וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריאטית: מכבי ת"א הביסה את שירוקי 60:84

מכבי תל אביב השאירה את ההפסד הכואב למילאנו מאחוריה, כשדרסה את שירוקי הבוסנית 60:84 בליגה האדריאטית

בואו לדבר על המשחק בפייסבוק

יש לא מעט מינוסים לעובדה שמכבי תל אביב בחרה העונה לשחק בשלושה מפעלים. העומס כמובן, הוא המרכזי שבהם, אבל הערב (שבת) גילו הצהובים את אחד הפלוסים שמגיעים עם הליגה האדריאטית: האפשרות להתאוששות מהירה מהפסדים. מכבי הגיעה לאחר ההפסד הכואב במחזור הפתיחה למילאנו, פגשה את שירוקי ודרסה אותה 60:84, תוך שהיא משאירה את הזיכרון האיטלקי הלא נעים מאחוריה. אז נכון, הבוסנים הם לא בדיוק יריבים שווים לצהובים, והיכולת של שחקניו של בלאט היתה רחוקה מלהרשים, במיוחד בפתיחה, אבל ניצחון הוא ניצחון, ומכבי עתה תקווה ששירוקי תפתח עבורה רצף חדש של ניצחונות, כזה שלא ייעצר ביום חמישי.

החדשות הטובות מבחינתו של בלאט, אם ישנן כאלה, מגיעות מהגבוהים שלו- סופוקליס שחורציאניטיס, ריצ'ארד הנדריקס וכמובן ליאור אליהו, שממשיך להיות העוגן של הצהובים וסיים כקלעי המוביל עם 19 נקודות. הסנטר היווני היה מתוסכל מאוד במשחק היורוליג האחרון, כשפגש לראשונה מזה זמן רב שומרים קשוחים שלא מתקפלים בקלות. מול הבוסנים לעומת זאת, העניינים היו פשוטים בהרבה, בעוד הנדריקס גם הוא חזר אל הרוטציה, והגיב עם 16 נקודות. למרות הניצחון, לראשי מכבי ברור כי היכולת הזאת, שלא הספיקה מול מילאנו, לבטח לא תספיק מול פרטיזן בלגרד הלוחמנית בהתמודדות הבאה ביורוליג, במיוחד כשבתווך ישנו עוד משחק ליגה מול עירוני אשקלון.

הפתיחה של המשחק לא בישרה טובות עבור הצהובים, ששוב הציגו משחק הגנה נרפה, ומשחק התקפי מבולבל ולא מסודר. שחורציאניטיס היה זה שהעיר את האורחים, אבל מטח שלשות של הבוסנים העניק להם יתרון 4. בלאט ניסה מגוון רחב של מוליכי כדור, החל מג'ון שייר, יוגב אוחיון ועד פפאלוקאס, אבל איש מהם לא באמת לקח את המושכות בצורה נאותה, ורק ריצה בסיום הרבע השני, בזכות איבודי כדור של שירוקי איפשרו למכבי לברוח עד 17 הפרש במחצית. בלאט המשיך לחלק בקפידה את הדקות בין שחקניו בכדי שאלו לא יתעייפו יתר על המידה, והבוסנים ניצלו זאת כדי להתקרב עד כדי פיגור עשר בלבד, אבל שם הם נעצרו.

קית לנגפורד כבר מכיר מצוין את מכבי תל אביב. ראיון

למרות ההפסד, ליאור אליהו בחמישיית השבוע ביורוליג

מהלך המשחק

בדיוק כמו מול מילאנו, גם הפעם הצהובים פתחו בצורה מהוססת מאוד בהתקפה, כשג'ון שייר, שהחליף את ג'ורדן פארמר בחמישייה לא מצליח לייצר שום דבר, בעוד המארחים ניצלו זאת כדי לעלות ליתרון. שחורציאניטיס נכנס לפעולה ולא הותיר הרבה סיכוי לשומרים עליו, בעוד הצהובים הצליחו להתעורר ועלו ל-10:14. הבוסנים הגיבו בריצה משלהם, עם שתי שלשות שהובילו אותם ל-0:8 ו-14:18. שחקניו של בלאט המשיכו לדשדש אבל הצליחו לצמק את הפער, ועם הבאזר הצליח ריצ'ארד הנדריקס להוריד את האורחים ביתרון 21:23 בסיום הרבע הראשון.

פניני פתח את הרבע השני עם עבירה טיפשית על פילפיץ' שבדיוק עלה לזריקה משלוש, והמארחים ניצלו זאת כדי להישאר קרוב. שחורציאניטיס חזר אל הפרקט ומיד ניצל את הרכות הבוסנית כדי להשיג נקודות, בלו צלף שלשה רחוקה, ודווין סמית' חטף כדור, לקח אותו כל הדרך להטבעה ויתרון 30:38 לזכותה של מכבי. המומנטום של האורחים נמשך, הבוסנים ניסו שוב ושוב לקלוע מבחוץ אבל מכבי רק ניצלה זאת כדי לרוץ למתפרצות, ואחת של אוחיון הקפיצה את היתרון ל-15. שירוקי איבדה עוד כדור, והצהובים הגדילו את יתרונם וירדו אל המחצית ביתרון 33:50, כשהם עוצרים את יריבתם על 11 נקודות בלבד ב-10 דקות.

מכבי פתחה רע את הרבע השלישי, ומנגד רואה את פילפיץ' צולף את השלשה הרביעית שלו ללא החטאה, בעוד הצהובים רושמים שלוש דקות ללא נקודות, והפער מצטמק ל-50:39. אוחיון סוף סוף העלה את קבוצתו על הלוח ברבע השלישי, ואגרסיביות מוצלחת של אליהו יחד עם החטאות טיפשיות של הבוסנים הריצו את מכבי ליתרון 41:60. בילינובאס מצא שלשה פנויה שהקפיצה מעט את האוהדים המקומיים, אבל אליהו פניני לא הורידו את הרגל מהגז והעלו ל-20 הפרש. פרסיץ' סוף סוף חדר היטב ותקף את הטבעת במקום לחפש שלשה, ויחד עם חבריו הצליחו לצמק מעט לפני הרבע האחרון, 66:51 לאלופה הישראלית בסיום הרבע השלישי.

חוסר ריכוז של שחקניו של בלרא בפתיחת עשר הדקות האחרונות איפשרו למארחים למצוא נקודות מהירות, ומנגד, סמית' לא היה מספיק מרוכז, לא ראה את שעון הזריקות ושירוקי צימקה ל-10 בלבד. שחורציאניטיס ביצע עבירה טיפשית, הרביעית במספר ונשלח אל הספסל. אחיון הזין מצויין את הנדריקס לדאנק ועבירה, והסנטר בצהוב היה גדול גם בהגנה עם גג מרשים, בעוד מכבי עלתה ל-59:77 בזכות שלשה של פניני. הבוסנים הרימו ידיים, אליהו המשיך לשפר את המאזן שלו והבטיח את הניצחון עבור הצהובים העייפים, שעתה צריכים לחזור לארץ, למפגש עם עירוני אשקלון ביום שני.

כדורסל אירופי בוואלה! ספורט

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 19 (9 מ-12 מהשדה), ריצ'ארד הנדריקס 16 (7 מ-7 מהשדה), סופוקליס שחורציאניטיס 13, יוגב אוחיון 10 ו-5 אסיסטים, דווין סמית' 7 ו-5 אסיסטים, גיא פניני 6 ו-9 ריבאונדים, דיויד בלו 5, שון ג'יימס, ג'ון שייר, תיאודורס פפאלוקאס וטל בורשטיין קלעו 2 נקודות כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully