וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש באמת סיבות לאופטימיות? מכבי ת"א לא מתייאשת אחרי ז'לגיריס

25.10.2024 / 8:15

היכולת רעה, היריבות מעבר לפינה קשות, השוק מקשה על צירוף חיזוק, סייבן לי ימשיך לא להתאמן ובכל זאת הצהובים מוצאים במה להיאחז: יוקובאיטיס צפוי לשחק בשבת, גבריאל מתקרב, והמאני טיים של הסיבוב עוד לא הגיע. אפילו מאייר הצליח לרשום שיא

לברון וברוני ג'יימס מתאחדים עם בני המשפחה אחרי שעשו היסטוריה ב-NBA/מתוך טוויטר

1. מכבי תל אביב ירדה אמש (חמישי) בפעם הראשונה בעונת היורוליג 2024/25 למאזן שלילי אחרי שהפסידה בקובנה 78:63 לז'לגיריס במסגרת המחזור החמישי. הצהובים, שמדורגים בחלק התחתון של טבלת היורוליג עם שני ניצחונות בלבד עד כה, ינסו בשבוע הבא בשני משחקים קשים מאוד לעצור רצף של הפסדים.

מכבי הגיעה למשחק ללא שלושה שחקני חמישייה פצועים - תמיר בלאט, רוקאס יוקובאיטיס ו-ווניין גבריאל, ללא אימון מסכם ועם סייבן לי שלא התאמן איתם מאז ההפסד לפרטיזן בלגרד. התוצאה הייתה קריסה מוקדמת, כשז'לגיריס מסיימת את הרבע הראשון ביתרון 7:26. האלופה הישראלית עוד הצליחה לחזור במחצית השנייה לפיגור חד ספרתי, בעיקר בזכות התעלות של לי, אבל לא יותר מכך. הגארד החדש היה הקלע המוביל עם 17 נקודות, כשחסיאל ריברו המשיך בעונה הטובה שלו עם 12 נקודות ו-6 ריבאונדים, וליוואי רנדולף הוסיף 11 משלו.

במועדון התחברו לדברים של עודד קטש על כך שנכון לעכשיו הסיטואציה קשה מאוד. "בסגל הזה, ספק אם אנחנו מסוגלים לנצח משחק, במיוחד כשאתה מוסיף לו את המגבלות שיש לנו כשלי לא היה איתנו", אמר אחד מאנשי הקבוצה אמש. "נקווה שאחרי השבוע הכפול, כבר נהיה בסיטואציה אחרת ונתחיל להיכנס לנורמליות".

"משחק קשה מאוד", אמר ריברו בסיום, "התחלנו רע מאוד, דברים בהתחלה לא הלכו לנו. במחצית השניה ניסינו לעשות קאמבק, אבל זה היה יותר מדי. נלחמנו עד הסוף ודברים לא הצליחו לנו. נקווה שבמשחק הבא זה יהיה הרבה יותר טוב. נקודת האור היא שנלחמנו עד הסוף, המשכנו להיאבק על כל כדור".

וויל ריימן הוסיף ואמר: "אני גאה בשחקנים שהמשכנו להילחם, יש לנו סגל מצומצם מאוד עכשיו. אני מקווה שהשחקנים יחזרו מהר, הם עובדים חזק ורוצים לחזור. אנחנו צריכים לשחק ביחד, ננסה להשתפר בכל יום, ואני מקווה שנוכל ככה לנצח יותר משחקים".

סייבן לי מכבי תל אביב נגד ז'לגיריס קובנה. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א, אתר רשמי
סיטואציה קשה מאוד. לי/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א

2. הטיסה של הצהובים ארצה הייתה מלאה יותר מהשבועות האחרונים כשרק שחקן אחד נשאר בקובנה, אולי המשמעותי ביותר - סייבן לי. עודד קטש הודה במסיבת העיתונאים כי בקבוצה ידעו על הסיטואציה שהרכז החדש שלו לא יחזור בשלב הזה לישראל עוד לפני שהוא חתם. ווניין גבריאל שב עם חבריו, כשהוא מתקרב לחזרה לפעילות.

מי שצפוי לעלות לראשונה העונה על הפרקט במשחק ליגה הוא רוקאס יוקובאיטיס. הגארד הליטאי, שנפצע לפני משחק הליגה נגד נס ציונה וכבר שיחק ביורוליג, צפוי לשחק נגד אליצור נתניה, לאחר שהתאושש מהפציעה באגודל. במכבי צפויים לתת לליוואי רנדולף יותר מנוחה נגד נתניה, לאחר ששיחק הרבה מאוד דקות בתקופה האחרונה.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
רוקאס יוקובאיטיס מכבי תל אביב. Djordje Kostic, אתר רשמי
בדרך לבכורה בליגה. יוקובאיטיס/אתר רשמי, Djordje Kostic

3. קטש כבר התריע בשבוע שעבר כי הסיטואציה קשה מדי וכי מכבי תצטרך להתחזק בשני שחקנים מבחינתו כדי לעמוד במעמסה. את הדברים הללו שמעו בהנהלת הקבוצה כבר לפני כן, ולכן פעלו כדי לנסות ולהחתים את בוגי אליס, כסוג של סותם חורים בכסף קטן, אך המהלך נעצר ברגע האחרון.

במועדון הודו בימים האחרונים כי למרות שקיימים שחקנים גם בעמדה מספר 3-4, שאותה הם רוצים לחזק, וגם כמה גארדים בפרופיל יותר נמוך, הסיטואציה בארץ והעובדה שקבוצות נוספות - ביניהן קבוצות יורוליג - מחפשות להתחזק, הופכות את העבודה לקשה מאוד.

"כשפתחנו את האימונים, חשבנו שבנקודת הזמן הזאת נצטרך לחפש שחקן אחד, לא תיארנו את כל הבלאגן שיהיה לנו", הודה גורם בכיר במכבי, "אבל זה המצב שאנחנו נמצאים בו עכשיו. יש עוד כמה קבוצות שמחפשות עכשיו גארד בגלל פציעות, כולל ברצלונה, אבל אנחנו ממשיכים לפעול כדי להביא שחקן בקרוב. נקווה שנצליח לצרף שחקן או שניים".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. דני מרון
לא יהיה פשוט להנחית חיזוק. קטש/דני מרון

4. אמנם המציאות כעת רחוקה מלהיות אופטימית עבור הצהובים, בתוך המועדון מסתכלים על התמונה הכללית ומנסים להישאר אופטימיים. במכבי יודעים שהקבוצה בכל מקרה נחשבה לאנדרדוג לפני המשחקים נגד פנרבחצ'ה בקובנה וריאל מדריד בבלגרד, ומתייחסים למשחקים שיבואו לאחר מכן, מהחלק השני של נובמבר, כאל המאני טיים.

"החלק הראשון שלנו העונה היה קשה יותר, ונכון שההפסד הזה הוא לא הפסד שאתה אומר מראש שצריך להבין שנפסיד, אבל זה עדיין לא סוף פסוק עבורנו", אמרו במועדון אמש. "את תמונת המצב שלנו נוכל לדעת רק לקראת סוף הסיבוב. אפילו לא הגענו לחצי ממנו, ונכון שאנחנו לא נראים טוב במשחקים האחרונים, אבל בעוד כמה שבועות נהיה בסגל מלא, בתקווה עם חיזוק, ויהיה אפשר לכסות על הבור הזה".

ג'ון דיברתולומאו מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א, אתר רשמי
המאני טיים עוד לא הגיע. דיברתולומאו/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א

5. נקודת האור של מכבי במשחק אמש הייתה עומר מאייר. אמנם הרכז בן ה-18 קלע רק 3 נקודות ולא רשם משחק מבריק, אבל הצהובים קיבלו ממנו קצת שקט נפשי במחצית השנייה, והוא היה חלק מהדקות הטובות בחצי הזה. 18 דקות שיחק מאייר אמש, שיא קריירה ביורוליג, ואפילו בתקשורת הליטאית, שם עוקבים אחרי הכישרונות הצעירים של היבשת, התעניינו בהתקדמות שלו כשהוא משחק יותר ויותר בתקופה האחרונה בשל הפציעות.

"אני מצפה לעומר מה שהוא נותן לנו, את האפסייד שלו, הוא ילד נהדר, עובד קשה מאוד. הוא צעיר מאוד, הוא צריך את המשחקים האלה ואת הניסיון הזה. אני שמח שיש לנו אותו, יש לו עתיד נהדר לפניו", אמר קטש על מאייר בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully