וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיית המגנים, שאלת הכנף השמאלית ודילמת מדמון במכבי ת"א

18.10.2024 / 8:08

יחזקאל חזר לפעילות עם מסיכה מיוחדת אחרי היעדרות ארוכה ודוידזאדה התאמן עוד פחות השבוע, באגפים ישנה דילמה משיקולים טקטיים והאם החלוץ הצעיר יפתח לראשונה בליגה על חשבון זהבי? ללאזטיץ' לא מעט התלבטויות לקראת מכבי חיפה (ש', 20:30). סלוגה נרשם בזמן

תקציר: מכבי נתניה - מכבי תל אביב 2:1/ספורט1

מכבי תל אביב

לא מעט התלבטויות לז'ארקו לאזטיץ' לקראת משחק העונה הראשון מחר באיצטדיון טדי מול מכבי חיפה (שבת, 20:30). הראשונה, האם להשתמש ולכמה דקות בשחקנים ששבו מפציעות ממושכות. שגיב יחזקאל התאמן השבוע עם מסיכה אחרי היעדרות ארוכה והסרבי יצטרך לבחור כמה להשתמש בו מחר. מהצד השני, שאלת אופיר דוידזאדה אפילו יותר גדולה שכן המגן השמאלי עוד התאמן פחות השבוע.

שני המגנים הטבעיים של מכבי תל אביב לא במצב אופטימלי, כך שסביר להניח שמאמן מכבי תל אביב שוב יעלה עם טייריס אסנטה כמגן ימני ויכריע בין עידן נחמיאס לסתיו למקין כמגן שמאלי. במרכז ההגנה נראה שלאזטיץ' יכריע רק אחרי האימון הבוקר האם לפתוח עם רז שלמה, שאמנם חזר להתאמן, אבל בשבועיים האחרונים סבל ממתיחה קלה בשרירי המפשעה, בגללה שוחרר מהנבחרת.

שחקן מכבי תל אביב, אופיר דוידזאדה, מול בראגה. MIGUEL RIOPA, GettyImages
שאלת דוידזאדה אפילו גדולה יותר מזו של יחזקאל/GettyImages, MIGUEL RIOPA

בקישור קרוב לוודאי שלאזטיץ' ייתן עדיפות לאיסוף סיסוקו על פני יוריס ואן אובריים והפעם לא צריך יהיה להכביר מלים על עייפות של דור פרץ וגבי קניקובסקי, שקיבלו די אוויר במשחקי הנבחרת ולא נשחקו בשניהם.

חזרה להתלבטויות, בשלישייה הקדמית קרוב לוודאי שרק מקומו של אושר דוידה על הכנף הימנית מובטח. מצד שמאל מתלבט לאזטיץ' בין הנרי אדו להישאם לאיוס. לכל אחד מהשניים היתרון שלו ואדו מייצר מימד יותר טקטי הגנתי, כך שפה תהיה למאמן בחירה קשה. באשר לשפיץ, אלעד מדמון סיים היטב את המשחק מול מכבי נתניה וכשדור תורג'מן רק מתאושש מעשרים יום של פציעה, לא מן הנמנע כי לראשונה יועדף מדמון בהתקפה במקום ערן זהבי במסגרת הליגה.

יש לציין כי השוער החדש סימון סלוגה, שרק אתמול הצטרף למועדון בעקבות פציעתו של אופק מליקה, נרשם בזמן וצפוי להיכלל בסגל מכבי תל אביב מחר בטדי. כפי שפרסמנו וגם הצהיר הבוקר לאזטיץ' בעצמו, רועי משפתי צפוי להמשיך כשוער הראשון ומכאן שסלוגה מתוכנן גם מחר לשבת על הספסל.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב אלעד מדמון מחליף את ערן זהבי. ברני ארדוב
מדמון לראשונה בהרכב במסגרת הליגה על חשבון ערן זהבי?/ברני ארדוב

טריוויה

* זה יהיה המפגש ה-180 בין הקבוצות בליגה הבכירה. המאזן עד כה: 53:73 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 53 משחקים לא הוכרעו.

* גם בעונה הקודמת נפגשו השתיים במחזור השביעי (משחק שנדחה ל-10 בינואר) ומכבי חיפה ניצחה 0:1 בבלומפילד. זה היה ניצחון החוץ הראשון שלה על מכבי תל אביב מאז ה-0:2 בנתניה באוקטובר 2016 - גם כן במחזור השביעי.

* אותו הפסד מול הירוקים בינואר היה האחרון של מכבי תל אביב במשחק ביתי בליגה. מאז היו לאלופה 11 ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו זהות (1:1). האם הרצף יישמר גם בטדי?

* המפגש היחיד בין השתיים באצטדיון טדי היה גמר גביע המדינה ב-2016, אז מכבי חיפה ניצחה 0:1 משער של לודוביק אוברניאק. ערן זהבי הוא השריד היחיד מאותו משחק, דור פרץ ישב על הספסל ולא שותף.

* שתי הקבוצות טרם ספגו במהלך המחצית הראשונה ותמיד ירדו להפסקה ביתרון. מכבי תל אביב עם הפרש שערים 0:8 במחציות של ששת משחקיה, מכבי חיפה עם 0:5 בחמשת משחקיה.

* לא פחות מ-10 שחקנים שונים מתחלקים ב-11 שעריה הליגה של מכבי תל אביב. למכבי חיפה, לעומת זאת, יש שלושה כובשים בלבד: דין דוד עם 6, דיא סבע עם 4 ואולכסנדר סירוטה עם 2. שני שערים נוספים היו עצמיים ולאחד אחראי פרנזי פיירו שעזב.

* המאזן בין השתיים שווה כאשר אוראל גרינפלד הוא השופט: חמישה ניצחונות לכל אחת מהן. אלא שבכל שלושת המקרים האחרונים איתו, מכבי חיפה היא זו שניצחה.

הרכבי הקבוצות

שופט: אוראל גרינפלד
אצטדיון: טדי

משחקי המחזור השביעי:

שבת, 18:45: מכבי בני ריינה - עירוני קרית שמונה
שבת, 19:00: בני סכנין - בית"ר ירושלים (ספורט4)
שבת, 19:30: הפועל חיפה - עירוני טבריה (ספורט3)
שבת, 20:30: מכבי תל אביב - מכבי חיפה

ראשון, 20:00: הפועל ירושלים - מ.ס. אשדוד
ראשון, 20:15: מכבי פתח תקוה - הפועל באר שבע (ספורט2)

שני, 20:00: הפועל חדרה - מכבי נתניה (ספורט4)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully