וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקנטה גזענית במשחק הכנה: אופ"א השעתה שחקן לעשרה משחקים

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 11:34

מרקו קורטו, ששיחק בקומו ולכאורה כינה את החלוץ הדרום קוריאני של וולבס "ג'קי צ'אן", קיבל עונש חריף ואף יידרש לתת שירותים קהילתיים ולהתנדב בארגון

תקציר: וולבס - ליברפול 2:1/ספורט1

פיפ"א קבעה עונש חריג נגד שחקן שקילל בצורה גזענית שחקן יריב במשחק אימון: מרקו קורטו, שהיה כדורגלן קומו, קיבל עונש הרחקה של עשרה משחקים על הערה גזענית לעבר חלוץ וולבס, וואנג הי-צ'אן, במשחק הכנה בקדם העונה. חצי מהעונש הוא על תנאי.

קורטו, שכעת מושאל לצ'זנה האיטלקית מהליגה השנייה, נמצא אשם ב"התעללות" בוואנג במהלך משחק ידידות במארבלה ביולי, אחרי שכינה אותו "ג'קי צ'אן" לכאורה.

"השחקן מרקו קורטו נמצא אשם בהתנהגות מפלה והוטל עליו עונש הרחקה של 10 משחקים", נמסר מפיפ"א, "מחצית מהמשחקים הללו הם לתקופת מבחן של שנתיים, והשחקן יידרש לתת שירותים קהילתיים ולעבור אימונים וחינוך בארגון שאושר על ידי פיפ"א".

העונש ניתן אחרי שההתאחדות לכדורגל של דרום קוריאה יצרה קשר עם פיפ"א ביולי כדי להביע "חששות רציניים" מהאירוע.

מרקו קורטו. GettyImages
בדיחה שיצאה מפרופורציה? קורטו/GettyImages

לאחר פסק הדין, אמר מאט ווילד, מנכ"ל וולבס: "אנו מברכים על החלטת פיפ"א להטיל סנקציות על מרקו קורטו בעקבות התקרית, ההשעיה שהוצאה לשחקן שולחת מסר ברור שגזענות והתנהגות מפלה לא יסבלו בכדורגל או בחברה".

אחרי התקרית קומו שהיא "הוצאה מפרופורציות". מירוואן סווארסו, דובר המועדון האיטלקי, אמר כי קורטו בסך הכל אמר לחברו לקבוצה "תתעלם מהוואנג, הוא חושב שהוא ג'קי צ'אן".

"לאחר שדיברנו עם השחקן שלנו ארוכות, אנחנו בטוחים שזה היה בהתייחסות לשמו של השחקן, ולכינויו 'צ'אני' על ידי חבריו לקבוצה על המגרש", הוסיף סווארסו. "מבחינת המועדון שלנו השחקן שלנו לא אמר שום דבר בצורה מבזה. אנו מאוכזבים מכך שהתגובה של שחקנים מסוימים של וולבס גרמה לכך שהתקרית יצאה מפרופורציות".

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
בלם וולבס הוואנג הי-צ'אן. GettyImages
בלם וולבס הוואנג הי-צ'אן/GettyImages
שחקן מכבי תל אביב סתיו למקין, לפני שחקן מיטיולן, אראל שימשיר. רויטרס
שחקן מכבי תל אביב סתיו למקין, לפני שחקן מיטיולן, אראל שימשיר/רויטרס

העונש לכדורגלן האיטלקי מגיע אחרי שאופ"א הודיעה שתחקור את הקריאה "תשוחרר פלסטין" של שחקנה הטורקי של מיטיולן הדנית, אראל שימשיר, בניסיון להקניט את שחקני מכבי תל אביב בסיום המפגש בין הקבוצות ביום חמישי שעבר בליגה האירופית (2:0).

כזכור, אחרי המשחק נרשמה תקרית במהלך הירידה של השחקנים לחדר ההלבשה, כאשר שימשיר, שהפך ל"גיבור טורקיה" בעקבות הקריאות, אף צעק לעבר שחקני האלופה הישראלית "הלוואי שתמותו". כעת בתקשורת הדנית טוענים כי משקיף אופ"א שהיה בהתמודדות ציין את האירוע בדו"ח המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully