וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ גובר, וגם הפציעות: מכבי חיפה משלמת את מחיר הטעויות

15.9.2024 / 6:48

שער השוויון הדרמטי גרם לאכזבה קשה ולטענות לשופטים ("הכריעו את המשחק"), פדראו סובל מכיווצים, סק ודין דוד בספק למשחק הבא, ובמכבי חיפה מבינים שגם סברינה שנחת והחיזוק שעוד יגיע לא יביאו שינוי מיידי. סבע שוב היה נקודת האור: "בכושר אדיר"

תקציר: בני ריינה - מכבי חיפה 2:2/ספורט1

1. אכזבה גדולה במכבי חיפה אחרי ה-2:2 הדרמטי עם בני ריינה. הירוקים הגיעו למשחק בלחץ גדול בשל העזיבה של פרנזי פיירו שגררה ביקורות הן מחוץ לקבוצה, הן אצל הקהל וכן בקבוצה עצמה. ההתנהלות לאורך כל הקיץ בבניית הקבוצה הוטלה בספק, ובשל כך רצו מאוד בחיפה לנצח כדי להרגיע מעט את הרוחות. לצערם, שער השוויון שספגו במהלך האחרון של המשחק, הגביר את האכזבה.

"האווירה סביב הקבוצה הייתה לחוצה מאוד בימים האחרונים", העיד שחקן בקבוצה, "היה חשוב לנו לנצח כדי להוכיח לכולם שגם הסגל הנוכחי חזק, אבל יצאנו מאוד מאוכזבים".

"הרגשנו שאנחנו לא במשחק מבריק, אבל היינו מלוכדים", סיכם ברק בכר את המשחק. "ידענו שיהיה משחק קשה גם בגלל הסיטואציה מסביב, כשיש חסרים ופצועים. הצלחנו להוביל פעמיים, אז ברור שזה מבאס".

בחיפה החמיאו לשחקנים על הגישה. במחצית הראשונה הרגישו בצוות המקצועי שהשחקנים מיישמים בדיוק את מה שעבדו עליו בימים האחרונים, למרות שזה לא הספיק לשלוש נקודות. "אני מרוצה מהגישה של השחקנים. שיחקנו נגד קבוצה מצויינת שהגיעה להרבה מצבים במשחקים הקודמים והיום כמעט ולא", אמר בכר, "זה מבאס כי ניצחון קשה כזה, היה נותן דחיפה אדירה להמשך".

שריף כיוף, דולב חזיזה שחקני מכבי חיפה. דני מרון
תחושת פספוס. חיפה/דני מרון

2. בחיפה כאמור ביקרו במהלך הימים האחרונים את ההתנהלות ואת בניית הקבוצה, ואתמול קיבלו חותמת נוספת על כך. דין דוד הפצוע לא היה בסגל והירוקים עלו עם עומר דהן הצעיר, כשמלבד אריק שוראנוב שכלל לא נמצא בתוכניות המקצועיות ומשחק בעיקר בכנף, לא היה עוד חלוץ בסגל של בכר.

בנוסף, הפציעה של ויטל אנסימבה במהלך המשחק הזכירה שאין לירוקים מגן שמאלי טבעי נוסף בסגל. שון גולדברג, קני סייף ורמי גרשון אמנם יכולים לשחק בעמדה הזו, אבל למעשה מאז הפציעה של סאן מנחם, הירוקים לא צירפו מגן שמאלי ישראלי טבעי. אנסימבה קיבל מכה בגיד אכילס שגם כך כאב לשחקן עוד לפני המשחק. הירוקים מקווים שלא מדובר בפציעה שתשבית את אנסימבה, אך זה ייבדק בימים הקרובים.

בנוסף לעמדות אלו, ברור שחיפה עוד חסרה שחקנים בכנפיים. לאורך כל הקיץ דיברו במועדון על הצורך להתחזק בשני שחקנים בעמדות אלו. קסנדר סברינה נחת במהלך הלילה וצפוי לחתום רשמית, אך בחיפה מתקשים לסגור עם שחקן נוסף בעמדת הכנף. במועדון מעריכים שמלבד סברינה, שני שחקנים נוספים יחתמו - גם אם מדובר בחלוץ זר ובזר נוסף בעמדת הכנף, או חלוץ זר ושחקן ישראלי נוסף, כשגיא מלמד וקייס גאנם נמצאים על הכוונת.

"מועדון בסדר גודל שלנו לא יכול להגיע לימים האחרונים של חלון כל כך ארוך עם כל כך הרבה חוסרים", הודה גורם בקבוצה. "נעשו הרבה טעויות, אבל צריך גם לזכור שיש פה סגל חזק שבוודאות יתחזק השבוע. אין לאף אחד מאיתנו תירוצים לגבי המטרה הסופית".

בחיפה מבינים שגם אם יחתמו שחקנים חדשים, העובדה שצירופם נעשה בשלב מאוחר יחסית תצריך בכל מקרה תקופת התאקלמות תוך כדי העונה. עוד נקודה שניכרת היטב, היא השינוי המאסיבי בחוליית ההגנה, גם בשל חילופי שחקנים אך בעיקר בשל הפציעות שגרמו לכך שבמשחקים המועטים העונה, בחיפה שיחקו כבר בציוותים שונים מאחור.

"זה לא קל", הודה השוער שריף כיוף כשנשאל על כך שההגנה לפניו התחלפה כבר כמה פעמים. "יש פה קבוצה טובה ויש פצועים וחוסרים, ותמיד אנחנו מתאימים את עצמנו. כולם שחקנים מצויינים וראויים. כל שחקן שנמצא במכבי חיפה ברמה גבוהה מאוד".

שחקני מכבי חיפה חוגגים. דני מרון
כבר היו בטוחים שהצליחו לגנוב ניצחון "בשיניים" שחקני חיפה/דני מרון

3. מלבד החוסרים, בחיפה גם סובלים מחוסר מזל בכל הנוגע לפציעות. דין דוד ועבדולאי סק עדיין בספק גדול למשחק מול בית"ר ירושלים. בחיפה שמחים שיש עוד תשעה ימים עד למשחק וכבר במהלך השבוע יבחנו האם השניים יכולים להתחיל להתאמן כדי לנסות להכשירם למשחק.

מלבד העניינים הפנימיים, בחיפה זעמו על החלטת השופט לשרוק לפנדל בסיום המשחק. הירוקים טענו שב-VAR שגו כשקראו לשופט עידן לייבה, שבעצמו תהה מדוע לקח כל כך הרבה זמן לקבוע האם היה פנדל. הירוקים משוכנעים שנגיעת היד כלל לא חייבה שריקה, וכן שהנגיעה הייתה מחוץ לרחבה.

"לא היה פנדל. נקודה", חרץ גורם בחיפה, "חבל שהחלטת שיפוט קובעת תוצאה במשחק חשוב כל כך".

למרות האכזבה, בחיפה החמיאו גם לפדראו שרשם הופעת בכורה בהרכב והיה מהטובים בקבוצה. בסיום הרגיש הבלם כיווצים, אך בחיפה הבהירו שהוא זקוק רק למנוחה והוא כשיר לחלוטין. גם דיא סבע זכה למחמאות. השחקן ממשיך בכושר הנהדר שלו וכבש את שערו השלישי העונה. " דיא בפורמה אדירה", החמיא אחד מחבריו לקבוצה. "הוא באמת רעב בטירוף כדי להוכיח לכולם, ורואים את זה על המגרש".

במחזור הבא מכבי תל אביב תתארח אצל מ.ס. אשדוד, מכבי חיפה תארח את בית"ר ירושלים והפועל באר שבע תארח את הפועל חדרה.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully