל. המינימום הוא לבקש מכם להתחשב בשני המועדונים".

חיים רמון בעלים הפועל תל אביב. קובי אליהו
תוקף את אוהדי הפועל תל אביב. רמון/קובי אליהו

16:50: הדיין שמעוני תוהה: "האם זיכוי באמת ישרת את הכדורגל הישראלי?". מאירי בתגובה: "נגיד שתוריד עשר נקודות לכל קבוצה. האם פואד הבא יורתע מכך? האם ענישה מרבית לשתי הקבוצות תרתיע את המסומם או השיכור הבא?".

16:34: פינס נשאל על ידי שמעוני מה לדעתו צריך להיות העונש, והזכיר את תקדים ג'יבראיל קדאייב, שהתעמת עם אוהד מכבי תל אביב. באותו מקרה, הצהובים ספגו קנס כספי בלבד. "העונש שלנו צריך להיות כמו העונש של באותו משחק", אמר.

16:22: פינס מוסיף: "אם אכן נמנע מפואד לקנות מנוי הוא ישלח את אחותו פואדה לרכוש את המנוי במקומו. שללנו מנויים לאנשים, אבל הם מצליחים להיכנס".

16:18: הדיין שמעון מקשה: "לפואד יש היסטוריה, למה יש לו מנוי לשער חמש?".

16:12: נציג הפועל פינס: "לא מתנער מאחריות, אבל האם חיים רמון צריך לשלם על מה שפואד עשה? האוהדים לא סופרים אותנו, אכפת להם מהקנסות שרמון או גולדהאר משלמים? אולי צריך לצאת מהקופסה ולהתעלות מעל זה". הדיין לנדאו בתגובה: "פוצץ כאן משחק ואתם רוצים שהאשמים יהיו פואד ומפואד?".

16:04: האווירה הנינוחה בבית הדין נמשכת. מאירי נעמד לצד פינס ומבקש לחזק את דבריו. אפילו הדיינים מתבדחים על שיתוף הפעולה בין הקבוצות.

15:57: נציג הפועל פינס טוען: "ברור לכולם מי אשם, ואלה האוהדים שפרצו". הדיין לנדאו: "אם נקבל את טענתך, נצטרך לנתק את בית הדין מהתפרעויות האוהדים". פינס הגיב: "יש הבדל בין התפרעות אוהדים לבין התפרעות אוהד אחד".

משטרה בית הדין. קובי אליהו
לא לוקחים סיכונים לפני הדיון/קובי אליהו

15:57: נציג הפועל פינס טוען: "ברור לכולם מי אשם, ואלה האוהדים שפרצו". הדיין לנדאו: "אם נקבל את טענתך, נצטרך לנתק את בית הדין מהתפרעויות האוהדים". פינס הגיב: "יש הבדל בין התפרעות אוהדין להבין התפרעות אוהד אחד".

15:52: נציג הפועל עם עוד דוגמה: פרנק למפארד התחמק מאוהד טוטנהאם שניסה לתקוף אותו, וקבוצתו של האוהד (טוטנהאם) לא עמדה לדין. חיים רמון הזכיר שרק לאחרונה המבורג לא עמדה לדין בגרמניה על פריצת אוהד במשחק מול באיירן מינכן. בתגובה, הדיין לנדאו שאל את פינס: "האם לשיטתך אין אחראי לפריצת אוהד למגרש?".

15:46: פינס מביא תקדים מפברואר 2013, כשאוהד של מכבי תל אביב גחן מעבר לגדר והכה את שחקן בית"ר ירושלים ג'יבראיל קדאיב. במקרה הזה, מכבי ספגה קנס של 30 אלף שקל. בנוסף, פינס הביא את הדוגמה של שחורציאניטיס, שהגיב להתגרות ותקף אוהד, אבל מכבי תל אביב לא הועמדה לדין.

15:45: פינס אומר שהאוהד עשה מה שעשה אבל להטיל עלינו את כל האחריות על המעשה שלו זה בלתי נתפס. אי אפשר היה לצפות את ההתנהגות שלו. פינס נכנס לכסף שמשלמות הקבוצות על שיטור ואבטחה. "הקבוצות משלמות שיטור גם ארבע שעות אחרי שהמשחק נגמר כדי לפטרל. הפועל תל אביב פעלה על פי הדרישות שהיא התבקשה לספק. פינס אומר שגם חברת האבטחה לא היתה יכולה למנוע את הפריצה. פינס אומר שאין מה לעשות נגד אוהד בודד. פואד הזה היה שיכור. אין שום אפשרות לחזות או למנוע את מה שעשה".

15:41: פינס אומר: "האוהד עשה מה שעשה, אבל להטיל עלינו את כל האחריות על המעשה שלו זה בלתי נתפס. אי אפשר היה לצפות את ההתנהגות שלו... הקבוצות משלמות על שיטור, גם עבור ארבע שעות אחרי שהמשחק נגמר... פעלנו על פי כל הדרישות... גם חברת האבטחה לא יכלה למנוע את הפריצה... אין מה לעשות נגד אוהד בודד... פואד הזה היה שיכור, אין שום אפשרות לחזות או למנוע את מה שעשה".

קרלוס גרסיה עם ג'ורדי קרויף עופר רונן. קובי אליהו
כולם הגיעו/קובי אליהו

15:38: נציג מכבי עו"ד מאירי לדיינים: "תסיקו את המסקנות שלכם, אנחנו מקבלים את כל הטיעונים נגדנו. אבל אל תגררו אותנו להתעמת אחד עם השני".

15:36: פינס עובר לטיעוני ההגנה: "אוהד אחד של הפועל פרץ למגרש, אבל מאותו רגע אנשי הפועל על המגרש התנהגו ללא רבב". הדיינים עצרו את פינס ואמרו: "מה עם החפצים שנזרקו על ידי אוהדים שלכם לכר הדשא?".

15:32: זו המחלוקת היחידה בין המועדונים. מאירי מבקש להוסיף: הקבוצות הסכימו וגם יורם באומן יו"ר המנהלת הסכים לקחת על עצמו הפקת קמפיין משותף נגד גזענות ואלימות. מאירי אומר שהמועדונים והמנהלת יפיקו סרטון משותף. הוא אומר שיש הערב דרבי כדורסל. מאירי אומר שבחדרי ההלבשה אחרי שהמשחק פוצץ היתה אווירה טובה בין השחקנים.

15:30: מורן מאירי שמייצג את מכבי תל אביב אמר שזה לא דיון רגיל שלי ושל פינס. הכי קל זה לחקור ולייצר להבות. המנהלים של שתי הקבוצות נפגשו במהלך הימים האחרונים וזה לא דבר של מה בכך. שמעוני פונה לתובע רשף וביחד מתקבלת ההחלטה לשחרר מהדיון את ריינשרייבר ואת יריב טפר. מאירי אומר שהדרבי צריך להסתיים על כר הדשא. הוא אומר שפינס סבור שצריך להתחיל את הדרבי מהדקה בה הוא הופסק עם הרחקה של זהבי ואני אומר שצריך להתחיל משחק חוזר מההתחלה".

רועי ריינשרייבר שופט. קובי אליהו
גם הוא התייצב. רועי ריינשרייבר/קובי אליהו

15:23: פינס הוסיף: הדרבי הזה התחיל בטקס מרגש לזכר ניצן שירזי ז"ל, שהיה אדם חף מכל רוע, ואני רוצה שהדיון הזה יתנהל בצורה נקייה, בלי התנצחויות בין הקבוצות. יש בינינו לבין מכבי בכל זאת מחלוקת אחת - אנחנו מבקשים לא להעניש את הקבוצות, אבל המחלוקת בינינו נסובה סביב גורל המשחק".

15:17: תובע ההתאחדות ניר רשף מבקש להראות קטע וידאו של קרלוס גרסיה. פינס מבקש להתחיל את הדיון עם הקבוצות עצמן. פינס אומר שיש אירועים קשים של אלימות שאין זמן לעכל אותם. במקרה הזה צריך לחפש את המבוגר האחראי שייקח את המושכות ליום אחר ולא רגיל. האירועים שהיו במשחק לא היו בשליטת הקבוצות. אנחנו גם הפועל וגם מכבי אמרנו שאסור שבין הדין הזה יהפוך לשדה קרב נוסף בינינו. החלטנו לעשות צעד אמיץ ולבוא בחזית אחת נגד הענשת הקבוצות. אנחנו לא רוצים לרדת לרמה של מי התחיל כי אז נעלה את רמת השנאה בין המועדונים.

15:15: שופט המשחק רועי ריינשרייבר אומר שהדו"ח שמילא מקובל עליו ואין לו מה להוסיף. הדיינים אמרו שכבר ראו את האירועים בטלוויזיה ואין טעם להקרין את התמונות.

15:05: הדיון החל לפני שלושת הדיינים - ישראל שמעוני, גיורא לנדאו ונועם לובין. עו"ד מורן מאירי מייצג את מכבי תל אביב, עו"ד עמית פינס מייצג את הפועל תל אביב.

15:00: נציגי מכבי תל אביב בדיון הם המנהל המקצועי ג'ורדי קרויף והמנכ"ל מרטין ביין. האולם מלא מפה לפה.

14:55: חיים רמון הגיע לדיון.

14:30: כחצי שעה לפני הדיון, עשרות שוטרים פרוסים ליד ההתאחדות. השוטרים מבצעים בידוק של רכבים ושמות. לא הגיעו בכלל אוהדים לדיון נכון לשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully