וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים הודיע: הגיע פנדל להפועל ירושלים מול מכבי תל אביב

19.9.2024 / 11:20

השופטים חשבו שלא צריך להישרק פנדל לחובת מכבי תל אביב בגלל שמדובר בעבירת חלק גוף עליון שאינה חד משמעית, הוועדה המקצועית הכריעה: מדובר בטעות. וגם: לא היה נבדל, והאם הייתה עבירה של שחקן ההתקפה לפני כן?

הפועל ירושלים קופחה נגד מכבי תל אביב: הפנדל של רוי רביבו והרחקת אלוז' יאו/ספורט1

הוועדה המקצועית של איגוד השופטים הודיעה רשמית שצוות השיפוט טעה אתמול (רביעי) במשחק בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים, כשלא פסק לבעיטת עונשין לטובת הפועל ירושלים בגין עבירה של רוי רביבו על סדריק דון.

"מדובר בעבירת דחיפה על שחקן ההתקפה ברחבה ונדרש היה לפסוק לבעיטת עונשין (פנדל) לזכות הפועל ירושלים", כך נמסר בהודעה קצרה מטעם האיגוד, על האירוע בדקה ה-55 אתמול בבלומפילד.

השופט המרכזי דוד פוקסמן לא פירש את האירוע כעבירה שבגינה צריכה הפועל ירושלים לזכות בפנדל, וגם שופט המסך איתן שמואלביץ' לא התערב מעמדת ה-VAR. אחרי בחינת האירוע הבוקר, כאמור, האיגוד הודה כי הפועל ירושלים קופחה.

שחקני הפועל ירושלים לצד דוד פוקסמן שופט כדורגל. ברני ארדוב
החלטות מכריעות? פוקסמן מול הפועל ירושלים/ברני ארדוב

יש לציין כי גם אם שופט המסך חשב שלפני הפנדל הייתה עבירה מצד שחקן התקפה של הפועל ירושלים, הוא מחויב לקרוא לשופט המרכזי ולתת לו לבחון את האירוע בשלמותו ולהחליט אם אין מקום לשרוק לפנדל בעקבות העבירה שקדמה לו. על פי מערכת השמע, אפשרות לעבירה כזו לפני הפנדל לא נבחנה, ומכאן שהאירוע נתפס על ידי פוקסמן ושמואלביץ' כאירוע שבגינו אין מקום לפנדל, וההערכה היא ששניהם חשבו שמגע של חלק גוף עליון ברחבה צריך להיות יותר בולט וחד משמעי כדי לפסוק לפנדל.

לשאלת וואלה ספורט האם הוועדה המקצועית בדקה את כל המהלך, כולל אפשרות לנבדל, איגוד השופטים מסר בתגובה: "מכיוון ששופט המסך סבר בעת התרחשות האירוע שאין מקום לבעיטת עונשין (פנדל), הרי שלא היה צורך לבדוק את נושא הספק נבדל שקדם לו. הוועדה המקצועית אכן בדקה בדיעבד באמצעים שברשותה את נושא הנבדל, ונמצא כי בכל מקרה לא הייתה כלל עמדת נבדל".

אחרי שבאיגוד השופטים הודו כי צוות השיפוט שגה, זה המקרה השלישי מתחילת העונה בו מודים באיגוד בטעות. קדמו לאירוע של אתמול: אי קריאה לכרטיס אדום לשחקן מכבי בני ריינה רועי שוקרני במחזור הראשון אחרי עבירה בלתי ספורטיבית על עוז בילו, ואי התערבות לאדום שהיה צריך לצאת לחובת ירדן כהן בשל עבירה ברוטלית על דיא לבאבידי במחזור השלישי.

"שלוש טעויות VAR של אי התערבות בשלושה מחזורים זו סטטיסטיקה לא טובה", הודה הבוקר גורם בכיר באיגוד השופטים. "היו לנו גם התערבויות טובות ונכונות בשלושת המחזורים הראשונים ושופטי מסך רבים עשו את עבודתם היטב, אבל יש גם יותר מדי מקרים שהשופטים לא התערבו וטעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully