וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישי ברולאן גארוס: כולם רודפים את ההיסטוריה

נדאל ודג'וקוביץ' ייפגשו לקרב ענק בחצי הגמר, צונגה מחפש לשבור בצורת צרפתית של 25 שנים מול פרר שרוצה גמר ראשון

אחרי מאבקים נפלאים בשלב רבע הגמר, יגיעו מחר (שישי) ארבעת האחרונים שעוד נותרו ברולאן גארוס לשלב חצי הגמר, ואיזה חצי גמר זה הולך להיות. רפאל נדאל יחפש לעשות היסטוריה עם זכייה שמינית בטורניר גראד סלאם אחד כשייאבק בלא אחר מאשר נובאק דג'וקוביץ', הראשון בעולם, שכבר זכה בטורניר גדול העונה (אוסטרליה). בחצי הגמר השני ינסו שניים נוספים לעשות היסטוריה: דויד פרר ינסה להעפיל לראשונה בקריירה שלו לגמר טורניר גראנד סלאם, בעוד ג'ו וילפרד צונגה ינסה להפוך לצרפתי הראשון שמגיע לגמר הרולאן גארוס מאז 1988.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
ככה זה נגמר בפעם הקודמת. נדאל והגביע/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' (1) - רפאל נדאל (3)

המשחק הגדול של היום הוא כמובן בין האלוף המכהן למדורג 1 בעולם, כשרק אחד מהם יתפוס את המקום בשלב הגמר. זהו המפגש ה-35 בין שני הענקים של הטניס העולמי, כשעד כה מוליך "השור ממאיורקה" על הסרבי 15:19. מה שצריך להדאיג את דג'וקוביץ' עוד יותר היא העובדה כי על החימר עומד המאזן שלהם על 3:12 לזכות הספרדי, וכשלוקחים בחשבון שנדאל עומד מרחק נגיעה מכניסה לספרי ההיסטוריה כמי שזוכה לראשונה שמונה פעמים באותו גראד סלאם, הרי שברור כי משימתו של המדורג 1 בעולם לא הולכת להיות פשוטה כלל וכלל.

"הרצון היחידי שלי הוא לשחק את המשחק שלי, להרגיש תחרותי שוב, להיות שמח ולשחק טניס ללא גבולות", התייחס נדאל לאפשרות לעשות היסטוריה. והסרבי? הוא נראה מהוסס מעט בפתיחת המשחק שלו ברבע הגמר מול טומי האס, אך מרגע שהעניינים חזרו לעבוד אצלו, הכל זרם היטב. זה גם המתכון שלו לחצי הגמר: "הכל צריך לעבוד בהרמוניה הכל צריך להיות מסונכרן", אמר דג'וקוביץ', שהפסיד לנדאל בארבע הפעמים הקודמות שהשניים נפגשו ברולאן גארוס. משעמם לא יהיה שם.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' חוגג עליה לחצי גמר רולאן גארוס. רויטרס
פשוט זה לא הולך להיות. דג'וקוביץ'/רויטרס

דויד פרר (4) - ג'ו וילפרד צונגה (6)

מי שבוודאי שמחים למדי על כך שמרבית תשומת הלב הולכת למשחק המקביל הם ג'ו וילפרד צונגה ודויד פרר, שייאבקו בינהם על הכרטיס השני לגמר. אלא שאל לחשוב שיהיה שקט בזמן המשחק שלהם. הקהל הצרפתי, שדחף עד כה בצורה פנאטית את צונגה, יגיע בהמוניו בכדי לשבור את הסטטיסטיקה הכואבת הבאה: כבר 30 שנה שלא זכה צרפתי בטורניר המקומי (מאז יאניק נואה, בשנת 1983), כשגם הגעה לגמר ללא ספק תהיה הישג עבור הטניס הצרפתי, שלא ראה מישהו משחקניו שם מאז 1988 (אז עשה זאת הנרי לקונטה). אחרי שגבר על רוג'ר פדרר בצורה משכנעת ברבע הגמר, צונגה ואוהדיו בהחלט מאמינים שהבצורת עומדת להגיע לסיומה.

גם דויד פרר מחפש לעשות סוף לבצורת משלו. הספרדי אמנם מכה גלים במרבית הטורנירים הגדולים בהם הוא משחק, אבל מעולם לא הצליח להגיע לגמר של טורניר גראנד סלאם, למרות שבששת האחרונים הגיע לשלב רבע הגמר, ולחצי הגמר בשלושת האחרונים. עכשיו, כשהוא פוגש את צונגה, גם הוא מרגיש שזו ההזדמנות הגדולה שלה חיכה בכדי להיכנס למועדון היוקרתי שעד כה הכיל בעיקר את נדאל, דג'וקוביץ', פדרר ומארי. העובדה שהמשחק מתקיים על חימר מהווה יתרון ברור לספרדי, ששמט בסך הכל 9 משחקונים בשני המשחקים האחרים שלו, ונראה חד במיוחד השנה. מי משניהם יעשה היסטוריה?

הטניסאי הצרפתי ג'ו ווילפרד צונגה. רויטרס
ייקח את צרפת אל הארץ המובטחת? צונגה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully