וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי לויד: מכבי תל אביב מתאוששת מהערב שישנה את העונה

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 6:35

על הפרקט הצהובים פספסו הזדמנות נגד מונאקו, בעוד הכוכב העוזב "נשאר מקצוען עד הסוף". למרות שלא כל השחקנים חזרו, אין בקשות נוספות לעזיבה. הצוות יחפש מחליף, יוקובאיטיס גורם לאופטימיות ומאייר יקבל סוף סוף דקות?

תיקתקנו, 9.10/ספורט1

1. מכבי תל אביב הייתה קרובה אמש (רביעי) להישאר מושלמת אחרי שני מחזורים ביורוליג, אבל הפסידה בסופו של דבר 85:79 למונאקו בחוץ וירדה למאזן של ניצחון אחד והפסד אחד. הצהובים ישחקו בשבוע הבא שבוע שני משחקים, ויקוו להימנע מלהתדרדר למאזן שלילי.

המשחק עצמו הפך למינורי לאור ההודעה של הצהובים אחריו כי סיכמו את תנאי עזיבתו של ג'ורדן לויד. מלבד סייבן לי שצפוי לחתום בקרוב, הקבוצה צפויה לצרף שחקן נוסף. כמו כן הודיעה מכבי כי ג'יילן הורד, רוקאס יוקובאיטיס, ליוואי רנדולף ואלפא קאבה ישובו עם הקבוצה בטיסה לארץ לקראת משחק הליגה ביום ראשון.

מלבד התחושות הברורות מעזיבתו של לויד, תחושת הפספוס שמלווה את אנשי מכבי בסיום היא בעיקר בשל העובדה שהיו במשחק עד לדקות ההכרעה. הצהובים נראו טוב במחצית הראשונה, הוליכו לאורך רוב שלביה, אבל במחצית השנייה עברו לרדוף אחרי הקבוצה הביתית, וגם כשהגיעו להזדמנות להפוך את המשחק או להשוות, החטיאו זריקות נוחות. בצד השני מכבי לא מצאה פיתרון לאלי אוקובו שהשתלט על המשחק בחצי השני ומנע כל הזדמנות לקאמבק.

לויד סיים כקלע המוביל עם 16 נקודות. ג'יילן הורד היה היעיל בשורות הקבוצה עם 13 נקודות ו-7 ריבאונדים. 13 נקודות היו גם לחסיאל ריברו, ליוואי רנדולף קלע 10 ואילו תמיר בלאט סיים עם 6 נקודות בלבד, לצד 10 אסיסטים.

"זה מאכזב, נאבקנו עד הרגע האחרון", אמר חסיאל ריברו. "הדברים לא התרחשו כמו שחשבנו. הם קלעו עלינו סל חשוב מאוד בשניות האחרונות וזה מה שלא הלך לטובתנו. נלחמנו עד הסוף, נקווה שבמשחק הבא הניצחון יהיה שלנו".

"היה משחק קשה, ידענו שאנחנו משחקים מול יריבה קשוחה", סיכם ליוואי רנדולף. "יש לנו קבוצה חדשה, הרבה חבר'ה חדשים, והלך לנו די טוב. המאמן תמיד אומר שאנחנו לומדים אחד את השני. זה היה מבחן טוב כדי שנבין איפה אנחנו עומדים כרגע. צריכים לסמוך על התהליך. ככל שנשחק ונכיר טוב יותר אחד את השני, אני חושב שהכל יתחבר".

שחקן מכבי תל אביב ג'יילן הורד ליד שחקן מונאקו ג'רון בלוסומגיים. AS Monaco Basket, אתר רשמי
יש סיבות לאופטימיות? הורד/אתר רשמי, AS Monaco Basket

2. המשחק אמש היה כאמור בסימן ג'ורדן לויד. מלבד העובדה שבימים האחרונים הוא הפך לאחד השמות המרתקים ביבשת לאחר שהביע את רצונו לעזוב את המועדון בשל המצב הבטחוני בישראל, הוא גם חזר לשחק בקבוצה בה כיכב בשנתיים האחרונות. על המגרש לויד היה מהטובים בשחקני מכבי עם 16 נקודות באחוזים סבירים, ולא הראה שהסיטואציה משפיעה עליו.

"היה אפשר להרגיש על הפנים של ג'ורדן שמשהו עובר עליו בימים האחרונים", סיפר אחד מאנשי הצוות במהלך הלילה, "עם זאת, על הפרקט, באימונים ובמגרש, הוא נשאר מקצוען עד הסוף. אתמול במשחק הוא הראה נחישות למרות שהיה כבר ידוע שהוא יעזוב אחרי המשחק. יש שחקנים שבסיטואציה הזאת לא מתאבדים כי הם חושבים על החוזה הבא. ג'ורדן שיחק והקריב את עצמו עד הרגע האחרון".

בינתיים, במועדון צפויים לסגור סופית את עסקת סייבן לי, שהיה אמור להגיע במקומו של דריל מייקון, אבל בינתיים יצטרך להיכנס לנעליים אפילו גדולות יותר. בצוות קיבלו אור ירוק לצרף שחקן בעלות כספית גבוהה יותר מהגעתו של לי, כשבמכבי נחושים לא להישאר בסגל חסר לאורך זמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ג'ורדן לויד, מכבי תל אביב. AS Monaco Basket, אתר רשמי
מקצוען עד הסוף. לויד/אתר רשמי, AS Monaco Basket

3. אחד הדברים שהלחיץ את ראשי מכבי תל אביב מלבד הרצון של לויד לעזוב היה המחשבה שהסיטואציה סביבו תחלחל גם לזרים האחרים שיחשבו על עזיבה, אבל נכון לעכשיו אין דיבורים כאלה מצד שחקנים נוספים. ווניין גבריאל הפצוע וחסיאל ריברו שנמצא עם משפחתו המורחבת בישראל, החליטו בשלב זה להישאר שבוע נוסף בבלגרד.

"הרבה שחקנים היו לחוצים ממה שקרה, לא רק לויד, אבל רובם כבר הכירו את הסיטואציה מהעונה שעברה", סיפר אחד מאנשי מכבי, "למעשה חוץ מלויד, שלא חווה מלחמה בישראל כשהיה באילת, השחקנים החדשים היחידים הם אלפא, ווניין ורוקאס. רנדולף, ריברו וג'יילן כבר היו כאן בעונה שעברה וחוו את זה. ובכל זאת, אפשר להבין את הלחץ שיש עליהם גם מהבית".

שחקן מכבי תל אביב רוקאס יוקובאיטיס נגד מונאקו. AS Monaco Basket, אתר רשמי
נקודת אור. יוקובאיטיס/אתר רשמי, AS Monaco Basket

4. כאמור, לא מעט שחקנים במכבי תל אביב רשמו ערב טוב יחסית. ג'יילן הורד היה חד, חסיאל ריברו המשיך את פתיחת העונה הטובה שלו, לתמיר בלאט היו דקות מצוינות, גם לליוואי רנדולף ואפילו רומן סורקין במחצית הראשונה החל להיכנס לעניינים.

אלא שמי שמעודד יותר מכל את אנשי הצהובים הוא רוקאס יוקובאיטיס. הגארד הליטאי עשה סימנים בשבועיים האחרונים של מי שמתקשה להיכנס לקצב ולשיטה אך במכבי סירבו להתרגש יותר מדי, שכן בצוות מאמינים מאוד במי שהגיע מברצלונה, והדקות הטובות שהציג במחצית הראשונה כשהוביל את הצהובים לבלימת הריצה של מונאקו, גרמה לאנשי הקבוצה להתעודד.

"ברור לנו שאם אנחנו רוצים לעשות בעונה הזאת יותר ממה שמצפים מאיתנו, אחד המפתחות שלנו יהיה שרוקאס יעמוד בציפיות שיש ממנו", אמר אחד מאנשי מכבי אמש, "המשחק שלו נגד וילרבאן היה פחות טוב, אבל לא כל אחד יהיה מצוין בכל משחק. הוא שחקן טוב שהגיע למועדון חדש ולמאמן חדש. זה לוקח זמן, לא מומלץ לקפוץ למסקנות חותכות לגביו".

עומר מאייר, מכבי תל אביב. באדיבות מכבי תל אביב, אתר רשמי
יקבל יותר דקות? מאייר/אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

5. הסגל הלא מלא של הצהובים יצטרך לעמוד בשבוע הקרוב במשימה לא פשוטה של עומס של משחקים לראשונה העונה. בראשון תארח הקבוצה למשחק רדיוס ראשון מתוך שלושה את עירוני נס ציונה בבאר שבע, בשני תמריא לבלגרד, תארח את אנאדולו אפס בשלישי, ובחמישי תארח את פרטיזן בלגרד.

במכבי בוטחים בסגל הישראלי העמוק שעומד לרשות הצוות המקצועי, כך שלא ברור נכון לעכשיו האם הקבוצה תרשום את אלפא קאבה שחזר עם הצהובים לישראל, למרות שבצוות המקצועי מעוניינים לעשות כך. ההערכות הן שגם עומר מאייר ייכנס לרוטציה ביום ראשון נגד נס ציונה על מנת שלא ליצור עומס על הגארדים המובילים שמשחקים ביורוליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully