וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שתי התבוסות: בנבחרת שואבים אופטימיות זהירה

15.10.2024 / 6:15

"ההפסדים האלה יחשלו אותנו. הכל כרגע נראה שחור, אבל משהו טוב יצמח בהמשך", אומרים בנבחרת ישראל אחרי ההפסד אמש לאיטליה. "שבעה שחקני הרכב חסרו לנו בהתכנסות הזו"

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 14.10/ספורט1

זה ממש קשה, אבל בנבחרת ישראל ניסו אמש בתום התבוסה הנוספת, הפעם 4:1 לאיטליה, למצוא את הדברים החיוביים לצאת איתם מההתכנסות הזו שמסתיימת הבוקר ושכללה שני הפסדים קשים, לצרפת בבודפשט ואמש לאיטליה באודינה. "החוויה הזו בבית הזה עם אריות הכדורגל של אירופה, תועיל לנו בהמשך", אמרו אמש בנבחרת. "משהו טוב יצמח מההתנסות הזו. כרגע זה נראה כאילו הכל שחור, אבל במוקדמות המונדיאל ובמוקדמות היורו, לא יהיו לנו כאלה יריבות חזקות. אלה לא נבחרות שאנחנו יכולים להתמודד איתן. קיבלנו שיעור ואנחנו נלמד ממנו בוודאות. התבוסות האלה יחשלו אותנו ויהפכו אותנו לטובים יותר".

מלבד הניסיון שצברה הנבחרת בזכות המפגשים החד צדדיים, הזכירו אמש בנבחרת כי בהתכנסות הזו חסרה הנבחרת שחקני מפתח ומכאן שיש לה נסיבות מקלות, לפני שמזכירים כי אין לנו בית לשחק בו בישראל. "שיחקנו בלי מנור סולומון, דור תורג'מן, שון גולדברג, רז שלמה, שגיב יחזקאל, אלי דסה, נטע לביא ורוי רביבו. ההתכנסות הזו היתה בלי שבעה שחקני הרכב. כשאתה בנבחרת צרפת או בנבחרת איטליה, יש מי שיחליף. כשאתה בנבחרת ישראל ואתה בא בלי שבעה שחקני הרכב, אין מי שיחליף אותם".

שוער נבחרת ישראל, עומרי גלזר. רויטרס
מנע תבוסה קשה עוד יותר. עומרי גלזר/רויטרס

רן בן שמעון לא הצליח בהתכנסות הזו להביא את הערך המוסף שלו ולא הצליח לצמצם את הפער הגדול שיש בין ישראל לבין איטליה וצרפת. הכוח של בן שמעון כמאמן הוא ביכולת להפוך קבוצה חלשה עד בינונית לקבוצה בינונית עד חזקה. לקחת אוסף של שחקנים ולקבל מהם קבוצה. כך עשה בלרנקה בעונה שעברה, כשכמעט הצליח לזכות באליפות.

לא בטוח שבהתכנסויות כאלה ששוות שלושה עד חמישה אימונים לצד שני משחקים, אפשר לסגור פערים ולהביא לידי ביטוי את הכוח של בן שמעון כמאמן. בן שמעון הוא האחרון שירים ידיים, זה בטוח. גם בהפסקת המשחק אמש הוא ראה איך ישראל משווה אחרי הפנדל שסידר דור פרץ לאיטלקים. הוא לא צייר מול עיניו לרגע אפשרות שזה יגמר בתבוסה נוספת. יתכן שבן שמעון מתקשה לראות את האמת, אבל מצד שני הוא כבר לקח אליפות עם קרית שמונה והביא את אשדוד לאירופה, כך שאם יש מישהו שיכול להפוך פנטזיה למציאות, זה הוא.

עוד בוואלה

בן שמעון: "נפלנו פיזית וטקטית בחצי השני. יהיו רגעים קשים בדרך"

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ישראל, רן בן שמעון. רויטרס
לא הצליח לצמצם את הפערים הגדולים שיש בין ישראל ליריבותיה. בן שמעון/רויטרס

הנבחרת כבר עם ארבעה משחקים בדרג א' של ליגת האומות ובמיוחד כשאין לנו בית, הפערים הם בלתי ניתנים לגישור. אפשר לדבר על מערכים, טקטיקה ועוד שלל אלמנטים שכביכול יכולים לצמצם פער. האמת היא שבסגל בזה שהתכנס לשני המשחקים האחרונים, לא היה לישראל מה למכור. הבחירה של ברק בכר במכבי חיפה נראית שוב כעוד החלטה מוצלחת שעשה המאמן בקריירה שלו. בן שמעון? הוא כבר חושב על צרפת ובלגיה בחודש הבא ומשוכנע שהוא עוד יביא עם הנבחרת נקודה בבית המוות הספורטיבי הזה.

המשחקים שנותרו לישראל בקמפיין

14/11 - צרפת (חוץ)
17/11 - בלגיה (בית)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully